Τις έξι μονάδες κινητών ΚΤΕΟ που θα διαθέσει το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών σε διάφορες Νομαρχίες της χώρας και στην Ελληνική Αστυνομία για διενέργειες Τεχνικών Ελέγχων σε κάθε είδους οχήματα, παρουσίασε ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Κωστής Χατζηδάκης.
Μετά την παρουσίαση ο κ Χατζηδάκης δήλωσε τα εξής:
«Τα έξι κινητά ΚΤΕΟ θα καλύψουν τις ανάγκες ορισμένων Νομαρχιών της χώρας με γεωγραφικές ιδιαιτερότητες. Αποφασίσαμε να τα δώσουμε στη Νομαρχίες Δωδεκανήσου, Κυκλάδων, Μαγνησίας- λόγω των Βορείων Σποράδων, Φλώρινας και Έβρου, στις δύο τελευταίες λόγω των ιδιαιτεροτήτων με τα σύνορα. Tο έκτο θα μείνει στο Υπουργείο προκειμένου να διενεργούνται τακτικοί ή έκτακτοι έλεγχοι σε διάφορες περιπτώσεις. Νομίζω με αυτό τον τρόπο κάνουμε ένα βήμα για τη οδική ασφάλεια και για την προστασία του περιβάλλοντος, καλύπτοντας παράλληλα ορισμένες ευαίσθητες περιοχές της χώρας. Παραδείγματος χάριν, στη Φλώρινα ή στον Έβρο, έχουμε πολλά αυτοκίνητα που έρχονται από γειτονικές χώρες, και τα οποία θεωρούμε ότι μέχρι τώρα δεν ελέγχονται επαρκώς. Στις Κυκλάδες δεν υπάρχει κανένα ΚΤΕΟ και ο Νομός αυτός εξαιρείτο μέχρι σήμερα παντελώς από τους οποιουσδήποτε ελέγχους. Επομένως είναι ένα βήμα μπροστά.
Κάθε κινητή μονάδα ΚΤΕΟ στοίχησε στο Υπουργείο μετά το διαγωνισμό που έγινε 267 χιλιάδες ευρώ και δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από τα κλασικά συμβατικά ΚΤΕΟ.
Τα δίνουμε στις Νομαρχίες, διότι όπως ξέρετε οι Νομαρχίες είναι υπεύθυνες για την λειτουργία των ΚΤΕΟ και τη στελέχωσή τους. Εμείς μπορούμε ως Υπουργείο να εκπαιδεύσουμε υπαλλήλους Νομαρχιών, αν το θέλουν οι Νομαρχίες προκειμένου να γίνεται όσο πιο καλά μπορεί η δουλειά ελέγχου των αυτοκινήτων και θα παραμείνουν να εξυπηρετούν τις τοπικές ανάγκες. Το έκτο ΚΤΕΟ επαναλαμβάνω, θα το κρατήσουμε εμείς για τακτικούς και έκτακτους ελέγχους».
ΕΡΩΤΗΣΗ: Κύριε Υπουργέ στέλεχος της Νέας Δημοκρατίας φέρεται να εμπλέκεται στην υπόθεση με μεταφορά λαθραίων εμπορευμάτων και βαγονιών στον ΟΣΕ, μια υπόθεση που αναδείχθηκε μετά το προχθεσινό τραγικό συμβάν. Γνωρίζετε κάτι περισσότερο;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Για τον ΟΣΕ μίλησα και στο παρελθόν, μίλησα και χθες. Και νομίζω υπήρξα σαφής: Μίλησα για την ανάγκη να υπάρχει ασφάλεια, για τη διαφάνεια και για την οικονομική εξυγίανση του οργανισμού. Και αυτά, και δεν είναι λόγια, θα δείτε ότι είναι πράξη. Ήδη αύριο, ή το πολύ τη Δευτέρα, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΕΔΙΣΥ θα καταθέσει μηνυτήρια αναφορά στην Εισαγγελία, σε σχέση με την υπόθεση «σκραπ». Είναι μία υπόθεση που αφορά στην παραποίηση συμβάσεων, στην πλαστογράφηση συμβάσεων, στην πλαστογράφηση ουσιαστικά της υπογραφής του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΕΔΙΣΥ, έτσι ώστε με αυτό τον τρόπο, οι ιδιώτες που έκαναν σύμβαση για την αποκομιδή του «σκραπ» από τον ΟΣΕ, να κερδίζουν περισσότερα από αυτά τα οποία κανονικά θα έπρεπε να κερδίζουν και φυσικά να ζημιώνεται ο οργανισμός. Δηλαδή, άλλαζαν τις πρώτες σελίδες της σύμβασης κρατώντας την τελευταία που είχε την υπογραφή του Διευθύνοντος Συμβούλου.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Αναφέρεστε στο σημερινό Διευθύνοντα;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Του σημερινού Διευθύνοντα, του κ. Μακαντάση, του οποίου η υπογραφή πλαστογραφείτο.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Πότε γινόταν αυτό;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Γινόταν πριν κάποιους μήνες θα τα δείτε όλα.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι είναι «σκραπ»;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι παλιοσίδερα που πρέπει να απομακρύνονται για να μη μολύνουν το περιβάλλον και ο ΟΣΕ από τη διάθεσή τους έχει να κερδίσει.
Εκεί γινόταν όπως φαίνεται αυτή η ιστορία. Εμείς στείλαμε εδώ και ένα-ενάμισυ μήνα επιθεωρητές και από το Υπουργείο Μεταφορών και από το Υπουργείο Οικονομίας και από τον ίδιο τον ΟΣΕ, οι οποίοι φαίνεται ότι καταλήγουν σε αυτό το οποίο σας ανέφερα. Θα πάμε στον Εισαγγελέα και δεν έχουμε να συγκαλύψουμε τις ευθύνες κανενός.
Δεύτερον, σε σχέση με το ατύχημα του ΟΣΕ που έγινε την περασμένη Δευτέρα, γίνεται ήδη έλεγχος. Και όπως σας είπα θα βγει το πόρισμα το οποίο θα καλύψει τα πάντα. Θα ερευνηθούν όλες τις πιθανές αιτίες που μπορεί να οδήγησαν σε αυτό το ατύχημα. Και σε αυτή την περίπτωση, δεν έχουμε να συγκαλύψουμε τίποτα. Είπα στους Διευθύνοντες Συμβούλους των εταιρειών του ΟΣΕ ό,τι, όποιον και να αφορά, όποιον και να αφορά το συγκεκριμένα θέμα και όλα τα υπόλοιπα θέματα που σχετίζονται με διαφάνεια. Πρέπει να βγει στο φως η αλήθεια. Χαρακτηριστικά τους είπα και εμένα να αφορούν αυτά τα θέματα και εγώ ο ίδιος πρέπει να πάω στον Εισαγγελέα.
Και επίσης, αφού τελειώσουμε και με το θέμα του «σκραπ» και με το θέμα του ατυχήματος του Μπράλλου, στη συνέχεια, όπως σας είπα και χθες, θα προχωρήσουμε σε συγκεκριμένες ανακοινώσεις συνολικά, για την αναδιάρθρωση και εξυγίανση αυτού το οργανισμού. Ήδη μελετούσαμε το θέμα εδώ και μήνες , είχαμε φτάσει, έτσι και αλλιώς, προς το τέλος. Και πιστεύω ότι σε κάποιες μέρες θα παρουσιάσουμε πολύ συγκεκριμένα μέτρα, προκειμένου ο οργανισμός αυτός, ο εξαιρετικά προβληματικός, εξ αιτίας πολλών λόγων, οργανισμός να μπει σε μια άλλη πορεία.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Η Διοίκηση του Οργανισμού γνώριζε για αυτούς τους υπαλλήλους που είχαν το κύκλωμα ή το ανακάλυψε τώρα;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ποιο απ όλα;
ΕΡΩΤΗΣΗ: Και του υπέρβαρου και του «σκραπ».
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοιτάξτε, όσον αφορά το ατύχημα σας είπα ότι διερευνούμε όλες τις παραμέτρους. Αλλά πριν βγει το πόρισμα, επειδή τώρα ξεκίνησε η διερεύνηση, δεν θα ήταν σκόπιμο από τη δική μας πλευρά, να αναφερθούμε σε συγκεκριμένα στοιχεία. Δεν θα συγκαλύψουμε πάντως τις ευθύνες κανενός. Το άλλο θέμα, είχε περιέλθει στη γνώση της διοίκησης και του Υπουργείου, εδώ και ένα ενάμισυ μήνα περίπου. Και από τότε από την ημέρα που περιήλθε σε γνώση μας, ξεκίνησε η διερεύνηση. Και έτσι θα συμβεί με όλες τις υποθέσεις. Ο στόχος μας, ανεξάρτητα από αυτά τα δύο ζητήματα στα οποία αναφέρθηκα, είναι σε όλα τα ζητήματα που πιθανό να αφορούν σε αυτό τον οργανισμό, σε όλα τα ζητήματα να υπάρξει διερεύνηση μέχρι τέλους.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Η Διοίκηση του ΟΣΕ που τοποθετήθηκε επί υπουργίας σας ή η προηγούμενη έχουν σχέση με αυτά τα ζητήματα;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ : Όχι !.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Πότε φαίνεται, από τις καταγγελίες, να έχει συμβεί η υπόθεση με το «σκραπ»;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πριν κάποιους μήνες. Θα παρουσιαστούν τα στοιχεία. Δεν θυμάμαι να σας πω συγκεκριμένα, μπορεί να κάνω λάθος ένα- δύο μήνες, αλλά είναι μία ιστορία που έχει κάποιο βάθος χρόνου…
ΕΡΩΤΗΣΗ: Επειδή φαίνεται να υπάρχουν μικρομάγαζα μέσα στον ΟΣΕ, φαίνεται να υπάρχει γνώση μεγέθους των χρημάτων;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα πρέπει να μιλήσουμε όταν τελειώσει η διερεύνηση και έχουμε συνολική εικόνα για κάθε υπόθεση. Νομίζω ότι υπάρχει ένα θέμα. Και στο θέμα αυτό, στην αντιμετώπιση του προβλήματος αυτού πρέπει να είμαστε όλοι μαζί. Και η Κυβέρνηση και η Διοίκηση και οι συνδικαλιστές και οι εργαζόμενοι. Πρέπει να μπει μια τάξη. Και θα μπει.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Έχετε εικόνα πόσο βαθειά, σε βάθος χρόνου, φτάνουν αυτές οι ατασθαλίες;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Έχουμε ενδείξεις. Δεν είναι πρώτη φορά που σας έχω μιλήσει- και δεν το έλεγα τυχαία, ότι πρόκειται για τον πιο προβληματικό δημόσιο οργανισμό. Υπάρχει, μέσα στα προβλήματα που έχει ο οργανισμός όπως οικονομικά και άλλα, και μια έντονη διάσταση διαφάνειας. Δεν σημαίνει ότι «μαζί με τα ξερά πρέπει να κάψουμε και τα χλωρά», πρέπει να είμαστε προσεκτικοί. Αλλά δεν σημαίνει αυτή η διαπίστωση ότι πρέπει να βρούμε διάφορα άλλοθι για να συγκαλύψουμε. Δεν θα συγκαλύψουμε τίποτα!
ΕΡΩΤΗΣΗ: Βάθος χρόνου έχετε, πόσο πίσω πάει η ιστορία;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα τα δούμε. Θα αποκαλυφθούν όλα. Περιμένετε, εδώ είμαστε και όπως βλέπετε σας κάνω δηλώσεις για το συγκεκριμένα θέμα. Δεν έχω να συγκαλύψω τίποτα,
ΕΡΩΤΗΣΗ: Υπάρχουν ευθύνες στη Διοίκηση;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Η Διοίκηση τοποθετήθηκε τώρα και αποκαλύπτει μαζί μας.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Η προηγούμενη;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είπα όχι. Τα θέματα τα οποία έχουν προκύψει φαίνεται να έχουν να κάνουν με στελέχη, υπαλλήλους του οργανισμού. Θα δούμε όμως. Εκεί που έχουμε μια πιο ξεκάθαρη εικόνα, για αυτό σας μίλησα προηγουμένως, είναι το θέμα του «σκραπ».
ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΙΝΗΤΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΚΤΕΟ
Το ΥΜΕ, ύστερα από μειοδοτικό διαγωνισμό που πραγματοποίησε το Υπ. Ανάπτυξης, προμηθεύτηκε έξι (6) μονάδες Κινητών ΚΤΕΟ οι οποίες έχουν τη δυνατότητα πραγματοποίησης Τεχνικού Ελέγχου σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων ( Επιβατικών, φορτηγών, λεωφορείων και συρμών με μικτό βάρος μέχρι 18 τόνους ανά άξονα οχήματος).
-Κάθε μονάδα Κινητού ΚΤΕΟ θα πραγματοποιεί δύο ειδών Τεχνικούς Ελέγχους Οχημάτων:
-Έκτακτους Τεχνικούς Ελέγχους σε οχήματα που κυκλοφορούν στο δρόμους, με τη βοήθεια της Τροχαίας,
-Περιοδικούς Τεχνικούς Ελέγχους οχημάτων που κυκλοφορούν σε ορισμένα γεωγραφικά διαμερίσματα της χώρας στα οποία είναι δύσκολη η προσέλευση πολιτών με τα οχήματά τους, π.χ. Δωδεκάνησα, Κυκλάδες, Βόρειες Σποράδες κα.
-Κάθε μονάδα διαθέτει τον εξής εξοπλισμό :
-Φρενόμετρο –για τον έλεγχο του συστήματος φρένων,
-«Αμορτισερόμετρο» -για τον έλεγχο του συστήματος ανάρτησης,
-Συγκλισιόμετρο – για τον έλεγχο του συστήματος διεύθυνσης,
-«Τζογόμετρο»- για τους οπτικούς ελέγχους των συστημάτων διεύθυνσης –ανάρτησης.
-Φωτόμετρο –για τον έλεγχο λειτουργίας των φώτων,
-Αναλυτή καυσαερίων- για τον έλεγχο καυσαερίων βενζινοκίνητων οχημάτων και
-«Νεφελόμετρο» -για τη μέτρηση των εκπομπών καπνού των πετρελαιοκίνητων οχημάτων.
-Κάθε μονάδα διαθέτει επίσης:
-Υδραυλικό σύστημα φόρτωσης-εκφόρτωσης της από/ σε πλατφόρμα μεταφοράς με ίδια μέσα, δηλαδή χωρίς χρήση γερανού,
-Υδραυλικό σύστημα για τη λειτουργία όλων των μηχανισμών φόρτωσης-εκφόρτωσης και ανοίγματος-κλεισίματος της μονάδας.
-Ηλεκτρογεννήτρια για την παραγωγή του απαιτούμενου ηλεκτρικού ρεύματος για τη λειτουργία των μηχανημάτων-συσκευών ελέγχων.
-Κεντρική μονάδα αυτόματης λειτουργίας όλων των μηχανημάτων και συσκευών και εκτύπωσης των αποτελεσμάτων των μετρήσεων.
-Κλιματιζόμενο γραφείο ελεγκτών.
-Ας σημειωθεί ότι το πλαίσιο κάθε μονάδας και οι υδραυλικοί μηχανισμοί φόρτωσης-εκφόρτωσης και αποθήκευσης είναι κατασκευασμένα στην Ελλάδα, ενώ τα μηχανήματα ελέγχου είναι γερμανικής κατασκευής –οίκος ΜΑΗΑ.
Η Ελληνική προστιθέμενη αξία κάθε μονάδας ανέρχεται στο 50%.
Το κόστος κάθε μονάδας Κινητού ΚΤΕΟ ανήλθε σε € 225.000 πλέον ΦΠΑ 19%, δηλαδή συνολικά σε € 267.750.
-Το προσωπικό για τη λειτουργία κάθε μονάδας αποτελείται από τρία άτομα- τεχνικούς υπαλλήλους εκπαιδευμένους για τον Τεχνικό Έλεγχο όλων των κατηγοριών οχημάτων.
-Οι έξι μονάδες Κινητών ΚΤΕΟ θα διατεθούν στις Νομαρχίες Δωδεκανήσου, Κυκλάδων, Έβρου, Φλώρινας και Μαγνησίας ενώ μία μονάδα θα παραμείνει στο ΥΜΕ και θα διατίθεται σε υπόλοιπες Νομαρχίες και την Ελληνική Αστυνομία για διενέργεια έκτακτων ελέγχων.
------