25 Οκτωβρίου 2008

«Αστικό» το «Νήσος Χίος»





Δύο με τρεις ώρες μεγαλύτερο θα είναι το ταξίδι από τον Πειραιά προς τη Μυτιλήνη με το «Νήσος Χίος», μετά την απρόσμενη απόφαση που πήρε το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών να κάνει δεκτό το αίτημα τροποποίησης του δρομολογίου του. Η απόφαση λήφθηκε κατά πλειοψηφία. Σύμφωνα με την απόφαση του ΣΑΣ, το «Νήσος Χίος» πριν φθάσει στη Μυτιλήνη θα περνάει από τα λιμάνια της Σύρου, της Τήνου, της Μυκόνου και της Χίου. Έτσι, αν το πλοίο συνεχίζει να ξεκινά το ταξίδι του από τον Πειραιά στις 12:30 το μεσημέρι, θα φθάνει στη Μυτιλήνη λίγο πριν ή λίγο μετά τα μεσάνυχτα. Κι αυτό στην περίπτωση που στα άλλα λιμάνια δεν υπάρχει μεγάλος αριθμός φορτηγών και Ι.Χ. για φόρτωμα και ξεφόρτωμα. Αν συνυπολογιστούν, δε, οι καθυστερήσεις στην πρόσδεση του πλοίου και τον απόπλου του λόγω καιρικών συνθηκών ή λόγω αυξημένης κίνησης στα λιμάνια των Κυκλάδων, τότε το πλοίο θα έρχεται στη Μυτιλήνη τις πρώτες πρωινές ώρες.

Στην ουσία, δηλαδή, η Hellenic Seaways δείχνει ότι δεν την ενδιαφέρει η γραμμή Μυτιλήνη - Χίος - Πειραιάς και ιδιαίτερα η Λέσβος. Αφήνει λοιπόν τη γραμμή της Λέσβου να την εκμεταλλευτούν το «Μυτιλήνη» της ΝΕΛ και το «Λισσός» της ΑΝΕΚ, αφού ο χρόνος του ταξιδιού θα είναι σχεδόν ο ίδιος και για τα τρία πλοία.

Το πάλεψαν αλλά…
Από τους πρώτους που αντέδρασαν στην παραπάνω απόφαση ήταν η εταιρεία Blue Star, που φαίνεται ότι γνώριζε πριν τη συνεδρίαση ότι αυτή επρόκειτο να ληφθεί. Επειδή διαπίστωσε, όμως, ότι δεν μπορούσε να ανατρέψει την απόφαση του Συμβουλίου, ζήτησε να τηρηθούν τα όσα προβλέπονται ως τώρα. Δηλαδή το «Νήσος Χίος» να ξεκινάει μία ώρα πριν ή μισή ώρα μετά τα πλοία της Blue Star που προσεγγίζουν τα λιμάνια της Σύρου, της Τήνου και της Μυκόνου. Ο μόνος που τάχθηκε κατά του αιτήματος της Hellenic Seaways ήταν ο νομάρχης Λέσβου, Παύλος Βογιατζής, μειοψηφώντας στην ψηφοφορία που έγινε. Με παρέμβαση του κ. Βογιατζή, ο δήμαρχος Σύρου ψήφισε στο συγκεκριμένο θέμα λευκό.
Δεν κατέστη δυνατό χθες να επικοινωνήσουμε με το γενικό γραμματέα του ΥΕΝ και πρόεδρο του ΣΑΣ, Γιάννη Τζωάννο, καθώς ταξίδευε για το εξωτερικό. Το σκεπτικό, με το οποίο έγινε δεκτό το αίτημα της Hellenic Seaways, ήταν ότι το υπουργείο δεν μπορεί να αρνηθεί σε ένα πλοίο να προσεγγίζει σε περισσότερα λιμάνια.
Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να γίνουν γνωστά τα νέα δρομολόγια του «Νήσος Χίος» και οι ώρες άφιξης και αναχώρησής του από τη Μυτιλήνη. Ας σημειωθεί ότι με την τροποποίηση μειώνονται και τα δρομολόγια του πλοίου.
Το μόνο ευχάριστο στοιχείο από την αλλαγή των δρομολογίων του «Νήσος Χίος» είναι ότι για πρώτη φορά τα νησιά του βορείου Αιγαίου αποκτούν απευθείας σύνδεση με τις Κυκλάδες. Έτσι θα δοθεί η δυνατότητα στους κατοίκους της Λέσβου και της Χίου να κάνουν διακοπές στις Κυκλάδες. Κάτι που ως σήμερα ήταν δύσκολο, λόγω του διπλού μεταφορικού κόστους και της μεγάλης απόστασης.

Δεν πέρασαν τα αιτήματα της ΝΕΛ
Η ΝΕΛ είχε καταθέσει αίτηση ανάκλησης αποδοχής δήλωσης δρομολόγησης των πλοίων της «Ταξιάρχης» και «Αίολος Κεντέρης Ι», η οποία δεν έγινε δεκτή από το ΣΑΣ. Αλλά πολύ δύσκολα θα ξαναδούμε το «Ταξιάρχης» να κάνει δρομολόγια ως Ro-Ro στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη.
Αντιθέτως, δεκτό έγινε το αίτημα της ΑΝΕΚ για δρομολόγηση του «Λισσός».
Για τις άγονες γραμμές Καβάλα - Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Σάμος - Ικαρία και Θεσσαλονίκη - Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Σάμος - Ικαρία, αποφασίσθηκε η διενέργεια μειοδοτικών διαγωνισμών. Στις δύο αυτές γραμμές θα δρομολογηθούν πλοία μήκους 120 μέτρων και 300 καμπινών, όπως μας είπε ο νομάρχης Παύλος Βογιατζής

πηγή εμπρος