Την μία ρίχνουν τα λάθη στη καθαρίστρια του λιμενικού ταμείου Σάμου η οποία αφού τελείωνε την καθαριότητα έβρισκε χρόνο να φτιάχνει και τους ισολογισμούς ,και τώρα βλέπουμε να βρίσκεται σε εξέλιξη προσπάθεια να πέσουν τα βάρη στους λιμενικούς του Λιμεναρχείου Σάμου.Ολα αυτά κύριε γενικέ του υπουργείου αιγαίου που προβλέπει μια σύμβαση για:
δημόσιας υπηρεσίας πενταετούς διάρκειας σε ακτοπλοϊκές γραμμές,
.........δεν έχουν πρακτική εφαρμογή,πείτε μας δώστε στη δημοσιότητα τα ονόματα των υπαλλήλων του υπουργείου που υποτίθεται ότι έλεγξαν τα δικαιολογητικά που προσκόμισαν οι πλοιοκτήτες του πλοίου ΣΑΜΟΣ ΣΑΝ και αφήστε τους λιμενικούς του λιμεναρχείου Σάμου .Είστε τόσο σίγουρος ότι θα έπαιζαν τη καριέρα τους το ψωμί τους κορώνα γράμματα αν δεν είχαν την κάλυψη άνωθεν;Ελέγξτε πρώτα τους δικούς σας υπαλλήλους του αιγαίου και αν τα έκαναν όλα καλά ψάξτε για ευθύνες και στους παρακάτω
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Μυτιλήνη 26 Aπριλίου 2005
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΚΑΙ Αρ.πρωτ. ΔΜ/Φ.231.41/4371
ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Δ/ΝΣΗ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ
Ταχ. Δ/νση Μικράς Ασίας 2
Ταχ. Κώδικας 811 00 Μυτιλήνη
TELEX 297 197
TELEFAX 2251-47.832 – 41.226
Πληροφορίες 22510 38.353-54-55
ΘΕΜΑ : Πρόσκληση για σύναψη σύμβασης ή συμβάσεων ανάθεσης
δημόσιας υπηρεσίας πενταετούς διάρκειας σε ακτοπλοϊκές γραμμές
1. Έχοντας υπόψη τις παραγράφους 1,2 και 3 του όγδοου άρθρου του Ν.2932/01 (ΦΕΚ 145 Α΄), το Υπουργείο Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής καλεί πλοιοκτήτες / πλοιοκτήτριες εταιρείες για εκδήλωση ενδιαφέροντος προς σύναψη σύμβασης ή συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας Υπηρεσίας με επιβατικά οχηματαγωγά (Ε/Γ-Ο/Γ), ή συμβατικά ή ταχύπλοα επιβατικά για την εξυπηρέτηση ΤΩΝ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ και ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑΚΩΝ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ ως ο επισυναπτόμενος πίνακας.
2. ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
2.1 Οι πλοιοκτήτες / πλοιοκτήτριες εταιρείες που επιθυμούν να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για τις γραμμές των συνημμένων πινάκων, υποβάλλουν σχετική αίτηση στη Διεύθυνση Μεταφορών του Υπουργείου Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής μέχρι 15 Μαϊου 2005.
2.2 Στην αίτηση επισυνάπτονται εβδομαδιαίος πίνακας δρομολογίων κατά πλοίο και αναλυτική περιγραφή των δρομολογίων για το διάστημα μιας πενταετίας (με σαφή αναφορά των διαστημάτων ακινησίας) και τα ακόλουθα δικαιολογητικά – έγγραφα, από τα οποία αποδεικνύεται η συνδρομή των προϋποθέσεων του άρθρου τρίτου του Νόμου 2932/2001, τα οποία είναι έγγραφα που αφορούν τον πλοιοκτήτη και έγγραφα που αφορούν το πλοίο:
Α. ΕΓΓΡΑΦΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟΝ ΠΛΟΙΟΚΤΗΤΗ
Ι. α) Απόσπασμα Ποινικού Μητρώου έκδοσης του τελευταίου τριμήνου ή ισοδύναμου εγγράφου αρμόδιας δικαστικής ή διοικητικής αρχής της χώρας εγκατάστασης , από το οποίο να προκύπτει ότι δεν έχει καταδικαστεί με αμετάκλητη απόφαση για αδίκημα από αυτά που αναφέρονται στην παράγραφο 2 δ(αα) του άρθρου τρίτου του Νόμου 2932/2001.
β) Πιστοποιητικό αρμόδιας δικαστικής ή διοικητικής αρχής έκδοσης του τελευταίου εξαμήνου περί μη θέσεως σε κατάσταση πτώχευσης ή σε εκκαθάριση ή σε αναγκαστική διαχείριση ή σε άλλη παρεμφερή διαδικασία . Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες η χώρα εγκατάστασης δεν εκδίδει τέτοια έγγραφα ή πιστοποιητικά ή αυτά δεν καλύπτουν όλες τις περιπτώσεις που αναφέρονται παραπάνω , μπορεί να αντικατασταθούν αυτά με ένορκη δήλωση του ενδιαφερομένου ενώπιον δικαστικής ή διοικητικής αρχής, συμβολαιογράφου ή οποιασδήποτε άλλης αρμόδιας αρχής της χώρας. Σε χώρες που δεν προβλέπεται ένορκη δήλωση μπορεί να αντικατασταθεί αυτή από υπεύθυνη δήλωση τους. Η αρμόδια αρχή ή ο συμβολαιογράφος στην περίπτωση αυτή εκδίδει πιστοποιητικό που βεβαιώνει την γνησιότητα της ένορκης δήλωσης ή της υπεύθυνης δήλωσης.
γ) Πιστοποιητικό αρμόδιας αρχής έκδοσης του τελευταίου διμήνου ότι έχει εκπληρώσει τις φορολογικές του υποχρεώσεις και τις υποχρεώσεις από εισφορές κοινωνικής ασφάλισης πριν από την ημερομηνία κατάθεσης της αίτησης δρομολόγησης σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, καθώς και υπεύθυνη δήλωση της πλοιοκτήτριας εταιρείας ή του πλοιοκτήτη περί μη απασχόλησης προσωπικού, το οποίο υπάγεται σε άλλο ασφαλιστικό φορέα, πέραν εκείνου ή εκείνων για τους οποίους έχει προσκομισθεί αντίστοιχο πιστοποιητικό.
δ) Πιστοποιητικό ασφαλιστικής επιχείρησης ή αλληλασφαλιστικού συνεταιρισμού που έχει εγκατασταθεί και λειτουργεί νόμιμα στην Ελλάδα ή σε κράτος–μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ) ή της Ευρωπαϊκής Ζώνης Ελεύθερων Συναλλαγών (ΕΖΕΣ) εκτός από την Ελβετία, για κάλυψη της αστικής ευθύνης του πλοιοκτήτη από απαιτήσεις που έχουν αιτία ή αφορμή τις περιπτώσεις που ειδικότερα αναφέρονται στην παράγραφο 2 (ε) του άρθρου τρίτου του Νόμου 2932/2001 ( όπως εκάστοτε ισχύει ) και σε ποσό τουλάχιστον ίσο με το όριο ευθύνης του πλοιοκτήτη όπως προβλέπεται στην παράγραφο 4 του άρθρου τρίτου του ιδίου ως άνω νόμου( όπως εκάστοτε ισχύει). Η προθεσμία υποβολής του πιστοποιητικού της παρούσης παραγράφου παρατείνεται μέχρι 30/9/05 εφόσον υποβληθεί έγγραφη σχετική αίτηση-δέσμευση.
ε) Υπεύθυνη δήλωση ότι έχει ή πρόκειται να εγκαταστήσει και να χρησιμοποιήσει Ηλεκτρονικό Σύστημα Κράτησης Θέσεων και Έκδοσης Εισιτηρίων Επιβατών και Αποδείξεων μεταφοράς οχημάτων ή/ και Καταγραφής Επιβαινόντων. Πριν την έναρξη των δρομολογίων πρέπει να υποβάλλεται βεβαίωση της Διεύθυνσης Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας ότι το δηλωθέν σύστημα λειτουργεί σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις .
ΙΙ Στην περίπτωση της παραγράφου 3 του άρθρου τρίτου του Νόμου 2932/2001 απαιτείται να κατατεθεί καταστατικό της εταιρείας ή απόφαση Διοικητικού Συμβουλίου ή συμβολαιογραφική πράξη ή εξουσιοδοτική επιστολή ή οποιοδήποτε άλλο δικαιολογητικό από το οποίο να προκύπτει σαφώς η ιδιότητα των συγκεκριμένων προσώπων.
Β. ΕΓΓΡΑΦΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟ ΠΛΟΙΟ
Ι.α) Έγγραφο Εθνικότητας
β) Πιστοποιητικό Ασφαλείας ή Πρωτόκολλο Γενικής Επιθεώρησης και επιπλέον για τα ταχύπλοα ή δυναμικός υποστηριζόμενα σκάφη, άδεια λειτουργίας για τους συγκεκριμένους λιμένες προσέγγισης των.
γ) Πιστοποιητικό καταμέτρησης.
δ) Υπεύθυνη δήλωση της πλοιοκτήτριας εταιρείας περί εφαρμογής απαιτήσεων ΔΣ STCW 78/95 και όρων Συλλογικής Σύμβασης αλλά και όρων περί μεγίστου χρόνου απασχόλησης των πληρωμάτων των ταχυπλόων ή δυναμικώς υποστηριζόμενων σκαφών σύμφωνα με τις διατάξεις της ισχύουσας νομοθεσίας.
ε) Υπεύθυνη δήλωση του πλοιοκτήτη ή της πλοιοκτήτριας εταιρείας ότι το πλοίο ανταποκρίνεται στις δυνατότητες της λιμενικής υποδομής των λιμένων προσέγγισης που αιτούνται .
στ) Βεβαίωση της αρμόδιας αρχής του κράτους νηολόγησης ότι το πλοίο συγκεντρώνει όλες τις νόμιμες προϋποθέσεις να παρέχει υπηρεσίες θαλάσσιων ενδομεταφορών στο κράτος-μέλος που είναι νηολογημένο .
ΙΙ. ΠΛΟΙΟ ΠΟΥ ΤΕΛΕΙ ΣΕ ΑΚΙΝΗΣΙΑ
Ο ενδιαφερόμενος πλοιοκτήτης προσκομίζει όλα τα προβλεπόμενα στην παρούσα δικαιολογητικά, πλην του Πιστοποιητικού Ασφαλείας ή Πρωτοκόλλου Γενικής Επιθεώρησης τα οποία προσκομίζει το αργότερο μέχρι 30-9-2005.
ΙΙΙ. ΠΛΟΙΟ ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ Ή ΜΕΤΑΣΚΕΥΗ Ή ΑΓΟΡΑ
Στη περίπτωση πλοίου που είναι υπό μετασκευή ή κατασκευή ή αγορά, ο ενδιαφερόμενος προσκομίζει τα απαραίτητα στοιχεία από τα οποία αποδεικνύεται η κυριότητα και ο χρόνος ετοιμότητας του πλοίου για δρομολόγηση. Στη περίπτωση αυτή ο ενδιαφερόμενος προσκομίζει τα σχετιζόμενα με τη δρομολόγηση δικαιολογητικά μέχρι 30- 9 - 2005.
2.3 Από τα ανωτέρω πιστοποιητικά ή έγγραφα όσα εκδίδονται σε γλώσσα άλλη πλην της ελληνικής, πρέπει να συνοδεύονται από επίσημη μετάφραση τους στην ελληνική γλώσσα από κρατική αρχή ή από εξουσιοδοτημένα από τη νομοθεσία πρόσωπα.
2.4 Όλα τα πιο πάνω πιστοποιητικά και δικαιολογητικά μπορούν να υποβάλλονται σε επικυρωμένα αντίγραφα, θεωρημένα από αρμόδια κρατική αρχή ή εξουσιοδοτημένα προς τούτο πρόσωπα .
2.5 Όσα από τα παραπάνω δικαιολογητικά ( πλοιοκτήτη ή πλοίου) έχουν ήδη υποβληθεί με δήλωση τακτικής δρομολόγησης μέχρι 31 Ιανουαρίου τρέχοντος έτους, δεν απαιτείται να επανυποβληθούν.
3. ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ Η΄ ΤΩΝ ΠΛΟΙΩΝ
α) Τα πλοία να πληρούν τις απαιτήσεις όπως περιγράφονται στον επισυναπτόμενο πίνακα. Τα στοιχεία καθορισμού προσόντων λαμβάνονται από τα πιστοποιητικά των πλοίων (για όσα εξ αυτών των στοιχείων περιέχονται στα πιστοποιητικά), τα δε λοιπά στοιχεία από βεβαίωση ή άλλο έγγραφο από ΥΕΝ/ΚΕΕΠ, είτε τον παρακολουθούντα το πλοίο Νηογνώμονα, είτε από διπλωματούχο Ναυπηγό, που κατατίθεται από τους συμμετέχοντες σαν δικαιολογητικά του διαγωνισμού.
β) Τα πλοία να είναι κατάλληλα για την ασφαλή προσέγγιση σε όλα τα λιμάνια της γραμμής ή γραμμών για τις οποίες εκδηλώνεται ενδιαφέρον.
4. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ, ΟΡΓΑΝΟ ΚΑΙ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΩΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΩΝ
4.1 Ο ελάχιστος αριθμός πλοίων για τα οποία το ΥΠΑΙ και Ν.Π. θα συνάψει συμβάσεις θα είναι κατά γραμμή και είδος πλοίου ο αναφερόμενος στον επισυναπτόμενο πίνακα και μόνο εφόσον αυτά πληρούν τις απαιτήσεις της παραπάνω παραγράφου 3.
Ο αριθμός των πλοίων τα χαρακτηριστικά τους, η συχνότητα δρομολογίων και ο αριθμός προσεγγίσεων μπορεί να είναι και κατώτερα των αναφερομένων στον ΠΙΝΑΚΑ, εφόσον δεν καλύπτονται πλήρως οι υποχρεωτικές δρομολογιακές απαιτήσεις που ορίζονται στην παρούσα πρόσκληση και μετά από σύγκλιση του Σ.Α.Σ. για σχετική γνωμοδότηση.
4.2 Το ΥΠΑΙ & Ν.Π. με βάσει τα έγγραφα και τα στοιχεία που δηλώθησαν καλεί τους πλοιοκτήτες για σύναψη σύμβασης μέχρι 1.6.2005 εφόσον:
α) Έχουν υποβληθεί τα αναγκαία έγγραφα που αφορούν τον πλοιοκτήτη και το πλοίο και πληρούνται οι σχετικές με αυτά απαιτήσεις της παρούσας,
β) Τα χαρακτηριστικά των πλοίων πληρούν τις απαιτήσεις του ΠΙΝΑΚΑ με την επιφύλαξη της παραγράφου 4.1, και
γ) Τα δηλωθέντα εβδομαδιαία δρομολόγια καλύπτουν πλήρως τουλάχιστον μια γραμμή του ΠΙΝΑΚΑ (κατά συχνότητα και σειρά εξυπηρέτησης των λιμένων)
Σε αντίθετη περίπτωση το ΥΠΑΙ γνωστοποιεί στον πλοιοκτήτη τους λόγους της μη αποδοχής της αιτήσεως μέχρι 7.6.2005
Στην πρόσκληση αυτή καθορίζεται και η προθεσμία υπογραφής της σύμβασης.
4.3 Μετά την παραπάνω διαδικασία και πριν από την υπογραφή των συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας παρέχεται η δυνατότητα στους πλοιοκτήτες των αποδεκτών πλοίων να τροποποιήσουν τα υποβληθέντα δρομολόγια με την προϋπόθεση ότι δεν θα μειώνονται οι δρομολογιακές συνδέσεις των γραμμών του ΠΙΝΑΚΑ για τις οποίες δηλώθησαν. Σε περίπτωση που στην ίδια γραμμή δρομολογούνται περισσότερα του ενός πλοία, οι τροποποιήσεις γίνονται από κοινού με όλους τους πλοιοκτήτες των πλοίων αυτών και εφόσον ληφθούν υπόψη και οι προβλεπόμενοι χρόνοι ακινησίας των πλοίων.
Επίσης δύνανται οι επιλεγέντες πλοιοκτήτες να προσθέσουν λιμάνια της επιθυμίας τους, έστω και εποχιακά, πέραν των αναφερομένων κατά γραμμή του πίνακα με την ίδια ως άνω διαδικασία.
5. ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ
Να εκτελούνται έκτακτα δρομολόγια ή έκτακτες προσεγγίσεις σύμφωνα με το Ν. 2932/01 για κάλυψη αυξημένων συγκοινωνιακών αναγκών και τη μεταφορά επικίνδυνων οχληρών φορτίων με ειδικά δρομολόγια μετά από σχετική εντολή του αρμόδιου κατά περίπτωση οργάνου.
6. ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΥΜΒΑΣΗΣ- ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ
Οι συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας θα έχουν χρονική διάρκεια πέντε (5) δρομολογιακά έτη. (Δρομολογιακό έτος ορίζεται το χρονικό διάστημα μεταξύ 1 Νοεμβρίου εκάστου έτους μέχρι 31 Οκτωβρίου του επομένου έτους).
7. ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ – ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ – ΟΡΟΙ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΤΑΚΤΙΚΩΝ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ – ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ
7.1 Το ΥΠΑΙ & Ν.Π. δύναται καθ' όλη την διάρκεια της σύμβασης ή των συμβάσεων να τροποποιεί τα ωράρια εκτέλεσης των δρομολογίων για λόγους τάξης και ασφάλειας τόσον στους αφετήριους λιμένες όσον και στους λοιπούς λιμένες των γραμμών.
7.2 Καθ' όλη την διάρκεια ισχύος των συμβάσεων που συνάπτονται με την παρούσα πρόσκληση και εφόσον πληρούνται οι υποχρεώσεις των ισχυουσών συμβάσεων, το ΥΠΑΙ και Ν.Π. δεν θα αποδέχεται δηλώσεις τακτικής δρομολόγησης στις ίδιες δρομολογιακές γραμμές πέραν των ήδη γενομένων αποδεκτών δηλώσεων προ της υπογραφής των συμβάσεων που συνάπτονται με την παρούσα πρόσκληση και οι οποίες μπορούν να επαναλαμβάνονται ανά έτος μέχρι τον ίδιο αριθμό και είδος πλοίου, συχνότητα δρομολογίων και χρονική περίοδο. Το ΥΠΑΙ και Ν.Π. διατηρεί το δικαίωμα να συνάπτει συμβάσεις για άλλες δρομολογιακές γραμμές, που δεν συμπίπτουν με τις γραμμές των συμβάσεων που συνάπτονται με την παρούσα πρόσκληση, έστω και αν υπάρχουν κοινές αναφορές σε νησί ή νησιά.
Επίσης διατηρεί το δικαίωμα να συνάπτει σύμβαση ή συμβάσεις εφόσον τα προσφερόμενα πλοία και τα υποβληθέντα προγράμματα δρομολογίων δεν καλύπτουν όλες τις υποχρεωτικές δρομολογιακές απαιτήσεις και τα ελάχιστα απαιτούμενα χαρακτηριστικά των πλοίων που ορίζονται στην παρούσα πρόσκληση, μετά από επανεξέταση από το Σ.Α.Σ. της αναγκαιότητας εξυπηρέτησης των δρομολογιακών γραμμών ως προς την αναφερόμενη στον ΠΙΝΑΚΑ συχνότητα.
7.3 Οι πλοιοκτήτες υποχρεούνται να εξασφαλίζουν ότι τα πλοία τους κατά την εκτέλεση των δρομολογίων να διαθέτουν όλα τα απαιτούμενα από τις ισχύουσες διατάξεις ναυτιλιακά έγγραφα, πιστοποιητικά ασφαλείας και προστασίας τους θαλάσσιου περιβάλλοντος, πιστοποιητικό κλάσης από αναγνωρισμένο νηογνώμονα καθώς επίσης τις απαιτήσεις της ελληνικής νομοθεσίας στα θέματα ασφάλειας και υγιεινής-ενδιαίτησης επιβατών και πληρώματος καθώς και ότι η σύνθεση και οι όροι εργασίας πληρώματος θα συμφωνούν με την εκάστοτε ισχύουσα Ελληνική Νομοθεσία.
7.4 Εφόσον πλοίο για το ποίο συνάφθηκε σύμβαση, συμπληρώνει κατά την διάρκεια ισχύος αυτής, το όριο ηλικίας της παραγράφου (γ) του άρθρου δεύτερου του Ν. 2932/01, ο πλοιοκτήτης υποχρεούται να το αντικαταστήσει με άλλο νεώτερο ανάλογων προσόντων, άλλως καταπίπτει η αντίστοιχη εγγυητική επιστολή υπέρ του Λογαριασμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών και το ΥΠΑΙ και Ν.Π. επιφυλάσσεται υπέρ κάθε νομίμου δικαιώματος του.
7.5 Σε γραμμές όπου συναφθεί σύμβαση μόνο με ένα πλοίο ο πλοιοκτήτης υποχρεούται κατά τη διάρκεια της σύμβασης να αντικαταστήσει το πλοίο ίδιου είδους ακόμα και στην περίπτωση ακινησίας για ετήσια επιθεώρηση του πλοίου εφόσον δεν υπάρχει άλλος εναλλακτικός τρόπος κάλυψης των συγκοινωνιακών αναγκών των νησιών που αφορά η σύμβαση.
7.6 Επίσης παρέχεται η δυνατότητα στους πλοιοκτήτες των αποδεκτών πλοίων να δρομολογήσουν στη γραμμή ή γραμμές που καλύπτονται από τη σύμβαση, μετά από έγκριση του ΥΠΑΙ & Ν.Π., επιπλέον πλοία προς αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών με ελεύθερη συχνότητα δρομολογίων και προσεγγίσεων εφόσον:
α) δεν παραβιάζονται όροι άλλης ισχύουσας σύμβασης του ΥΠΑΙ & Ν.Π. και οι διατάξεις του Ν. 2932/01
β) υπάρχει έγγραφη συμφωνία των πλοιοκτητών των πλοίων που τυχόν εκτελούν τις ίδιες ημέρες τα ίδια δρομολόγια.
Στις περιπτώσεις αυτές θα εξετάζεται η συμμόρφωση του κάθε πλοίου με τις διατάξεις του Ν. 2932/01, θα κατατίθεται το αναλογούν παράβολο και εγγυητική επιστολή, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 9 της παρούσας και ανάλογα με τον χρόνο δρομολόγησής του.
8. ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΜΕΤΑΒΟΛΗΣ ΟΡΩΝ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ
Οι όροι της πρόσκλησης αποτελούν και όρους της σύμβασης οι οποίοι μπορούν να μεταβληθούν στις ακόλουθες περιπτώσεις:
Α) Μετά από συναίνεση των συμβαλλομένων εφόσον υπάρχει έγγραφη σύμφωνη γνώμη των πλοιοκτητών που δραστηριοποιούνται με πλοία που προσεγγίζουν στα ίδια λιμάνια με άλλη ισχύουσα σύμβαση.
Β) Εφόσον κάποιο πλοίο δεν εκτελεί τις συμβατικές υποχρεώσεις του, για οποιοδήποτε λόγο, και ο πλοιοκτήτης του δεν το αντικαταστήσει με άλλο πλοίο ανάλογων προσόντων, το ΥΠΑΙ & Ν.Π. διατηρεί το δικαίωμα να καλύψει τις συγκοινωνιακές ανάγκες με τροποποίηση των δρομολογίων πλοίων άλλων ισχυουσών συμβάσεων ή πλοίων που εκτελούν δρομολόγια σε άλλες γραμμές του γενικού δικτύου ή σύμφωνα με την διαδικασία του άρθρου έβδομου του Νόμου 2932/01.
9. ΕΓΓΥΗΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ - ΠΑΡΑΒΟΛΟ
9.1 Πριν από την υπογραφή κάθε σύμβασης που συνάπτεται με την παρούσα πρόσκληση κατατίθενται:
α) Παραστατικό πληρωμής παραβόλου υπέρ του Ειδικού Λογαριασμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Το παράβολο ορίζεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 1 του Άρθρου 5 του Ν 2932/2001 (Α΄145) πολλαπλασιαζόμενο επί τον αριθμό των ετών της προς υπογραφή σύμβασης για κάθε πλοίο και υπολογίζεται βάσει του μεγίστου αριθμού επιβατών του πιστοποιητικού ασφαλείας του πλοίου. Τυχόν καταβληθέν παράβολο κατά την διαδικασία τακτικής δρομολόγησης, συμψηφίζεται με το παραπάνω ποσό παραβόλου.
β) από καθένα από τους συμβαλλόμενους πλοιοκτήτες εγγυητική επιστολή.
Το ποσό που καλύπτει η εγγυητική επιστολή ορίζεται στο πενταπλάσιο του ποσού του παραβόλου σύμφωνα με το άρθρο πέμπτο του Ν. 2932/2001 για κάθε πλοίο που δρομολογείται με την σύμβαση και η χρονική διάρκεια της εγγυητικής θα είναι τουλάχιστον μέχρι 31-11-2006.
Πριν από την απόδοση της στον εγγυητή, θα κατατίθεται νέα εγγυητική επιστολή για ποσό και χρονική διάρκεια υπολογιζόμενα κατά πλοίο σύμφωνα με τις διατάξεις της ΥΑ 3332.3/1/19.10.2001 ( ΦΕΚ Β 1448/22.10.2001), όπως τροποποιήθηκε με την Υ.Α. 3332.3/16/30-9-2002 (ΦΕΚ 1323/Β/10-10-2002) και η οποία θα ανανεώνεται πριν την λήξη της για το χρονικό διάστημα ενός έτους.
Η διαδικασία αυτή θα επαναλαμβάνεται μέχρι την λήξη της σύμβασης.
9.2 Ο τύπος της εγγυητικής επιστολής θα είναι σύμφωνα με παράγραφο 4 ( και υπόδειγμα ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ) της ΥΑ 3332.3/1/19.10.2001 ( ΦΕΚ Β 1448/22.10.2001), οι δε παράγραφοι 8 , 10 και 11 της ίδιας ΥΑ , εφαρμόζονται αναλόγως.
10. ΚΥΡΩΣΕΙΣ
Σε περίπτωση παράβασης των υποχρεώσεων που θα περιγράφονται στη σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας :
- θα επιβάλλονται αναλόγως οι κυρώσεις που προβλέπονται στο άρθρο ενδέκατο του Νόμου 2932/2001 ( ΦΕΚ Α 145 )
- θα επιβάλλεται με απόφαση του Υπουργού Αιγαίου & Ν.Π. η μερική ή ολική κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής κάθε πλοίου ανάλογα με την βαρύτητα και την διάρκεια της παράβασης
- θα ακυρώνεται η υπογραφείσα σύμβαση με απόφαση του Υπουργού Αιγαίου και Νησιωτικής
Πολιτικής
11. ΝΑΥΛΟΣ
Ο ναύλος επιβατών, οχημάτων και εμπορευμάτων πρέπει να είναι σύμφωνα με τα εκάστοτε ισχύοντα όρια τιμολόγησης που καθορίζονται από τα Υπουργεία Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής.
Επίσης εφαρμόζονται οι εκάστοτε ισχύουσες αποφάσεις για υποχρεωτικές εκπτώσεις σε ομάδες πολιτών ή και άλλων μεταφορών.
12. ΛΟΙΠΟΙ ΟΡΟΙ
Το ΥΠΑΙ & Ν.Π. μπορεί να δρομολογήσει πλοίο ή πλοία για την μεταφορά επικινδύνων ή οχληρών φορτίων εφόσον οι μεταφορές αυτές δεν καλύπτονται με τα ήδη δρομολογηθέντα πλοία.
Επίσης μπορεί να εξασκήσει τα δικαιώματα του που απορρέουν από τις διατάξεις του άρθρου δεύτερου, παράγραφος 6 και έβδομου του Ν. 2932/2001 μόνο στις περιπτώσεις που οι έκτακτες και επείγουσες συγκοινωνιακές ανάγκες , όπως περιγράφονται από τις Λιμενικές Αρχές, δεν καλύπτονται έγκαιρα από τα δρομολογημένα πλοία.
Κάθε άλλο θέμα που δεν ορίζεται στην παρούσα πρόσκληση , ρυθμίζεται από τις διατάξεις του Νόμου 2932/2001 ( ΦΕΚ Α 145 ).
Τα πλοία που εκτελούν αποκλειστικά δρομολόγια σύμφωνα με συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας θα αντιμετωπίζονται ως εκτελούντα ''άγονες γραμμές'' όπου ο όρος αυτός απαντάται στην εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία σε θέματα στελέχωσης, υποχρεώσεων παροχής δημόσιας υπηρεσίας, στους ναύλους και στη μείωση ή απαλλαγή πάσης φύσεως τελών και δικαιωμάτων.
13. Η παρούσα να δημοσιευθεί σε δύο ημερήσιες εφημερίδες πανελλήνιας κυκλοφορίας καθώς και στην ιστοσελίδα του ΥΠ.ΑΙ. & Ν. Π. (www.ypai.gr , ΚΕΝΤΡΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ-ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙΣ).
Συνημμένα
Πίνακας σελ. 16
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ ΚΑΙ
ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ Α. ΠΑΥΛΙΔΗΣ