ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Oι Νομαρχιακοί Σύμβουλοι της Aυτοδιοικητικής Ανεξάρτητης Νομαρχιακής Παράταξης «ΛΑΪΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ», στο Νομαρχιακό Συμβούλιο Λέσβου, Δημήτρης Φωκίων Βουνάτσος, Δημήτρης Παλαιολόγος και Σταύρος Πολίτης υπέβαλαν την ακόλουθη ερώτηση, στον Νομάρχη Λέσβου κ. Βογιατζή: ΠΡΟΣ: τον κ Παύλο Βογιατζή, Νομάρχη Λέσβου
ΔΙΑ
της κ. Καλλιόπης Πρωτογεράκη- Γώμου, Προέδρου του Νομαρχιακού Συμβουλίου της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Λέσβου
Η σημερινή Αθηναϊκή εφημερίδα «ΕΘΝΟΣ», δημοσιεύει τις εξής πληροφορίες: « Διακόπηκε ξαφνικά η σύμβαση με το πλοίο «Σαμοθράκη» λόγω... αδυναμιών
Σε... θρίλερ, που έχει όμως απόλυτη σχέση με θέματα αξιοπλοϊας, αφού ο αγγλικός νηογνώμονας δεν του έδωσε πιστοποιητικό διατήρησης κλάσης, εξελίσσεται το πρόβλημα με το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο της SAOS «Σαμοθράκη».
Η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του ΥΕΝΑΝΠ προσπαθεί μάταια να παρουσιάσει, τουλάχιστον επικοινωνιακά, ένα «σκληρό» πρόσωπο απέναντι σε ακτοπλόους εφοπλιστές που δημιουργούν προβλήματα με την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών, και ιδιαίτερα της άγονης γραμμής, και χθες διέκοψε τη σύμβαση με το «Σαμοθράκη». Χθες, η SAOS ανακοίνωσε πως, κατόπιν του συμβάντος της Κυριακής, δηλαδή, μετά την πρόσκρουση στον προβλήτα του λιμανιού της Χίου, το πλοίο θα πραγματοποιήσει την ετήσια ακινησία του, μέχρι τις 10 του Μάρτη, προκειμένου να προβεί η εταιρεία στις απαραίτητες συντηρήσεις και επιθεωρήσεις ώστε να είναι πάλι έτοιμο το «Σαμοθράκη» για τη συμμετοχή του στον επικείμενο διαγωνισμό του ΥΕΝΑΝΠ, στις 11 του μήνα.
Τα σημαντικά ερωτήματα που προέκυψαν είναι αν του έδωσε το ΥΕΝΑΝΠ την άδεια η όχι για ακινησία -ανεπίσημα απαντάται πως δεν του εδόθη τέτοια άδεια-και ποιες... αδυναμίες του πλοίου διαπιστώθηκαν μετά την πρόσκρουση, όπως τονίζουν παράγοντες του ΥΕΝΑΝΠ. Αφού, μέσω του ΓΕΜΜΕ, εγγράφως και προφορικώς, δινόταν η απάντηση πως το πλοίο δεν παρουσίασε σοβαρές ζημιές κι επομένως μπορούσε να ταξιδέψει... Το διαπίστωσαν οι επιθεωρητές του Κλάδου Επιθεώρησης του ΥΕΝΑΝΠ.
Δεν έδωσαν πιστοποιητικό
Γιατί, αν κάποιοι αρμόδιοι στο ΥΕΝΑΝΠ γνωρίζουν κάτι παραπάνω σχετικά με την αιτία που ο αγγλικός νηογνώμονας δεν έδωσε, παρά μόνο μέχρι μεθαύριο, πιστοποιητικό διατήρησης κλάσης στο «Σαμοθράκη» και για αυτό και του διέκοψαν την σύμβαση-που έληγε στις 28 του μήνα-, τότε, πράγματι, το θέμα είναι σοβαρό και υπάρχουν ευθύνες.
Από την Κυριακή, αναζητούν, όπως είπαν, άλλο πλοίο για να το βάλουν στη γραμμή, με απευθείας ανάθεση και όμως δεν έδιναν συγκεκριμένες απαντήσεις και ταλαιπωρούνταν νησιώτες, με δική τους ευθύνη. Τώρα πάλι, θα ακυρωθούν, τουλάχιστον δύο κυκλικά δρομολόγια του πλοίου που συνέδεε την Καβάλα, αλλά και τη Θεσσαλονίκη, με Λήμνο, Μυτιλήνη, Χίο, Σάμο και Ικαρία, μέχρι να βρεθεί άλλο πλοίο.
Να σημειωθεί πως οι νησιώτες της άγονης διαμαρτύρονται συνεχώς και επί πολλούς μήνες για τα προβλήματα που τους δημιουργεί η εταιρεία ΣΑΟΣ με τα πλοία της, όπως βλάβες, μη καταβολή οφειλών προς το NAT, επίσχεση εργασίας των πληρωμάτων και ακύρωση δρομολογίων. Αλλά, το ΥΕΝΑΝΠ δεν λάμβανε κανένα μέτρο. Και τώρα, ανεπίσημα, οι αρμόδιοι απαντούν πως, λόγω αδυναμίας της εταιρείας να εκπληρώσει τις δρομολογιακές της υποχρεώσεις, διακόπτεται η σύμβαση.
Σύμφωνα όμως με έγκυρες πληροφορίες, ο αγγλικός νηογνώμονας διαπίστωσε πως κάποιες παρατηρήσεις που είχε κάνει δεν είχαν διορθωθεί. Το ΥΕΝΑΝΠ και η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία θολώνοντας, όπως πάντα, τα νερά, δεν παίρνουν επισήμως θέση, αλλά υποχρεώθηκαν από τον νηογνώμονα να βγάλουν το πλοίο από τη γραμμή.»
Σήμερα το πρωί, συμπατριώτες μας ιδιοκτήτες και οδηγοί Δημόσιας Χρήσεως Φορτηγών αυτοκινήτων, μας ειδοποίησαν τηλεφωνικά, από την Καβάλα, ότι έχουν παγιδευτεί εκεί περίπου πενήντα (50) φορτηγά αυτοκίνητα (πέραν των επιβατών), με προορισμό τα λιμάνια Λήμνου, Μυτιλήνης, Χίου κ.λ.π., ο αριθμός δε αυτός αυξάνει συνεχώς. Διότι ότι χθές βράδυ το πρακτορείο της πλοιοκτήτριας εταιρείας «SAOS» τους γνωστοποίησε αιφνιδίως ότι το πλοίο «ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ», από σήμερα 11 Φεβρουαρίου 2009, «διακόπτει τα δρομολόγια του, επειδή αποσύρεται για την ετήσια επιθεώρηση του». Και ότι, οι εγκλωβισθέντες ως άνω συμπατριώτες μας και λοιποί επιβάτες, επικοινώνησαν αμέσως τηλεφωνικά με το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας- Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής , κατήγγειλαν τα ανωτέρω εκτεθέντα, το οποίο τους απάντησε, προφορικά, ότι, «θα μεριμνήσουν πάραυτα». Σε νεότερη δε τηλεφωνική επικοινωνία το ΥΕΝ τους απάντησε, ότι το ως άνω πλοίο έχει «υποστεί ναυτικό ατύχημα στο λιμάνι της Χίου, όπως τους ανέφερε το Λιμεναρχείο Καβάλας».
Όμως, σήμερα το πρωί, η πλοιοκτήτρια εταιρεία SAOS, απέλυσε το πλήρωμα του ως άνω πλοίου, το οποίο και «έδεσε» στο λιμάνι της Καβάλας.
Προσέθεσαν δε οι ως άνω καταγγέλοντες, ότι παραμένουν στο εν λόγω λιμάνι από την Δευτέρα, 9 Φεβρουαρίου 2009, επειδή ούτε το δρομολόγιο αυτό εξετελέσθη. Και ότι κανένας τους δεν γνωρίζει, αν θα δρομολογηθεί άλλο πλοίο- και ποιο και πότε, για να εκτελέσει τα δρομολόγια του «ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ», της άγονης αυτής γραμμής.
Αυτονόητο είναι, ότι, η επισυμβάσα εμπλοκή, επιδρά πολλαπλά, στην οικονομία και τον εφοδιασμό με ποικιλία αγαθά των νησιών μας, πέραν της ταλαιπωρίας των επιβατών και της βλάβης των εμπορικών συμφερόντων των ενδιαφερομένων. Αν δε συνυπολογισθεί και η προηγούμενη ταλαιπωρία από την διακοπή των δρομολογίων του ίδιου αυτού πλοίου, στην άγονη αυτή γραμμή επί 25 περίπου μέρες, η επικινδυνότητα της κατάστασης αποβαίνει άκρως σοβαρά. Το δε Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, ουδεμία λύση υπεύθυνη ανακοινώνει, μέχρι σήμερα.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ
Επομένως ο κ. Νομάρχης, αν έχει πληροφορηθεί τα προεκτιθέμενα και σε ποιες ενέργειες έχει προβεί προς το ΥΕΝ για την άμεση επίλυση του σημαντικότατου τούτου προβλήματος, ζωής ή θανάτου για τα νησιά μας; Και, επίσης, πώς είναι δυνατόν να ανατίθεται σε τέτοια αναξιόπλοα πλοία, η εκτέλεση δρομολογίων άγονης γραμμής, κατόπιν δημοσίου διαγωνισμού μάλιστα από το ΥΕΝ, κατά τον Αγγλικό Νηογνώμονα, όπως σημειώνει το δημοσίευμα της Αθηναϊκής εφημερίδας «ΕΘΝΟΣ», επικίνδυνα προς ναυσιπλοΐα; Και ποιες ευθύνες έχει ο κ. Νομάρχης Λέσβου, ο οποίος είναι μέλος του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), εκπρόσωπος της Ένωσης Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων Ελλάδος (ΕΝΑΕ), για αυτήν την επικίνδυνη περίπτωση;
Οι Ερωτώντες Νομαρχιακοί Σύμβουλοι
1)Βουνάτσος Δημήτρης, 2) Παλαιολόγος Δημήτρης, 3)Πολίτης Σταύρος»
Από το Γραφείο Τύπου της «ΛΑΪΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ»