20 Σεπτεμβρίου 2008

Ο γαλάζιος βουλευτής από την Κεφαλλονιά και οι καταγγελίες για υπόθεση λαθραίου οχήματος

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΡΙΣΗΣ

Το βυτιοφόρο και οι «πατσανάτες»




Στο συρτάρι της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Κεφαλληνίας παραμένει η δικογραφία που έχει σχηματιστεί σε βάρος, μεταξύ άλλων, του βουλευτή του νομού κ. Αλέξανδρου Παρίση, με βάση καταγγελίες για υπόθεση λαθραίου οχήματος. Η συμπλήρωση, τον περασμένο Αύγουστο, ενός ολόκληρου έτους από τις αρχικές καταγγελίες δεν έχει σημάνει ακόμη το τέλος της προανάκρισης. Το «φάντασμα» της συγκεκριμένης ιστορίας πλανάται πάνω από την Κεφαλλονιά από την περίοδο των εθνικών εκλογών του 2007. Ο ίδιος ο βουλευτής είχε αποδώσει τότε την εμπλοκή του ονόματός του σε «πολιτική αγυρτεία», με στόχο να πληγεί «η μεγάλη του πορεία» και «η διαφαινόμενη εκλογή του» στη μονοεδρική της Κεφαλλονιάς.





Ο βουλευτής Κεφαλληνίας και Ιθάκης της ΝΔ κ. Αλ. Παρίσης σε προεκλογική του ομιλία στο (ιδιοκτησίας του) θέατρο Περοκέ


Παρά το γεγονός ότι διανύει την έκτη δεκαετία της ζωής του, ο κ. Αλέξανδρος Παρίσης είναι «φρέσκο αίμα» στη Βουλή. Κατέβηκε για πρώτη φορά ως υποψήφιος βουλευτής της ΝΔ στις εθνικές εκλογές του 2007, οπότε και εξελέγη, ενώ ένα χρόνο νωρίτερα είχε δοκιμάσει τις δυνάμεις του στις νομαρχιακές εκλογές ως αντάρτης απέναντι στον επίσημο υποψήφιο της ΝΔ κ. Διονύση Λευκαδίτη. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που θυμούνται ακόμη την εμφυλιοπολεμική ένταση της αναμέτρησης εκείνης.

* Οι υψηλές επαφές

Η αποτυχία του κ. Παρίση στον στίβο της τοπικής αυτοδιοίκησης τον έκανε να στραφεί σε αναζήτηση ισχυρότερου εκλογικού μηχανισμού. Λέγεται ότι διατηρεί πλέον άριστες σχέσεις με την οικογένεια του επιτίμου προέδρου της ΝΔ κ. Κωνσταντίνου Μητσοτάκη και με τον νυν υπουργό Αμυνας κ. Ευάγγελο Μεϊμαράκη, γεγονός που αναπληρώνει την έλλειψη προσωπικής χημείας με τον υπουργό Εσωτερικών κ. Προκόπη Παυλόπουλο.

Το όνομα του κ. Παρίση περιλαμβανόταν στην τριπλέτα που κατέβασε το κόμμα στον Νομό Κεφαλληνίας και Ιθάκης, δίπλα σε αυτά του πρώην βουλευτή και νυν προέδρου της Εταιρείας Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Πέτρου Αλιβιζάτου και του επί σειρά ετών αντιδημάρχου Αθηναίων κ. Αγγελου Μοσχονά. Με 5.449 σταυρούς (τον ξεπέρασε μόνο ο κ. Γεράσιμος Αρσένης από το ΠαΣοΚ, χωρίς ωστόσο να πάρει την έδρα), ο κ. Παρίσης απέκτησε και την ιδιότητα του βουλευτή, παράλληλα με αυτή του θεατρικού επιχειρηματία, αλλά και του πιλότου.

Το «σκάνδαλο» και το βυτίο

Την υπόθεση, που είχε σκιάσει την κάθοδο του κ. Παρίση και στις νομαρχιακές εκλογές, έφερε στο προσκήνιο το 2007 ο πρώην δήμαρχος Ερίσου κ. Κωνσταντίνος Κοντογούρης (ΠαΣοΚ). Η Ερισος είναι γενέτειρα του κ. Παρίση, στην οποία διατηρεί και σήμερα σπίτι.

Με επιστολή του προς τη νυν δήμαρχο της πόλης κυρία Αικατερίνη Κουταλά, ο κ. Κοντογούρης θέτει στο στόχαστρο την προμήθεια - από τον δήμο - βυτιοφόρου λυμάτων, τη μοναδική προσφορά για το οποίο έδωσε η εταιρεία Eurocar Hellas, αποτέλεσμα της συνεργασίας του κ. Παρίση με τον υπεύθυνο της εν λόγω εταιρείας στη Θεσσαλονίκη κ. Χρήστο Ιωσηφίδη.

Το βασικό πρόβλημα προέκυψε, όταν κατά τον τεχνικό έλεγχο που έγινε από τη Διεύθυνση Β´ ΚΤΕΟ του Νομού Θεσσαλονίκης «δεν ευρέθη ο χαραγμένος αριθμός πλαισίου» - κοινώς το βυτιοφόρο δεν είχε ταυτότητα.

Στην επιστολή του ο κ. Κοντογούρης αφήνει σαφέστατες αιχμές για λαθρεμπορία, ενώ επιτίθεται στη δημοτική αρχή όσον αφορά τη διαδικασία που ακολούθησε - μεταξύ άλλων, ο έλεγχος του οχήματος έγινε μετά την υπογραφή πρωτοκόλλου παραλαβής, αντίθετα προς τις επιταγές της σχετικής διακήρυξης.

«Αληθεύει ότι το βυτιοφόρο που παρελήφθη δεν έχει αριθμό πλαισίου, δηλαδή είναι "μαϊμού";» σημειώνει χαρακτηριστικά. «Οτι το ΚΤΕΟ Κεφαλλονιάς αρνήθηκε να το ελέγξει λόγω έλλειψης αριθμού πλαισίου και κακώς το αποδέσμευσε; Δεν έπρεπε να ειδοποιηθεί το τελωνείο και να ενεργοποιηθούν οι διατάξεις περί λαθρεμπορίας;».

Η κατάσταση περιπλέκεται ακόμη περισσότερο, καθώς οι καταγγελίες μιλούν για... αστυνομικό σκηνικό, που στήθηκε προκειμένου να αποφευχθεί κάθε έλεγχος. «Ο τράκτορας (σ.σ.: μέρος του οχήματος) συνοδευόταν από πλαστά πιστοποιητικά, διέφυγε από τον έλεγχο του Τελωνείου Κατερίνης και τελικά εντοπίστηκε στο Λιμεναρχείο της Πάτρας, όπου και παρέμεινε επί δέκα ημέρες» επιμένουν.

* Τι απαντά στις επικρίσεις

Η κριτική στο πρόσωπό του εστιάζεται στην έλλειψη πρωτοβουλίας για τα μεγάλα και σημαντικά προβλήματα του νησιού (δεν υπάρχει το απαιτούμενο προσωπικό στα νοσοκομεία του, το ΤΕΙ Ιονίων νήσων διαλύεται σταδιακά), κάνοντας πολλούς να μιλούν για πολιτική μικρού βεληνεκούς.

Ο ίδιος ο κ. Παρίσης όμως έχει άλλη γνώμη. Θεωρεί ότι «προχωρεί μπροστά, έχοντας εγκαινιάσει ένα νέο και χωρίς ιστορικό προηγούμενο μοντέλο κοινοβουλευτικής εκπροσώπησης, με βασικό χαρακτηριστικό την καθημερινή επαφή με τους πολίτες και την τοπική κοινωνία, ένα μοντέλο - ζητούμενο για όποιον θέλει να πολιτεύεται ανθρωποκεντρικά».

Οι Κεφαλλονίτες αντιμετωπίζουν με χιούμορ τις δηλώσεις που αναρτά στην ιστοσελίδα του και μιλούν για «πατσανάτες», αερολογίες που διατυπώνονται με στόμφο. Σε αυτές λογικά θα πρέπει να συγκαταλέγουν και την πρόταση που κατέθεσε ο βουλευτής, την περίοδο που ο υπουργός Δικαιοσύνης κ. Σωτήρης Χατζηγάκης εισηγείτο τα περί συμφώνου συμβίωσης. Ο κ. Παρίσης ζήτησε την κατοχύρωση του δικαιώματος της υπογραφής πολλών και ταυτόχρονων συμφώνων, γεγονός που θα επέτρεπε σε κάθε κύριο να υπογράφει ένα τέτοιο σύμφωνο με περισσότερες από μία κυρίες.

Τα θέατρα, τα φορτηγά και οι διασυνδέσεις

Παράγοντες του δημόσιου βίου στο νησί εκτιμούν ότι η υπόθεση αφορά μεν έναν μικρό δήμο, έρχεται όμως να προστεθεί σε μια ακόμη σοβαρότερη υπόθεση, η οποία σύμφωνα με πληροφορίες έκλεισε με καταδίκη για λαθρεμπόριο υγρών καυσίμων εταιρείας στην οποία συμμετείχε και ο κ. Παρίσης, το 1993.

Εχει άλλωστε επί μακρόν δραστηριοποιηθεί επιχειρηματικά στον χώρο της μεταφοράς και εμπορίας υγρών καυσίμων, δημιουργώντας - κατά τα λεγόμενα του ιδίου, πάντα - στόλο 27 φορτηγών αυτοκινήτων, ενώ έχει διατελέσει πρόεδρος της Πανελλαδικής Ενωσης Εισαγωγέων Αυτοκινήτων.

Η δεκαετία του 1990 βρίσκει τον κ. Παρίση θεατρικό επιχειρηματία, με τα θέατρα «Ακροπόλ» και «Περοκέ» να περιέρχονται στην ιδιοκτησία του για να φιλοξενήσουν στις σκηνές τους γνωστά ονόματα όπως ο Ντίνος Ηλιόπουλος, ο Βασίλης Αυλωνίτης, ο Στάθης Ψάλτης και ο Κώστας Βουτσάς. Εχει συνυπογράψει γνωστές παραγωγές, όπως η «Θεοδώρα» και η «Μπουμπουλίνα» με τη Μιμή Ντενίση, αλλά και η «Μάλα» με την Αννα Βίσση. Τα θέατρά του τα διαθέτει πολύ συχνά σε συντοπίτες του, ασχέτως κομματικής απόχρωσης, για εκδηλώσεις.

Η κοινοποίηση του τελευταίου πόθεν έσχες των 300 της Βουλής, τον Αύγουστο, τον έχρισε έναν από τους πλουσιότερους βουλευτές. Ο κ. Παρίσης δήλωσε ετήσιο εισόδημα 262.000 ευρώ, 22 ακίνητα (εκ των οποίων στα 19 έχει την πλήρη κυριότητα και το 100%), δύο ΙΧ και καταθέσεις 52.500 ευρώ.

Φημίζεται, δε, για τις ισχυρές διασυνδέσεις του τόσο με επιχειρηματίες όσο και με δικαστικούς. Στο σπίτι του, στην Ερισο, φιλοξενεί συχνά πυκνά τον τέως πρόεδρο του Αρείου Πάγου κ. Βασίλη Κόκκινο, ενώ στενές σχέσεις διατηρεί με τον κ. Δημήτρη Μελισσανίδη και την οικογένεια Ξιφίτα - Ζακύνθιο επιχειρηματία που η παραφιλολογία τον θέλει να στέλνει μέχρι και ελικόπτερο για να μεταφέρει τον κ. Παρίση στις εκδηλώσεις της γιορτής του Αγίου Διονυσίου, από την Κεφαλλονιά στο φιόρο του Λεβάντε.

«Φίλους» βλέπουν πολλοί και πίσω από την «πλούσια - σε χρήμα - προεκλογική εκστρατεία» του κ. Παρίση. Ο ίδιος κυκλοφορεί με σοφέρ, ασφαλώς και με πολυτελές αυτοκίνητο, στο νησί.

Τον περασμένο Ιούλιο, είχε την τιμή να υποδεχθεί υψηλούς προσκεκλημένους στην Κεφαλλονιά, κυβερνητικά στελέχη (όπως ο κ. Ιωάννης Πλακιωτάκης και ο κ. Θεμιστοκλής Ξανθόπουλος), αλλά και συναδέλφους του βουλευτές (μεταξύ άλλων ο κ. Πέτρος Τατούλης, ο κ. Γιώργος Ορφανός και ο κ. Κωνσταντίνος Αγοραστός), με αφορμή εκδήλωση - επίπληξη σε εκείνους που είχαν ενθαρρύνει τα σενάρια περί μεγάλου σεισμού, καταφέροντας γερό χτύπημα στην τουριστική κίνηση στο νησί.



Το ΒΗΜΑ,