Nέος κύκλος διαβουλεύσεων και μάλιστα σε επίπεδο Βουλής με στόχο να βρεθεί η «χρυσή τομή» όσον αφορά την κάλυψη των άγονων γραμμών αλλά και το κόστος των συνδέσεων. Στο επίκεντρο των συζητήσεων το «μεταφορικό ισοδύναμο», την υιοθέτηση του οποίου υποστηρίζει ένθερμα το Ελληνικό Δίκτυο Μικρών Νησιών και «βλέπει» από θετική οπτική γωνία και η Eνωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας. Ωστόσο αν και το προαναφερθέν Δίκτυο με ανακοίνωσή του έχει καλέσει τα πολιτικά κόμματα της Βουλής να υποστηρίξουν την υιοθέτηση του «μεταφορικού ισοδύναμου» και στην ακτοπλοΐα οι διαφοροποιήσεις πολιτικής που έχουν καταγραφεί όσον αφορά την κάλυψη των άγονων γραμμών αποτελούν αιτία για συγκρατημένη αισιοδοξία σχετικά με την έκβαση των νέων διαβουλεύσεων από την πλευρά των νησιωτικών φορέων που επιδιώκουν τη σχηματοποίηση ακτοπλοϊκής πολιτικής που να απαντά στα τεθέντα, και αναπάντητα μέχρι σήμερα, ερωτήματα σχετικά με τις επιπτώσεις στις τοπικές οικονομίες από τις στρεβλώσεις του ακτοπλοϊκού ζητήματος.
Η υπόθεση του «μεταφορικού ισοδύναμου» ήρθε στο προσκήνιο αμέσως μετά τις εργασίες του 8ου Συνέδριου της Πανευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μικρών Νησιών (ESIF) που έγινε στη Φινλανδία φέτος τον Σεπτέμβρη όπου μεταξύ των άλλων αποφασίστηκε στο πλαίσιο του προγράμματος ESPON να διαμορφωθούν οι καλύτερες δυνατές μελέτες που θα υποστηρίξουν τις νέες πολιτικές για τα νησιά της Eυρωπαϊκής Eνωσης άμεσα, αλλά και μετά το 2013 με έμφαση τις άγονες προσεγγίσεις.
Η «πρόκληση» να υπάρξουν προτάσεις είναι μεγάλη για τη νησιωτική χώρα καθώς μόλις πρόσφατα υιοθετηθείσα έκθεση πρωτοβουλίας από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο προτρέπει ουσιαστικά τις χώρες με παράκτιες ζώνες να σχηματοποιήσουν πολιτικές που σχετίζονται με μία ευρεία γκάμα τουριστικών προϊόντων με στόχο την ανάπτυξή τους. Μάλιστα νησιωτικοί φορείς έχουν επισημάνει ότι αν δεν υπάρξει «ρεαλιστική αντιμετώπιση» του ακτοπλοϊκού ζητήματος αυτές οι «προτροπές» της Ε.Ε. αλλά και συνακόλουθα τα προγράμματα που θα συνοδεύσουν τις πολιτικές αυτές θα μείνουν αναξιοποίητα με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις τοπικές οικονομίες όπως αναξιοποίητες έχουν μείνει μέχρι σήμερα ευκαιρίες από προηγούμενα προγράμματα που αναφέρονταν στην ευρωπαϊκή νησιωτικότητα και στη συνοχή της με τη λοιπή ηπειρωτική Ε.Ε.