«
Γράφει: Αναστασία Σπυριδάκη
Αλλαγή και επαναπροσδιορισμό των όρων της προκήρυξης της επιδοτούμενης ακτοπλοϊκής γραμμής από Λαύριο για Άγιο Ευστράτιο και Λήμνο, ζητά η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα, καθώς πιστεύει ότι για τα επόμενα 12 χρόνια δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν το νησί πλοία πέμπτης κατηγορίας, αλλά σύγχρονα πλοία. Στην προχθεσινή συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο επαρχείο της Λήμνου, με πρωτοβουλία του νομάρχη Λέσβου, Παύλου Βογιατζή, για την εξομάλυνση των σχέσεων μεταξύ των μελών της ΣΕΑ και του επάρχου Λήμνου, Δημήτρη Σάραγκα, ζητήθηκε συνάντηση με το γενικό γραμματέα του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστο Κουρούση.
Ο νομάρχης Λέσβου δεσμεύτηκε για την πραγματοποίηση συνάντησης στη Λήμνο την ερχόμενη εβδομάδα με τον κ. Κουρούση και τα αρμόδια στελέχη του ΥΕΝ, ώστε να εξεταστούν όλες οι προοπτικές που διαγράφονται για την ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση της Λήμνου και του Άι-Στράτη για τα επόμενα 12 χρόνια.
Η ΣΕΑ ζητά το πάγωμα της προκήρυξης της γραμμής από Λαύριο για Άγιο Ευστράτιο και Λήμνο, επιθυμώντας να ξεκινήσει συζήτηση, σύμφωνα και με δέσμευση του υπουργού Αναστάση Παπαληγούρα στην τελευταία συνάντηση με τα μέλη της ΣΕΑ, για την αλλαγή των όρων όπως και της κατηγορίας, καθώς υποστηρίζουν ότι το νησί δε θα μπορέσει να εξυπηρετηθεί για τα επόμενα 12 χρόνια από πλοία τύπου «Ταξιάρχης». Η ΣΕΑ ζητά να επισπευτούν οι διαδικασίες του «παγώματος» της προκήρυξης, μια και η καταληκτική ημερομηνία της κατάθεσης των προσφορών λήγει σε δέκα περίπου ημέρες και συγκεκριμένα στις 21 Ιουλίου.
Σαν του Μανούση
Οι φορείς της Λήμνου δεν επιθυμούμε την υπογραφή σύμβασης 12ετίας με πλοίου τύπου «Ταξιάρχης», γιατί θα δεσμευτεί η γραμμή σε μια διαδικασία «την οποία είχε ζήσει τα τελευταία χρόνια το νησί, με τα πλοία της εταιρείας του Φώτη Μανούση». Μιλώντας για τους νέους στόχους της ΣΕΑ, καθώς και για την προχθεσινή συνάντηση στο επαρχείο της Λήμνου, η αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου της Λέσβου και πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Λήμνου, Φωτεινή Στεφανιδάκη, δήλωσε: «Επιθυμούμε την ενότητα αλλά σε βάση συγκεκριμένων στόχων. Η ενότητα δεν είναι αφηρημένη έννοια, άλλα ξεκινάει από την κοινή οπτική αντίληψη και σε μια συμφωνία για κοινές επιδιώξεις και κοινές δράσεις για τη Λήμνο. Παρακολουθούμε στενά όλη την πορεία που αφορά τα ακτοπλοϊκά μας και θα αρνηθούμε οποιαδήποτε εξέλιξη θα φέρει σε οικονομικό αδιέξοδο το νησί τα επόμενα χρόνια.»
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα τρία επιδοτούμενα δρομολόγια από Λαύριο για Άγιο Ευστράτιο και Λήμνο μένουν ανεκτέλεστα για περισσότερους από τέσσερις μήνες και συγκεκριμένα από τις 3 Μαρτίου, καθώς το πλοίο «Παναγία Σουμελά» που τα εκτελεί βρίσκεται αγκυροβολημένο στο λιμάνι του Λαυρίου, λόγω της επίσχεσης εργασίας που πραγματοποιούν οι ναυτικοί που εργάζονται σ’ αυτό.
Ο νομάρχης Λέσβου δεσμεύτηκε για την πραγματοποίηση συνάντησης στη Λήμνο την ερχόμενη εβδομάδα με τον κ. Κουρούση και τα αρμόδια στελέχη του ΥΕΝ, ώστε να εξεταστούν όλες οι προοπτικές που διαγράφονται για την ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση της Λήμνου και του Άι-Στράτη για τα επόμενα 12 χρόνια.
Η ΣΕΑ ζητά το πάγωμα της προκήρυξης της γραμμής από Λαύριο για Άγιο Ευστράτιο και Λήμνο, επιθυμώντας να ξεκινήσει συζήτηση, σύμφωνα και με δέσμευση του υπουργού Αναστάση Παπαληγούρα στην τελευταία συνάντηση με τα μέλη της ΣΕΑ, για την αλλαγή των όρων όπως και της κατηγορίας, καθώς υποστηρίζουν ότι το νησί δε θα μπορέσει να εξυπηρετηθεί για τα επόμενα 12 χρόνια από πλοία τύπου «Ταξιάρχης». Η ΣΕΑ ζητά να επισπευτούν οι διαδικασίες του «παγώματος» της προκήρυξης, μια και η καταληκτική ημερομηνία της κατάθεσης των προσφορών λήγει σε δέκα περίπου ημέρες και συγκεκριμένα στις 21 Ιουλίου.
Σαν του Μανούση
Οι φορείς της Λήμνου δεν επιθυμούμε την υπογραφή σύμβασης 12ετίας με πλοίου τύπου «Ταξιάρχης», γιατί θα δεσμευτεί η γραμμή σε μια διαδικασία «την οποία είχε ζήσει τα τελευταία χρόνια το νησί, με τα πλοία της εταιρείας του Φώτη Μανούση». Μιλώντας για τους νέους στόχους της ΣΕΑ, καθώς και για την προχθεσινή συνάντηση στο επαρχείο της Λήμνου, η αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου της Λέσβου και πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Λήμνου, Φωτεινή Στεφανιδάκη, δήλωσε: «Επιθυμούμε την ενότητα αλλά σε βάση συγκεκριμένων στόχων. Η ενότητα δεν είναι αφηρημένη έννοια, άλλα ξεκινάει από την κοινή οπτική αντίληψη και σε μια συμφωνία για κοινές επιδιώξεις και κοινές δράσεις για τη Λήμνο. Παρακολουθούμε στενά όλη την πορεία που αφορά τα ακτοπλοϊκά μας και θα αρνηθούμε οποιαδήποτε εξέλιξη θα φέρει σε οικονομικό αδιέξοδο το νησί τα επόμενα χρόνια.»
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα τρία επιδοτούμενα δρομολόγια από Λαύριο για Άγιο Ευστράτιο και Λήμνο μένουν ανεκτέλεστα για περισσότερους από τέσσερις μήνες και συγκεκριμένα από τις 3 Μαρτίου, καθώς το πλοίο «Παναγία Σουμελά» που τα εκτελεί βρίσκεται αγκυροβολημένο στο λιμάνι του Λαυρίου, λόγω της επίσχεσης εργασίας που πραγματοποιούν οι ναυτικοί που εργάζονται σ’ αυτό.