Αλήθεια θα θέλαμε να ακούσουμε την άποψη του συμπατριώτη μας Λιμενάρχη Σάμου .Παρτσάφα,ποια είναι η γνώμη του για όσα λέγονται αλλά και γράφονται σχετικά με το Λιμενικό τέλος.


"Τσακωτό" έκαναν στέλεχος τράπεζας στην Θεσσαλονίκη που κατάφερε και χορήγησε δάνεια αξίας 650 χιλιάδων ευρώ. Μαζί με άλλα τρία άτομα έδωσαν συνολικά 45 δάνεια. Γιατί όμως ήταν παράνομα αφού ήταν η δουλειά του. Έδινε...
δάνεια σε άτομα που είχανε μπει στις μαύρες λίστες των τραπεζών και δεν μπορούσαν να πάρουν δάνεια από άλλες τράπεζες. Όχι τσάμπα εισέπραττε και το ανάλογο ποσοστό για να γίνει η "δουλειά". Δύσκολο να τον πάρει κάποιος χαμπάρι μιας και είχε αναλάβει εξολοκλήρου την έκδοση των παράνομων δανείων.
ΕΛΕΟΣ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ
Συνταξιούχος κινδυνεύει να χάσει το σπίτι του για ένα χρέος 7.000 ευρώ! Οι δικηγορική ομάδα που έχει αναλάβει το μέρος της εισπρακτικής εταιρείας είναι αυτή των ιων του Δημήτρη Σιούφα, πρόέδρου της Βουλής. Ο συνταξιούχος κ. Θ.Γ., ανάμεσα στους χιλιάδες άλλους αυτής της χώρας, ο οποίος προ-
σπαθεί να ζήσει με μια πενιχρότατη σύνταξη και μάλιστα αντιμετωπίζει σοβαρότατο πρό-
βλημα υγείας, έρχεται αντιμέτωπος με τη μανία των εισπρακτικών εταιρειών, οι οποίες
απειλούν να του πάρουν ένα διαμέρισμα 71 τετραγωνικών μέτρων, που βρίσκεται στο κέ-
ντρο της Αθήνας…Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας "Π.θ" Ο συγκεκριμένος πλειστηριασμός εκδόθηκε από τον ιδιοκτήτη της εισπρακτικής εταιρείας, κ. Γεώργιο Πανόπουλο, ο οποίος είναι...
και δικαστικός επιμελητής του Πρωτοδικείου Αθηνών, και η δικηγόρος που ανέλαβε τη διεκπεραίωση είναι η κυρία Ιωάννα Πλευράκη, μία εκ των συνεργατών του γραφείου των υιων Σιούφα, το όνομα της οποίας αναγράφεται και στην πινακίδα του γραφείου στην οδό Πανεπιστημίου… Ωστόσο, στο άλλο γραφείο που διαθέτει η «οικογενειακή επιχείρηση», στην οδό Πατριάρχου Ιωακείμ, φιγουράρει μόνο μία πινακίδα που φέρει την επωνυμία «Σιούφας και Συνεργάτες». Συνεπώς αναφερόμαστε σε μια δικηγορική εταιρεία, η οποία εκτός από το κεντρικό της γραφείο έχει και υποκατάστημα, γεγονός που σημαίνει ότι απασχολεί αρκετούς υπαλλήλους. Σύμφωνα με όσα γράφει αύριο το Πρώτο ΘΕΜΑ», στο συγκεκριμένο δικηγορικό γραφείο απασχολούνται νεαροί δικηγόροι που με την αμοιβή των 1.000 ευρώ καλούνται να πραγματοποιήσουν έναν ορισμένο όγκο γραφικής δουλειάς, ο οποίος αφορά σε προσημειώσεις, εντολές πληρωμών και βέβαια πλειστηριασμούς.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
Στις φλόγες τυλίχθηκε το αυτοκίνητο(AUDI A4) του Αχιλλέα Καραμανλή – αδελφού του ιδρυτή της Νέας Δημοκρατίας, Κωνσταντίνου Καραμανλή - στη συμβολή των οδών Ομήρου και Σόλωνος. Ακόμα δεν έχει εξακριβωθεί ποιοι έκαναν στάχτη και μπούρμπερη το αυτοκίνητο του Αχιλλέα Καραμανλή και αν γνώριζαν ότι ήταν δικό του.
τύπου Audi Α4, όταν ξαφνικά άκουσε τρεις διαδοχικές εκρήξεις και στη συνέχεια ξέσπασε φωτιά. Αμέσως κάλεσε την πυροσβεστική υπηρεσία.
ΕΓΡΑΨΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΚΏΛΥΜΑ ΕΝΩ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΑΕΙ ΦΑΝΤΑΡΟΣ
Είναι χοντρή γκάφα αυτή που έκανε ο υπουργός αγροτικής ανάπτυξης Αλέξανδρος Κοντός αφού
ο γιος του στην υπεύθυνη δήλωση που έκανε για για να διοριστεί ως μετακλητός υπάλληλος στο γραφείο του πατέρα του έγραψε ότι δεν έχει κώλυμα με τον νόμο. Έλα ,όμως ο Στράτος Κοντός δεν έχει υπηρετήσει την θητεία του και άρα σύμφωνα με τον νόμο έχει διαπράξει ποινικό αδίκημα; Ο κάθε υπουργός έχει δικαίωμα να βάζει στο γραφείο του από γιος μέχρι και μακρινούς συγγενείς. Αλλά όχι...
και γράφει ότι δεν υπάρχει πρόβλημα και κανένα κώλυμα Όταν δεν έχεις υπηρετήσει την στρατιωτική σου θητεία είναι κάποιο κώλυμα Τώρα αυτά τα ξέρουν οι νομικοί αλλά όπως τα γράφει η εφημερίδα του Σ.Καρατζαφέρη "Η σφήνα" μάλλον δεν έχει άδικο. Είναι ψευδής υπεύθυνη δήλωση.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ TΗΛ. (210)3665414-5
FAX: (210)3665420
e-mail :
Αθήνα, 14 Νοεμβρίου 2008
Ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων, κατέθεσαν σήμερα 4 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, προς τους υπουργούς Εμπορικής Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και Εσωτερικών, με θέμα τη δραστηριοποίηση ναυτιλιακών εταιρειών στο Νομό Σάμου.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης και Αίτησης Κατάθεσης Εγγράφων
Ερώτηση
Και
Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων
Προς
1.Τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής
2. Τον Υπουργό Εσωτερικών
Θέμα: Δραστηριοποίηση ναυτιλιακών εταιρειών στο Νομό Σάμου
Στη Σάμο δραστηριοποιούνται, τα τελευταία τέσσερα χρόνια, τέσσερις ναυτιλιακές εταιρείες:
Βασικοί μέτοχοι αυτών των εταιρειών είναι οι κοι Ν. Κατρακάζος, Κ. Λουτράρης και Δ. Κασμιρλής. Σύμφωνα με τα μητρώα του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης του 2007, οι δύο πρώτοι είναι μέτοχοι του τηλεοπτικού σταθμού «ΣΑΜΙΑΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ Α.Ε» και ο τρίτος του ραδιοφωνικού σταθμού ΑΡΜΟΝΙΑ 103 και η σύζυγος του κ. Κατρακάζου είναι βασικός μέτοχος του ραδιοφωνικού σταθμού 2000 FM του νομού Σάμου.
Υιοθετώντας, μάλιστα, πλήρως το δόγμα της νέας διακυβέρνησης «ότι είναι νόμιμο είναι και ηθικό», ο κος Κατρακάζος, πολιτευτής της Ν.Δ., είναι Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σάμου, ενώ ταυτόχρονα δραστηριοποιείται ως πλοιοκτήτης και ως ναυτιλιακός πράκτορας στην περιοχή ευθύνης του.
Τα πλοία των εν λόγω ναυτιλιακών εταιρειών δραστηριοποιούνται κυρίως στις διεθνείς δρομολογιακές γραμμές (Πυθαγόρειο-Κουσάντασι- Πυθαγόρειο και Βαθύ Σάμου-Κουσάντασι-Βαθύ Σάμου), και στις επιδοτούμενες ενδονησιωτικές γραμμές. Συγκεκριμένα:
1. Το πλοίο ΣΑΜΟΣ ΣΠΙΡΙΤ στη γραμμή
Φούρνοι-Θύμαινα –Άγιος Κήρυκος Ικαρίας-Καρλόβασι-Βαθύ Σάμου, με 5 δρομολόγια ανά εβδομάδα από 1.9.2004 μέχρι σήμερα. Πρόσφατη σύμβαση, με διάρκεια, από 1/3/2007 έως 31/10/2008, και προϋπολογισμό 1,24εκ€. Η ίδια εταιρεία έχει συνάψει και άλλες συμβάσεις (Σεπτέμβρη του 2004), με απευθείας ανάθεση, για τη γραμμή Χίος-Ψαρά.
2. Το πλοίο ΣΑΜΟΣ ΣΑΝ στη γραμμή
Φούρνοι –Θύμαινα-Αγιος Κήρυκος Ικαρίας, με επιστροφή, 3 φορές εβδομαδιαίως, από το 2007 μέχρι και 31.10.2008. Το πλοίο αποδρομολογήθηκε μετά από καταγγελία και παρατηρήσεις της Διεύθυνσης Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων.
3. Το πλοίο ΣΑΜΟΣ ΣΑΝ στη γραμμή
Φούρνοι ΄Θύμαινα –Χρυσομιλιά –Καρλόβασι .και επιστροφή, 3 φορές την εβδομάδα, από το 2006 μέχρι 31.10.2008. Το πλοίο αποδρομολογήθηκε μετά από καταγγελία και παρατηρήσεις της Διεύθυνσης Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων.
Επιπρόσθετα, πληροφορίες αναφέρουν ότι τα πλοία των εν λόγω ναυτιλιακών εταιρειών που εκτελούν διεθνείς δρομολογιακούς πλόες, από τη Σάμο στην Τουρκία, μεταφέροντας μεμονωμένους επιβάτες και οχήματα (φορτία), δεν κατέβαλαν στο Λιμενικό Ταμείο Σάμου, τα προβλεπόμενα εκ του Νόμου λιμενικά τέλη, τα οποία αντιστοιχούν στο 5% της τιμής του εισιτηρίου. Αντ’ αυτού, κατέβαλαν το πάγιο τέλος των 0.30 €, το οποίο ίσχυε μέχρι και το τέλος του 2007, μόνο για επιβάτες που συμμετέχουν σε περιηγητικά ταξίδια (κρουαζιέρες), δηλαδή για επιβάτες, οι οποίοι μετέχουν σε ομαδικό πρόγραμμα και ενδιαιτώνται στο πλοίο με σκοπό την πραγματοποίηση τουριστικών περιηγήσεων σε ένα ή διαφορετικά λιμάνια, χωρίς να είναι δυνατή, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, η επιβίβαση ή αποβίβαση άλλων επιβατών και η φόρτωση ή εκφόρτωση φορτίων.
Βάσει των παραπάνω
Ερωτώνται οι κ. Υπουργοί:
Οι ερωτώντες βουλευτές
Ελπίδα Τσουρή
Νικόλαος Ζωίδης
Νικόλαος Σηφουνάκης
Ευάγγελος Βενιζέλος
Ένα από τα σημαντικότερα θέματα που απασχόλησαν την 77η Σύνοδο της Ολομέλειας της Επιτροπής των Περιφερειών (ΕτΠ), στις 26 και 27 Νοεμβρίου 2008 στις Βρυξέλλες, όπου παραβρέθηκε ο Νομάρχης Χίου κ. Πολύδωρος Λαμπρινούδης, ήταν η πολιτική της ΕΕ για τη μετανάστευση. Οι πολιτικές της Ε.Ε. για τη μετανάστευση απασχολούν ιδιαίτερα τις περιφερειακές και τοπικές αρχές, καθώς είναι οι άμεσα εμπλεκόμενες στο ζήτημα της μετανάστευσης και καλούνται καθημερινά να το αντιμετωπίσουν – ιδιαίτερα οι περιοχές που βρίσκονται στα σύνορα της Ευρώπης, όπως ο νομός Χίου. Για το σκοπό αυτό, η ΕτΠ υιοθέτησε γνωμοδότηση για μία κοινή πολιτική για τη μετανάστευση. Η γνωμοδότηση τονίζει το γεγονός ότι οι τοπικές και περιφερειακές αρχές διαχειρίζονται σε καθημερινή βάση τη νόμιμη και παράνομη μετανάστευση. Πέρα από την υποχρέωσή τους να παρέχουν κοινωνικές υπηρεσίες στους μετανάστες (π.χ. υπηρεσίες υγειονομικής περίθαλψης, στέγασης και εκπαίδευσης), έχουν ευθύνη να λάβουν μέτρα για την ομαλή ένταξή τους στις τοπικές κοινωνίες. Οι τοπικές και περιφερειακές αρχές ζητούν περισσότερες αρμοδιότητες και χρηματοδότηση για την καταπολέμηση την παράνομη διακίνηση και εμπορία ανθρώπων. Παράλληλα, επιθυμούν διευκόλυνση της μετανάστευσης για ιδιαίτερα καταρτισμένους μετανάστες, όπου υπάρχει έλλειψη εργατικού δυναμικού, αλλά και μεγαλύτερη επένδυση στην εκπαίδευση και ιδιαίτερα στην εκμάθηση της γλώσσας της χώρας υποδοχής από τους μετανάστες.
|
---|
![]() Τη θέσπιση Ειδικού Ολοκληρωμένου Πλαισίου για την αντιμετώπιση της χρηματοπιστωτικής κρίσης στα νησιά ζητά ο Βουλευτής Χίου Ιωάννης Κοσμίδης με ερώτηση του προς τους υπουργούς Οικονομίας και Οικονομικών Γ. Αλογοσκούφη και Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Α. Παπαληγούρα. Ο κ. Κοσμίδης επισημαίνει ότι μετά την αναθεώρηση του Συντάγματος περιλαμβάνεται ρητή διάταξη που αναφέρει: «Ο κοινός νομοθέτης και η διοίκηση όταν δρουν κανονιστικά υποχρεούνται να λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες των νησιωτικών και ορεινών περιοχών μεριμνώντας για την ανάπτυξης τους (άρθρο 101, παρ 4)». Οι συνταγματικές διατάξεις και οι διατάξεις της νέας Ευρωπαϊκής Συνθήκης επιβάλουν την εκπόνηση ειδικών πολιτικών για την συνοχή και την ανάπτυξη των νησιωτικών περιοχών. Απαιτείται δηλαδή η θέσπιση ενός ολοκληρωμένου πλαισίου πολιτικών που να καλύπτουν όλα τα σχετικά προβλήματα των νησιωτικών περιοχών με συνεκτικό τρόπο. Η απαίτηση αυτή καθίσταται πλέον επιτακτική μετά τη διεθνή χρηματοπιστωτική κρίση. Σύμφωνα με τον Βουλευτή Χίου, η ναυτιλία, τομέας που έχει προνομιακή συμμετοχή στη διαμόρφωση του Α.Εγχ.Π. κάποιων νησιωτικών περιοχών, υφίσταται τις συνέπειες της χρηματοπιστωτικής κρίσης. Ακόμη ο τουρισμός σύμφωνα με τις προβλέψεις των αναλυτών θα υποστεί τις συνέπειες της κρίσης. Το γεγονός αυτό θα έχει επιπτώσεις στην απασχόληση (άμεση και έμμεση) και στην συνολική οικονομική δραστηριότητα των νησιών μας. Αλλά και οι επιχειρήσεις του κλάδου των ιχθυοκαλλιεργειών αντιμετωπίζουν ήδη σοβαρά προβλήματα, λόγω της μείωσης των τιμών πώλησης έως και κάτω του κόστους αλλά και λόγω της απότομης παύσης των βραχυπρόθεσμων πιστώσεων που παρείχαν οι Ελληνικές Τράπεζες προς τις επιχειρήσεις του κλάδου. Συνολικά στα νησιά υπάρχει μείωση της οικονομικής δραστηριότητας και αύξηση της ανεργίας. Αναλυτικά η ερώτηση έχει ως εξής: ΠΡΟΣ: 1. Υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών 2. Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής ΕΡΩΤΗΣΗ ΘΕΜΑ: Μέτρα για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης στα νησιά Η μεγάλη χρηματοπιστωτική κρίση που πλήττει τη Διεθνή και Ελληνική οικονομία έχει δυσμενείς επιπτώσεις στις νησιωτικές περιοχές της χώρας, που έτσι κι αλλιώς βιώνουν τις συνέπειες της εγγενούς μειονεξίας, της νησιωτικότητας, σε μόνιμη βάση. Ήδη οι συνέπειες της κρίσης επηρεάζουν τους τομείς της ναυτιλίας, του τουρισμού και των ιχθυοκαλλιεργειών, τομείς που είναι σημαντικοί στη νησιωτική οικονομία. Το Σύνταγμα της χώρας μετά την αναθεώρησή του περιλαμβάνει ρητή διάταξη που αναφέρει: «Ο κοινός νομοθέτης και η διοίκηση όταν δρουν κανονιστικά υποχρεούνται να λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες των νησιωτικών και ορεινών περιοχών μεριμνώντας για την ανάπτυξή τους» (άρθρο 101, παρ 4). Επίσης, στο άρθρο 174 της υπό κύρωση νέας Ευρωπαϊκής Συνθήκης αναφέρεται: «Η Ένωση προκειμένου να προαχθεί η αρμονική ανάπτυξη του συνόλου της αναπτύσσεται και εξακολουθεί τη δράση της με σκοπό την ενίσχυση της οικονομικής, κοινωνικής και εδαφικής της συνοχής. Η Ένωση αποσκοπεί ιδιαίτερα, στη μείωση των διαφορών μεταξύ των επιπέδων ανάπτυξης των διαφόρων περιοχών και στην μείωση της καθυστέρησης των πλέον μειονεκτικών περιοχών. Μεταξύ των εν λόγω περιοχών δίδεται ιδιαίτερη προσοχή στις αγροτικές περιοχές, τις ζώνες που συντελείται βιομηχανική μετάβαση και τις περιοχές που πλήττονται από σοβαρά και μόνιμα φυσικά ή δημογραφικά προβλήματα, όπως η υπερβόρειες περιοχές που είναι ιδιαίτερα αραιοκατοικημένες και οι νησιωτικές διασυνοριακές και ορεινές περιοχές». Άρα μετά την κύρωση της Συνθήκης η εδαφική διάσταση αποτελεί νέο στοιχείο της ευρωπαϊκής συνοχής. Οι συνταγματικές διατάξεις και οι διατάξεις της νέας Ευρωπαϊκής Συνθήκης επιβάλουν την εκπόνηση ειδικών πολιτικών για την συνοχή και την ανάπτυξη των νησιωτικών περιοχών. Απαιτείται δηλαδή η θέσπιση ενός ολοκληρωμένου πλαισίου πολιτικών που να καλύπτουν όλα τα σχετικά προβλήματα των νησιωτικών περιοχών με συνεκτικό τρόπο. Η απαίτηση αυτή καθίσταται πλέον επιτακτική μετά τη διεθνή χρηματοπιστωτική κρίση. Αυτό το ολοκληρωμένο πλαίσιο των πολιτικών πρέπει να καλύπτει όλες τις περιφερειακές πολιτικές και τις πολιτικές συνοχής δηλαδή: μεταφορές, ενέργεια, διαχείριση υδατικών πόρων, εκπαίδευση, απασχόληση, υγεία-πρόνοια, έρευνα, τεχνολογική ανάπτυξη και καινοτομία, ανταγωνισμό, μεταποίηση και εμπόριο (ΜΜΕ), περιβάλλον, γεωργία και αλιεία και τέλος την ναυτιλία και τον τουρισμό. Οι συνέπειες της κρίσης ήδη έχουν κάνει την εμφάνιση τους Η ναυτιλία, τομέας που έχει προνομιακή συμμετοχή στη διαμόρφωση του Α.Εγχ.Π. κάποιων νησιωτικών περιοχών, υφίσταται τις συνέπειες της χρηματοπιστωτικής κρίσης: Η δραματική μείωση των ναύλων, και η ομοβροντία ακυρώσεων νέων παραγγελιών θα έχουν ως συνέπεια τη μείωση της ναυτιλιακής δραστηριότητας, την αύξηση της ανεργίας των ναυτικών και τη μείωση του εισοδήματος των νοικοκυριών που με κάθε τρόπου ασχολούνται με την ναυτιλία. Ο τουρισμός, τομέας που κατ’ εξοχήν συμμετέχει στο εισόδημα των κατοίκων των νησιών, σύμφωνα με τις προβλέψεις των αναλυτών θα υποστεί τις συνέπειες της κρίσης. Το γεγονός αυτό θα έχει επιπτώσεις στην απασχόληση (άμεση και έμμεση) και στην συνολική οικονομική δραστηριότητα των νησιών μας. Οι επιχειρήσεις του κλάδου των ιχθυοκαλλιεργειών (οι περισσότερες των οποίων δραστηριοποιούνται σε νησιωτικές περιοχές) αντιμετωπίζουν ήδη σοβαρά προβλήματα, λόγω της μείωσης των τιμών πώλησης έως και κάτω του κόστους αλλά και λόγω της απότομης παύσης των βραχυπρόθεσμων πιστώσεων που παρείχαν οι Ελληνικές Τράπεζες προς τις επιχειρήσεις του κλάδου. Να σημειωθεί ότι ο κλάδος των ιχθυοκαλλιεργειών είναι ο δεύτερος εξαγωγικός κλάδος τροφίμων της χώρας. Αλλά και οι άλλοι τομείς της νησιωτικής οικονομίας θα είναι θύματα της χρηματοπιστωτικής κρίσης. Το εμπόριο, οι υπηρεσίες, η γεωργική παραγωγή, η αλιεία, και παραγωγικοί κλάδοι θα σημειώσουν περιορισμό της ανάπτυξης τους. Συνολικά θα έχουμε λοιπόν μείωση της οικονομικής δραστηριότητας και αύξηση της ανεργίας. Είναι λοιπόν απαραίτητο να λάβουμε έκτακτα μέτρα: Ειδικό Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για την αντιμετώπιση της κρίσης στα νησιά Όπως αναφερθήκαμε παραπάνω η κρίση, που όμοια της δεν έχουμε δει, θα έχει δυσμενέστατες συνέπειες στην οικονομική και κοινωνική συνοχή των νησιών. Εκτός της νησιωτικότητας, που ούτως η άλλως είναι μειονεξία, οι κάτοικοι των νησιών μας υφίστανται και τις επιπτώσεις της μεγάλης κρίσης. Για την αντιμετώπιση της κρίσης η κυβέρνηση λαμβάνει σειρά μέτρων για τη στήριξη του χρηματοπιστωτικού συστήματος, της πραγματικής οικονομίας και της κοινωνικής συνοχής. Όμως η ένταση της κρίσης και η αποτροπή των δυσμενών συνεπειών της στις νησιωτικές οικονομίες επιβάλλουν τη λήψη έκτακτων μέτρων, που θα έχουν τη μορφή Ειδικού Ολοκληρωμένου Πλαισίου για την αντιμετώπιση της κρίσης στα νησιά. Η λήψη αυτών των μέτρων επιβάλλεται από το ισχύον συνταγματικό πλαίσιο αλλά και δικαιολογείται από το Ευρωπαϊκό νομικό πλαίσιο (Νέα Ευρωπαϊκή Συνθήκη). Είναι επιβεβλημένη η θέσπιση άμεσα ενός ολοκληρωμένου πλαισίου πολιτικών που να απαντούν με συνεκτικό τρόπο σ’ όλα τα προβλήματα των νησιωτικών περιοχών, που υφίστανται και θ’ ανακύψουν εξ αιτίας της κρίσης. Ερωτώνται οι Κύριοι Υπουργοί: 1. Σχεδιάζουν να λάβουν όλα τα αναγκαία μέτρα ώστε να αντιμετωπίσουν οι κάτοικοι των νησιών μας τις συνέπειες της οξείας χρηματοπιστωτικής κρίσης; 2. Πρόκειται να εκπονήσουν Ειδικό Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για την αντιμετώπιση της κρίσης στα νησιά μας σύμφωνα με το αναθεωρημένο Σύνταγμα της Ελλάδας και την υπό κύρωση Νέα Ευρωπαϊκή Συνθήκη; |
---|
Τη Δευτέρα 1η Δεκεμβρίου
Το ΠΑΣΟΚ από την αρχή της νέας σχολικής χρονιάς έχει επανειλημμένως θέσει το ζήτημα και έχει ζητήσει από το Υπουργείο να μεριμνήσει για το θέμα της μεταφοράς των παιδιών στα ειδικά σχολεία.
Η άρνηση του Υπουργείου Παιδείας να αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο που διέπει την αντιμετώπιση του θέματος της μεταφοράς των μαθητών και ιδιαίτερα τα μείζονα προβλήματα που δημιουργούνται στα παιδιά με αναπηρία, έχει οδηγήσει την κατάσταση στα ειδικά σχολεία σε αδιέξοδο.
Το Υπουργείο δεν μπορεί να μεταφέρει τις ευθύνες στην Tοπική Aυτοδιοίκηση.
Είναι δική του αρμοδιότητα να δημιουργήσει ένα νέο θεσμικό πλαίσιο
Σημαντικά είναι τα συμπεράσματα από το έκτακτο συνέδριο της ΚΕΔΚΕ που έγινε στη Θεσσαλονίκη για τα νησιά και την νησιωτική πολιτική. Το ψήφισμα της δημάρχων έχει ως εξής: Χαιρετίζουμε την απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου για τη διοργάνωση του θεματικού κύκλου για τα νησιά στο πλαίσιο του συνεδρίου μας και ζητούμε την καθιέρωσή του. Υιοθετούμε τη «Διακήρυξη του Αιγαίου», που συμφωνήθηκε στο Συνέδριο της Κω στις 28.06.2008 για την Εδαφική Συνοχή και τη Νησιωτικότητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και υπογραμμίζουμε ιδιαίτερα τα ακόλουθα:
Θεωρούμε τη νησιωτικότητα ως οριζόντιο θέμα που απαιτεί ειδική μέριμνα στο πλαίσιο πολλών πολιτικών της Ε.Ε.
Θεωρούμε θετικές τις ακόλουθες πρωτοβουλίες των οργάνων της Ε.Ε.:
o την πρωτοβουλία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου να υποστηρίξει ειδικές δράσεις υπέρ των νησιωτικών περιοχών μέσω της επιπλέον χρηματοδότησης των απαιτούμενων μηχανισμών ή της δημιουργίας ειδικού Ταμείου που θα λαμβάνει υπόψη τις ιδιαιτερότητές τους,
o τη συμβολή της Επιτροπής των Περιφερειών στην παρουσίαση της Ατζέντας για την Εδαφική Συνοχή, για την υιοθέτησή της από τα αρμόδια όργανα,
o την πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής για την εκπόνηση γνωμοδότησης με θέμα «τη βελτίωση της ενσωμάτωσης στην εσωτερική αγορά ως κύριου παράγοντα για τη συνοχή και την ανάπτυξη για τα νησιά»,
o την ειδική δράση για τα Ευρωπαϊκά Νησιά στο πλαίσιο του «Πρώτου Προγράμματος Δράσης για την Εφαρμογή της Ατζέντας για την Εδαφική Συνοχή της Ε.Ε.», που υιοθετήθηκε στην Άτυπη Υπουργική Συνάντηση για την Εδαφική Συνοχή και την Περιφερειακή Πολιτική (Αζόρες, Νοέμβριος 2007).
Επίσης, θεωρούμε θετικές εξελίξεις:
o την ειδική αναφορά στα μειονεκτήματα και στις ιδιαιτερότητες των νησιωτικών περιοχών στην Πράσινη Βίβλο για την Εδαφική Συνοχή,•
o τα ειδικά μέτρα για την αντιμετώπιση των επιδράσεων της κλιματικής αλλαγής,•
o την ειδική μέριμνα για τη βιώσιμη ανάπτυξη των νησιωτικών περιοχών στο πλαίσιο της εφαρμογής της Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Πολιτικής της Ε.Ε. με τη χορήγηση μέσων και τη δημιουργία κινήτρων για την ικανοποίηση του στόχου αυτού,•
o την ειδική αναφορά στο εξελισσόμενο έργο της Ολοκληρωμένης Διαχείρισης των Παράκτιων Ζωνών, που μπορεί να οδηγήσει στην αναθεώρηση της Σύστασης ΟΔΠΖ της Ε.Ε. και σε μια νέα προσέγγιση Θαλάσσιου Χωροταξικού Σχεδιασμού,•
o τα ειδικά μέτρα για τη συγκέντρωση και τη διανομή στοιχείων και πληροφοριών για τα νησιά, για τις ανάγκες ανάπτυξης και εφαρμογής των πολιτικών, στο πλαίσιο του Δικτύου του Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου για τον Χωρικό Σχεδιασμό (ESPON).•
Προτείνουμε να διερευνηθούν οι δυνατότητες:
o καθορισμού χρηματοδοτικών εργαλείων στο πλαίσιο των νέων δημοσιονομικών προοπτικών αναθεώρησης του κοινοτικού προϋπολογισμού, που θα λειτουργούν μεταξύ άλλων ως φορολογικά και κοινωνικά κίνητρα, προσαρμοσμένα στις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε νησιωτικού περιβάλλοντος,
o ενσωμάτωσης μιας «νησιωτικής κατηγορίας» στη διαδικασία εκτίμησης των επιπτώσεων, ως μηχανισμού επαλήθευσης της αποτελεσματικότητας των πολιτικών, ώστε να λαμβάνονται υπόψη οι επιδράσεις των πολιτικών στις νησιωτικές περιοχές, ιδιαιτέρως όταν πρόκειται για νομοθετικές προτάσεις σε σχέση με την εσωτερική αγορά,
o χορήγησης κρατικών ενισχύσεων σε νησιωτικές περιοχές που είναι επιλέξιμες de facto στο πλαίσιο της εσωτερικής αγοράς σύμφωνα με τους όρους και τις κατηγορίες που περιλαμβάνει η Συνθήκη της Λισσαβώνας και αναγνώρισης του «ΚΡΙΤΗΡΙΟΥ» της ΙΔΙΑΖΟΥΣΑΣ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΔΙΑΣΥΝΟΡΙΑΚΟΤΗΤΑΣ,
o προώθησης επαρκούς προσβασιμότητας σε κοινωνικές και άλλες υπηρεσίες γενικού συμφέροντος, ώστε να διασφαλιστεί η ισότητα και να αποφευχθούν οι διακρίσεις μεταξύ των Ευρωπαίων πολιτών,
o σύνδεσης των νησιών με τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα, με στόχο τη βελτίωση της προσβασιμότητας, λαμβάνοντας όμως υπόψη την ευαισθησία του οικοσυστήματος κάθε νησιού,
o ανάπτυξης ενός νέου Ταμείου που θα καλύπτει τις ιδιαίτερες ανάγκες των νησιωτικών περιοχών που οφείλονται στην κλιματική αλλαγή, με έμφαση στην έρευνα, τη συνεργασία και την ανταλλαγή καλών πρακτικών, στρατηγικών άμβλυνσης των προβλημάτων και προσαρμογής και στη στήριξη της μετάβασης σε καθεστώς περιορισμού των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και ενεργειακής αποτελεσματικότητας στις πιο σημαντικές και εξαρτώμενες από το κλίμα οικονομικές δραστηριότητες αυτών των περιοχών.
Ζητούμε να εκδοθούν τα διατάγματα που εκκρεμούν για την απόδοση των λιμανιών στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, χωρίς προβλήματα και κρυμμένες υπό περιπτώσεις αναιρετικές της απόδοσης. Κυρίως όμως απαιτούμε την ένταξη και των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων στην ευθύνη ΥΠ.ΕΣ. ως Δημοτικών Νομικών Προσώπων. Πρέπει τέλος να δοθεί η δυνατότητα στους ΟΤΑ να προσαρμόσουν την νομική μορφή των Λιμενικών Ταμείων με βάση τις δυνατότητες που παρέχει προς τούτο ο Κώδικας Δήμων & Κοινοτήτων.
Χαιρετίζουμε ως κατάκτηση των νησιών, την θετική εξέλιξη, για το «μεταφορικό ισοδύναμο», με την έννοια ότι επιτέλους αναγνωρίζετε το δικαίωμα στην ισονομία των νησιωτών, τουλάχιστον στο αντίτιμο για τη διακίνησή τους. Καλούμε τους κοινοβουλευτικούς όλων των πολιτικών δυνάμεων να υποστηρίξουν την νομοθέτηση του «μεταφορικού ισοδύναμου» η οποία τις προσεχείς μέρες εισάγεται στη Βουλή των Ελλήνων.
Χαιρετίζουμε τέλος, ιδιαίτερα, την απάντηση της Επιτροπής Ε458/08 EL, που δίνει τη δυνατότητα χρηματοδότησης αγοράς πλοίων από όλα τα Ευρωπαϊκά προγράμματα