11 Σεπτεμβρίου 2008

Απόφαση του Δ.Σ. ΤΗΣ Δ.Ο.Ε.


Για τον αγωνιστικό σχεδιασμό δράσης του κλάδου

στο δίμηνο Σεπτέμβρη – Οκτώβρη 2008

Χρόνια τώρα προωθείται και εφαρμόζεται σταθερά, μεθοδικά και επίμονα ένα συνολικό σχέδιο αναδιαρθρώσεων στην κοινωνία . Οι αναδιαρθρώσεις αυτές στοχεύουν στην πλήρη ανατροπή κάθε κοινωνικού και συλλογικού δικαιώματος στην εργασία και ταυτόχρονα στην ανατροπή κάθε συλλογικού και κοινωνικού δικαιώματος στη γνώση και την ενιαία μόρφωση. Θέλουν ένα φτηνό, ευέλικτο και ελεγχόμενο σχολείο που θα κατατάσσει και θα προσαρμόζει τους μαθητές του στο θρυμματισμένο κόσμο μιας φτηνής, ακατοχύρωτης, ασταθούς και ελεγχόμενης εργασίας.

Η κατανόηση των δομικών και συνολικών χαρακτηριστικών της αναδιάρθρωσης αυτής μας υποχρεώνει να δυναμώσουμε τους συλλογικούς αγώνες στο επίπεδο ενός μετώπου Παιδείας –Εργασίας, που είναι απαραίτητος όρος για μια συνολική ανατροπή της συντηρητικής πολιτικής. Μας υποχρεώνει να δυναμώσουμε τα κοινωνικά χαρακτηριστικά των αιτημάτων μας και τον κοινωνικό προσανατολισμό των αγώνων μας. Αυτή η σύνδεση με την κοινωνία έχει δώσει στο εκπαιδευτικό κίνημα και στους αγώνες του τη δυνατότητα να έχει αποτρέψει μέχρι σήμερα βασικά στοιχεία των αναδιαρθρώσεων που προωθούνται.

Η κατάσταση σήμερα

Για μια ακόμη φορά, η νέα σχολική χρονιά μας βρίσκει με την αντιδραστική πολιτική να οξύνεται και βαθαίνει σ’ όλα τα επίπεδα :

· Η παρατεταμένη λιτότητα που παγιώνεται και με τον προϋπολογισμό του 2008, πολιτική που προσαρμόζεται στις αντιλαϊκές επιλογές της Ε.Ε., της ΟΝΕ και του Συμφώνου Σταθερότητας, σε συνδυασμό με τη γενικευμένη ακρίβεια, τη σύνδεση μισθού -παραγωγικότητας, τη φορομπηχτική πολιτική και τα νέα φοροεισπρακτικά μέτρα της κυβέρνησης, καθώς και τις αυξήσεις κοροϊδία, σε συνδυασμό με τα παιχνίδια του μεγάλου κεφαλαίου με το πετρέλαιο, συνιστούν άλλη μια σκληρή επίθεση στο εισόδημα των εκπαιδευτικών και των εργαζομένων.

· Προωθείται η κατεδάφιση της δημόσιας εκπαίδευσης με τη σκόπιμη, σταθερή και βίαιη πολιτική της υποχρηματοδότησης και της νέας μείωσης των δαπανών στο 3,12% του ΑΕΠ που έχει ως άμεση συνέπεια: τη μείωση των διορισμών την επόμενη διετία, από 25-50%, το χτύπημα όλων των προγραμμάτων αντισταθμιστικής αγωγής (τάξεις υποδοχής, τμήματα ένταξης, ενισχυτικής διδασκαλίας), τις εκτεταμένες συμπτύξεις τμημάτων και τις προτάσεις για υποβιβασμούς σχολείων, τις αυθαίρετες μετακινήσεις εκπαιδευτικών, τις υποχρεωτικές υπερωρίες, την καταστρατήγηση των εργασιακών σχέσεων και την παγίωση της ωρομισθίας. Το πόρισμα του ΕΣΥΠ επιχειρεί τη γενικευμένη εφαρμογή της αξιολόγησης-κατηγοριοποίησης σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών με φακέλους εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης.

· Τα νηπιαγωγεία παραδίδονται στους δήμους και τους ιδιώτες, 60.000 χιλιάδες παιδιά αποκλείονται από το δημόσιο νηπιαγωγείο και καταστρατηγούνται τα εργασιακά δικαιώματα των νηπιαγωγών με την αντιπαιδαγωγική αύξηση του ωραρίου για τα νήπια και την αυθαίρετη και παράνομη αύξηση του ωραρίου των νηπιαγωγών, καταστρατηγώντας τις εργασιακές σχέσεις.

· Την επέκταση των νέων αντιασφαλιστικών μέτρων και στο δημόσιο που συνδέονται με το νέο μισθολόγιο με την άμεση ή έμμεση αύξηση των ορίων ηλικίας και των εισφορών, την παράδοση όλων των αποθεματικών στα καρτέλ της αγοράς, την πλήρη μετατροπή των ασφαλιστικών δικαιωμάτων σε ατομική υπόθεση του κάθε εργαζόμενου, ενώ από 1-1-2008 πλήττονται σφοδρά τα ασφαλιστικά μας δικαιώματα, αφού πέρα από τα όρια ηλικίας αλλάζουν και τα ποσοστά. Από το 70% του μέσου όρου της τελευταίας πενταετίας στο 60% του μέσου όρου της τελευταίας δεκαετίας.

· Τη διεύρυνση των ελαστικών μορφών εργασίας με: γιγάντωση του αριθμού των ωρομισθίων, νέα ρύθμιση για αναπληρωτές που κατηγοριοποιεί ακόμα περισσότερο το χώρο της μη μόνιμης εργασίας και κάνει πιο δύσκολο το διορισμό, απόπειρα εισαγωγής νέων μορφών ελαστικής εργασίας (stage) για βοηθητικό προσωπικό στα σχολεία.

· Την παραπέρα ιδιωτικοποίηση με: ΟΤΕ-Ολυμπιακή-ΔΕΗ- ΣΔΙΤ κ.λπ. και επέλαση επιχειρηματικών προγραμμάτων στα σχολεία, ιδιωτικοοικονομικές λειτουργίες πλευρών της εκπαίδευσης με προώθηση της ανάληψης ευθυνών από χορηγούς και ιδιωτικούς φορείς. Η θεσμική εισβολή των επιχειρήσεων και εταιρειών στο σχολείο και η εφαρμογή στην εκπαίδευση των «Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα» αλλοιώνουν το δημόσιο χαρακτήρα του και το παραδίδουν στην υπηρεσία της αγοράς και του κέρδους.

· Την προώθηση της επιχειρηματικής παιδείας με: ιδιωτικοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, εφαρμογή του νόμου πλαισίου, αλλαγές στην εκπαιδευτική δομή, αξιολόγηση σε όλες τις βαθμίδες ( όπως αναφέρεται στο πόρισμα του ΕΣΥΠ) και για όλους τους εμπλεκόμενους, μαθητές- εκπαιδευτικούς- ιδρύματα, ( το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο έχει έτοιμα τα κριτήρια αξιολόγησης).

· Τη συντηρητική επίθεση στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης με: αναλυτικά προγράμματα-νέα βιβλία-πλαίσιο που εντείνουν τους ταξικούς φραγμούς, με πακέτα επιμόρφωσης-καινοτομίες μέσω της διαχείρισης επιχειρηματικών ομίλων

· Την ένταση του αυταρχικού και συντηρητικού πλαισίου με: έξαρση της διοικητικής αυθαιρεσίας, «δικτατορία» των εγκυκλίων, ποινικοποίηση των αγώνων, απαγορεύσεις (π.χ. 132ο Δ.Σ. Αθηνών).

Απέναντι σε αυτές τις εξελίξεις στη Δημόσια Εκπαίδευση, μπροστά στο φάσμα της νέας λιτότητας και της αντιασφαλιστικής καταιγίδας, οι εκπαιδευτικοί δε μένουν απαθείς. Οι εκπαιδευτικοί μπορούν και πρέπει να βγουν ξανά μπροστά, στο δρόμο του πανεκπαιδευτικού μετώπου, στο δρόμο του κοινού αγώνα με διάρκεια και προοπτική, στο δρόμο του διακλαδικού και πανεργατικού συντονισμού για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής. Απέναντι σε μια ενιαία πολιτική που πλήττει και σαρώνει τα εργατικά και λαϊκά δικαιώματα οι προτάσεις για τον προγραμματισμό δράσης πρέπει να στοχεύουν στην ανάπτυξη αγώνων με συντονισμό των χώρων απ’ όλο το εργατικό κίνημα.

Α. Διεκδικητικό πλαίσιο:

Υπεράσπιση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης

Ενιαίο 12χρονο δημόσιο δωρεάν σχολείο – δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή. Άμεση κάλυψη όλων των κενών με μαζικούς διορισμούς. Αύξηση της οργανικότητας των σχολείων με βάση τους 20 μαθητές ανά τμήμα και 15 στο νηπιαγωγείο. Ενιαία Δημόσια Δωρεάν Εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες χωρίς αποκλεισμούς. Χρηματοδότηση της εκπαίδευσης στο 15% του ΓΚΠ ή το 5% του ΑΕΠ. Άμεσος διπλασιασμός των χρηματοδοτήσεων των σχολείων για τις λειτουργικές τους ανάγκες και για τη διαμόρφωση των συνολικών υποδομών Όχι στην ιδιωτικοποίηση και την εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης. Κατάργηση των ΣΔΙΤ. Όχι στην εισβολή των επιχειρήσεων, των χορηγών και των εταιρειών στο σχολείο.

Κατάργηση του άρθρου 32 στο Νόμο 3577/2007. Κανένα Νηπιαγωγείο στους Δήμους και στους Ιδιώτες Μαζικοί διορισμοί νηπιαγωγών, για να καλυφθούν οι ανάγκες για τη 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή. Κανένα νήπιο 4-6 ετών εκτός του δημόσιου νηπιαγωγείου. Όχι στην ιδιωτικοποίηση. Όχι στην αποκέντρωση και συγκεκριμένα στην υπαγωγή νηπιαγωγείων, σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών λειτουργιών στους Δήμους που προωθούνται και με τα νέα σχέδια του Υπουργείου Εσωτερικών και της Κυβέρνησης.

Όχι στην αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος. Κατάργηση του νόμου πλαίσιου για τα ΑΕΙ. Όχι στην αναγνώριση των Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών.

Οικονομική αξιοπρέπεια-αυξήσεις στους μισθούς:

Μισθός 1400€ καθαρά για τον πρωτοδιόριστο, με ενσωμάτωση όλων των επιδομάτων στο βασικό μισθό. Όχι στη σύνδεση μισθού-απόδοσης. Γνήσιες Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας. Αφορολόγητο ίσο με το μισθό του πρωτοδιόριστου.

Όχι στην κατεδάφιση της κοινωνικής ασφάλισης

Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων όλων των κυβερνήσεων από το 1990 μέχρι σήμερα. (Σιούφα, Ρέππα, Πετραλιά). Ακύρωση όλων των αντιασφαλιστικών μέτρων που προωθεί η κυβέρνηση. Ενιαία δημόσια καθολική κοινωνική ασφάλιση. Πλήρης ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλους. Πλήρης σύνταξη στα 30 χρόνια εργασίας (30/30) στο 80% του καταληκτικού μισθού. Κατάργηση της διάταξης για εξαγορά της στρατιωτικής θητείας. Δικαίωμα παραίτησης κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Ενιαία ασφαλιστικά δικαιώματα για όλους, χωρίς διαχωρισμούς σε νέους – παλιούς ασφαλισμένους. ‘Όχι στη διάθεση των αποθεματικών των ασφαλιστικών ταμείων στο χρηματιστήριο. Επιστροφή όλων των κλεμμένων αποθεματικών στα ασφαλιστικά ταμεία. Εγγύηση του κράτους για τα αποθεματικά των ταμείων. Εργατικός έλεγχος και άσκηση βέτο των εργαζομένων στη λειτουργία των ταμείων. Όχι στην εισφοροαπαλλαγή-εισφοροδιαφυγή των εργοδοτών.

Διασφάλιση των εργασιακών σχέσεων και δικαιωμάτων

Να καταργηθεί η ωρομισθία. Να συσταθούν νέες οργανικές θέσεις για κάθε αναγκαίο εκπαιδευτικό έργο στα σχολεία και να καλυφθούν με μαζικούς μόνιμους διορισμούς. Άμεση απόσυρση της εγκυκλίου της 20ης Ιουλίου 2007, που αυξάνει το ωράριο και καταστρατηγεί τα εργασιακά δικαιώματα των Νηπιαγωγών. Θεσμοθέτηση διδακτικού ωραρίου Νηπιαγωγών στα πλαίσια ενιαίου ωραρίου των εκπαιδευτικών της Γενικής εκπαίδευσης. Να μειωθεί το διδακτικό ωράριο όλων των εκπαιδευτικών Π.Ε. στα επίπεδα της Β/θμιας.

Όχι στη συνταγματική αναθεώρηση που καταργεί τη μονιμότητα, ακυρώνει τη δυνατότητα δικαστικών-μισθολογικών διεκδικήσεων και προωθεί τα ιδιωτικά Α.Ε.Ι

Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο.

Ενίσχυση του αποφασιστικού ρόλου του συλλόγου διδασκόντων. Κατάργηση του Καθηκοντολογίου. Όχι στην αξιολόγηση-χειραγώγηση και την αξιολόγηση-κατηγοριοποίηση των σχολείων. Κατάργηση του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης-χειραγώγησης Αναλυτικά προγράμματα και βιβλία που να προωθούν την ολόπλευρη γνώση, την κριτική σκέψη και να υπηρετούν τις μορφωτικές ανάγκες όλων των μαθητών ενάντια στην εντατικοποίηση και την αύξηση της ύλης, στον κατακερματισμό της γνώσης, την αποθέωση της πληροφορίας, την ένταση της απόρριψης και της ταξικότητας και το αντιδραστικό ιδεολογικό περιεχόμενο. Ενάντια στους εξατομικευμένους φακέλους που κατατάσσουν, κατηγοριοποιούν και απορρίπτουν τους μαθητές μας, ενάντια στην επαναφορά των εξετάσεων σε Ε’ και Στ’ Δημοτικού. Διδακτική στήριξη στους αλλόγλωσσους μαθητές μας. Όχι στην εικονική-αποσπασματική «επιμόρφωση». Ουσιαστική επιμόρφωση με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα και χωρίς εξετάσεις, με βάση τις κοινωνικές, μορφωτικές και πολιτισμικές ανάγκες των εκπαιδευτικών και του δημόσιου σχολείου. Κατάργηση της υπουργικής απόφασης για την υποχρεωτικότητα της ευέλικτης ζώνης. Στήριξη των Συλλόγων Διδασκόντων ενάντια στην εφαρμογή της.. Όχι στο διοικητικό αυταρχισμό, το νεοεπιθεωρητισμό και το σκοταδισμό.

Β. Αγωνιστικό Πλαίσιο

Με βάση αυτό το διεκδικητικό πλαίσιο, ξεδιπλώνουμε ένα αγωνιστικό σχέδιο στην περίοδο Σεπτέμβρη - Οκτώβρη, για την προβολή και διεκδίκηση των αναγκών και των δικαιωμάτων της δημόσιας εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών.

Σε συντονισμό με το εκπαιδευτικό κίνημα, αλλά και τους εργαζόμενους, επιδιώκουμε την ανάπτυξη ενός κινήματος και μιας πλατιάς καμπάνιας ενάντια στη φτώχεια, τη λιτότητα, και την ακρίβεια που θα συνδυάζεται με την αντίσταση στις αντιεκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις, και το νέο εργασιακό μεσαίωνα. Θα υπερασπίζει τη διεύρυνση της ενιαίας δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης, θα προβάλλει και θα συγκροτεί ένα μορφωτικού ρεύματος αντίπαλο στην ιδεολογική επίθεση του σχολείου - επιχείρηση, αλλά και το σκοταδισμό.

Το αγωνιστικό σχέδιο περιλαμβάνει:

1. Κάλεσμα προς τους συλλόγους εκπαιδευτικών Π.Ε και τους συλλόγους γονέων για μαζική δράση κατά των φαινομένων εγκατάλειψης του δημόσιου σχολείου ως συνέπεια της υποχρηματοδότησης: Καμπάνια για το οξυμμένο πρόβλημα της σχολικής στέγης. Καταγγελίες στις ΔΕΠ για τη μείωση των λειτουργικών κονδυλίων. Συνεντεύξεις τύπου, παραστάσεις, καταγγελίες στις Διευθύνσεις και τις Περιφέρειες, κινητοποιήσεις, σε κεντρικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο.

2. Ανυποχώρητο αγώνα μαζί με τους γονείς για τα ζητήματα του δημόσιου νηπιαγωγείου, ενάντια στην ιδιωτικοποίηση και την εκχώρησή του στους Δήμους, τον αποκλεισμό των παιδιών, για τη διεκδίκηση άμεσων λύσεων στα ζητήματα της σχολικής στέγης και τη ριζική εναντίωση της αύξησης του ωραρίου των νηπιαγωγών. Οργανώνουμε την πάλη για τα νηπιαγωγεία με:

· Συνεχείς στάσεις εργασίας, ανυποχώρητη διεκδίκηση ενάντια στο νέο ωράριο, με συλλογική κάλυψη από τις αποφάσεις της ΔΟΕ και των πρωτοβάθμιων συλλόγων, και απεργιακή δράση.

· Αποφασιστική υπεράσπιση του δικαιώματος όλων των παιδιών 4-6 χρόνων στη δημόσια και δωρεάν προσχολική αγωγή. Σε αυτήν την κατεύθυνση προχωράμε σε έκδοση επιστολής προς τους γονείς των νηπίων επιδιώκοντας τη συγκρότηση επιτροπών αγώνα για την κοινή πάλη για τα ζητήματα της προσχολικής αγωγής, την εξασφάλιση των απαραίτητων χώρων και του απαραίτητου εκπαιδευτικού προσωπικού.

· Διοργανώνουμε πανεκπαιδευτική δράση στις 23/9, καλώντας όλους τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους εργαζομένους για τα ζητήματα της Δίχρονης Υποχρεωτικής, δωρεάν Προσχολικής Αγωγής, για την ένταξη όλων των νηπίων και προνηπίων σε δημόσια νηπιαγωγεία, ενάντια στην ιδιωτικοποίηση και την υπαγωγή του Νηπιαγωγείου στους Δήμους και τους ιδιώτες, για την κατοχύρωση του νηπιαγωγείου χωρίς τη μετάλλαξή του σε baby parking, και τη μετατροπή του σε Α’ Δημοτικού, για τη μαζική διεκδίκηση της μείωσης ωραρίου σε όλους τους εργαζόμενους γονείς με παιδιά έως 10 ετών, για την κατοχύρωση του εργασιακού ωραρίου των νηπιαγωγών με άμεση εξίσωση με την υπόλοιπη εκπαίδευση, για το μαζικό διορισμό 2500 επιπλέον μόνιμων διορισμών τώρα και την άμεση ίδρυση 1000 νέων Δημόσιων Νηπιαγωγείων.

3. Ανάδειξη, προβολή και αποφασιστική υπεράσπιση της χάρτας εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών (κενά –ωράρια - υπερωρίες – συμπτύξεις – αυθαίρετες μετακινήσεις ), μέσα από την επαναβεβαίωση, επικαιροποίηση και εμπλουτισμό των συλλογικών αποφάσεων αντίστασης και κάλυψης όλων των συναδέλφων, με στόχο την αποφασιστική μάχη ενάντια στην καταστρατήγηση των εργασιακών δικαιωμάτων και το διοικητικό αυταρχισμό. Καμιά υποχρεωτική υπερωρία, καμιά διοικητική αυθαιρεσία. Καταγγελία όλων των στελεχών της εκπαίδευσης που κινούνται ενάντια στα κατοχυρωμένα εργασιακά δικαιώματα, ελαστικοποιώντας τις εργασιακές μας κατακτήσεις.

4. Δράση για τα ζητήματα των ελαστικών εργασιακών σχέσεων και της ωρομισθίας, με πρώτιστο στόχο την ενημέρωση και συσπείρωση των ωρομισθίων συναδέλφων μας στους πρωτοβάθμιους συλλόγους, ώστε κάτω από τη δική τους αποφασιστική αγωνιστική παρουσία και στα πλαίσια της συνολικής αντιπαράθεσης του εκπαιδευτικού κινήματος με την κυβερνητική πολιτική να αποσπάσουμε νίκες γύρω από τους όρους εργασίας τους (με διπλασιασμό της αποζημίωσης και άμεση καταβολή των δεδουλευμένων), στη στόχευση για νέα συλλογική σύμβαση με κατάργηση της ωρομισθίας και σταθερή, μόνιμη εργασία για όλους.

5. Τολμηρή παρέμβαση του κινήματος με μια ριζοσπαστική, κοινωνική, παιδαγωγική και μορφωτική αντίληψη απέναντι στην ιδεολογία της αναδιάρθρωσης στην εκπαίδευση καθώς και την διασύνδεση του σχολείου με τις αξίες της αγοράς, της επιχειρηματικότητας και της «ατομικής ικανότητας», που αποσυνδέει το σχολείο από τις κοινωνικές και ταξικές παραμέτρους καθορισμού του. Αναλαμβάνουμε σε συνεργασία με τους συλλόγους, μορφωτικές και κοινωνικές δράσεις, με καμπάνια ενημέρωσης για την υποχρηματοδότηση και τις επιπτώσεις της, την αξιολόγηση –κατηγοριοποίηση σχολείων μαθητών εκπαιδευτικών, την ιδιωτικοποίηση- εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης, τις προτάσεις του ΕΣΥΠ, τα σχέδια για συρρίκνωση της πρωτοβάθμιας βασικής εκπαίδευσης, και τη μετατροπή του νηπιαγωγείου σε Α’ Δημοτικού. Προχωράμε σε μια τολμηρή και οργανωμένη παρέμβαση του κινήματος απέναντι στα νεοσυντηρητικά, και σκοταδιστικά φαινόμενα που συναντάμε καθημερινά στη δουλειά μας. Αξιοποιούμε τα σεμινάρια για βιβλία, ερωτηματολόγια, Ευέλικτη Ζώνη, κλπ. σε ανοιχτό βήμα καταγγελίας της κυβερνητικής πολιτικής και διατύπωσης από το εκπαιδευτικό κίνημα μιας διαφορετικής αντίληψης από την οπτική γωνία των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών. Δίνουμε μάχη στην κοινωνία για την αποκάλυψη και καταγγελία όποιας προσπάθειας της κυβέρνησης για συνδιαχειριστικό διάλογο που θα προωθεί τις αναδιαρθρωτικές λογικές.

6. Ξεδίπλωμα- για όλα τα παραπάνω - αλλά και για το σύνολο των ζητημάτων στην εκπαίδευση και στην εργασία- μιας μεγάλης καμπάνιας ενημέρωσης των γονέων και της κοινωνίας, όπως στην περίοδο της μεγάλης απεργίας, με γράμμα, αφίσες στις γειτονιές, πανό, συγκεντρώσεις που θα καταλήγουν σε κοινές αγωνιστικές πρωτοβουλίες. Εργαλείο για έναν τέτοιο αγωνιστικό συντονισμό του κόσμου της ζωντανής εργασίας, αποτελεί η συνάντηση των πρωτοβάθμιων εργατικών και εκπαιδευτικών σωματείων σε κάθε περιοχή. Στην ίδια κατεύθυνση, και μπροστά στα κοινά ζητήματα που ανοίγει η επίθεση της κυβέρνησης (μισθολόγιο- λιτότητα, ασφαλιστικό, δημόσια εκπαίδευση) η ΔΟΕ αναλαμβάνει πρωτοβουλία, καλώντας σε σύσκεψη τις Ομοσπονδίες του Δημοσίου, για το διακλαδικό αγωνιστικό συντονισμό την επόμενη περίοδο.

7. Πανεκπαιδευτικό σχεδιασμό της δράσης μας και στήσιμο του πανεκπαιδευτικού μετώπου με τους εκπαιδευτικούς των τριών βαθμίδων και το φοιτητικό κίνημα. Είναι φανερό πως μια τέτοια δύναμη πυρός προέχει στο σχεδιασμό μας, γιατί μπορεί να δώσει μια συντριπτική απάντηση στην κυβερνητική επίθεση στην κατεύθυνση της υπεράσπισης της δημόσιας εκπαίδευσης, και των μορφωτικών δικαιωμάτων της νεολαίας. Στα πλαίσια αυτά η ΔΟΕ καλεί σε σύσκεψη την ΟΛΜΕ, την ΠΟΣΔΕΠ και τους φοιτητικούς συλλόγους για το συντονισμό της δράσης μας, αξιοποιώντας τη διακηρυγμένη ανάγκη από όλους τους χώρους της εκπαίδευσης για κοινούς απεργιακούς αγώνες διάρκειας την επόμενη περίοδο.

8. Συγκρότηση Απεργιακών Ταμείων στους Συλλόγους και στη Δ.Ο.Ε..

9. Σύγκληση έκτακτων Γ.Σ. και μαζικών συγκεντρώσεων μέχρι τις αρχές Οκτώβρη με στόχο την οργάνωση της δράσης, τη συγκρότηση δικτύων ενημέρωσης σε κάθε σύλλογο και σχολείο και την προώθηση όλων των δράσεων που προτείνονται, με στόχο να γίνει αυτό υπόθεση όλων των εκπαιδευτικών της βάσης.

9. Πρόταση προς όλες τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, τους φοιτητικούς Συλλόγους και τους γονείς για την κήρυξη Μεγάλης Πανελλαδικής πανεκπαιδευτικής κινητοποίησης στις 22 του Οκτώβρη με πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στην Αθήνα (13.00, Προπύλαια) και 24ωρη απεργία, ως καρπό της προώθησης της δράσης μας για όλα τα παραπάνω ζητήματα, ως πρώτη μαζική απάντηση του κινήματος στα οξυμμένα προβλήματα και με στόχο τη συσπείρωση δυνάμεων για την προώθηση ενός συνολικού απεργιακού σχεδίου, που δεν θα έχει τη λογική των αποσπασματικών 24ωρων «βημάτων», αλλά θα προετοιμάζει τους όρους για να συγκροτηθεί το Μέτωπο Παιδείας – Εργασίας που θα στηρίζεται στη βάση των εργαζομένων και θα επιδιώκει τη σύγκρουση και ανατροπή της αντιλαϊκής και αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. Σ΄ αυτή την κατεύθυνση προτείνουμε και προετοιμάζουμε τη συνολικοποίηση της αντιπαράθεσης με σύγκληση νέου κύκλου Γ.Σ. από τις 24 Οκτώβρη έως τις 10 Νοέμβρη για την πρόταση εκδήλωσης απεργιακού αγώνα διάρκειας με επαναλαμβανόμενες μορφές, που θα συνοδεύεται από πανελλαδικά συλλαλητήρια, μαζικές δράσεις, με τον καλύτερο δυνατό συντονισμό με τους χώρους της εκπαίδευσης και άλλους αγωνιζόμενους κλάδους. Αν η κυβέρνηση αιφνιδιάσει με κρίσιμα μέτρα νωρίτερα (π.χ. μισθολόγιο, ασφαλιστικό, αξιολόγηση) αναπροσαρμόζουμε χρονικά το αγωνιστικό σχέδιο για να απαντήσουμε άμεσα.