Ξεκίνησε από χθες το πρωί, από το λιμάνι της Ικαρίας, τα δρομολόγιά του το πλοίο «Εξπρές Σαντορίνη», το οποίο θα αντικαταστήσει το πλοίο «Σαμοθράκη» στα δρομολόγια που συνδέουν τα νησιά του βορειοανατολικού Αιγαίου με τη Βόρεια Ελλάδα. Το «Εξπρές Σαντορίνη» της Hellenic Seaways θα παραμείνει στη γραμμή για δύο περίπου εβδομάδες και στη συνέχεια θα αντικατασταθεί από το πλοίο «Εξπρές Πήγασος», της ίδιας εταιρείας, μέχρι ότου ολοκληρωθούν οι διαδικασίες του διαγωνισμού δημόσιας ανάθεσης της συγκεκριμένης γραμμής, που θα διενεργηθεί στις 11 Μαρτίου.
Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Κουρούσης, μίλησε χθες στο «Ε» για τις νέες γραμμές που θα ξεκινήσουν, όπως τόνισε, άμεσα και «θα βελτιώσουν σημαντικά την επικοινωνία στο Αιγαίο». Συγκεκριμένα, μέσα στην επόμενη εβδομάδα αναμένεται να ξεκινήσουν τα δύο νέα δρομολόγια από Λαύριο για Άγιο Ευστράτιο και Λήμνο (το ένα μέσω Σιγρίου), ενώ μέσα στον επόμενο μήνα αναμένεται να δρομολογηθεί και το ταχύπλοο πλοίο σε δύο ακόμη δρομολόγια, στη γραμμή Λαύριο - Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος, το ένα μέσω Μεστών και Ψαρρών. Μια νέα τρίτη γραμμή αφορά στην επέκταση του δρομολογίου, από Πειραιά προς Χίο και Μυτιλήνη, για Λήμνο και Θεσσαλονίκη.
Ενδιαφέρον…
Για τα συγκεκριμένα δρομολόγια, όπως ανέφερε ο κ. Κουρούσης, «υπάρχει ενδιαφέρον από τους ακτοπλόους και πιστεύουμε ότι θα βρεθούν τα κατάλληλα πλοία για τις γραμμές», ενώ αναφέρθηκε και στη συνάντηση που θα έχει την Τρίτη 17 Φεβρουαρίου η ηγεσία του ΥΕΝΑΝΠ με τους ακτοπλόους. «Για να έχουμε καλύτερα πλοία στο Αιγαίο - τόνισε ο κ. Κουρούσης - θα πρέπει να δώσουμε περισσότερα κίνητρα στους ακτοπλόους για να φέρουν πιο σύγχρονο πλοία.» Προχθές το μεσημέρι, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Αναστάσης Παπαληγούρας, προανήγγειλε τον επανασχεδιασμό των αγόνων γραμμών, όπου διαπιστώνονται προβλήματα, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, ενώ χαρακτήρισε την εικόνα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών σχετικά καλή, αλλά δεν αρνήθηκε και την ύπαρξη προβλημάτων σε ορισμένες γραμμές. «Τον τελευταίο χρόνο αυξήθηκε η συχνότητα των δρομολογίων, εμπλουτίστηκε το δίκτυο με την προσθήκη νέων γραμμών και εφαρμόστηκαν κίνητρα αντικατάστασης των παλαιάς τεχνολογίας πλοίων, με νέα, ποιοτικότερα, πιο σύγχρονα, ταχύτερα πλοία. Στόχος μας είναι η συνεχής βελτίωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και για το λόγο αυτόν το υπουργείο εξασφάλισε για φέτος περί τα 100 εκατ. ευρώ για μισθώματα», σημείωσε ο κ. Παπαληγούρας.
Μετά την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης του διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές, προέκυψε ότι ενδιαφέρον εκδηλώθηκε για 16 από τις 20 γραμμές, ενώ σε εννιά από αυτές, οι εταιρείες που εκδήλωσαν ενδιαφέρον αποκλείσθηκαν και τελικά ο διαγωνισμός συνεχίζεται μόνο στις επτά. Όμως η ηγεσία του υπουργείου συνεχίζει τη συνεργασία της με τους φορείς των νησιών. Ο γενικός γραμματέας, Χρήστος Κουρούσης, εκπροσωπώντας τον υπουργό, Ανάσταση Παπαληγούρα, θα συμμετέχει την ερχόμενη Δευτέρα 16 Φεβρουαρίου σε σύσκεψη που διοργανώνει η νομαρχιακή αυτοδιοίκηση Χίου για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες στο Αιγαίο. Στη σύσκεψη θα συμμετάσχει και ο νομάρχης Λέσβου, Παύλος Βογιατζής, καθώς και πολλοί άλλοι φορείς της αυτοδιοίκησης από τα νησιά.
πηγή εμπρός