Η πολιτική εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Τουριστικής Ανάπτυξης, `Αντζελα Γκερέκου, σχετικά με την τροπολογία που κατατέθηκε στο Νομοσχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών και αφορά τα τουριστικά λεωφορεία , έκανε την ακόλουθη δήλωση: "Η τροπολογία της τελευταίας στιγμής, η οποία κατατέθηκε στο συζητούμενο Νομοσχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, με ευθύνη τόσο του υπουργού κ. Χατζηδάκη, όσο και του υπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. Σπηλιωτόπουλου, επιχειρεί να απαξιώσει σε καίριο βαθμό το έργο και τη λειτουργία του κλάδου των τουριστικών λεωφορείων.
Στην τροπολογία προβλέπεται η δυνατότητα για τα Υπεραστικά ΚΤΕΛ Α.Ε. να λειτουργούν Γραφεία Γενικού Τουρισμού και να εκτελούν τουριστικό έργο, αγνοώντας με τον τρόπο αυτό σχετική απόφαση του ΣτΕ, αλλά και τον προηγούμενο Νόμο 2446/96, με βάση τα οποία διαχωρίζονταν το έργο που θα εκτελούν τα Υπεραστικά και τα Τουριστικά λεωφορεία. Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι στα ΚΤΕΛ Α.Ε. έχει παραχωρηθεί μονοπωλιακό έργο (παρά τις αντίθετες αποφάσεις της Ε.Ε.), προνόμιο μάλιστα το οποίο επεκτάθηκε (4 χρόνια πριν τη λήξη του) από το 2011 μέχρι το 2019.
Η προνομιακή μεταχείριση των ΚΤΕΛ Α.Ε., εις βάρος, όχι μόνο του κλάδου των τουριστικών λεωφορείων, αλλά και συνολικά του κλάδου των Τουριστικών Γραφείων, καταντάει σκανδαλώδης. Είναι τουλάχιστον απαράδεκτο, να επεκτείνονται τα προνόμια ενός κλάδου, ο οποίος έχει εγγυημένο μονοπωλιακό έργο για 12 μήνες το χρόνο, έναντι ενός κλάδου ο οποίος ουσιαστικά εργάζεται κερδοφόρα το πολύ για 4 έως 6 μήνες το χρόνο και μόνο στις τουριστικές περιοχές. Αναμφισβήτητα και ο κλάδος των Υπεραστικών Λεωφορείων, αντιμετωπίζει τα δικά του προβλήματα. Τα προβλήματα όμως αυτά, δεν είναι δυνατόν να λυθούν εις βάρος άλλων κλάδων εργαζομένων.
Το ζήτημα όμως που προκύπτει, σε περίπτωση που ψηφιστεί η σχετική ρύθμιση, δεν είναι απλά "μεταφορικό", αλλά συνδέεται άμεσα με τη δομή και τη λειτουργία της τουριστικής αγοράς της χώρας. Κατά συνέπεια, οι ευθύνες του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης είναι εξαιρετικά μεγάλες και για το λόγο αυτό, αντί να συνυπογράφει τη σχετική τροπολογία, πρώτο αυτό θα έπρεπε να έχει ζητήσει την απόσυρσή της". |