2 Οκτωβρίου 2008

Τελικά τα όσα ισχυρίσθηκε ο κ.Βεντούρης περί φωτογραφικών διατάξεων στις άγονες γραμμές ειχαν αποδεικτική αξία;


Οι διαγωνισμοί των αγόνων γραμμών της 20ης Οκτωβρίου είναι επαναληπτικοί, ανοιχτοί, διεθνείς, μειοδοτικοί σύμφωνα με την ευρωπαϊκή και την εθνική νομοθεσία και δημοσιεύονται τόσο στον ελληνικό τύπο, όσο και στην εφημερίδα των ευρωπαϊκών κοινοτήτων.
Το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών της 1ης Ιουλίου, όπου συμμετείχε θεσμικά, όπως πάντα, ο εκπρόσωπος της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας, ομόφωνα εισηγήθηκε, με σύμφωνη γνώμη των τοπικών κοινωνιών, την προκήρυξη του επαναληπτικού διαγωνισμού των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, με τους ίδιους όρους και τα ίδια χαρακτηριστικά των πλοίων, ως όφειλε να γίνει.

Ακολουθήθηκε η διαδικασία που προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία και συγκεκριμένα το στάδιο της κάλυψης των γραμμών με δήλωση ελεύθερης δρομολόγησης, εν συνεχεία το στάδιο της έκδοσης πρόσκλησης για την αποκλειστική εξυπηρέτηση των γραμμών και τέλος το στάδιο της έκδοσης προκήρυξης για την κάλυψη των δρομολογιακών γραμμών που δεν εκδηλώθηκε ενδιαφέρον κατόπιν μειοδοτικού διαγωνισμού, έναντι μισθώματος.

Αυτές είναι οι ελάχιστες απαιτήσεις όσον αφορά τα χαρακτηριστικά των πλοίων ώστε να μη αποκλείονται πλοία με μεγαλύτερα ή ποιοτικότερα χαρακτηριστικά.

Συγκεκριμένα για τις γραμμές που αναφέρει ο κ. Βεντούρης:

Α. Γραμμή Νο 24 του ΥΕΝΑΝΠ/Διεύθυνση Μεταφορών (Ενδο-κυκλαδική σύνδεση)

Μέχρι τις 31/10/08 τα πλοία «Παναγία Χοζοβιώτισσα» και «Παναγία Τήνου», συμφερόντων εταιρείας Βεντούρη, έχουν σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για την ένδο-κυκλαδική σύνδεση (δύο δρομολόγια), από προηγούμενο διαγωνισμό που τους έχει κατακυρωθεί. Τα δύο δρομολόγια αυτά προκηρύχτηκαν εκ νέου στον επαναληπτικό διαγωνισμό.

Σημειώνεται ότι το πλοίο Παναγία Τήνου από 01-07-2008 δεν εκτελεί δρομολόγια λόγω λήξης των πιστοποιητικών Ασφαλείας, αφού δεν συμμορφώθηκε με τις διατάξεις της EUROSOLAS.

Η γραμμή Νο 24 του ΥΕΝΑΝΠ/Διεύθυνση Μεταφορών αφορά σε ένα επί πλέον 3ο ένδο-κυκλαδικό δρομολόγιο, κατά απαίτηση του νομαρχιακού συμβουλίου και σύσσωμης της τοπικής κοινωνίας.

Η ανάγκη ύπαρξης αυτού του δρομολογίου είναι να συμμετάσχει στο διαγωνισμό και ένα επιπλέον, μόνο καινούργιο πλοίο, για αυτό το λόγο αποκλείονται, από το συγκεκριμένο δρομολόγιο τα πλοία κατηγορίας 4 & 5.

Ο πρώτος διαγωνισμός για τη συγκεκριμένη γραμμή 24(Α-Ε) κατέληξε «άγονος», γιατί είχε κατατεθεί μία μόνο προσφορά, η οποία απορρίφθηκε, επειδή η εταιρεία δεν είχε καταβάλλει εμπρόθεσμα τον σχετικό επίναυλο. Έτσι στον επαναληπτικό διαγωνισμό το ύψος του μισθώματος αυξήθηκε το ίδιο, όσο αυξήθηκε και στις άλλες δύο γραμμές 19(Α-Δ) και 20(Α-Δ), γιατί δεν είναι δυνατόν για τις ίδιες γραμμές να υπάρχουν διαφορετικά μισθώματα.

Όσον αφορά στην σημείωση της στήλης Α, όπου αναφέρεται σε ενιαία προσφορά, ενώ παραλείπεται το τμήμα της γραμμής 24Ε, αυτό έχει γραφεί εκ παραδρομής, αφού και η ουσία και το πνεύμα της προκήρυξης είναι η ενιαία προσφορά για όλα τα τμήματα της γραμμής 24(Α-Ε) και η παράληψη αυτή δεν επηρεάζει σε τίποτα είτε την συμμετοχή, είτε την έκβαση του διαγωνισμού. Το ίδιο αναφέρεται σχετικά και στις γραμμές 19(Α-Δ) και 20(Α-Δ).

Β. Γραμμή Νο 11 του ΥΕΝΑΝΠ/Διεύθυνση Μεταφορών (Καστελόριζο)

Ανταποκριθήκαμε στις έντονες απαιτήσεις και διαμαρτυρίες της τοπικής κοινωνίας του Καστελόριζου για σύνδεση του νησιού με τον Πειραιά, κι όχι από οπουδήποτε αλλού, κι έτσι προκηρύχτηκε αυτή η γραμμή.

Με βάση το αίτημα των κατοίκων του Καστελόριζου, το δρομολόγιο ξεκινά από το Πειραιά και τερματίζει μέσω Ρόδου στο Καστελόριζο, με επιδοτούμενο μόνο το τμήμα Ρόδος-Καστελόριζο.

Η επιδότηση ανά μίλι του συμβατικού πλοίου, είναι υψηλότερη από αυτή του ταχυπλόου της γραμμής 10, γιατί η γραμμή 11 θα εκτελείται όλο το χρόνο, δηλαδή και ολόκληρο το χειμώνα που σημαίνει, ελάχιστοι επιβάτες, άρα ελάχιστα εισιτήρια.

Ενώ η γραμμή 10 θα είναι μόνο το καλοκαίρι, δηλαδή περισσότεροι επιβάτες κι άρα περισσότερα εισιτήρια και ως εκ τούτου προβλέπεται μικρότερη επιδότηση.

Σε κάθε περίπτωση, δεν υπάρχει εμπορικό ενδιαφέρον για να συμμετέχουν πλοία χωρίς επιδότηση και για αυτό προκηρύσσεται διαγωνισμός.

Γ. Γραμμή Νο 2 του ΥΕΝΑΝΠ/Διεύθυνση Μεταφορών (Θεσσαλονίκη-Σίγρι (Λέσβος)-Χίος-Καρλόβασι Σάμου-Κάλυμνος- Κώς- Ρόδος)

Κάθε φορά, για τη συγκεκριμένη γραμμή προηγείται επανειλημμένως ανοιχτή πρόσκληση προς όλες τις εταιρείες, τόσο για ελεύθερη δρομολόγηση, όσο και για αποκλειστική τριετή εκμετάλλευση. Όλες τις φορές ποτέ δεν υπήρξε ενδιαφέρον από καμιά εταιρεία χωρίς ανάλογη επιδότηση, για αυτό και προκηρύσσουμε τη γραμμή.

Αυτή η γραμμή συμπεριλαμβάνεται στις προκηρύξεις των διαγωνισμών συνεχώς τα τελευταία χρόνια ύστερα από επιτακτικά αιτήματα των φορέων των νησιών και κυρίως των νομών Σάμου και Δωδεκανήσου για την κάλυψη των έκτακτων συγκοινωνιακών αναγκών μόνο της θερινής περιόδου, τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα.

Δ. Γραμμή Νο 5 του ΥΕΝΑΝΠ/ Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών (ΘΕΣ/ΚΗ – ΣΠΟΡΑΔΕΣ – ΚΥΚΛΑΔΕΣ- ΗΡΑΚΛΕΙΟ)

Η υπόψη γραμμή προκηρύσσεται ανελλιπώς από το έτος 2006.

Ο παρόν διαγωνισμός αποτελεί επανάληψη του διαγωνισμού που διενεργήθηκε την 18 Ιουνίου 2008 με τα ίδια χαρακτηριστικά για το συμμετέχον προς τούτο πλοίο.

Το αρμόδιο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.), έχει ομόφωνα θετικά γνωμοδοτήσει προς τον Υπουργό για την υπόψη γραμμή.

Η παρούσα γραμμή προκηρύσσεται για το χρονικό διάστημα μέχρι 31/10/2009, η σύμβαση που θα υπογραφεί είναι χρονικής διάρκειας ενός έτους και ως εκ τούτου υφίστανται μίσθωμα μόνον κατηγορίας 5, χωρίς ωστόσο το γεγονός αυτό να αποκλείει την συμμετοχή πλοίων ανωτέρω κατηγοριών.

Η επιλογή των μονοετών συμβάσεων για την υπόψη γραμμή αποφασίστηκε για το λόγο ότι η συγκεκριμένη γραμμή αποτελεί κατά βάση μια γραμμή ενισχυτική προς τον λιμένα της Θεσσαλονίκης, η οποία κάθε χρόνο κρίνεται η σκοπιμότητα προκήρυξής της από το αρμόδιο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.

Επίσης προβλέπεται η εκτέλεση ενός μη επιδοτούμενου δρομολογίου για την κάλυψη της ακινησίας του πλοίου που εκτελεί, με δήλωση ελεύθερης δρομολόγησης, δρομολόγια στις Δυτικές Κυκλάδες καθώς και ενός μη επιδοτούμενου δρομολογίου στη γραμμή «ΘΕΣ/ΚΗ – ΣΠΟΡΑΔΕΣ», για την οποία μέχρι σήμερα δεν υφίσταται δήλωση ελεύθερης δρομολόγησης και η οποία επίσης είναι ενισχυτική προς τον λιμένα Θεσσαλονίκης.

Τα χαρακτηριστικά του πλοίου που τίθενται στην υπόψη αλλά και στις λοιπές γραμμές, έχουν καθοριστεί με ομόφωνη απόφαση του Σ.Α.Σ. αποτελούν τα ελάχιστα δυνατά χαρακτηριστικά χωρίς να αποκλείεται η συμμετοχή πλοίου με μεγαλύτερα και ποιοτικότερα χαρακτηριστικά.

Η υπόψη γραμμή αναφέρει μόνον τον λιμένα Σύρου, ως διοικητικό κέντρο των Κυκλάδων και έδρα Εφετείου Αιγαίου, ενώ περαιτέρω δεν αναφέρει συγκεκριμένα λιμάνια από τις Σποράδες ή τις Κυκλάδες, δίνοντας την δυνατότητα στον πλοιοκτήτη να επιλέξει τους λοιπούς προορισμούς, ο οποίος ωστόσο είναι υποχρεωμένος να γνωστοποιήσεις την επιλογή του αυτή στο ΥΕΝΑΝΠ.

Επισημαίνεται ότι ο συγκεκριμένος όρος αποτέλεσε πρόταση της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας η οποία έγινε αποδεκτή ομόφωνα από το ΣΑΣ, με μόνη την προϋπόθεση το ΥΕΝΑΝΠ να προσδιορίζει τον αριθμό των ενδιάμεσων προσεγγίσεων.

Ε. Γραμμή Νο 16 του ΥΕΝΑΝΠ/Διεύθυνση Μεταφορών (Θήρα-Κασος-Καρπαθος-Ροδος)

Το δικαίωμα συμμετοχής και μη αποκλεισμού πλοίων κατηγορίας 5, στη γραμμή 16, που εκ παραδρομής δεν αναφέρθηκε, κατοχυρώθηκε νόμιμα και εμπρόθεσμα με την απόφαση ΔΜ./Φ.231.01/9155/17-8-2008 του Γενικού Γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.

ΣΤ. Γραμμή Νο 1 του ΥΕΝΑΝΠ/Διεύθυνση Μεταφορών (Αλεξανδρούπολη – Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Βαθύ Σάμου - Κάλυμνος – Κώς - Ρόδος)

Η συγκεκριμένη γραμμή αποτελεί γραμμή Εθνικής Σημασίας, η οποία συνδέει το ανατολικότερο άκρο της Θράκης με όλα τα παραμεθόρια νησιά του Ανατολικού Αιγαίου.

Την τρέχουσα χρονική περίοδο η εξυπηρέτηση της γραμμής πραγματοποιείται από πλοία της εταιρείας LANE LINES.

Οι μεγάλες αυξήσεις που προβλέπονται στον επαναληπτικό διαγωνισμό αποτελούν κίνητρο ώστε να υπάρξει συμμετοχή για την κάλυψη της υπόψη γραμμής.

Σημειώνεται ότι η διάρκεια της σύμβασης προβλέφθηκε να είναι χρονικής διάρκειας οκτώ (08) μηνών λαμβάνοντας υπόψη την εμπειρία από τον τρόπο κάλυψης των συγκοινωνιακών αναγκών και εξυπηρέτησης της γραμμής έως σήμερα.