26 Φεβρουαρίου 2009

Οι 22 στόχοι για την επίλυση των προβλημάτων της ακτοπλοϊας






Στην επίλυση του συνόλου ή έστω σημαντικού μέρους των προβλημάτων – στόχων, μέσω της πλήρους απελευθέρωσης της ακτοπλοΐας και της εναρμόνισής της με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 3577/92 εστιάζει η ΕΕΑ.

Στο πλαίσιο αυτό θέτει 22 στόχους. Ειδικότερα:

1. Καθιέρωση διαφάνειας και πλήρους αντιπροσωπευτικότητας στους όρους και τα κριτήρια που τίθενται στις προκηρύξεις μειοδοτικών διαγωνισμών για την εξυπηρέτηση δρομολογιακών γραμμών με σύναψη σύμβασης ή συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας.
2. Απελευθέρωση ναυλολογίου στις εναπομείνασες γραμμές και στις γραμμές δημόσιας υπηρεσίας.
3. Κατάργηση των υπέρ Τρίτων κρατήσεων που δεν είναι ανταποδοτικές για τον επιβάτη, το πλοίο και τους νησιώτες.
4. Συνέχιση της προσπάθειας για οριστική κατάργηση των υποχρεωτικών εκπτώσεων στα εισιτήρια επιβατών και οχημάτων και αποκλειστική εφαρμογή της επιχειρηματικής πολιτικής ενός εκάστου μέλους μας.

5. Κατάργηση υποχρεωτικής δεκάμηνης λειτουργίας των πλοίων.

6. Κατάργηση υποχρεωτικής δεκάμηνης επάνδρωσης πλοίων και κατάργηση του ΠΔ 177/74 περί οργανικών συνθέσεων, με την υποχρεωτική εφαρμογή μόνο ενός Safe Manning όπως ισχύει σε ολόκληρη την Ευρώπη.
7. Μείωση κατά το επιτρεπόμενο από την Ε.Ε. του ΦΠΑ επί των εισιτηρίων οχημάτων.
8. Μείωση των τελών διαχείρισης περισυλλογής στερεών απορριμμάτων από τα επιβατηγά πλοία, εφαρμόζοντας το σύστημα παράδοσης ανακυκλώσιμων αποβλήτων.
9. Εναρμόνιση και εφαρμογή ISPS Code στους λιμένες και πιστοποίηση των λιμένων κατά ISO 9001/2001 και ISPS Code.
10. Ενεργή συμμετοχή μας στην λήψη αποφάσεων των συναρμοδίων Υπουργείων, Ενώσεων, Επιτροπών και Οργανισμών για θέματα που μας αφορούν ως χρήστες.
11. Αναβάθμιση σχέσεών μας με ΠΝΟ, ΗΑΤΤΑ και ΠΑΣΕΝΤ και άλλες Ενώσεις πλοιοκτητών.
12. Εφαρμογή νέου τρόπου λειτουργίας του συστήματος ΗΣΚΘΕΕΑ μέσω της τροποποίησης του υπάρχοντος νομικού πλαισίου και της υιοθέτησης νέου ΠΔ.
13. Ενεργή συνεχής νομική παρουσία μας στην ΕΕ για πρόληψη επιβολής νομοθετημάτων που περιορίζουν την επιχειρηματικότητα και τον ελεύθερο ανταγωνισμό.
14. Δυναμική διεκδίκηση της υποχρέωσης δημιουργίας από τους Οργανισμού Λιμένων passenger terminal σε κάθε υπό κατασκευή νέο επιβατηγό λιμένα ή με την ευκαιρία ανακατασκευής ή και συντήρησής του, σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια.
15. Περαιτέρω αναβάθμιση των σχέσεών μας με την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του ΥΕΝ.
16. Αναβάθμιση σχέσεων με εκπροσώπους ΜΜΕ με συνεντεύξεις και γεύματα εργασίας.
17. Περαιτέρω ενεργός συμμετοχή μας στα εκάστοτε προβλήματα των μελών μας.
18. Προσπάθεια ένταξης όλων των εταιρειών πλοιοκτησίας δρομολογημένων πλοίων ως μελών της Ένωσής μας.
19. Ανάδειξη και των δικών μας θεσμικών θέσεων και προβλημάτων κατά τις συζητήσεις της ΣΣΕ με την ΠΝΟ.
20. Στρατηγικές θαλάσσιες μεταφορές στην Ε.Ε. Παρακολούθηση, αναβάθμιση σχέσεων και πλήρης συνεργασία με το Κέντρο Ναυλώσεων στο ΓΕΕΘΑ.
21. Κατάργηση της ιδέας και αντίκρουση της καταγγελίας κατά της ΕΕΑ για δήθεν ύπαρξη καρτέλ στην ακτοπλοΐα.
22. Κατάργηση της ποινικοποίησης της δραστηριότητας της ΕΕΑ και των συνεχών κλήσεων σε απολογία, της επιβολής προστίμων και της άσκησης διώξεων.