15 Μαΐου 2025

Αλλαγές από την Airbnb | Επαναλανσάρει τo Εxperiences προσπαθώντας να ανταγωνιστεί τα ξενοδοχεία airbnb Αλλαγές από την Airbnb | Επαναλανσάρει τo Εxperiences προσπαθώντας να ανταγωνιστεί τα ξενοδοχεία

 

Η καλοκαιρινή εκδήλωση της Airbnb για το 2025 ήταν πολύαναμενόμενη, χάρη στην πολύ συζητημένη επανεκκίνηση της κάθετης αγοράς Experiences της εταιρείας.

Σήμερα, μετά τα μεικτά οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου, ο γίγαντας των βραχυπρόθεσμων ενοικιάσεων επανεκκίνησε επίσημα την Experiences, μαζί με μια άλλη νέα κάθετη αγορά, την Airbnb Services, και μια νέα εφαρμογή για κινητά, κατά τη διάρκεια μιας εκδήλωσης με τη συμμετοχή πολλών διασημοτήτων στο Λος Άντζελες.


Οι νέες και ανανεωμένες κατηγορίες της Airbnb έρχονται μετά την ανακοίνωση της εταιρείας τον Φεβρουάριο ότι θα δαπανήσει έως 250 εκατομμύρια δολάρια σε νέες επιχειρηματικές δραστηριότητες φέτος. Τότε, ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Airbnb, Brian Chesky, κάλεσε για «την αρχή μιας νέας Airbnb», σύμφωνα με το συχνά συζητημένο σχέδιό του να επεκταθεί πέρα από την κύρια δραστηριότητα της Airbnb.

«Πριν από δεκαεπτά χρόνια, αλλάξαμε τον τρόπο με τον οποίο ταξιδεύουν οι άνθρωποι. Με περισσότερους από 2 δισεκατομμύρια επισκέπτες, η Airbnb είναι συνώνυμη με ένα μέρος για διαμονή», δήλωσε ο Chesky. «Με την έναρξη των υπηρεσιών και των εμπειριών, αλλάζουμε ξανά τον τρόπο ταξιδιού».

Ο Chesky δήλωσε ότι πιστεύει ότι οι ταξιδιώτες συχνά επιλέγουν ξενοδοχεία για τις υπηρεσίες που προσφέρουν, ενώ παραδοσιακά επιλέγουν Airbnb για τον χώρο. «Τώρα, σας προσφέρουμε το καλύτερο και των δύο κόσμων: καταπληκτικά σπίτια με υπηρεσίες που τα κάνουν ακόμα πιο ξεχωριστά».

Όταν ρωτήθηκε κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης μετά την ομιλία του, ο Chesky είπε ότι έχει το βλέμμα στραμμένο στο συνδεδεμένο ταξίδι, ένα concept για ένα εύκολο ταξίδι από την αρχή μέχρι το τέλος, το οποίο συζητείται εδώ και καιρό και έχει οριστεί ως στόχος από άλλες εταιρείες, όπως η Booking Holdings.

Υπηρεσίες Airbnb
Οι υπηρεσίες Airbnb επιτρέπουν στα καταλύματα που είναι εγγεγραμμένα στον ιστότοπό της να προσφέρουν στους επισκέπτες τις συμπληρωματικές υπηρεσίες που μπορεί να χρειαστούν κατά τη διάρκεια της διαμονής τους και τις οποίες έχουν συνηθίσει να βρίσκουν στα ξενοδοχεία.

Όπως σημείωσε η Madeline List, διευθύντρια έρευνας και ειδικών έργων της Phocuswright, σε πρόσφατη έκθεση με τίτλο «U.S. Short-Term Rentals 2025: B2B Technology and Distribution Landscape» (Βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις στις ΗΠΑ το 2025: Τεχνολογία B2B και τοπίο διανομής), «Ο ξενοδοχειακός τομέας έχει από καιρό κατανοήσει ότι η κερδοφορία πρέπει να προέρχεται από συμπληρωματικές πηγές εσόδων που υπερβαίνουν τις κρατήσεις δωματίων. Για τις STR, αυτές οι πηγές εσόδων βρίσκονται ακόμη σε φάση ανάπτυξης».

Η υπηρεσία Services ξεκινά με 10 κατηγορίες: επαγγελματίες σεφ, έτοιμα γεύματα, catering, φωτογράφοι, πιστοποιημένοι μασέρ, θεραπείες σπα, προσωπική γυμναστική, κομμωτές, μακιγέρ και ειδικοί νυχιών, με σχέδια να προστεθούν και άλλες στο μέλλον.

Ωστόσο, η στρατηγική της Airbnb δεν περιορίζεται στους επισκέπτες της: αυτές οι υπηρεσίες μπορούν να κρατηθούν ως μέρος μιας διαμονής Airbnb ή ξεχωριστά, για παράδειγμα στο σπίτι κάποιου. Αυτή η νέα επιχειρηματική δραστηριότητα συνάδει με το σχόλιο του Chesky κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης για τα αποτελέσματα του 4ου τριμήνου του 2024, τον Φεβρουάριο, ότι «θα ήθελε πολύ… μια μέρα οι άνθρωποι να μας χρησιμοποιούν μία ή δύο φορές την εβδομάδα».

Η εταιρεία δήλωσε ότι οι πάροχοι υπηρεσιών — τους οποίους αποκαλεί επίσης «οικοδεσπότες» — έχουν κατά μέσο όρο 10 χρόνια εμπειρίας και έχουν περάσει από τη διαδικασία επαλήθευσης ταυτότητας της Airbnb. Σημείωσε επίσης ότι πολλοί οικοδεσπότες υπηρεσιών είναι «διακεκριμένοι στον τομέα τους», συμπεριλαμβανομένων σεφ από εστιατόρια με αστέρια Michelin και ελίτ προπονητών.

Επίσημη επανεκκίνηση του Airbnb Experiences
Η ιστορία του Airbnb Experiences ξεκίνησε πριν από σχεδόν μια δεκαετία, με την εταιρεία να κάνει μερικές αμφιλεγόμενες κινήσεις τα τελευταία χρόνια. Μετά από μήνες εικασιών σχετικά με την επανεκκίνηση και τη συνεχιζόμενη συζήτηση για την κατηγορία εμπειριών στον τομέα των ταξιδιών, η Airbnb παρουσίασε επίσημα τα μελλοντικά της σχέδια.

Στην ανανεωμένη έκδοση του Experiences, η Airbnb δήλωσε ότι θα προσφέρει «έναν πιο αυθεντικό τρόπο να ζήσεις μια πόλη» μέσω προσφορών «που φιλοξενούνται από ντόπιους που γνωρίζουν καλύτερα την πόλη τους». Θα είναι διαθέσιμο σε όλους τους χρήστες της εφαρμογής, ανεξάρτητα από το αν έχουν κάνει κράτηση μέσω της Airbnb. Το Experiences θα είναι διαθέσιμο αρχικά σε 650 πόλεις.

«Οι σημερινές ταξιδιωτικές δραστηριότητες δεν προσφέρουν πραγματική σύνδεση με την πόλη που επισκέπτεστε», δήλωσε ο Chesky. «Ο πιο αυθεντικός τρόπος για να εξερευνήσετε μια πόλη είναι με τους ντόπιους που την γνωρίζουν καλύτερα. Με το Airbnb Experiences, μην αρκείστε στο να δείτε ένα μέρος, ζήστε το».

Η Airbnb θα προσφέρει ένα ευρύ φάσμα εμπειριών, όπως επιλογές για επίσκεψη σε αξιοθέατα και μουσεία, ευκαιρίες για γαστρονομικές περιηγήσεις και μαθήματα μαγειρικής, καθώς και υπαίθριες δραστηριότητες και εμπειρίες με άγρια ζώα, μεταξύ άλλων.

Η Airbnb δήλωσε ότι οι εμπειρίες της ελέγχονται για την ποιότητά τους σε μια συνεχή διαδικασία και έχουν σχεδιαστεί για να είναι κοινωνικές. Οι ταξιδιώτες θα μπορούν να δουν ποιοι άλλοι στην Airbnb έχουν κλείσει μια εμπειρία και να στείλουν μηνύματα σε ομάδες συμμετεχόντων και μεμονωμένους συμμετέχοντες. Η εταιρεία πρόσθεσε ότι σε ορισμένες πόλεις θα λανσάρει επίσης το Airbnb Originals, το οποίο περιέγραψε ως «εξαιρετικές εμπειρίες που φιλοξενούνται από τους πιο ενδιαφέροντες ανθρώπους του κόσμου».

Μικτές αντιδράσεις του κλάδου
Οι αρχικές αντιδράσεις τις ώρες που ακολούθησαν την ανακοίνωση της Airbnb για το καλοκαίρι του 2025 ήταν μικτές.

«Το ζητούμενο είναι να επιταχυνθεί εκ νέου η ανάπτυξη στις βασικές αγορές τους, ώστε να κατακτήσουν μεγαλύτερο μερίδιο από τα χρήματα των ταξιδιωτών όταν αυτοί επισκέπτονται την αγορά, και αυτό τους δίνει την ευκαιρία», δήλωσε ο Jamie Lane, επικεφαλής οικονομολόγος και ανώτερος αντιπρόεδρος αναλυτικής της εταιρείας δεδομένων βραχυπρόθεσμων ενοικιάσεων AirDNA, ο οποίος παρευρέθηκε στην εκδήλωση στο Λος Άντζελες.

Ο Christian Watts, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Magpie, δήλωσε σε ένα email ότι υπάρχουν διάφορες απόψεις σχετικά με το τι πρέπει να κάνει η Airbnb για να καταστήσει ξανά επιτυχημένη την κάθετη αγορά της Experiences. Με αυτή την κυκλοφορία, πιστεύει ότι είναι πιθανό ο γίγαντας STR να ευημερήσει στον χώρο. «Ίσως να έχουν συγκεντρώσει αρκετά στοιχεία, μαζί με την προωθητική ενέργεια που τα υποστηρίζει, για να το κάνουν επιτυχημένο αυτή τη φορά», δήλωσε ο Watts.
ΠΗΓΗ https://money-tourism.gr/