22 Σεπτεμβρίου 2008

ΣΚΑΝΔΑΛΩΔΕΙΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΜΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΑΓΟΡΑΣΤΗ ΓΙΑ ΟΑ

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΚΑΙ

ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

Προς τους κ.κ. Υπουργούς Επικρατείας, Εξωτερικών και Μεταφορών & Επικοινωνιών

ΘΕΜΑ: «Η Κυβέρνηση Καραμανλή οφείλει να δώσει πειστικές απαντήσεις σε σχέση με εξαιρετικά ύποπτες και ανορθόδοξες υπό εκτέλεση διαπραγματεύσεις του Ελληνικού Κράτους σε ανώτατο επίπεδο με ξένο κράτος για την εκποίηση των Ολυμπιακών Αερογραμμών, υπό τον Κυβερνητικό όρο της υπόδειξης συγκεκριμένου οικονομικού παράγοντα της χώρας ως κεντρικού προσώπου στη διαπραγμάτευση

Είναι παραπάνω από σαφές ότι διαφωνούμε και αντιτασσόμαστε στην εκποίηση των Ολυμπιακών Αερογραμμών που συστηματικά μεθοδεύετε τα 5 τελευταία χρόνια.

Είναι παραπάνω από προφανές ότι η Κυβέρνηση Καραμανλή βαρύνεται με την σκόπιμη και ζημιογόνα για το Δημόσιο συμφέρον συστηματική απαξίωση της εταιρείας βάσει σχεδίου. Ενδεικτικά αναφέρουμε:

· Αδικαιολόγητη και ανεύθυνη ακύρωση το 2005 από την Κυβέρνηση Καραμανλή της συμφωνίας του 2003 με την ΕΕ για την δημιουργία μίας νέας, απαλλαγμένης από χρέη εταιρείας με την επωνυμία «Ολυμπιακές Αερογραμμές» με διασφαλισμένο το σύνολο του πτητικού έργου.

· Δραματική μείωση του στόλου των Ολυμπιακών Αερογραμμών.

· Άρνηση επιδίωξης αναγνώρισης από την ΕΕ απόφασης της Ελληνικής Δικαιοσύνης για οφειλές του Δημοσίου προς την Ολυμπιακή.

· Υπερτιμολογημένη ενοικίαση αεροσκαφών αγνώστων εταιρειών με πληρώματα της τελευταίας στιγμής.

· Δωρεάν εκχώρης σημαντικών και κερδοφόρων slots στην Ευρώπη.

· Κακοδιαχείριση για την τριετία 2004 -2007, που διαπιστώθηκε πρόσφατα από την ΕΕ και που συνοδεύτηκε με πρωτοφανή επιβολή προστίμου 850.000.000 ευρώ.

Είναι παραπάνω από προφανές ότι εν κρυπτώ και χωρίς καμία ουσιαστική διαπραγμάτευση, αφού «πλιατσικολογήσατε» πάνω στον πληγωμένο Εθνικό Αερομεταφορέα στην πιο κρίσιμη ίσως στιγμή της πολυετούς ιστορίας του, συνομολογήσατε με την ΕΕ μία συμφωνία – ταφόπλακα για την Ολυμπιακή. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι με την ταπεινωτική αυτή συμφωνία, η διαδικασία της ιδιωτικοποίησης θα περιλαμβάνει:

· Απαλλαγή του νέου ιδιοκτήτη από την υποχρέωση να εξυπηρετεί την «άγονη γραμμή» μετά το 2012

· Απαλλαγή του νέου ιδιοκτήτη από οποιαδήποτε ρητή δέσμευση να απασχολεί το υφιστάμενο προσωπικό.

· Ιδιωτικοποίηση της δραστηριότητας της επίγειας εξυπηρέτησης με περικοπές προσωπικού κατά 50%, γεγονός που σημαίνει άπλετος δωρεάν χώρος στους ανταγωνιστές.

· Ξεπούλημα ιστορικών slots και ιστορικής ονομασίας και ιδιωτικοποίηση σε πέντε στάδια του ήδη συμπιεσμένου πτητικού έργου της εταιρείας κατά 65%, με ότι αυτό σημαίνει για τα τεράστια οφέλη που καρπώνονται εντελώς δωρεάν οι ανταγωνιστές.

· Ιδιωτικοποίηση της διεθνούς φήμης για τις εξαιρετικές δυνατότητές της τεχνικής βάσης της εταιρείας με συρρίκνωση του εργατικού δυναμικού στο 15% μόνο του σημερινού.

· Ικανοποίηση των απαιτήσεων της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις μέχρι σήμερα, των απαιτήσεων που ουδέποτε ουσιαστικά αντιπάλεψε η Κυβέρνησή σας, από τον πλειστηριασμό των ερειπίων… ό,τι δηλαδή θα απομείνει από την προικοδοσία στις τρεις νέες εταιρείες και στους… ανταγωνιστές.

Και ενώ η εγκριτική απόφαση της Κομισιόν ομιλεί για πλειοδοτικό διαγωνισμό επιλογής του ιδιώτη, οι φόβοι για ένα ιδιωτικό μονοπώλιο στις αερομεταφορές παραμένουν εντονότεροι από ποτέ και σε αυτούς έρχονται να προστεθούν πληροφορίες για εξαιρετικά ύποπτες και ανορθόδοξες διαπραγματεύσεις του Ελληνικού Κράτους σε ανώτατο επίπεδο με ξένο κράτος.

Με δεδομένες τις επιδόσεις της Κυβέρνησής σας, λοιπόν, σε παρασκηνιακές ενέργειες ξεπουλήματος του Δημοσίου πλούτου με κεντρικό σχεδιασμό και σε καθεστώς «συγκάλυψης» καλείσθε να απαντήσετε σε συγκριμένα ερωτήματα σχετικά με μεθοδεύσεις της Κυβέρνησής σας σε υπό εξέλιξη διαπραγμάτευση από το 2007, προτού δηλαδή κριθεί οριστικά η τύχη των Ολυμπιακών Αερογραμμών.

Μια διαπραγμάτευση που, σύμφωνα με πληροφορίες, συντηρείται έως σήμερα με ανταλλαγή επισκέψεων και επιστολών για την πώληση της εταιρείας στις Qatar Airways και της οποίας επίμαχος όρος είναι η πρωτοφανής επιβολή στους κρατικούς αξιωματούχους του Qatar της προϋπόθεσης συνεργασίας των εκπροσώπων του Qatar με συγκεκριμένο οικονομικό παράγοντα επιλογής της Κυβέρνησής σας. Γιατί επιδιώκετε από την κυβέρνηση τέτοια ,επιμονή και ζήλος που έλειπε επιδεικτικά στις διαπραγματεύσεις με την ΕΕ στο θέμα των Ολυμπιακών Αερογραμμών.

Καλείσθε, λοιπόν, να ενημερώσετε την Ελληνική Βουλή:

  1. Αληθεύει ότι μετά την επίσκεψη το καλοκαίρι του 2007 του Εμίρη του Qatar στην Ελλάδα, αντιπροσωπεία από το Qatar επισκέφτηκε την Ελλάδα για να διαπραγματευθεί περαιτέρω την συμφωνία πώλησης της Ολυμπιακής «σε συνέχεια των συζητήσεων μεταξύ της αυτού Μεγαλειότητας Εμίρη του Qatar και του Πρωθυπουργού της Ελλάδας σχετικά με την συγκεκριμένη πώληση»; Παρακαλούμε να κατατεθεί στη Βουλή το σύνολο της σχετικής αλληλογραφίας μεταξύ των κρατικών αξιωματούχων του Qatar και του Ελληνικού Υπουργείου Εξωτερικών από το 2007 μέχρι σήμερα, καθώς αφορά στην πώληση δημόσιας περιουσίας.
  2. Αληθεύει ότι αρμοδίως γνωστοποιήθηκε στο Ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών ότι η παραπάνω αντιπροσωπεία γύρισε απογοητευμένη στην Ντόχα, από την μεταχείριση που είχε εκ μέρους της Ελληνικής πλευράς και το Qatar αποφάσισε τότε να μην προχωρήσει σε ολοκλήρωση της συμφωνίας;
  3. Εάν ναι, ποιος ήταν ο λόγος της απογοήτευσής τους και τι μεσολάβησε, ώστε στο τέλος Ιουλίου του 2008 η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εξωτερικών να καλέσει στο Υπουργείο τον Πρεσβευτή του Qatar;
  4. Αληθεύει ότι κατά την προσέλευσή του στη συνάντηση αυτή ο Πρέσβης του Qatar, βρήκε στο Υπουργικό γραφείο, εκτός από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εξωτερικών και έναν Έλληνα εφοπλιστή;
  5. Αληθεύει ότι κατά τη διάρκεια της συνάντησης, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εξωτερικών ζήτησε από τον Πρέσβη του Qatar να «πιέσει για την πώληση των Ολυμπιακών Αερογραμμών στις Qatar Airways» και του τόνισε ότι «ΠΡΕΠΕΙ να συνεργαστεί και να συντονίσει αυτό το θέμα (δηλ. την πώληση) συνεταιρικά» με τον συγκεκριμένο εφοπλιστή;
  6. Γιατί δεν συμμετείχε ο καθ’ ύλην αρμόδιος Υπουργός Μεταφορών στη συνάντηση και σε ποιο θεσμικό πλαίσιο γίνονται τέτοιες διαπραγματεύσεις, απόντος του Υπουργού Μεταφορών, για την επιλογή «αγοραστή» του Εθνικού Αερομεταφορέα;
  7. Παρακαλούμε να ενημερώσετε αρμοδίως τη Βουλή

· Αν αληθεύει η δήλωση του αρμόδιου Επίτροπου της Ευρωπαϊκής Ένωσης ότι ενέκρινε το σχέδιο που υποβάλατε;

· Αν πράγματι αληθεύει η δήλωση του Επιτρόπου, γνωρίζετε ότι μειώνοντας στα 65% το δικαίωμα πτητικού έργου των Ολυμπιακών Αερογραμμών, εκχωρήσατε δωρεάν στους ανταγωνιστές το 1/3 της αξίας της εταιρείας και γιατί;

· Έχει αυτό σχέση με μυστικές συμφωνίες με συγκεκριμένο εφοπλιστή;

    • για την ταυτότητα του συγκεκριμένου εφοπλιστή
    • την ιδιότητα με την οποία συμμετέχει, κατ’ εντολή και απαίτηση της Κυβέρνησης Καραμανλή, σε μια τόσο καίρια διαπραγμάτευση
    • και το ρόλο που σκοπεύετε πλέον να διαδραματίσει σε μία εκποίηση, που – υποτίθεται – ότι θα γίνει με πλειοδοτικό διαγωνισμό.
  1. Αληθεύει ότι στην συγκεκριμένη συνάντηση στο Υπουργικό γραφείο η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, αφού η πρότασή της να μεταβεί σε ανώτατο επίπεδο για περαιτέρω συζητήσεις στο Qatar το Σεπτέμβρη δεν έγινε δεκτή, καθώς ο μήνας αυτός συμπίπτει με το Ραμαζάνι, αναφέρθηκε στην επικείμενη επίσκεψη του Πρωθυπουργού στο Qatar στο τέλος Οκτώβρη ως λόγο προώθησης του θέματος;
  2. Πρόκειται πράγματι o Πρωθυπουργός, ο οποίος φέρεται και να ξεκίνησε τις σχετικές συζητήσεις το καλοκαίρι του 2007, να συμπεριλάβει στη ατζέντα του κατά την επικείμενη επίσκεψή του στο Qatar το θέμα της πώλησης και μάλιστα με τον όρο της συνεργασίας του Qatar με τον προεπιλεγμένο από την Ελληνική Κυβέρνηση εφοπλιστή, παρά την Κυβερνητική ανακοίνωση περί επιλογής ιδιώτη αγοραστή με πλειοδοτικό διαγωνισμό;
  3. Έχει εντωμεταξύ ενημερωθεί ο καθ’ ύλην αρμόδιος Υπουργός Μεταφορών για την υπό εξέλιξη «εμπιστευτική» διαπραγμάτευση και έχουν επαναπροσδιοριστεί οι όροι της, ενόψει των νέων δεδομένων για το – με ευθύνη της Κυβέρνησής σας – ανύπαρκτο πλέον μέλλον της Ολυμπιακής;

Θεωρούμε αυτονόητο ότι αντιλαμβάνεσθε τη σοβαρότητα της υπόθεσης και ότι θα απαντήσετε με ειλικρίνεια και αξιόπιστα στοιχεία στη Βουλή.

Οι ερωτώντες και αιτούντες Βουλευτές

Μιχάλης Καρχιμάκης

Νίκος Σηφουνάκης

Χάρης Τσιόκας

Γρηγόρης Νιώτης

Γιάννης Σκουλάς

Μανώλης Στρατάκης

Βασίλης Κεγκέρογλου

Παναγιώτης Ρήγας

Γιώργος Νικητιάδης

Νίκος Ζωίδης

Ηλίας Λαμπίρης

Μανώλης Σκουλάκης

Μιχάλης Τιμοσίδης

Γιώργος Ντόλιος

Γιώργος Πεταλωτής

Ηλίας Καρανίκας

Λεωνίδας Γρηγοράκος

Αικ. Περλεπέ Σηφουνάκη

Γιάννης Μανιάτης

Ελπίδα Τσουρή

Γιάννης Διαμαντίδης