11 Μαρτίου 2009

Ανεκπλήρωτες εξακολουθούν να παραμένουν οι υποσχέσεις της Κυβέρνησης για επίλυση του ακτοπλοϊκού

Ανεκπλήρωτες εξακολουθούν να παραμένουν οι υποσχέσεις της Κυβέρνησης για επίλυση του ακτοπλοϊκού και οι δεσμεύσεις του πρωθυπουργού για στελέχωση του Λιμεναρχείου στην Κάρπαθο επισημαίνει ο Βουλευτής Δωδεκανήσου του ΠΑΣΟΚ κ. Γιώργος Νικητιάδης στην ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή προς τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.

Ειδικότερα με αφορμή την προγραμματισμένη επίσκεψη του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας στην Κάρπαθο εν όψει του Πανελληνίου συνεδρίου Εθελοντών Αιμοδοτών στις 12 Μαρτίου ο κ. Νικητιάδης καλεί τον κ. Παπαληγούρα να ταξιδέψει με το πλοίο της γραμμής λέγοντας χαρακτηριστικά:«για να διαπιστώσετε ιδίοις όμασι τι σημαίνει ένα ταξίδι μετ΄ επιστροφής από τον Πειραιά στην Κάρπαθο αφού χρειάζεσαι τουλάχιστον 24 ώρες να πας και άλλες τόσες να γυρίσεις, μήπως η επαφή με την πραγματικότητα ενεργοποιήσει σε θετική κατεύθυνση και ταχύτερα τις πολιτικές του υπουργείου σας για το ακτοπλοϊκό». Είναι τέτοια η αγανάκτηση των κατοίκων της Καρπάθου, όπως επισημαίνει ο κ. Νικητιάδης, που πρόσφατα προχώρησαν στην έκδοση ψηφίσματος στο οποίο τονίζουν: «ότι το ακτοπλοϊκό πρόβλημα αποτελεί τροχοπέδη στην ανάπτυξη του νησιού, ιδιαιτέρως στην δύσκολη αυτή οικονομική περίοδο. Το Ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου Καρπάθου καταλήγει σε δυο αιτήματα:

1. Από τα τέσσερα (4) δρομολόγια που εκτελούνται προς το νησί, εκείνο που έχει η γραμμή Σαντορίνη – Ηράκλειο – Κάρπαθο – Ρόδο να ονομαστεί γραμμή EXPRESS.

2. Είναι αναγκαία και επιβεβλημένη η προκήρυξη επιδοτούμενου δρομολογίου από Ρόδο – Κάρπαθο από 10/06/2009 μέχρι 10/09/2009 συμφώνως προς το μοντέλο που εφαρμόστηκε το καλοκαίρι του 2007. Τέλος επισημαίνεται στο ψήφισμα ότι σε περίπτωση που δεν επιλυθούν τα προβλήματα, θα αποφασιστούν δυναμικές κινητοποιήσεις.»

Ο Δωδεκανήσιος Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ όμως επανήλθε και στην υποστελέχωση του Λιμεναρχείου Καρπάθου λέγοντας: «Επανήλθα σχετικώς με την υποστελέχωση συνολικώς των Λιμενικών Υπηρεσιών της Δωδεκανήσου ζητώντας ειδικώς για την Κάρπαθο να μου γνωρίσετε γιατί στο «αναβαθμισμένο», κατά τα λεγόμενα του κ. Πρωθυπουργού, Λιμεναρχείο Καρπάθου υπηρετούν μόλις 6 από τα 34 άτομα που προβλέπεται. Στην απάντηση, παραδέχεστε ότι η δύναμη του Λιμενικού Σώματος είναι στο 70% της προβλεπόμενης, ότι εκ των ενόντων στελεχώνονται οι υπηρεσίες και ότι στο Λιμεναρχείο Καρπάθου τοποθετήθηκε στις 8.12.2008 ένας Σημαιοφόρος (!). Δηλαδή προηγουμένως έλλειπαν 28 στελέχη και τώρα λείπουν μόνον 27 σε σύνολο 34 που έπρεπε βάσει του Οργανισμού να υπηρετούν».

Ολοκληρώνοντας την ερώτηση του ο κ. Νικητιάδης καλεί τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας να ενεργοποιήσει έστω και τέσσερα χρόνια μετά τις δεσμεύσεις του πρωθυπουργού προς τους κατοίκους της Καρπάθου και να λάβει τα προβλεπόμενα μέτρα για να αποκατασταθεί η ομαλή λειτουργία του Λιμεναρχείου και η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία του νησιού.

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής

Κύριε Υπουργέ

Συμφώνως με δελτίο τύπου του Υπουργείου σας, κατά την συνάντηση που είχατε με τον Δήμαρχο Καρπάθου κ. Ιωαννίδη και τον Κοινοτάρχη Ολύμπου Καρπάθου κ. Τσαμπανάκη, με τους οποίους συζητήσατε θέματα που απασχολούν την Κάρπαθο, αποδεχτήκατε πρόσκληση να επισκεφτείτε στο άμεσο μέλλον το νησί και να παραστείτε στο Πανελλήνιο Συνέδριο Εθελοντών Αιμοδοτών Ελλάδος που θα πραγματοποιηθεί στις 12 Μαρτίου.

Ενόψει της επισκέψεώς σας, επανέρχομαι στο θέμα της υποστελέχωσης του Λιμεναρχείου Καρπάθου καθώς και στο πρόβλημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του νησιού.

Συγκεκριμένως σε ότι αφορά το Λιμεναρχείο, άσκησα κοινοβουλευτικό έλεγχο με δυο ερωτήσεις:

Την με αριθμό πρωτ. 9276/28-03-2008 με την οποία υπενθύμισα την εξαγγελία του κ. Πρωθυπουργού, για αναβάθμιση του υπολιμεναρχείου Καρπάθου σε λιμεναρχείο, κατά την διάρκεια ομιλίας του στο πλαίσιο της επίσκεψής του στο νησί την ημέρα των Θεοφανίων το 2005. Μια εξαγγελία η οποία έγινε μόνο στα χαρτιά. Με την Υπογραφή του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος το Υπολιμεναρχείο Καρπάθου μετατάχθηκε σε Λιμεναρχείο, αλλά ως προς το προσωπικό υποβαθμίστηκε.

Στην απάντηση που έλαβα, μεταξύ άλλων, αναφερόταν ότι: «… με βάση την υφιστάμενη δομή δυνάμεως του Σώματος και σε συνδυασμό με το υψηλό επίπεδο κατάρτισης του προσωπικού Λ.Σ., η αρμόδια Υπηρεσία του ΥΕΝΑΝΠ μεριμνά ώστε οι Λιμενικές Αρχές να λειτουργούν υπό τις καλύτερες δυνατές συνθήκες για το προσωπικό και προς εξυπηρέτηση του κοινωνικού συνόλου και του δημοσίου συμφέροντος…». Για την κάλυψη των οργανικών θέσεων δεν δόθηκε συγκεκριμένη απάντηση. «Άλλα λόγια να αγαπιόμαστε δηλαδή...».

Επανήλθα με την υπ΄αριθμ. Πρωτ. 11516/15.12.2008 ερώτησή μου σχετικώς με την υποστελέχωση συνολικώς των Λιμενικών Υπηρεσιών της Δωδεκανήσου ζητώντας ειδικώς για την Κάρπαθο να μου γνωρίσετε γιατί στο «αναβαθμισμένο», κατά τα λεγόμενα του κ. Πρωθυπουργού, Λιμεναρχείο Καρπάθου υπηρετούν μόλις 6 από τα 34 άτομα που προβλέπεται.

Στην με αρ. πρ. 924/30.12.2008 απάντηση, παραδέχεστε ότι η δύναμη του Λιμενικού Σώματος είναι στο 70% της προβλεπόμενης, ότι εκ των ενόντων στελεχώνονται οι υπηρεσίες και ότι στο Λιμεναρχείο Καρπάθου τοποθετήθηκε στις 8.12.2008 ένας Σημαιοφόρος (!). Δηλαδή προηγουμένως έλλειπαν 28 στελέχη και τώρα λείπουν μόνον 27 σε σύνολο 34 που έπρεπε βάσει του Οργανισμού να υπηρετούν.

Σε ότι αφορά την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Καρπάθου με τον Πειραιά, στην με αρ. πρωτ. 7032/2.10.2008 ερώτησή μου, με αφορμή τη διακοπή των δρομολογίων της ΛΑΝΕ, επεσήμανα ότι η Κάρπαθος, το τρίτο σε έκταση νησί της Δωδεκανήσου, συνδέεται με τον Πειραιά με δύο μόλις προσεγγίσεις πλοίων την εβδομάδα. Επίσης ότι ο επιβάτης θα φτάσει στον προορισμό του μετά από ταξίδι 24-26 ωρών, με δυσβάσταχτο για τον μέσο έλληνα ναύλο.

Αυτά αρκούν για να γίνει αντιληπτό από όλους πόσο ανασταλτικώς επιδρούν σε όποιον θα επιθυμούσε να επισκεφτεί ή κάνει τις διακοπές του στην Κάρπαθο.

Η συνεχιζόμενη αναξιοπιστία στην εκτέλεση των δρομολογίων προκάλεσε ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου Καρπάθου στο οποίο επισημαίνεται ότι το ακτοπλοϊκό πρόβλημα αποτελεί τροχοπέδη στην ανάπτυξη του νησιού, ιδιαιτέρως στην δύσκολη αυτή οικονομική περίοδο. Το Ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου Καρπάθου καταλήγει σε δυο αιτήματα:

1. Από τα τέσσερα (4) δρομολόγια που εκτελούνται προς το νησί, εκείνο που έχει η γραμμή Σαντορίνη – Ηράκλειο – Κάρπαθο – Ρόδο να ονομαστεί γραμμή EXPRESS.

2. Είναι αναγκαία και επιβεβλημένη η προκήρυξη επιδοτούμενου δρομολογίου από Ρόδο – Κάρπαθο από 10/06/2009 μέχρι 10/09/2009 συμφώνως προς το μοντέλο που εφαρμόστηκε το καλοκαίρι του 2007.

Τέλος επισημαίνεται στο ψήφισμα ότι σε περίπτωση που δεν επιλυθούν τα προβλήματα, θα αποφασιστούν δυναμικές κινητοποιήσεις.

Κύριε Υπουργέ

Επειδή το Λιμεναρχείο της ΚΑΡΠΑΘΟΥ, τέσσερα χρόνια μετά την βαρύγδουπη – κενής περιεχομένου – εξαγγελία του κ. Πρωθυπουργού (δεν πρωτοτύπησε βεβαίως), παραμένει τραγικά υποστελεχωμένο σε επίπεδο Λιμενικού Σταθμού, δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στην αποτελεσματικότητα της υπηρεσίας μεταξύ των οποίων η ανεξέλεγκτη λαθρομετανάστευση και η εξυπηρέτηση του Τουρισμού,

Επειδή η σύνδεση της Καρπάθου, συμφώνως με την αρ. πρωτ. 726-727-729/17.10.2008 απάντησή σας παραμένει στο ίδιο επίπεδο, διατηρώντας αμετάβλητη την απόσταση αποξένωσης των Καρπαθιωτών από την ηπειρωτική Ελλάδα,

Ερωτάστε

- Πότε επιτέλους θα στελεχωθεί το Λιμεναρχείο Καρπάθου με την πραγματική δύναμη που προβλέπει ο Οργανισμός;

- Θα υλοποιήσετε τις προτάσεις του Δήμου Καρπάθου όπως τίθενται στο Ψήφισμα της 30ης Ιανουαρίου 2009 το οποίο σας έχει αποσταλεί;

- Θα μεταβείτε με το πλοίο της γραμμής για να διαπιστώσετε «ιδίοις όμασι» τι σημαίνει ένα ταξίδι μετ΄ επιστροφής από τον Πειραιά στην Κάρπαθο αφού χρειάζεσαι τουλάχιστον 24 ώρες να πας και άλλες τόσες να γυρίσεις, μήπως η επαφή με την πραγματικότητα ενεργοποιήσει σε θετική κατεύθυνση και ταχύτερα τις πολιτικές του υπουργείου σας για το ακτοπλοϊκό;

Αθήνα 11 Μαρτίου 2009 Ο ερωτών βουλευτής

Γιώργος Νικητιάδης