12 Μαρτίου 2009

Μέτρα κατά του λαθρεμπορίου ναυτιλιακών καυσίμων

Από την απάντηση της κυβέρνησης, στην υπ. αρ. 12939/12-1-2009 ερώτηση, των Βουλευτών του ΠΑΣΟΚ, Ε. Τσουρή, Λ. Κατσέλη και Μ. Χρυσοχοϊδη, με θέμα τα μέτρα κατά του λαθρεμπορίου ναυτιλιακών καυσίμων, προκύπτει ότι παρά τις επανειλημμένες εξαγγελίες της κυβέρνησης για την επιβολή σκληρών μέτρων, η συντριπτική τους πλειοψηφία αποτελούν «σχέδια επί χάρτου».

Ειδικότερα:

  1. Ακόμη δεν έχουν εφοδιαστεί όλα τα πλωτά μεταφορικά μέσα, που επιτρέπεται να μεταφέρουν πετρέλαιο ναυτιλίας και άλλα αφορολόγητα καύσιμα, με το αυτόματο σύστημα προσδιορισμού ταυτότητας πλοίων (A.I.S.), όπως ήταν υποχρεωμένα, μέχρι τις 30/9/2008,
  2. Δεν έχει ολοκληρωθεί η δημιουργία του μητρώου Διακινητών Πετρελαίου Ναυτιλίας και Αφορολογήτων Καυσίμων (ΔΙΠΕΝΑΚ), για την καταγραφή των πλωτών και χερσαίων μέσων μεταφοράς.
  3. Η λειτουργία του Ειδικού Κέντρου Παρακολούθησης&Ελέγχου εφοδιασμού πλοίων, και η on line διασύνδεση των τελωνειακών και λιμενικών αρχών, αποτελούν, προς το παρόν, αντικείμενο μελέτης.
  4. Δεν έχουν καθοριστεί, μόνιμοι χώροι ελλιμενισμού των εφοδιαστικών σκαφών, ώστε να είναι εύκολος ο εντοπισμός και ο έλεγχος τους. Κανέναν αρμόδιο δεν έχει, επίσης, απασχολήσει το θέμα της δημιουργίας σταθμών ανεφοδιασμού καυσίμων και πλοίων, ώστε να ελέγχονται απόλυτα οι εφοδιασμοί των πλοίων.
  5. Οι Τελωνιακές αρχές διαθέτουν μόλις 2 αντιλαθρεμπορικά σκάφη. Η εξαγγελία της προμήθειας άλλων 5, έπεσε στα 3. Σε ότι αφορά στο Λιμενικό Σώμα, είναι γνωστή η κατάσταση και τα προβλήματα για τα εν ενεργεία περιπολικά σκάφη και τα αντίστοιχα πληρώματα, που περιπολούν στις θαλάσσιες περιοχές του Πειραιά και της Ελευσίνας, όπου γίνονται οι περισσότεροι εφοδιασμοί πλοίων.