Χτες ο εφοπλιστής Αγούδημος έδεσε το «ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ» απολύοντας κατ' αρχήν 15 ναυτεργάτες, ενώ το περασμένο Σάββατο έδεσε το «ΜΑΡΙΝΑ» απολύοντας όλο το πλήρωμα, δηλαδή περίπου 50 ναυτεργάτες. Τα πλοία αυτά, που είναι και επιδοτούμενα, είχαν δρομολογηθεί το Μάρτη. Δηλαδή, η ακινητοποίησή τους παραβιάζει το νόμο για τη 10μηνη επάνδρωση και δρομολόγηση των ακτοπλοϊκών πλοίων. Επιπλέον οι ναυτεργάτες και των δύο πλοίων απολύθηκαν χωρίς να τους έχουν καταβληθεί τα ελάχιστα από αυτά που προβλέπει η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας του 2008!
Η εξήγηση που δόθηκε από το ΥΕΝ ήταν, σύμφωνα με δήλωση του διευθυντή του Γραφείου Τύπου Αντρέα Θεοφίλου, ότι τα πλοία δεν είναι ακινητοποιημένα. Απλώς από τη Διεύθυνση Θαλάσσιων Συγκοινωνιών «εγκρίθηκε η αποδρομολόγησή τους στις γραμμές που εκτελούσαν δρομολόγια», επειδή «οι γραμμές αυτές καλύπτονται από άλλα πλοία». Τα δύο πλοία του Αγούδημου «παραμένουν εν ενεργεία», για να καλύψουν άλλες γραμμές.
Ωστόσο το «ΜΑΡΙΝΑ» 100 μέτρα από το ΥΕΝ δεν έχει «ψυχή» και από το «ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ» λείπουν 15 ναυτεργάτες, παρά και ενάντια σε ότι προβλέπει ακόμα και η ισχύουσα νομοθεσία. Εκτός από τον Αγούδημο, 7 από τα 11 πλοία της έχει ακινητοποιήσει αυθαίρετα η εταιρεία ΣΑΟΣ του εφοπλιστή Μανούση, απολύοντας μαζικά τους ναυτεργάτες χωρίς να τους έχουν καταβληθεί όλα τα δεδουλευμένα.
Οσο για την πλειοψηφία της ΠΝΟ, από τις 22 Αυγούστου τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ έχουν στείλει αίτημα, σύμφωνα με το καταστατικό, για άμεση σύγκλιση της Εκτελεστικής Επιτροπής, αλλά ακόμα δεν έχει γίνει τίποτα. ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, έχουν ήδη αναλάβει πρωτοβουλίες. Χτες οργάνωσαν δυναμική παρέμβαση του πληρώματος του «ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ» στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά. Η κινητοποίηση θα συνεχιστεί και σήμερα.