Θέματα συνοχής του νησιωτικού χώρου και εδαφικής συνέχειας της χώρας θέτουν στο έγγραφό τους προς το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής οι Νομάρχες Σάμου και Χίου Μανώλης Κάρλας και Πολύδωρος Λαμπρινούδης αντίστοιχα, επισημαίνοντας τα προβλήματα στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις των νησιών μας.
Μάλιστα φτάνουν στο σημείο οι δύο Νομάρχες να ανακοινώσουν ότι θα προχωρήσουν «δυναμικά στο αίτημα της μετάθεσής μας από την περιφέρεια Β. Αιγαίου, που δεν μας εξυπηρετεί και μάλλον μας δημιουργεί σημαντικά προβλήματα, στην περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου», αν δεν ικανοποιηθούν οι προτάσεις για τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις.
Παρουσιάζοντας λεπτομερώς πως έχει η κατάσταση με τα δρομολόγια σύνδεσης των νησιών στην Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου σε αντιδιαστολή με αυτά των νησιών της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, σημειώνουν ότι «αποδεικνύεται ξεκάθαρα η πρόθεση της Πολιτείας να επιδίδεται σε διακρίσεις, εις βάρος των νησιών της Περιφέρειας Β. Αιγαίου με τη δημιουργία Περιφερειών 2 ταχυτήτων σ’ ότι αφορά την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη, της εδαφική και κοινωνική συνοχή των νησιών, σε σχέση με την ηπειρωτική χώρα και το Κέντρο».
«Απαιτούμε από την Πολιτεία, αναφέρουν χαρακτηριστικά στο έγγραφο, την άμεση προκήρυξη επιδοτούμενης δρομολογιακής γραμμής που θα συνδέει καθημερινώς και αδιαλείπτως και για όλο το χρόνο, κατ’ ελάχιστο, τις Πρωτεύουσες των νομών και των επαρχείων της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου (Ικαρίας- Σάμος- Χίος- Λέσβος- Λήμνος) μεταξύ τους με την έδρα της Περιφέρειας (Μυτιλήνη) με Ε/Γ-Ο/Γ ταχύπλοο κατηγορίας High speed Craft, με αυθημερόν επιστροφή, ώστε να διακινούνται καθημερινά και απρόσκοπτα οι πολίτες της Περιφέρειας προκειμένου να διατηρηθεί η εδαφική και κοινωνική συνοχή των νησιών της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου».
Υποστηρίζουν δε το αίτημα για μετάθεση από το Βόρειο στο νότιο Αιγαίο λέγοντας ότι «η ένταξη εξασφαλίζει την καθημερινή σύνδεση με τα Κέντρα της Περιφέρειας και συμβαδίζει με την ιστορία μας, τις κοινωνικές, οικονομικές, πολιτιστικές θρησκευτικές σχέσεις και διαδρομές των ανθρώπων του νομού μας».
του Θοδωρή Πυλιώτη
Μάλιστα φτάνουν στο σημείο οι δύο Νομάρχες να ανακοινώσουν ότι θα προχωρήσουν «δυναμικά στο αίτημα της μετάθεσής μας από την περιφέρεια Β. Αιγαίου, που δεν μας εξυπηρετεί και μάλλον μας δημιουργεί σημαντικά προβλήματα, στην περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου», αν δεν ικανοποιηθούν οι προτάσεις για τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις.
Παρουσιάζοντας λεπτομερώς πως έχει η κατάσταση με τα δρομολόγια σύνδεσης των νησιών στην Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου σε αντιδιαστολή με αυτά των νησιών της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, σημειώνουν ότι «αποδεικνύεται ξεκάθαρα η πρόθεση της Πολιτείας να επιδίδεται σε διακρίσεις, εις βάρος των νησιών της Περιφέρειας Β. Αιγαίου με τη δημιουργία Περιφερειών 2 ταχυτήτων σ’ ότι αφορά την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη, της εδαφική και κοινωνική συνοχή των νησιών, σε σχέση με την ηπειρωτική χώρα και το Κέντρο».
«Απαιτούμε από την Πολιτεία, αναφέρουν χαρακτηριστικά στο έγγραφο, την άμεση προκήρυξη επιδοτούμενης δρομολογιακής γραμμής που θα συνδέει καθημερινώς και αδιαλείπτως και για όλο το χρόνο, κατ’ ελάχιστο, τις Πρωτεύουσες των νομών και των επαρχείων της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου (Ικαρίας- Σάμος- Χίος- Λέσβος- Λήμνος) μεταξύ τους με την έδρα της Περιφέρειας (Μυτιλήνη) με Ε/Γ-Ο/Γ ταχύπλοο κατηγορίας High speed Craft, με αυθημερόν επιστροφή, ώστε να διακινούνται καθημερινά και απρόσκοπτα οι πολίτες της Περιφέρειας προκειμένου να διατηρηθεί η εδαφική και κοινωνική συνοχή των νησιών της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου».
Υποστηρίζουν δε το αίτημα για μετάθεση από το Βόρειο στο νότιο Αιγαίο λέγοντας ότι «η ένταξη εξασφαλίζει την καθημερινή σύνδεση με τα Κέντρα της Περιφέρειας και συμβαδίζει με την ιστορία μας, τις κοινωνικές, οικονομικές, πολιτιστικές θρησκευτικές σχέσεις και διαδρομές των ανθρώπων του νομού μας».
του Θοδωρή Πυλιώτη
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ,