27 Νοεμβρίου 2008

Ερώτηση Τσουρή προς ΥΕΝ για εξυπηρέτηση Χίου και άλλων απομακρυσμένων νησιών

















Γιατί οι εταιρείες με φορτηγά - οχηματαγωγά πλοία που μεταφέρουν καύσιμα στα απομακρυσμένα νησιά όπως και στη Χίο, ακυρώνουν και τροποποιούν, κατά την κρίση τους, τα δρομολόγια την τελευταία στιγμή, πάντα με τη συγκατάθεση του ΥΕΝΑΝΠ, χωρίς να ενημερώνονται έγκαιρα οι ενδιαφερόμενοι, ζητεί να πληροφορηθεί από τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Ελπίδα Τσουρή.

Σε σχετική της ερώτηση η κυρία Τσουρή αφού παραθέτει τα στοιχεία που διαθέτει ζητεί να μάθει, ακόμη, τι μηχανισμούς διαθέτει το Υπουργείο, ώστε να είναι σε θέση να γνωρίζει την ύπαρξη ή μη μεταφορικού έργου, ανά δρομολόγιο, προτού δοθεί έγκριση για την ακύρωση του;
Ακολουθεί ολόκληρη η ερώτηση της κυρίας Τσουρή.

«Η εξυπηρέτηση του Ν. Χίου, από Φ/Γ-Ο/Γ πλοία, τους τελευταίους μήνες, υπήρξε, τουλάχιστον, προβληματική, και σήμερα, ανύπαρκτη. Το νησί εξυπηρετούνταν από το Φ/Γ-Ο/Γ «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ», το οποίο είχε δρομολογηθεί στη γραμμή ΠΕΙΡΑΙΑ -ΧΙΟΥ- ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ, με απόφαση του ΥΕΝΑΝΠ, για το διάστημα από 17-04-2008 έως 12-04-2009, με συχνότητα δύο φορές την εβδομάδα (Τρίτη -Πέμπτη από Πειραιά).

Όμως, αρκετά δρομολόγια του Φ/Γ-Ο/Γ ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ είχαν ακυρωθεί ή είχαν τροποποιηθεί, πάντα με τη συγκατάθεση του ΥΕΝΑΝΠ, με διάφορες δικαιολογίες, όπως, η μη ύπαρξη μεταφορικού έργου. Στις 07-10-2008, ο Σ.Ε.Ε.Π.Ε (Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος) με έγγραφο του, ενημέρωσε το Υπουργείο, ότι εταιρείες-μέλη του, ανέφεραν το γεγονός ότι το πλοίο Φ/Γ-Ο/Γ ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ, δεν εκτελεί τα δρομολόγια Πειραιάς-Χίος-Μυτιλήνη και αντίστροφα, με αποτέλεσμα να μην εφοδιάζονται τα νησιά με καύσιμα.

H εταιρεία, για το δρομολόγιο της στις 07-10-08, ισχυρίστηκε τη μη ύπαρξη μεταφορικού έργου. Όταν όμως υπήρξε η έγγραφη ενημέρωση-διαμαρτυρία του Σ.Ε.Ε.Π.Ε, τότε η εταιρεία ανασκεύασε την αρχική δικαιολογία, αναφέροντας ότι το πλοίο της δεν εφοδιάστηκε με καύσιμα!

Στις 11-10-08, το Φ/Γ-Ο/Γ ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ καταπλέοντας στο λιμάνι του Πειραιά, δήλωσε μηχανική βλάβη και, κατά συνέπεια, αδυναμία εξυπηρέτησης της δρομολογιακής γραμμής ΠΕΙΡΑΙΑ -ΧΙΟΥ -ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ, για την οποία είχε υποχρέωση. Έκτοτε επισκευάζεται, παρόλο που πληροφορίες αναφέρουν ότι ουδέποτε υπήρξε βλάβη και γι' αυτό, άλλωστε, δεν έχει πραγματοποιηθεί, μέχρι σήμερα, καμία ενέργεια επισκευής .

Στις 18-11-2008, έγινε αποδεκτό από το ΥΕΝΑΝΠ, αίτημα της εταιρείας, για την αποδρομολόγηση του πλοίου «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ», ενώ εγκρίθηκε η δρομολόγηση του Φ/Γ-Ο/Γ «ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ- Τ», στη γραμμή ΠΕΙΡΑΙΑ- ΜΥΤΙΛΗΝΗ, χωρίς προσέγγιση στη Χίο.

Είναι γνωστό σε όλους, ότι οι εταιρείες με Φ/Γ-Ο/Γ πλοία, ειδικά κατά τους χειμερινούς μήνες, δεν εκτελούν κάποια από τα προγραμματισμένα δρομολόγια, μέχρι να συγκεντρωθούν στο λιμάνι φορτηγά, ίσα με την μεταφορική ικανότητα του πλοίου.

Το οικονομικό όφελος, όμως, των εταιρειών, το πληρώνουν τα νησιά μας, που μένουν για μέρες χωρίς καύσιμα, οι μεταφορικές εταιρείες, που δραστηριοποιούνται στα νησιά, οι εργαζόμενοι που αναμένουν στις προβλήτες των λιμανιών, μαζί με τα φορτηγά τους, ο επαγγελματικός και εμπορικός κόσμος, επηρεάζοντας αρνητικά τις τοπικές οικονομίες.

Ανάλογα προβλήματα, έχουν δημιουργηθεί και σε πολλά ακόμη νησιά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό της Κρήτης. Για μεγάλο διάστημα, το Φ/Γ-Ο/Γ που εξυπηρετούσε το νησί δεν εκτελούσε δρομολόγια, με αποτέλεσμα να υπάρξει έλλειψη ιατρικού οξυγόνου και το Υπουργείο Υγείας να αναγκαστεί να στείλει οχηματαγωγό του Πολεμικού Ναυτικού.

Βάσει των παραπάνω:
Ερωτάται ο κύριος Υπουργός

Γιατί οι εταιρείες με Φ/Γ-Ο/Γ πλοία, που μεταφέρουν καύσιμα στα απομακρυσμένα νησιά, ακυρώνουν και τροποποιούν, κατά την κρίση τους, τα δρομολόγια, την τελευταία στιγμή, πάντα με τη συγκατάθεση του ΥΕΝΑΝΠ, χωρίς να ενημερώνονται έγκαιρα οι ενδιαφερόμενοι;

Τι μηχανισμούς διαθέτει το Υπουργείο, ώστε να είναι σε θέση να γνωρίζει την ύπαρξη ή μη μεταφορικού έργου, ανά δρομολόγιο, προτού δοθεί έγκριση για την ακύρωση του;

Ενημερώθηκε, ως όφειλε, το Υπουργείο για την πορεία επισκευής, της από 11-10-2008 βλάβης και κατ΄ επέκταση την εξέλιξη της εκτέλεσης της εν λόγω δρομολογιακής γραμμής; Αν ναι, ποιο είναι το συμπέρασμα στο οποίο κατέληξε;

Για ποιους λόγους έγινε αποδεκτό το αίτημα αποδρομολόγησης του πλοίου «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ»; Αληθεύουν οι πληροφορίες, ότι η αποδρομολόγηση ήταν απαραίτητη, προκειμένου η εταιρεία να συμμετάσχει σε διαγωνισμούς και να δρομολογήσει το πλοίο σε συγκεκριμένες επιδοτούμενες γραμμές;

Γιατί δεν συμπεριλήφθηκε η Χίος στην δρομολογιακή γραμμή ΠΕΙΡΑΙΑ- ΜΥΤΙΛΗΝΗ, η οποία ανατέθηκε στο πλοίο «ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ Τ», λαμβάνοντας υπόψη την αυξημένη μεταφορική κίνηση στο νησί, για την οποία σας είχαν ενημερώσει εκ των προτέρων οι τοπικοί φορείς;».