13 Μαρτίου 2009

«Σφαγή» για τις άγονες γραμμές



Μεγάλο ενδιαφέρον έχει εκδηλωθεί για τις ακτοπλοϊκές άγονες γραμμές της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής. Οι εταιρείες που κατέθεσαν αιτήσεις συμμετοχής προχθές είναι η ΑΝΕΚ, η ΝΕΛ, η G.A. Ferries και η ΣΑΟΣ.

Η είσοδος της ΝΕΛ στις άγονες γραμμές με το πλοίο «Θεόφιλος» σημαίνει ότι η εταιρεία έχει αποφασίσει να απομακρύνει οριστικά το πλοίο από την κύρια γραμμή του βορείου Αιγαίου Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη. Αυτό σημαίνει ότι θα παγιωθεί η παρουσία της ΑΝΕΚ στις γραμμή. Επιπλέον, η είσοδος ενός τόσο μεγάλου πλοίου στις γραμμές που συνδέουν τα νησιά του βορείου Αιγαίου με τα λιμάνια της Καβάλας και της Θεσσαλονίκης είναι βέβαιο ότι θα αλλάξει σημαντικά τις ισορροπίες στον ακτοπλοϊκό χάρτη της περιοχής. Επί της ουσίας, με αυτή την κίνηση η ΝΕΛ προσπαθεί να κερδίσει την αγορά του βορείου Αιγαίου και να βγάλει εντελώς «εκτός παιχνιδιού» τη ΣΑΟΣ.

Ποιοι εξεδήλωσαν ενδιαφέρον
Οι προσφορές που κατατέθηκαν στις άγονες γραμμές τοπικού ενδιαφέροντος έχουν ως εξής:
- Στις γραμμές Θεσσαλονίκη - Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Βαθύ Σάμου, Καβάλα - Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Βαθύ Σάμου, Καβάλα - Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Καρλόβασι Σάμου - Άγ. Κήρυκος Ικαρίας. Η ΝΕΛ κατέθεσε προσφορά για το πλοίο «Θεόφιλος» προκειμένου να πάρει τις γραμμές αυτές για 12 χρόνια. Η «ΣΑΜΗ Ν.Ε.» (βλέπε G.A. Ferries) κατέθεσε προσφορά με το πλοίο «Μιλένα» για ένα χρόνο. Η εταιρεία «Νίκη Σαμοθράκη» (βλέπε ΣΑΟΣ) κατέθεσε προσφορά με το «Σαμοθράκη» για ένα χρόνο.
- Στη γραμμή Θεσσαλονίκη - Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Καρλόβασι - Εύδηλος Ικαρίας κατέθεσε προσφορά η G.A. Ferries με το «Δημητρούλα» για ένα χρόνο.
- Στη γραμμή Αλεξανδρούπολη - Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Βαθύ Σάμου - Κάλυμνος - Κως - Ρόδος κατέθεσαν προσφορά η ΑΝΕΚ που αφορά τα πλοία «Πρέβελης» και «Ιεράπετρα» και επιδιώκει να πάρει τη γραμμή για δυο χρόνια. Επίσης η G.A. Ferries κατέθεσε προσφορά που αφορά το πλοίο «Ροδάνθη» για ένα χρόνο.

Κόντρα ΝΕΛ - ΣΑΟΣ στις Κυκλάδες

Στις άγονες γραμμές των Κυκλάδων κοντράρονται η ΝΕΛ με τη ΣΑΟΣ. Πλεονέκτημα έχει η ΝΕΛ που μπαίνει στη μάχη με τα ταχύπλοα «Αίολος Κεντέρης».
- Τη γραμμή Σύρος - Τήνος - Άνδρος, μαζί με τα ενδοκυκλαδικά, τη διεκδικεί η ΝΕΛ με το «Αίολος Κεντέρης ΙΙ» για 12 χρόνια.
- Τη γραμμή Σύρος - Κύθνος - Κέα - Λαύριο, μαζί με τα ενδοκυκλαδικά, τη διεκδικεί η ΝΕΛ με το «Αίολος Κεντέρης Ι» για 12 χρόνια. Επίσης, τη γραμμή τη διεκδικεί η ΣΑΟΣ με τα πλοία «Παναγία Σουμελά» και «Νόνα Μαίρη» για ένα χρόνο.
- Τη γραμμή Θήρα - Θηρασιά - Φολέγανδρος - Σίκινος - Ίος τη διεκδικεί η ΣΑΟΣ με το «Σαμοθράκη» και το «Αρσινόη» για 12 χρόνια.

πηγή εφημερίδα εμπρός Μυτιλήνης