«Να απαλλαγούν από τον δυσβάσταχτο φόρο οι επαγγελματίες του κλάδου»
Συντηρείτε ένα σπάταλο και διεφθαρμένο κράτος, κατασπαταλώντας το δημόσιο χρήμα. Για να γεμίσετε τα κρατικά ταμεία, βάζετε στο στόχαστρο της φοροκαταιγίδας, τομείς της οικονομίας όπως, στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο, τον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού.
Με τις φράσεις αυτές ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΛΑ.Ο.Σ. ξεκίνησε την ομιλία του στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, για την φορολόγηση των σκαφών αναψυχής.
Εκφράζοντας την άποψη του ΛΑ.Ο.Σ., στη συνέχεια της τοποθέτησής του, ο Λαρισαίος Βουλευτής κ. Ροντούλης είπε τα εξής:
«Ο τομέας του θαλάσσιου τουρισμού είναι ένας συναλλαγματοφόρος τομέας της ελληνικής οικονομίας, που απασχολεί χιλιάδες εργαζόμενους, στηρίζει με τις δραστηριότητές του την ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος, ενισχύει άλλα συναφή, με τον κλάδο, επαγγέλματα ενώ ταυτόχρονα επιδεικνύει στις ελληνικές θάλασσες την ελληνική σημαία.
Οι άνθρωποι αυτοί μπαίνουν στο στόχαστρο της Κυβέρνησης σε μια συγκυρία, που πρώτον κατάσχονται από τις τράπεζες δεκάδες σκάφη, δεύτερον υπάρχει οξύτατος αθέμιτος ανταγωνισμός είτε από την πλευρά της Κροατίας είτε από την πλευρά της Τουρκίας και τρίτον, λόγω κρίσης, τα ναυλοσύμφωνα έχουν μειωθεί πάρα πολύ. Το αποτέλεσμα αυτής της φοροεπιδρομής θα είναι το κλείσιμο των επιχειρήσεων, η διόγκωση της ανεργίας αλλά και η αλλαγή νηολογίου σε πολλά σκάφη, που θα αλλάξουν σημαία. Έτσι, μιλάμε ουσιαστικά για μια μαζική αποεπένδυση και προοδευτικά για τον πλήρη αφανισμό του κλάδου του θαλάσσιου τουρισμού.
Βεβαίως, άλλο πράγμα είναι ο επαγγελματίας, που έχει ένα σκάφος και άλλο πράγμα είναι ο ιδιώτης, που για το γούστο του, έχει το δικό του σκάφος. Για να ξεκαθαρίσει λοιπόν η κατάσταση θα έπρεπε πρώτα να συσταθεί μία Επιτροπή, η οποία εφαρμόζοντας κάποια κριτήρια διαχωρισμού των αμιγώς επαγγελματικών σκαφών από τα ιδιωτικά σκάφη θα μας έδινε τη δυνατότητα να προχωρήσουμε σε ένα καθεστώς φορολόγησης των ιδιωτικών σκαφών.
Αντί αυτού, η Κυβέρνηση επιβάλλοντας μία φορολογία επί δικαίων και αδίκων οδηγεί τους επαγγελματίες του κλάδου στην αγκαλιά των τραπεζών, εντείνοντας την ανάγκη για δανεισμό, αφού η οικονομική τους κατάσταση δεν τους επιτρέπει να πληρώσουν ούτε το ειδικό τέλος ούτε την έκτακτη εισφορά.
Επιπροσθέτως, οι άνθρωποι αυτοί φορολογούνται ήδη βάσει του νόμου 27 του 1975, περί φορολογία πλοίων, οι διατάξεις του οποίου έχουν και αυξημένη τυπική ισχύ όπως προβλέπει το άρθρο 107 του Συντάγματος.
Σε κάθε περίπτωση η διάταξη, που συζητείτε στο παρόν νομοσχέδιο, είναι αντισυνταγματική κι ως τέτοια πρέπει να αποσυρθεί, διότι εκτός των άλλων οδηγεί στην καταστροφή χιλιάδες πολίτες και τις ελληνικές θάλασσες σε μία εικόνα από την οποία, θα λείπει η ελληνική σημαία κι αυτό θα είναι μία εθνική τραγωδία».