ΠΥΡ εφ’ όλης της ύλης
Γράφει: Πέλλη Γιακουμή
18/03/2009
18/03/2009
«Μέρα με τη μέρα γίνεται όλο και περισσότερο αντιληπτό ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας πορεύεται έχοντας αφήσει τη χώρα στον αυτόματο πιλότο.» Αυτό τόνισε σε συνέντευξη Τύπου, χθες, ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Νίκος Σηφουνάκης, ο οποίος εξαπέλυσε νέα δριμεία επίθεση κατά της κυβέρνησης για την πολιτική τόσο σε κεντρικό επίπεδο, όσο και για τα ζητήματα που αφορούν στη Λέσβο.
Αναφερόμενος στην πρόσφατη πώληση της Ολυμπιακής, τόνισε ότι η κυβέρνηση θριαμβολογεί ενώ ουσιαστικά η ίδια πρότεινε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή την εκποίηση της Ολυμπιακής μόλις έναντι 170 εκατ. ευρώ, χρεώνοντας τους Έλληνες φορολογούμενους με 1,4 δισ. ευρώ. «Η κυβέρνηση ακολουθεί σταθερά μια πολιτική εκποίησης της δημόσιας περιουσίας. Τα ίδια είχε κάνει πριν ένα χρόνο και με τον ΟΤΕ», υπογράμμισε.
Κριτική άσκησε όμως και σχετικά με το Δ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, το γνωστό και ως ΕΣΠΑ, το οποίο - όπως τόνισε - θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει, από το 2007 όμως έχουν περάσει δυο χρόνια και δεν έχει απορροφηθεί ούτε ένα ευρώ. «Ύστερα από τρία διαδοχικά πακέτα στήριξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης που υλοποίησε η χώρα μας, δυστυχώς την ώρα της κρίσης, όπου οι δημόσιες επενδύσεις μπορούν να συμβάλουν στην αναχαίτιση της οικονομικής δυσπραγίας, εμείς περί άλλων τυρβάζουμε», συμπλήρωσε ο κ. Σηφουνάκης.
Καταστροφική για τον τουρισμό
Προέβλεψε ότι το 2009 η πορεία του τουρισμού θα είναι καταστροφική για τη χώρα μας, ενώ σχολίασε για μια ακόμη φορά και την κατάσταση στην ακτοπλοΐα, που, όπως είπε, είναι άμεσα συνδεδεμένη με την τουριστική ανάπτυξη «… και έχει αφεθεί στο έλεος των κουμπάρων, φίλων και άλλων ημετέρων».
Δεν παρέλειψε ο πρώην υπουργός να αναφερθεί στα προβλήματα του αγροτικού κόσμου και των κτηνοτρόφων στη Λέσβο. «Αντί το κράτος να “σκύψει” στα προβλήματά τους, ολιγωρεί ή στην καλύτερη των περιπτώσεων αντιμετωπίζει τους αγρότες με δυο μέτρα και δυο σταθμά. Έτσι, οι καθυστερήσεις στις επιδοτήσεις στους Λέσβιους παραγωγούς συνεχίζουν να υφίστανται με αποκορύφωμα εκείνες των βιοκαλλιεργητών, που ακόμα περιμένουν να πληρωθούν για την παραγωγή του 2006», όπως σχολίασε.
Όσον αφορά στα αναπτυξιακά έργα του νομού, ο κ. Σηφουνάκης καυτηρίασε την κατάσταση στη μαρίνα Μυτιλήνης, που όπως είπε έχει εγκαινιαστεί δυο φορές μετά βαΐων και κλάδων από υπουργούς της Νέας Δημοκρατίας, αλλά ακόμη δεν έχει λειτουργήσει. Απέδωσε στους «δυσνόητους όρους» του υπουργείου στο διαγωνισμό ανάθεσης το γεγονός ότι κατέστη άγονος και προέβλεψε ότι «δύσκολα θα λειτουργήσει η μαρίνα το 2009». «Άλλη μια τουριστική περίοδος χαμένη», συμπλήρωσε ο ίδιος, παρατηρώντας ότι όσο περνάει ο καιρός ο περιβάλλων χώρος της μαρίνας μετατρέπεται σε πάρκινγκ, εντείνοντας το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην περιοχή. «Όσο πιο πολλούς χώρους πάρκινγκ δημιουργείς, τόσο πιο πολύ αυξάνεται το κυκλοφοριακό. Αυτό μπορεί να το πει ο κάθε συγκοινωνιολόγος», τόνισε ο κ. Σηφουνάκης.
Στάσιμη χαρακτήρισε την κατάσταση όσον αφορά στα έργα των οδικών δικτύων, αφού όπως είπε το τμήμα Θερμής - Μανταμάδου τα τελευταία πέντε χρόνια έχει ατονήσει, ενώ στασιμότητα επικρατεί και στα τμήματα Καλλονής - Σιγρίου και Καλλονής - Πέτρας.
Κριτική άσκησε ακόμη για τις υποσχέσεις για το Εφετείο, λέγοντας ότι οι πολίτες περιπαίζονται από την κυβέρνηση, καθώς και για τη λειτουργία της πανεπιστημιακής Σχολής στη Λήμνο, για την οποία - όπως έχει επισημάνει και σε πρόσφατη ερώτησή του προς τον υπουργό Παιδείας - «το υπουργείο δε διαθέτει τις απαιτούμενες πιστώσεις για να το λειτουργήσει».
«Διασυρμός της ιστορίας στο Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο»
Ανέβασε ακόμη περισσότερο τους τόνους της κριτικής ο κ. Σηφουνάκης, όταν αναφέρθηκε σε έργα πολιτισμού, αφού κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι εγκαινιάζει έργα που έχουν ολοκληρωθεί επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ, χωρίς η ίδια να έχει πραγματοποιήσει κανένα έργο. Μάλιστα αναφέρθηκε για μια ακόμη φορά στο Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο και την «περίφημη» ταμπέλα που τοποθετήθηκε επί υπουργίας Π. Τατούλη, που αναφέρει ότι το Μουσείο ιδρύθηκε επί κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας. «Αυτό που έπραξαν με τη συνεργασία τοπικών παραγόντων της Νέας Δημοκρατίας δεν είναι παραχάραξη της ιστορίας, είναι διασυρμός της», τόνισε ο ίδιος, αφού όπως θύμισε το έργο χρηματοδοτήθηκε επί υπουργίας Μελίνας Μερκούρη, ως νομάρχης ο κ. Σηφουνάκης έθεσε το θεμέλιο λίθο και ως υφυπουργός το 1995 το εγκαινίασε. «Η παλαιοδεξιά πρακτική δεν έχει προηγούμενο», συμπλήρωσε σε άλλο σημείο και κάλεσε την κυβέρνηση «έγκαιρα να αφαιρέσει την πινακίδα που έχει τοποθετηθεί εκεί, διότι όποιος πολίτης βλέπει την κραυγαλέα πρόκληση γελά και λοιδορεί τη γελοιότητα, γιατί ο πολίτης γνωρίζει την αλήθεια».
pηγή ΕΜΠΡΟΣ
Αναφερόμενος στην πρόσφατη πώληση της Ολυμπιακής, τόνισε ότι η κυβέρνηση θριαμβολογεί ενώ ουσιαστικά η ίδια πρότεινε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή την εκποίηση της Ολυμπιακής μόλις έναντι 170 εκατ. ευρώ, χρεώνοντας τους Έλληνες φορολογούμενους με 1,4 δισ. ευρώ. «Η κυβέρνηση ακολουθεί σταθερά μια πολιτική εκποίησης της δημόσιας περιουσίας. Τα ίδια είχε κάνει πριν ένα χρόνο και με τον ΟΤΕ», υπογράμμισε.
Κριτική άσκησε όμως και σχετικά με το Δ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, το γνωστό και ως ΕΣΠΑ, το οποίο - όπως τόνισε - θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει, από το 2007 όμως έχουν περάσει δυο χρόνια και δεν έχει απορροφηθεί ούτε ένα ευρώ. «Ύστερα από τρία διαδοχικά πακέτα στήριξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης που υλοποίησε η χώρα μας, δυστυχώς την ώρα της κρίσης, όπου οι δημόσιες επενδύσεις μπορούν να συμβάλουν στην αναχαίτιση της οικονομικής δυσπραγίας, εμείς περί άλλων τυρβάζουμε», συμπλήρωσε ο κ. Σηφουνάκης.
Καταστροφική για τον τουρισμό
Προέβλεψε ότι το 2009 η πορεία του τουρισμού θα είναι καταστροφική για τη χώρα μας, ενώ σχολίασε για μια ακόμη φορά και την κατάσταση στην ακτοπλοΐα, που, όπως είπε, είναι άμεσα συνδεδεμένη με την τουριστική ανάπτυξη «… και έχει αφεθεί στο έλεος των κουμπάρων, φίλων και άλλων ημετέρων».
Δεν παρέλειψε ο πρώην υπουργός να αναφερθεί στα προβλήματα του αγροτικού κόσμου και των κτηνοτρόφων στη Λέσβο. «Αντί το κράτος να “σκύψει” στα προβλήματά τους, ολιγωρεί ή στην καλύτερη των περιπτώσεων αντιμετωπίζει τους αγρότες με δυο μέτρα και δυο σταθμά. Έτσι, οι καθυστερήσεις στις επιδοτήσεις στους Λέσβιους παραγωγούς συνεχίζουν να υφίστανται με αποκορύφωμα εκείνες των βιοκαλλιεργητών, που ακόμα περιμένουν να πληρωθούν για την παραγωγή του 2006», όπως σχολίασε.
Όσον αφορά στα αναπτυξιακά έργα του νομού, ο κ. Σηφουνάκης καυτηρίασε την κατάσταση στη μαρίνα Μυτιλήνης, που όπως είπε έχει εγκαινιαστεί δυο φορές μετά βαΐων και κλάδων από υπουργούς της Νέας Δημοκρατίας, αλλά ακόμη δεν έχει λειτουργήσει. Απέδωσε στους «δυσνόητους όρους» του υπουργείου στο διαγωνισμό ανάθεσης το γεγονός ότι κατέστη άγονος και προέβλεψε ότι «δύσκολα θα λειτουργήσει η μαρίνα το 2009». «Άλλη μια τουριστική περίοδος χαμένη», συμπλήρωσε ο ίδιος, παρατηρώντας ότι όσο περνάει ο καιρός ο περιβάλλων χώρος της μαρίνας μετατρέπεται σε πάρκινγκ, εντείνοντας το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην περιοχή. «Όσο πιο πολλούς χώρους πάρκινγκ δημιουργείς, τόσο πιο πολύ αυξάνεται το κυκλοφοριακό. Αυτό μπορεί να το πει ο κάθε συγκοινωνιολόγος», τόνισε ο κ. Σηφουνάκης.
Στάσιμη χαρακτήρισε την κατάσταση όσον αφορά στα έργα των οδικών δικτύων, αφού όπως είπε το τμήμα Θερμής - Μανταμάδου τα τελευταία πέντε χρόνια έχει ατονήσει, ενώ στασιμότητα επικρατεί και στα τμήματα Καλλονής - Σιγρίου και Καλλονής - Πέτρας.
Κριτική άσκησε ακόμη για τις υποσχέσεις για το Εφετείο, λέγοντας ότι οι πολίτες περιπαίζονται από την κυβέρνηση, καθώς και για τη λειτουργία της πανεπιστημιακής Σχολής στη Λήμνο, για την οποία - όπως έχει επισημάνει και σε πρόσφατη ερώτησή του προς τον υπουργό Παιδείας - «το υπουργείο δε διαθέτει τις απαιτούμενες πιστώσεις για να το λειτουργήσει».
«Διασυρμός της ιστορίας στο Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο»
Ανέβασε ακόμη περισσότερο τους τόνους της κριτικής ο κ. Σηφουνάκης, όταν αναφέρθηκε σε έργα πολιτισμού, αφού κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι εγκαινιάζει έργα που έχουν ολοκληρωθεί επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ, χωρίς η ίδια να έχει πραγματοποιήσει κανένα έργο. Μάλιστα αναφέρθηκε για μια ακόμη φορά στο Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο και την «περίφημη» ταμπέλα που τοποθετήθηκε επί υπουργίας Π. Τατούλη, που αναφέρει ότι το Μουσείο ιδρύθηκε επί κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας. «Αυτό που έπραξαν με τη συνεργασία τοπικών παραγόντων της Νέας Δημοκρατίας δεν είναι παραχάραξη της ιστορίας, είναι διασυρμός της», τόνισε ο ίδιος, αφού όπως θύμισε το έργο χρηματοδοτήθηκε επί υπουργίας Μελίνας Μερκούρη, ως νομάρχης ο κ. Σηφουνάκης έθεσε το θεμέλιο λίθο και ως υφυπουργός το 1995 το εγκαινίασε. «Η παλαιοδεξιά πρακτική δεν έχει προηγούμενο», συμπλήρωσε σε άλλο σημείο και κάλεσε την κυβέρνηση «έγκαιρα να αφαιρέσει την πινακίδα που έχει τοποθετηθεί εκεί, διότι όποιος πολίτης βλέπει την κραυγαλέα πρόκληση γελά και λοιδορεί τη γελοιότητα, γιατί ο πολίτης γνωρίζει την αλήθεια».
pηγή ΕΜΠΡΟΣ