Το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Καρπάθου και της ξαφνικής διακοπής των δρομολογίων της επιδοτούμενης εταιρίας ΛΑΝΕ, έφερε με ερώτησή του στη Βουλή, ο Δωδεκανήσιος βουλευτής Γιώργος Νικητιάδης, ζητώντας την άμεση επέμβαση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.
Ο κ. Νικητιάδης, στην ερώτησή του, καταγγέλλει την κυβέρνηση και το Υπουργείο για την τραγική κατάσταση που επικρατεί σήμερα στην αποκομμένη από την ηπειρωτική Ελλάδα Κάρπαθο.
Ο κ. Νικητιάδης αναφέρει χαρακτηριστικώς, μεταξύ άλλων τις σημαντικές ελλείψεις τροφίμων τα οποία μόλις και μετά βίας καλύπτουν πλέον τις ανάγκες των κατοίκων, αλλά και ζωοτροφών φέρνοντας σε απόγνωση τους κτηνοτρόφους οι οποίοι βλέπουν ορατό πλέον το ενδεχόμενο να χάσουν τα ζώα τους από ασιτία.
Ο Δωδεκανήσιος βουλευτής αναφέρεται επίσης και στην εικόνα που σχηματίζουν οι εναπομείναντες στο νησί τουρίστες λέγοντας μεταξύ άλλων «… οι πολλοί τουρίστες που βρίσκονται ακόμα στο νησί, αφού διαπιστώνουν ότι οι επιλογές της διατροφής τους έχουν περιοριστεί στο ελάχιστο, αναμένουν την ημέρα που θα επιστρέψουν στην πατρίδα τους για να «αποδράσουν» από το ορατό φάσμα της πείνας που τους απειλεί εν έτει 2008, σε νησί κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ταυτοχρόνως θα μεταφέρουν παραστατικότατα την πρωτόγνωρη εμπειρία που έζησαν στην Ελλάδα επί Κυβερνήσεως νέας Δημοκρατίας και Πρωθυπουργίας Κ. Καραμανλή.»
Τέλος ο Γιώργος Νικητιάδης επισημαίνει ότι η απαράδεκτη αυτή κατάσταση είναι συνέπεια της έλλειψης πολιτικής του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και της αδιαφορίας της κυβέρνησης για τα νησιά, και ζητά από τους υπουργούς να ενεργείσουν αμέσως για την αντιμετώπιση της κατάστασης αλλά και για την συνολική λύση του ακτοπλοϊκού προβλήματος.
Ειδικότερα η ερώτηση του κ. Νικητιάδη έχει ως εξής:
Προς τους Υπουργούς
- Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής
- Τουριστικής Ανάπτυξης
Θέμα: Η Κάρπαθος, τρίτος τουριστικός προορισμός της Δωδεκανήσου «περιμένει το πλοίο να φανεί»
Η Κάρπαθος το τρίτο σε πληθυσμό νησί της Δωδεκανήσου, συνδέεται με τον Πειραιά με δύο μόλις προσεγγίσεις πλοίων την εβδομάδα. Ο επιβάτης θα φτάσει στον προορισμό του μετά από ταξίδι 24-26 ωρών, με δυσβάσταχτο για τον μέσο έλληνα ναύλο.
Αυτά αρκούν για να γίνει αντιληπτό από όλους πόσο ανασταλτικώς επιδρούν σε όποιον θα επιθυμούσε να επισκεφτεί ή κάνει τις διακοπές του στην Κάρπαθο.
Η κατάσταση επιδεινώθηκε ακόμα περισσότερο δεδομένου ότι από την Παρασκευή 26-9-2008 η Λασιθιώτικη Ναυτιλιακή Εταιρία (ΛΑΝΕ) διέκοψε τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια στην Κάρπαθο και όπως προκύπτει από την απάντηση που έδωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΛΑΝΕ στον Δήμαρχο του νησιού, δεν πρόκειται να πραγματοποιηθεί κανένα δρομολόγιο τουλάχιστον μέχρι 31-10-2008.
Το τελευταίο καράβι που «έπιασε» στο νησί ήταν στις 22 Σεπτεμβρίου, αλλά το τελευταίο που μετέφερε τρόφιμα ήταν στις 19 Σεπτεμβρίου με αποτέλεσμα να εμφανίζεται ήδη μεγάλη έλλειψη τροφίμων. Δεν υπάρχουν πλέον γαλακτοκομικά και νωπά τρόφιμα ενώ εξαντλούνται με γρήγορο ρυθμό και τα όλα τα άλλα είδη.
Επίσης έχουν σχεδόν εξαντληθεί οι ζωοτροφές με αποτέλεσμα να είναι σε απόγνωση οι κτηνοτρόφοι οι οποίοι βλέπουν ορατό πλέον το ενδεχόμενο να χάσουν τα ζώα τους από ασιτία.
Οι ποσότητες των τροφίμων μόλις και μετά βίας καλύπτουν τις ανάγκες των κατοίκων, όχι όμως και πολλών τουριστών οι οποίοι βρίσκονται ακόμα στο νησί, αφού διαπιστώνουν ότι οι επιλογές της διατροφής τους έχουν περιοριστεί στο ελάχιστο και αναμένουν την ημέρα που θα επιστρέψουν με charter στην πατρίδα τους για να «αποδράσουν» από το ορατό φάσμα της πείνας που τους απειλεί εν έτει 2008, σε νησί κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ταυτοχρόνως οι συγκεκριμένοι τουρίστες θα μεταφέρουν παραστατικότατα την πρωτόγνωρη εμπειρία που έζησαν στην Ελλάδα επί Κυβερνήσεως νέας Δημοκρατίας και Πρωθυπουργίας Κ. Καραμανλή.
Απεγνωσμένοι οι κάτοικοι βλέποντας ότι η ΛΑΝΕ σταμάτησε τα δρομολόγια των πλοίων της 40 μέρες πριν λήξη η συμβατική της υποχρέωση στις 31-10-2008, αγωνιούν για το τι θα γίνει από την 1η Νοεμβρίου και μετά.
Κραυγή αγωνίας απευθύνει σύσσωμος ο Καρπαθιακός Λαός, η Δημοτική Αρχή και οι επαγγελματίες ( κυρίως ξενοδόχοι, εστιάτορες και επιχειρηματίες τουριστικών ειδών) προς το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας να μην τους βρει άλλο καλοκαίρι με την σημερινή ακτοπλοϊκή σύνδεση η οποία στέρησε χιλιάδες επισκέπτες από το νησί.
Παρά τις υποσχέσεις και τις διαβεβαιώσεις, η πραγματικότητα διαψεύδει την προσπάθεια του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας να παρουσιάσει την κατάσταση στην ακτοπλοΐα, ως καλύτερη από ποτέ.
Η απαράδεκτη αυτή κατάσταση είναι συνέπεια της έλλειψης πολιτικής του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και της αδιαφορίας της κυβέρνησης για τα νησιά.
Διερωτώμεθα αν το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και η Κυβέρνηση, ακόμα και κατά την θεωρητικώς ομαλή περίοδο, έχουν αναρωτηθεί πόσοι πολίτες έχουν την πολυτέλεια να διαθέσουν πάνω από τέσσερις ημέρες ταξιδιού μόνο για να φτάσουν στην Κάρπαθο και να επιστρέψουν στον Πειραιά;
Αν σκεφτήκατε ότι η οικονομική κατάσταση από την πολιτική της κυβέρνησης της ΝΔ έχει επιβάλλει στους πολίτες να μειώνουν συνεχώς το διάστημα των καλοκαιρινών διακοπών τους;
Αν αναρωτηθήκατε πόσοι μπορούν να καταβάλλουν τον υπέρογκο ναύλο, στον οποίο οδήγησε η πολιτική σας, για γερασμένα πλοία που άλλοτε καθυστερούν υπερβολικώς ενώ μερικές φορές δεν ξεκινούν καν για το προγραμματισμένο δρομολόγιό τους λόγω βλάβης;
Δυστυχώς η κυβέρνηση της ΝΔ έχει φουσκώσει με παχιά λόγια τους πολίτες, λόγια που όμως δεν μπορούν να «φουσκώσουν» τα πανιά των πλοίων για να πάνε ταχύτερα και πιο συχνά στα νησιά μας, και το μόνο που κάνουν είναι να φουσκώνουν μόνο τις τσέπες των πλοιοκτητών.
Δεν τρέφουμε αυταπάτες ότι η ΝΔ θα αντιμετώπιζε με την δέουσα ευαισθησία και την εθνική βαρύτητα που απαιτείται, τα νησιά του Αιγαίου. Πολύ δε περισσότερο δεν τρέφουμε αυταπάτες ότι μπορεί και θέλει να δώσει λύσεις στα προβλήματα των νησιωτών μας.
Η Κάρπαθος και τα άλλα νησιά της Δωδεκανήσου ιδίως τα μικρότερα, διαπιστώνουν την συνεχώς αυξανόμενη εγκατάλειψη, διανθισμένη όμως από βαρύγδουπα, επικοινωνιακού χαρακτήρα λόγια περί – ανύπαρκτων στην πραγματικότητα - νησιωτικών πολιτικών και πολιτικής για τον τουρισμό.
Η μεν πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας δείχνει να είναι απασχολημένη με άλλα ενδιαφέροντα, η δε του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης γυμνή από αρμοδιότητες περιορίζεται σε τουριστικές εξορμήσεις αντί να παράγει τουριστικές πολιτικές.
Η απαξιωτική πολιτική του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και της Κυβέρνησης, για τα νησιά και τους κατοίκους τους, και η απουσία τους από την τιμολογιακή πολιτική των πλοιοκτητών, ευνοεί την ανεξέλεγκτη αφαίμαξη των νησιωτών. Χαρακτηριστικώς αναφέρω ότι από Διαφάνι της Καρπάθου για να στείλει κάποιος ένα δέμα βάρους ενός κιλού στη Ρόδου, πρέπει να καταβάλει 10 ολόκληρα ευρώ.
Ως προς την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Καρπάθου, ο Δήμος απέστειλε στον Υφυπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας τις προτάσεις του εκφράζοντας ταυτοχρόνως την ανησυχία όλων των κατοίκων και επαγγελματιών, όπως π.χ. να παραμείνει ως επιδοτούμενη – άγονη η γραμμή ΡΟΔΟΣ –ΚΑΡΠΑΘΟΣ, να αυξηθούν τα δρομολόγια με πλοία που θα «πιάνουν» και άλλα νησιά και να διασφαλιστεί η ποιότητα και η ταχύτητα των πλοίων ώστε και να μειωθεί ο χρόνος αλλά και η συνθήκες εντός των πλοίων.
Επειδή η κατάσταση αυτή δεν πάει άλλο
Επειδή τα λόγια απαιτείται να γίνουν πράξεις και ουσιαστικές πολιτικές
Ερωτάστε
- Σε ποιες άμεσες ενέργειες θα προβείτε ώστε να αποκατασταθεί η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Καρπάθου πάραυτα;
- Θα υπάρξουν συνέπειες γα την εταιρεία η οποία διέκοψε τα δρομολόγια των πλοίων της προς Κάρπαθο σαράντα μέρες πριν την λήξη της συμβατικής της υποχρέωσης;
- Θα αποζημιωθούν οι κάτοικοι του νησιού για την ταλαιπωρία και τις ζημιές που υπέστησαν;
- Ποιες ήταν οι ενέργειες του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης προς τους τουρίστες που υπάρχουν ακόμα στο νησί και τι έκανε για την προστασία του καλού ονόματος του Ελληνικού Τουρισμού από τη δημιουργηθείσα κατάστασης
- Έχετε πρόθεση και σχέδιο να επιλύσετε τα προβλήματα σύνδεσης της Καρπάθου και των άλλων νησιών της Δωδεκανήσου με αποτελεσματικό και σταθερό τρόπο, μελετώντας και τις προτάσεις του Δήμου;
- Έχετε συγκεκριμένο σχέδιο τουριστικής ανάπτυξης για την Κάρπαθο και αν ναι ποιο είναι;
Αθήνα 2 Οκτωβρίου 2008 Ο ερωτών βουλευτής
Γιώργος Νικητιάδης