8 Ιουλίου 2009

Στη Βουλή τα προβλήματα με τα Χερσαία Επιχειρησιακά Μέσα Λ.Σ



Ερώτηση στη Βουλή προς τον Αν.Παπαληγούρα κατέθεσε η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Ελπίδα Τσουρή με θέμα τα προβλήματα με τα Χερσαία Επιχειρησιακά Μέσα Λ.Σ., όπως η μη προμήθεια καινούργιων μέσων για να αντικαταστήσουν τα παλιά.
Πιο συγκεκριμένα αναφέρει:
<Το Λιμενικό Σώμα διαθέτει, σήμερα, περίπου 310 χερσαία οχήματα, διαφόρων τύπων (τζιπ, επιβατηγά, μοτοσικλέτες, λεωφορεία, φορτηγά κ.λ.π. Από το 2003, δεν έχει γίνει καμία προμήθεια χερσαίων μέσων, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η σταδιακή αντικατάσταση των πεπαλαιωμένων. Μεγάλος αριθμός οχημάτων παρουσιάζει σοβαρά προβλήματα και ελλείψεις, που τα καθιστούν περιορισμένης επιχειρησιακής ετοιμότητας, αλλά και επικίνδυνα. Πολλά από αυτά που κινούνται, συντηρούνται ή/και επισκευάζονται, είτε από τους ίδιους τους οδηγούς, είτε από δωρεές διαφόρων συναλλασσομένων με το Λιμενικό Σώμα. Στην επισκευαστική βάση Λιμενικού Σώματος, το 2003, υπηρετούσαν 100 άτομα, ενώ, σήμερα, υπηρετούν περίπου 30. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό και με την έλλειψη προμηθειών σε ανταλλακτικά, περιορίζει, ή και μηδενίζει, την επισκευαστική της ικανότητα. Σύμφωνα με τους κανονισμούς, όλα τα υπηρεσιακά αυτοκίνητα υποβάλλονται σε τεχνικό έλεγχο, άλλα, από την Επισκευαστική Βάση του Λ.Σ., και άλλα, από εξουσιοδοτημένα συνεργεία. Σύμφωνα με τα ευρήματα από τους τεχνικούς ελέγχους, συντριπτικός αριθμός οχημάτων χρειάζεται, άμεσα, επισκευή ή συντήρηση, ενώ, συγχρόνως, η επισκευαστική βάση του Λ.Σ έχει εγγράφως δηλώσει αδυναμία επισκευής τους. Ωστόσο, πολλές μονάδες του Λ.Σ αναγκάζονται να χρησιμοποιούν αυτά τα υπηρεσιακά οχήματα, με ότι αυτό συνεπάγεται, ενώ δεν είναι λίγες και οι περιπτώσεις, που τα στελέχη του Λ.Σ., προκειμένου να φέρουν εις πέρας διάφορες δύσκολες επιχειρήσεις και αποστολές, χρησιμοποιούν τα δικά τους μεταφορικά μέσα. Με δεδομένο ότι η εγκατάλειψη και η αδιαφορία αυτή, μειώνει την επιχειρησιακή ικανότητα του Λ.Σ, θέτει καθημερινά σε κίνδυνο την ασφάλεια των στελεχών του, αλλά και τη δημόσια ασφάλεια: Ερωτάται ο κος Υπουργός: 1. Ποιος είναι ο σχεδιασμός του Υπουργείου, προκειμένου να αντιμετωπιστούν, αποτελεσματικά, τα προβλήματα με τα χερσαία επιχειρησιακά μέσα του Λ.Σ.; 2. Πόσα αυτοκίνητα του Λ.Σ είναι ακινητοποιημένα και πόσα έχουν κριθεί ότι χρειάζονται άμεση επισκευή, για την ασφαλή κυκλοφορία τους; 3. Πόσα αυτοκίνητα του Λ.Σ έχουν, την τελευταία πενταετία, επισκευαστεί από δωρεές συμπολιτών μας, αλλά και από ιδιωτικές επιχειρήσεις που ελέγχονται από το Λ.Σ; 4. Γιατί δεν έχει πραγματοποιηθεί προμήθεια νέων χερσαίων επιχειρησιακών μέσων; Υπάρχει προγραμματισμός για το άμεσο μέλλον; 5. Βάσει ποιων κριτηρίων γίνεται η κατανομή των υπαρχόντων και σε καλή κατάσταση αυτοκινήτων, στις διάφορες μονάδες του Λ.Σ.; Ισχύει η πληροφορία ότι τα καλύτερα αυτοκίνητα έχουν διατεθεί στο ΥΕΝΑΝΠ (π.χ για την μεταφορά διευθυντών στα σπίτια τους, κ.λ.π ), ενώ μάχιμες μονάδες, με μεγάλο χερσαίο χώρο ευθύνης, διαθέτουν περιπολικά αυτοκίνητα σε πολύ κακή και επικίνδυνη λειτουργική κατάσταση; 6. Γιατί δεν έχουν ληφθεί από το ΥΕΝΑΝΠ τα απαραίτητα μέτρα για την ενίσχυση της Επισκευαστικής Βάσης, με υλικοτεχνικά μέσα και προσωπικό, έτσι ώστε να ανταποκρίνεται επαρκώς στις ανάγκες του Λ.Σ; Υπάρχει πρόθεση για την παραχώρησή της σε ιδιώτες; 7 Ιουλίου 2009 Η ερωτώσα Βουλευτής>