22 Ιουλίου 2008

Δήλωση . ΥΕΝΑΝΠ για το διαγωνισμό του Ο.Λ.Θ.



Ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Γιώργος Βουλγαράκης, ενημερώθηκε σήμερα από τον πρόεδρο του ΟΛΘ, κ. Λάζαρο Καναβούρα και τον διευθύνοντα σύμβουλο, κ. Γιάννη Τσάρα, για τις οικονομικές προσφορές των τριών εταιρειών, που συμμετείχαν στο διαγωνισμό παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Λιμένος Θεσσαλονίκης. Οι προσφορές, που άνοιξαν σήμερα το μεσημέρι, παρουσία των εκπροσώπων των εταιρειών έχουν ως εξής:

Η κοινοπραξία αποτελούμενη από τις HPH LTD – HPI SARL – ALAPIS ΑΕΒΕ – ΛΥΔ ΑΕ προσέφερε για 30 χρόνια 3.107.742.000 ευρώ (καθαρή παρούσα αξία 599.241.000 ευρώ), με εγγυημένο το 70%, δηλαδή 2.175.419.000 ευρώ (καθαρή παρούσα αξία 419.468.000 ευρώ) και επενδύσεις στο ΣΕΜΠΟ συνολικού ύψους 489.031.000 ευρώ.

Η COSCO PACIFIC LTD προσέφερε για 30 χρόνια 881.288.000 ευρώ (καθαρή παρούσα αξία 188.538.000 ευρώ), με εγγυημένο το 70%, δηλαδή 616.902.000 ευρώ (καθαρή παρούσα αξία 131.977.000 ευρώ) και επενδύσεις στο ΣΕΜΠΟ συνολικού ύψους 331.533.000 ευρώ.

Τέλος, η κοινοπραξία αποτελούμενη από τις P&O – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΑΕ – ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΑΕ προσέφερε για 30 χρόνια 430.422.000 ευρώ (καθαρή παρούσα αξία 97.651.000 ευρώ), με εγγυημένο το 70%, δηλαδή 301.295.000 ευρώ (καθαρή παρούσα αξία 68.356.000 ευρώ) και επενδύσεις στο ΣΕΜΠΟ συνολικού ύψους 468.087.000 ευρώ.

Στη συνέχεια, ο κ. Γιώργος Βουλγαράκης, αφού ενημέρωσε τον Πρωθυπουργό, κ. Κώστα Καραμανλή, για τα αποτελέσματα του διαγωνισμού, έκανε την εξής δήλωση:

«Με την αποσφράγιση των προσφορών ολοκληρώνεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο μια σημαντική φάση του διαγωνισμού και γίνονται φανερά τα οικονομικά οφέλη, που θα προκύψουν για το Ελληνικό Δημόσιο, τον ΟΛΘ και την τοπική κοινωνία. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι η Θεσσαλονίκη αλλάζει σελίδα. Με την υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου και τις παράλληλες δραστηριότητες που θα αναπτυχθούν, η Θεσσαλονίκη δε θα είναι πια ένα μικρό λιμάνι που θα εξυπηρετεί εσωτερικές ανάγκες. Γίνεται λιμενικός κόμβος μεταξύ Ανατολής και Δύσης, πύλη του διεθνούς εμπορίου για τις χώρες των Βαλκανίων αλλά και ολόκληρης της Ανατολικής Ευρώπης. Πέραν αυτών θα δημιουργηθούν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας. Αυτό που δεν μπορεί να μετρηθεί με αριθμούς είναι τα πολιτικά και στρατηγικά πλεονεκτήματα, που αποκτά η Θεσσαλονίκη και η Βόρειος Ελλάδα γενικότερα.
Με την παραχώρηση δραστηριοτήτων στους εμπορευματικούς σταθμούς των λιμένων Θεσσαλονίκης και Πειραιά εξασφαλίζεται πλήρως ο ανταγωνισμός και η Ελλάδα μπαίνει δυναμικά στον παγκόσμιο λιμενικό χάρτη, με τεράστια οφέλη για τη χώρα μας και τελικά τον πολίτη.
Για την υλοποίηση αυτής της μεγάλης μεταρρύθμισης, η κυβέρνηση εργάσθηκε μεθοδικά ξεπερνώντας τις δυσκολίες και τα εμπόδια που τέθηκαν όλο αυτό το διάστημα, για να εξυπηρετήσουν ορισμένοι μικροκομματικές σκοπιμότητες.
Κλείνοντας, επιθυμώ να συγχαρώ την διοίκηση του ΟΛΘ για τα αποτελέσματα του διαγωνισμού και να την ευχαριστήσω για την άρτια προετοιμασία και την υλοποίηση του. Θα ακολουθήσει τις επόμενες ημέρες η διαδικασία ανάδειξης προσωρινού αναδόχου, μέσα στο χρονοδιάγραμμα που από την αρχή είχαμε θέσει.»