13 Σεπτεμβρίου 2008

ΟΣΥΠΑ: Αντίθετη στην ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων




Την αντίθεσή του στην προοπτική ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου της Χίου, όπως και των άλλων περιφερειακών, εξέφρασε ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας Βασίλης Αλεβιζόπουλος.
Προτείνει μάλιστα να πραγματοποιηθεί σύσκεψη και σε συνέντευξη τύπου να αναλυθούν οι θέσεις της ΟΣΥΠΑ για το τι θα σημάνει η ιδιωτικοποίηση αεροδρομίων ή η εφαρμογή των ΣΔΙΤ για τη Χίο και την τοπική οικονομία.
«Σε άλλες περιοχές που έχουν γίνει ανάλογες κινήσεις, οι τοπικές κοινωνίες έχουν ξεσηκωθεί. Πιστεύουμε ότι μέσα στο Σεπτέμβριο θα μπορέσει να γίνει η ενημέρωση όπου θα ακούσουμε τι γνώμη έχουν Δήμαρχοι, Νομάρχηι, βουλευτές και οι άλλοι εκπρόσωποι φορέων», σημειώνει.
Σύμφωνα με τα στοιχεία για το ύψος των εσόδων που έχουν οι κρατικοί αερολιμένες, σημειώνει ότι θα μπορούσε το υπουργείο να κάνει έργα και όχι να περιμένει τους ιδιώτες.
«Δύο από τα χειρότερα αεροδρόμια, είναι αυτά της Χίου και Μυτιλήνης», δηλώνει κατηγορηματικά. Θα μπορούσαν μέσα από τα έσοδα που για τα τελευταία 10 χρόνια ανέρχονται σε 4 δις ΕΥΡΩ και έχει απορροφηθεί μόλις το 1, να γίνονταν έργα. Ανεξάρτητα αν τώρα έρχεται ο κ. Αλογοσκούφης και προσπαθεί να πάρει αυτά τα χρήματα, αυτά προορίζονται για την αναβάθμιση των αεροδρομίων», σημειώνει δίνοντάς μας την πραγματική εικόνα.
«Με 3 δις θα μπορούσαν να κάνουν πάρκινγκ, κτήρια, χώρους. Τόσα χρόνια ακούμε για τη Χίο δικαστική διαμάχη, θα μπορούσε να είχε προχωρήσει το θέμα. Φαίνεται ξεκάθαρα η σκοπιμότητα του κράτους να μη ρίξει χρήματα. Δεν μπορεί όμως ο υπουργός να λέει δεν έχω λεφτά άρα ΣΔΙΤ», τονίζει.
Ακόμα όμως και αν θεωρηθεί ότι τα ταμεία σήμερα είναι άδεια, υπάρχει η δυνατότητα με τα έσοδα των επόμενων 5 ετών που θα φτάνουν τα 2 δις ΕΥΡΩ, να μπουν στόχοι και να γίνουν εργασίες.
Εμβολή στην τοπική αγορά
Αν επικρατήσουν έτσι τα έργα μέσω ΣΔΙΤ, αυτό θα σημαίνει ότι θα το αναλάβει μια εταιρεία να φτιάξει σύγχρονο αεροδρόμιο με συμβόλαιο όμως απόσβεσης του χρέους.
Αυτό θα σημάνει αύξηση των αεροπορικών εισιτηρίων, μείωση του αριθμού πτήσεων των τσάρτερ (όπου και εκεί υπάρχει κρίση) και δημιουργία 2-3 εμπορικών κέντρων στην ευρύτερη περιοχή. «Η αγορά θα πιεστεί ακόμα περισσότερο», τονίζει ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ που θέτει και το εθνικό θέμα σχετικά με το τι κεφάλαια θα πάρουν τον έλεγχο των αεροδρομίων των νησιών του Αιγαίου.
«Για όλη αυτή την προοπτική ξενοδόχοι, τουριστικοί πράκτορες, εμπορικός κόσμος πρέπει να ενημερωθεί» τονίζει ο κ. Αλεβιζόπουλος σημειώνοντας ότι η εμπειρία από τη λειτουργία του «Ελ. Βενιζέλος» στην Αθήνα ενισχύει το αρνητικό σενάριο.
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ, 10/9/2008