9 Σεπτεμβρίου 2008

συνεχίζονται οι συζητήσεις για τις άγονες γραμμές

Διαβουλεύσεων συνέχεια και χθες στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής πολιτικής με αντικείμενο τις προκηρύξεις για τις άγονες γραμμές του Αιγαίου.

Χθες συναντήθηκε για μία ακόμη φορά ο πρόεδρος της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας κ. Απόστολος Βεντούρης με τον υπουργό Γιώργο Βουλγαράκη. Στόχος των επαφών των τελευταίων ημερών όσο και άλλων που αναμένεται να έχει ο κ. Βουλγαράκης είναι όπως αφήνεται να εννοηθεί από πλευράς ΥΕΝΑΝΠ, η ολοκλήρωση των διαγωνισμών χωρίς ενστάσεις και τριβές και η κάλυψη των αναγκών των νησιών.

Μετά το πέρας της χθεσινής συνάντησης δεν υπήρξαν δηλώσεις ούτε και ανακοίνωση από το υπουργείο. Ενδεικτικό του κλίματος πάντως είναι η καθυστέρηση από πλευράς ΥΕΝΑΝΠ, η ολοκλήρωση της διαδικασίας δημοσιοποίησης της πρώτης προκήρυξης που αφορά άγονες γραμμές του πρώην ΥΕΝ

Επισημαίνεται ότι το ΥΕΝΑΝΠ ενώ έχει αποστείλει και έχει δημοσιευθεί στη εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων η προκήρυξη για τις γραμμές αυτές μέχρι χθες αργά το απόγευμα δεν την είχε δημοσιεύσει στην ιστοσελίδα του υπουργείου, όπως ορίζει η νομοθεσία.

Επίσης εκκρεμεί και η δημοσίευση της προκήρυξης για τις γραμμές του πρώην υπουργείου Αιγαίου, προκήρυξη που περιλαμβάνει περισσότερες γραμμές και οι οποίες στο παρελθόν ήταν αντικείμενο «κριτικής» αλλά και «πολέμου» μεταξύ ακτοπλοϊκών εταιρειών.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι διαβουλεύσεις αφορούν τόσο στο ύψος των μισθωμάτων όσο και στα κριτήρια (τύπος πλοίων σε κάθε γραμμή) με στόχο να αποφευχθούν κρίσεις «περί φωτογραφικών διατάξεων».

Από την άλλη πλευρά βέβαια ο αριθμός και ο τύπος των πλοίων είναι εν πολλοίς δεδομένα και μένει να αποδειχτεί πως θα λυθεί αυτός ο «γόρδιος δεσμός». Εκτιμήσεις πάντως απ' όλες τις πλευρές αναφέρουν ότι σύντομα θα υπάρξει «καπνός» στο ΥΕΝΑΝΠ.

Την ίδια στιγμή πλοία σταματούν τα δρομολόγια προχωρώντας στις ετήσιες ακινησίες. Στο θέμα παρενέβη χθες και η συνδικαλιστική οργάνωση της ΠΕΜΕΝ (μηχανικοί) η οποία με ανακοίνωση της κάνει λόγο για παραβιάσεις της διάταξης περί δεκάμηνης επάνδρωσης των πλοίων και απολύσεις ναυτεργατών και ζητά παρέμβαση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου αλλά και της ηγεσίας της ΠΝΟ