Αποκαλύψεις του Κωστή Αϊβαλιώτη κατά την συζήτηση στην Βουλή και ερωτηματικά για την ρύθμιση σχετικά με τα ταξίδια Α΄ Θέσης
του Γενικού Διευθυντή του ΟΔΔΗΧ
Ο Βουλευτής Κωστής Αϊβαλιώτης παρεμβαίνοντας ως Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΛΑΟΣ κατά την συζήτηση στην Βουλή του Νομοσχεδίου για τους «Άυλους Τίτλους» επεσήμανε τα εξής :
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΪΒΑΛΙΩΤΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Όταν πήγαινα στο Δημοτικό θυμάμαι ότι διδασκόμασταν ένα κείμενο όπου η απελπισμένη σύζυγος ενός ναυτικού έψαχνε τον άνδρα της σε κάποιο ρουμανικό λιμάνι. Και είχε φτιάξει ένα γράμμα όπου πάνω είχε γράψει τη διεύθυνση του παραλήπτη. Είχε, λοιπόν, γράψει «ή Βραΐλα ή Γαλάτσι ή στα φορτηγά βαπόρια». Δηλαδή, προσπαθούσε αυτή η απελπισμένη σύζυγος να βρει τον άνδρα της σε οποιοδήποτε ρουμανικό λιμάνι, ή στη Βραΐλα ή στο Γαλάτσι. Κι αν δεν τον έβρισκε εκεί, ζητούσε από τον ταχυδρόμο να εντοπίσει τον άντρα της με κάθε τρόπο, ακόμα και στα φορτηγά βαπόρια που είχαν δέσει σε οποιοδήποτε ρουμανικό λιμάνι.
Γιατί τα λέω αυτά; Ο κ. Γείτονας συχνά αναφέρεται σε νομοσχέδια – το παραλληλίζω με το νομοσχέδιό μας – που είναι σκούπα. Είναι, λοιπόν, ένα νομοσχέδιο συρραφή. Γι’ αυτό ανέφερα το «ή Βραΐλα ή Γαλάτσι ή στα φορτηγά βαπόρια». Είναι άσχετες ρυθμίσεις, αφού ανακατεύονται άυλοι τίτλοι, φωτοβολταϊκά ή ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ, τα λεωφορεία, οι ΣΕΠ δηλαδή, οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης κι ένα σωρό άλλα πράγματα. Και προσπαθούμε να βγάλουμε άκρη σε αυτό το νομοσχέδιο συρραφή.
Κοιτάξτε, βρισκόμαστε σε μία τεράστια δίνη. Το Χρηματιστήριο βουλιάζει μέρα με τη μέρα και το ΠΑ.ΣΟ.Κ. μιλά για blue boys, λες και δεν ξέρει ότι υπήρχαν και τα green boys για είκοσι χρόνια. Δηλαδή, σήμερα απορεί με τους managers, που τους λέμε blue boys και εισπράττουν αυτές τις αμοιβές που εισπράττουν κάκιστα, και δεν θυμάται τους δικούς του κομματικούς ευγενείς, τους managers πρασίνου χρώματος, όλα αυτά τα boys τέλος πάντων τα οποία συμπεριφέρονται ως cowboys στον δημόσιο τομέα και κάνουν και τους πολύτιμους, τους αναντικατάστατους. Τι λέτε ; Είναι τόσο αναντικατάστατα όλα αυτά τα green και τα blue boys, που τι θα κάνουμε και σε τι απελπισία θα πέσουμε αν τα χάσουμε ;
Εγώ βάζω στοίχημα ότι και το 1/100 των αμοιβών να τους δώσετε, πάλι μπουσουλώντας θα έρθουν και θα κάνουν τους managers. Θα ζητάνε. Θα παρακαλάνε. Και δωρεάν να τους πείτε, ελάτε ως managers, θα έρθουν ως managers. Τι managers είναι, για να μπαίνουν και τα πράγματα στη θέση τους ; Σιγά τους πολύτιμους ! Και το ΠΑ.ΣΟ.Κ. τώρα εκπλήσσεται που έχει η Νέα Δημοκρατία blue. Και η Νέα Δημοκρατία – δεν ξέρω για ποιο λόγο – δεν υπενθυμίζει ότι υπήρχαν και green boys.
Για το Τέλος Διαμονής Παρεπιδημούντων είπαμε πολλές φορές. Το ΠΑ.ΣΟ.Κ., απ’ ό,τι κατάλαβα, διαφωνεί με τη μείωση από το 2% στο 0,5%. Εμείς λέμε ότι κάθε μείωση φόρου είναι καλή. Πάντα την επικροτούμε. Και ο τουρισμός έπαθε μεγάλη ζημιά και με τους κουκουλοφόρους και με τον Παλαιοκώστα, διότι οι εικόνες έφτασαν στο εξωτερικό. Άρα, λοιπόν, χρειάζεται μία ελάφρυνση, γιατί έχει υποστεί τρομερή ζημιά ο τουρισμός μας.
Αναφορικά τώρα με την επένδυση για τα φωτοβολταϊκά, είμαστε οι τελευταίοι που θα λέγαμε «όχι» σε μία επένδυση που γίνεται στην Ελλάδα για να βρουν πέντε άνθρωποι – Έλληνες – δουλειά στην Ελλάδα και να μείνουν πέντε δεκάρες σε αυτή τη χώρα.
Πριν λίγες μέρες πέρασε το νομοσχέδιο με το ΕΣΠΑ, ο επενδυτικός νόμος. Εγώ απορώ : Τώρα έρχεται αυτό ; Για ποιο λόγο μπαίνει σε αυτό το νομοσχέδιο ; Και εντάξει, καλό είναι να δημιουργηθούν εκατόν είκοσι πέντε ή εκατόν σαράντα – απ’ ό,τι άκουσα από τον κ. Παπαθανασίου στην Επιτροπή – θέσεις απασχόλησης. Μα, εδώ τρεις επιχειρήσεις έκλεισαν πρόσφατα στη Μακεδονία και τη Θράκη. Η SANYO. Τελείωσε η SANYO στη Θράκη. Διακόπτεται η βιομηχανική της παραγωγή. Η IDEAL STANDARD διέκοψε. Η ΒΙΑΜΥΛ διέκοψε, η μοναδική ανάλογη βιομηχανία στα Βαλκάνια. Σε αυτές, λοιπόν, τις τρεις βιομηχανίες χάθηκαν πεντακόσιες θέσεις. Κι εμείς εδώ πανηγυρίζουμε ότι θα έχουμε εκατόν σαράντα νέες θέσεις απασχόλησης. Μα, χάνονται χιλιάδες θέσεις. Απαξιώθηκε η ελληνική μεταποίηση και πανηγυρίζουμε τώρα για τις εκατόν σαράντα θέσεις;
Επίσης, ζούμε ένα σουρεαλισμό.
Ø Σουρεαλισμός πρώτος : Φορολογικοί λαβύρινθοι. Ούτε εξειδικευμένος φοροτεχνικός δεν μπορεί πλέον να καταλάβει τι συμβαίνει γύρω του. Μιλάμε για φορολογικές φιοριτούρες, για φορολογικές ελληνικούρες, για βαρυφορτωμένες φορολογικές διατάξεις όπου ο κάθε ένας χάνεται. Μιλάμε για έναν ωκεανό φορολογικών διατάξεων. Επιτέλους, κωδικοποιήστε. Να ξέρει ο κάθε ένας, ένας επενδυτής, ένας πολίτης, τι συμβαίνει με τη φορολογία. Είναι χάος πια αυτό που συμβαίνει.
Ø Σουρεαλισμός δεύτερος : Εδώ είμαστε σαν καρυδότσουφλο σε μία διεθνή κρίση – αυτό μας λέτε και αυτό είναι – σε μία φουρτούνα που πρέπει, τέλος πάντων, να σωθεί η ελληνική οικονομία, έρχεται ένα τσουνάμι κι εμείς ασχολούμαστε με τους άυλους τίτλους. Δηλαδή, αυτό είναι το μείζον θέμα που καίει την Κυβέρνηση ;
Ø Σουρεαλισμός τρίτος : Ασχολούμαστε με άυλους τίτλους, ρυθμίζουμε τα της θέσεως του Γενικού Γραμματέα του Ε.Ο.Τ., την αεροπορική μεταφορά του επικεφαλής του Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους (ΟΔΔΗΧ) – θα επανέλθω – και βέβαια μιλάμε και για τα λεωφορεία. Οι ΣΕΠίτες είναι μια πολύ πονεμένη ιστορία που έφτασαν εκεί που έφτασαν λόγω του Ανδρέα Παπανδρέου, ο οποίος εν μία νυκτί τους πήρε τα λεωφορεία τους, τους τα δήμευσε εν ψυχρώ, έχασαν τα λεωφορεία τους. Έκαναν προσφυγές και στην Ευρωβουλή, το κατήγγειλαν εκατό φορές οι άνθρωποι και δικαίωση δεν βρήκαν. Σήμερα μαθαίνουμε – ω του θαύματος, και ας το ακούσει η Εθνική Αντιπροσωπεία και ο κόσμος που μας ακούει από την τηλεόραση – ότι παραμένουν επιστρατευμένα.
Και για όποιον δεν το πιστεύει, έχω μπροστά μου την καταγγελία από τον κ. Κώστα Τριανταφύλλου, ΣΕΠίτη, του οποίου του δήμευσαν το λεωφορείο. Πήγε ο άνθρωπος και παρήγγειλε καινούριο λεωφορείο, το πλήρωσε και το ΠΑ.ΣΟ.Κ. με πρωτοφανή και ταχυδακτυλουργικό τρόπο το πήρε και του το έθεσε σε κυκλοφορία και δεν παίρνει δεκάρα ο άνθρωπος, αλλά ούτε και τα ένσημα επιστρατεύσεως παίρνει. Άρα, δεν μπορεί να πάρει σύνταξη και είναι ογδόντα χρονών.
Ιδού, λοιπόν, για τα Πρακτικά της Βουλής η καταγγελία του Κώστα Τριανταφύλλου, ΣΕΠίτες που το ΠΑ.ΣΟ.Κ. τους κυνήγησε αλύπητα – η Νέα Δημοκρατία αδιαφόρησε χαρακτηριστικά βέβαια – που σήμερα λέει «Είμαι ογδόντα χρονών και δεν μπορώ να πάρω σύνταξη. Μου δήμευσαν και το λεωφορείο, πήρα καινούριο λεωφορείο». Θα το καταθέσω για τα Πρακτικά. Είναι η καταγγελία ενός πολίτη. Δεν ενδιαφερόμαστε γι’ αυτό;
(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Κωνσταντίνος Αϊβαλιώτης καταθέτει για τα Πρακτικά το προαναφερθέν έγγραφο, το οποίο βρίσκεται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)
Τι ρύθμιση φέρατε για τους ΣΕΠίτες; Αυτή είναι όλη η ρύθμιση; Να τελειώνουμε με τους ΣΕΠίτες ; Εδώ διαμαρτύρεται ένας συμπολίτης μας. Δεν είναι ΛΑ.Ο.Σ. ο άνθρωπος. Μου έστειλε μια καταγγελία. Άκουσε που μίλησα στην Επιτροπή για τους ΣΕΠίτες και μου έστειλε μια καταγγελία.
Κοιτάξτε το, κύριε Υπουργέ. Έχετε ευαισθησία. Είναι απίστευτο αυτό που συμβαίνει με τους ΣΕΠίτες. Δεν μπορούμε να το κλείσουμε μετά από δεκαπέντε χρόνια έτσι. Και μάλιστα είναι επιστρατευμένοι με νόμο της επταετίας. Συγχαρητήρια ! Παραμένει αυτός ο νόμος της επταετίας και είναι επιστρατευμένοι αυτοί οι άνθρωποι ακόμα. Αυτό καταγγέλλει ο πολίτης.
Ø Ως προς τα ομόλογα, τα είπε ο Ειδικός Αγορητής μας. Είπατε ότι τα ομόλογα δεν θα τα σπάσουν οι δήμοι, γιατί έχετε κάνει κάποιες συνεννοήσεις με την ΚΕΔΚΕ. Θα θέλαμε να ξέρουμε τι ακριβώς συνεννοήσεις έχετε κάνει με την ΚΕΔΚΕ, όπως επίσης γιατί παρατείνετε μέχρι 19 Μαΐου αυτήν την ιστορία με τις τράπεζες. Έληξε. Τον Φεβρουάριο τελείωσε. Πήραν 9.000.000.000 ευρώ, 10.000.000.000 ευρώ. Δεν έχουν πάρει τα 28.000.000.000 ευρώ. Εμείς γιατί το παρατείνουμε; Ή τα χρειάζονται ή δεν τα χρειάζονται. Αλλά η ρευστότητα στην οικονομία δεν υπάρχει. Παρότι τράβηξαν το 40% του πακέτου, ρευστότητα δεν υπάρχει. Τα πηδάλια της οικονομίας είναι κολλημένα. Οι πάντες διαμαρτύρονται.
Ø Για το θέμα με τα φωτοβολταικά, πρέπει να πω ότι εγώ ως εξ αντανακλάσεως Αρκάς – το είπα και στην Επιτροπή, η γυναίκα μου είναι από την Αρκαδία – χαίρομαι που γίνεται μία επένδυση στην Τρίπολη, όμως ας αφήσω το θέμα που το έχω αναφέρει ήδη τρεις φορές και γίνομαι βαρετός της γραμμής μεταφοράς στην Πελοπόννησο που παραμένει στα τετρακόσια κιλοβόλτ και περιμένω να ακούσω – έχει καταγγελθεί επισήμως στην Βουλή τρεις φορές – τι γίνεται με την γραμμή μεταφοράς στην Πελοπόννησο. Πώς περιμένουμε επενδύσεις, όταν δεν μπορεί να μεταφερθεί το ρεύμα ; Αυτά είναι τρελά πράγματα που συμβαίνουν. Περιμένουμε επενδύσεις, όταν είμαστε στον καιρό της λάσπης από πλευράς υποδομών ;
Επίσης, ωραίο είναι ότι πέφτουν λεφτά στην Τρίπολη, δεν είναι όμως πολύ πιο ωραίο να έπεφταν τα λεφτά ή να γίνονταν επενδύσεις στην Θράκη ; Γιατί να μην γίνουν στη Θράκη, εκεί που βιώνει ο κόσμος τον τουρκικό εθνικισμό και βαστάει τις Θερμοπύλες ; Για ποιο λόγο δεν υπάρχει ένας ποταμός επενδύσεων στην Θράκη (ανεμογεννήτριες, συναρμολόγηση και συμπαραγωγή);
Εγώ τους έβλεπα τους ανθρώπους στον Έβρο όπου υπηρέτησα τη στρατιωτική μου θητεία να κάθονται, νέα παιδιά στα καφενεία και να σπάνε μύγες, να παίζουν κομπολόγια. Δεν υπάρχει δουλειά. Έχουν φτιάξει τους λεγόμενους Παρθενώνες στον Έβρο – τους ξέρετε. Είναι παρατημένα κουφάρια κτιρίων και δεν δουλεύει τίποτε, κλείνουν οι βιομηχανίες. Αυτό δεν μας ενδιαφέρει ; Αυτή τη στιγμή το κανάλι της Βουλής δεν μεταδίδει στον Έβρο, δεν μας βλέπουν στον Έβρο, όμως μας καίγεται η ψυχή γι’ αυτό που βλέπουμε και ας μην είμαστε Εβρίτες.
Είναι τραγικό αυτό που συμβαίνει με τη Θράκη. Δηλαδή την παραδίδουμε στα χέρια των Τούρκων ; Επιτέλους ας πέσουν χρήματα στην Θράκη και κάθε επιχείρηση να κατευθύνεται εκεί. Καλή είναι και η Τρίπολη, συμφωνώ, σας είπα ότι εξ αντανακλάσεως είμαι Αρκάς, αλλά δεν είναι μόνο η Τρίπολη. Υπάρχει και η Θράκη.
Ø Σωστή η ρύθμιση που κάνατε για την εφάπαξ ενίσχυση 500 ευρώ για τα στεγαστικά δάνεια, αλλά εδώ υπάρχει ένα ζήτημα με τη ρύθμιση για τον επικεφαλής του Οργανισμού Διαχείρισης του Δημοσίου Χρέους (ΟΔΔΗΧ). Έχω εδώ μπροστά μου ένα δημοσίευμα του ηλεκτρονικού δελτίου «Ζούγκλα». Το υπογράφει ένας δημοσιογράφος με αρχικά Δ.Κ. Τώρα που το βλέπω, μάλλον σημαίνει «δημόσιος κίνδυνος», γιατί βγάζει όλο τέτοια.
Εδώ ο δημοσιογράφος με τα αρχικά Δ.Κ., που λέω εγώ ότι σημαίνει «δημόσιος κίνδυνος» μάλλον, στο «Ζούγκλα» λέει ότι επανακαθορίζεται η θέση αεροπλάνου στην οποία δικαιούται να ταξιδεύει ο Γενικός Διευθυντής του Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους κατά τις μετακινήσεις του στο εσωτερικό ή στο εξωτερικό, Α΄ θέση αντί της οικονομικής. Μα, πάμε καλά ; Μέσα σε αυτήν την κρίση μας φέρατε τέτοια τροπολογία – προσθήκη και την βάλατε και πονηρά σε εκείνο το σημείο ; Όχι εσείς προσωπικά, μιλώ για το Υπουργείο Οικονομίας. Εδώ την έχω. Τροπολογία – προσθήκη, σελίδα 2. Καταθέτω για τα Πρακτικά το δελτίο από το «zougla.gr» με το Δ.Κ., τα αρχικά του δημοσιογράφου που το αποκάλυψε.
(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Κωνσταντίνος Αϊβαλιώτης καταθέτει για τα Πρακτικά το προαναφερθέν έγγραφο, το οποίο βρίσκεται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)
Και συζητούμε τώρα για άυλους τίτλους, για Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, θυελλώδη κρίση ; Βλέπουμε τον Τιτανικό να πλησιάζει το παγόβουνο, ενώ η ορχήστρα να παίζει τραγουδάκια, και εδώ εσείς μας παρουσιάζετε μια εικόνα αδιαφορίας, μακαριότητας και προκλητικού κομματισμού. Κοιτάξτε, εδώ τα πράγματα είναι πολύ σοβαρά, γιατί ο κόσμος αυτήν τη στιγμή στενάζει.
Έχω μπροστά μου την απάντηση του Υπουργείου Μεταφορών σε ερώτηση που έκανα για τις προσλήψεις στην Ολυμπιακή. Την Ολυμπιακή, λέγαμε ότι την πουλούσαμε, την ιδιωτικοποιούσαμε, ζητούσαμε πελάτες. Ωραία. Γιατί τότε προσλαμβάνατε ένα σωρό κόσμο στην Ολυμπιακή, ενώ πήγαινε για ιδιωτικοποίηση ; Όχι εσείς, κύριε Υπουργέ, η Κυβέρνησή σας. Ξέρετε πόσους προσέλαβε η Ολυμπιακή, ενώ πήγαινε για ιδιωτικοποίηση ; Ακούστε λοιπόν. Ολυμπιακή Αεροπορία, υπηρεσίες. Υπογράφει ο κ. Χαλκίδης. Αυτήν την απάντηση μου έστειλε ο Υφυπουργός κ. Μιχάλης Μπεκίρης. Στην Αθήνα προσελήφθησαν επτακόσια δεκατέσσερα άτομα και η μισθοδοσία τους για πέντε μήνες ανέρχεται στα 14.000.000 ευρώ. Απάντηση Υπουργού. Ιδιωτικοποιούσατε την Ολυμπιακή και προσλαμβάνατε δικούς σας, κομματικούς ευγενείς. Και όχι μόνο αυτό, αλλά προσλάβατε, λέει, για οκτάμηνη απασχόληση τέσσερις χιλιάδες τετρακόσια σαράντα επτά άτομα διαφόρων ειδικοτήτων.
Όμως, δεν φθάνει αυτό. Η Olympic Airlines, οι Ολυμπιακές Αερογραμμές έκανε τριακόσιες είκοσι πέντε προσλήψεις εργαζομένων. Απάντηση από τον Πύρρο Παπαδημητρίου, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο. Μα, είναι δυνατόν να γίνονται αυτά τα πράγματα, ενώ την πηγαίνατε για ιδιωτικοποίηση. Προσλαμβάνατε, «χώνατε», δηλαδή, δικούς σας ανθρώπους ; Για οκτώ μήνες οι σχεδόν τέσσερις χιλιάδες πεντακόσιοι εποχικοί κοστίζουν – λένε τα ίδια χαρτιά που μου έστειλε ο κ. Μπεκίρης – 60.500.000 ευρώ.
Καταθέτω για τα Πρακτικά τα σχετικά έγγραφα.
(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Κωνσταντίνος Αϊβαλιώτης καταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα έγγραφα, τα οποία βρίσκονται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)
Ειλικρινά περιμένω μια απάντηση. Με συγχωρείτε που θα το θέσω έτσι, αλλά δεν αναφέρομαι, κύριε Υπουργέ, ποτέ προσωπικά σε εσάς, γιατί ξέρετε πόσο σας εκτιμώ. Ειλικρινά, όμως, πάτε καλά ως Κυβέρνηση ; Τα κατέθεσα στα Πρακτικά. Κοιτάξτε εδώ πόσες προσλήψεις έχει κάνει η Ολυμπιακή την παραμονή της ιδιωτικοποιήσεως.
Αυτά είναι ακρότητες. Εμείς με τα άκρα δεν μπορούμε να συνεννοηθούμε και παρακαλώ να έχουμε συγκεκριμένη απάντηση, όχι γενικολογίες, γιατί και η συναίνεση έχει περιεχόμενο. Δεν θέλω να ακούσω έπεα πτερόεντα, θα ήθελα να ξέρω συγκεκριμένες απαντήσεις στα συγκεκριμένα ερωτήματα που έβαλα, γιατί η συναίνεση υπάρχει, μόνο όταν υπάρχει σοβαρότητα και ευαισθησία.