«Όλοι γνωριζόμαστε, παρότι η Λάρισα είναι μια μεγάλη πόλη. Εμείς γνωριζόμαστε. Δεν μπορούσε να γίνει σταθμάρχης αν δεν υπήρχε ρουσφέτι. Είναι αδιανόητο να γίνεις σταθμάρχης», αποκάλυψε, μεταξύ άλλων, στην εκπομπή “Αντιθέσεις” της “ΚΡΗΤΗ TV” με τον Γιώργο Σαχίνη, ο πρώην σταθμάρχης Λαρίσης Ιωάννης Κολλάτος
Με πολιτική παρέμβαση βρέθηκε στη θέση του σταθμάρχη Λάρισας ο 59χρονος, ο οποίος διώκεται ποινικά ως υπαίτιος για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη. Αυτό αποκάλυψε, μεταξύ άλλων, στην εκπομπή “Αντιθέσεις” της “ΚΡΗΤΗ TV” με τον Γιώργο Σαχίνη, ο πρώην σταθμάρχης Λαρίσης Ιωάννης Κολλάτος.
Εξάλλου, όπως ανέφερε μιλώντας στην “ΚΡΗΤΗ TV” ο κ. Κολλάτος, ο κατηγορούμενος έγινε σταθμάρχης στις 24 Ιανουαρίου, συμπληρώνοντας ότι ήταν «εγκληματικό» το ότι τοποθετήθηκε «υπεύθυνος, μόνος του στον σταθμό Λαρίσης».
«Ήταν σίγουρο ότι θα γίνει κάποιο ατύχημα. Βέβαια, κανείς δεν πίστευε ότι θα γίνει ένα τέτοιο τρομερό ατύχημα!», επισήμανε ο κ. Κολλάτος.
«Ο συγκεκριμένος σταθμάρχης ήταν υπάλληλος του ΟΣΕ από το 1987-1988. Ήταν στο γραφείο αποσκευών κι ήταν αχθοφόρος. Μετέφερε τις βαλίτσες των επιβατών των τρένων ή των αποβιβασθέντων (...). Εγώ κάποια στιγμή τον είχα βοηθό (...) τον είχα στη δουλειά μου. Αυτός το 2012 περίπου πήρε μετάταξη. Πήγε στο υπουργείο Παιδείας, στα σχολικά βιβλία. Δηλαδή μετέφερε τα σχολικά βιβλία στα σχολεία στη Λάρισα. Και ξαφνικά, το 2022, τον Αύγουστο, με τη μεσολάβηση του πολιτικού γραφείου του, τον κάνουνε σταθμάρχη. Του βουλευτή του δικού του... του κόμματος... (...). Όλοι γνωριζόμαστε, παρότι η Λάρισα είναι μια μεγάλη πόλη. Εμείς γνωριζόμαστε.
Δεν μπορούσε να γίνει σταθμάρχης αν δεν υπήρχε ρουσφέτι. Είναι αδιανόητο να γίνεις σταθμάρχης. Ο σταθμάρχης είναι υπεύθυνη δουλειά, είναι επικίνδυνη δουλειά! Θέλει γνώσεις, διάβασμα, σχολή, εκπαίδευση. Δεν μπορείς στα 59 σου χρόνια να γίνεις σταθμάρχης. Δουλειά ήθελε ο άνθρωπος... Δεν ήταν κακό αυτό! Δεν ήταν κακό να θέλει να επανέλθει. Ήταν οικονομικό το κίνητρο για να γίνει σταθμάρχης. Η διαφορά ήταν περίπου στα 1.000 ευρώ κι εφόσον θα έβγαινε στη σύνταξη, θα έπρεπε να βγει με τον βαθμό του σταθμάρχη, με το μισθολόγιο του σταθμάρχη. Δεν είναι κακό, αλλά αυτοί που αποφάσισαν να τον κάνουν σταθμάρχη έχουν ευθύνες!», ανέφερε αρχικά ο κ. Κολλάτος.
Ερωτηθείς για το αν είναι σύνηθες να τοποθετείται ο σταθμάρχης σε έναν τόσο κομβικής σημασίας σιδηροδρομικό σταθμό, όπως αυτός της Λάρισας, πιστοποιημένα εκπαιδευμένος με εμπειρία 5 ημερών, ο κ. Κολλάτος απάντησε ότι είναι «απαράδεκτο! Αλλά το τελευταίο χρονικό διάστημα ο σιδηρόδρομος έχει απαξιωθεί. Έγινε μπάχαλο! Στο γραφείο που δούλευε ο σταθμάρχης έπρεπε να δουλεύουν δύο σε κάθε βάρδια. Εμείς δύο δουλεύαμε. Δύο σε κάθε βάρδια. Και πριν από πέντε μέρες τον βάλαν μόνο του να εργαστεί. Να κάνει τι; Με τι πείρα; Με τι γνώσεις; Ένας σταθμάρχης για να μπορεί να λειτουργήσει, πρέπει να διαβάσει, να ασχοληθεί με το αντικείμενο. Δεν μπορείς να τα μάθεις έτσι. Έκανε τρεις μήνες θεωρία και τρεις μήνες πρακτική. Και λοιπόν; Δεν μπορούσε να είναι έτοιμος!
Εγώ, για να γίνω σταθμάρχης στη Λάρισα, πέρασαν έξι χρόνια. Δούλευα σαν βοηθός, γύρισα τους σταθμούς όλου του δικτύου κι όταν πήγα στη Λάρισα ήμουν βοηθός παλαιότερου σταθμάρχη, ο οποίος με επέβλεπε! Δεν μπορείς να γίνεις σταθμάρχης από τη μια στιγμή στην άλλη. Και σε έναν σταθμό όπως η Λάρισα, με 80 δρομολόγια την ημέρα, με χιλιάδες επιβάτες!
(...) Ο συγκεκριμένος έγινε σταθμάρχης 24 Ιανουαρίου. Τον πήγαν για λίγες ημέρες, για 8-10 μέρες, στον σταθμό Καλαμπάκας. Είναι ένας τερματικός σταθμός, όπου γίνονται δύο δρομολόγια την ημέρα. Καλώς. (...) του κάνουν μία μέρα εκπαίδευση και τον βάζουν υπεύθυνο, μόνο του στον σταθμό Λάρισας! Απαράδεκτο. Εγκληματικό! Ήταν σίγουρο ότι θα γίνει κάποιο ατύχημα. Βέβαια κανείς δεν πίστευε ότι θα γίνει ένα τέτοιο τρομερό ατύχημα. Ήταν εντελώς έξω από τη φαντασία μας. Αλλά μόλις το μάθαμε, όλοι περιμέναμε ότι σίγουρα κάτι θα συμβεί. Από μικρό μέχρι μεγάλο. Το ξέραμε...».
Ερωτηθείς για τον σταθμάρχη Νέων Πόρων, ο κ. Κολλάτος ανέφερε ότι «ενήργησε σωστά. Όταν έφυγε η εμπορική αμαξοστοιχία από τους Νέους Πόρους, ενημέρωσε τον σταθμάρχη Λάρισας. Ήξερε ο σταθμάρχης Λάρισας ότι έρχεται εμπορική αμαξοστοιχία από τη γραμμή καθόδου».
Ερωτηθείς για το αν όταν έφυγε η επιβατική αμαξοστοιχία από τη Λάρισα ενημέρωσε ο σταθμάρχης Λάρισας τον σταθμάρχη Νέων Πόρων ότι έρχεται από τη γραμμή καθόδου, απάντησε «όχι! Του είπε απλά ότι έφυγε ευθεία, ότι έφυγε από τη γραμμή ανόδου. Δεν το γνώριζε ότι το τρένο μπήκε σε γραμμή καθόδου (...) έδιωξε το τρένο και ησύχασε, τελείωσε (...). Δεν είχε διαπιστώσει το λάθος του (...). Είχε την πεποίθηση ότι το τρένο το στέλνει στη γραμμή ανόδου, κανονικά, δεν το είδε το κλειδί ότι ήταν ανάποδο, δεν είδε ότι το τρένο πήγαινε στη γραμμή καθόδου, έδιωξε το τρένο κι ησύχασε. Πάει, τελείωσε».
«Το σύστημα τηλεδιοίκησης εργάστηκε λίγο χρονικό διάστημα μετά από εμένα και το κλείσανε γιατί, στον βωμό του κέρδους (...) η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έπρεπε να βγάλει κάποια κέρδη. Το εξιλαστήριο θύμα ήταν το προσωπικό, που ή το απέλυσε ή το μετέταξε, πήγε σε άλλες κρατικές υπηρεσίες. Και την τηλεδιοίκηση την έκλεισε. Δεν τους ενδιάφερε η ασφάλεια», ανέφερε ακόμη ο κ. Κολλάτος, ο οποίος, απαντώντας στο ποιοι είναι υπεύθυνοι, είπε «αυτοί που τον έκαναν σταθμάρχη (σ.σ. τον κατηγορούμενο), η υπηρεσία του ΟΣΕ που επέλεξε να τον βάλει στον συγκεκριμένο σταθμό ανεκπαίδευτο».
«Η απόδοση ευθυνών πρέπει να πάει και σ’ αυτούς που έδιωξαν τους σταθμάρχες κι άφησαν να δουλεύει ένας σταθμάρχης σε κάθε βάρδια, να πάει σ’ αυτούς που έκλεισαν την τηλεδιοίκηση, σ’ αυτούς που δεν εκσυγχρόνισαν τον σιδηρόδρομο. Γενικά είναι ο ΟΣΕ, έχουν ευθύνες οι διευθυντές που αμείβονται με τον τρόπο που αμείβονται, πλουσιοπάροχα... ας αναλάβουν τις ευθύνες τους!», ανέφερε με νόημα ο κ. Κολλάτος.
Ο ίδιος, ερωτηθείς για την πολιτική παρέμβαση που “έστειλε” τον κατηγορούμενο σε ένα τέτοιο πόστο, είπε ότι «δεν μπορώ να αναφέρω για το ποιος πολιτικός έκανε το ρουσφέτι. Γιατί πρέπει να έχω αποδείξεις ότι ο συγκεκριμένος ή η συγκεκριμένη... τρεις είναι οι βουλευτές της Ν.Δ. στη Λάρισα, ή η Νομαρχιακή Επιτροπή ήταν αυτός που το έκανε. Πολλά ακούγονται, πολλά γράφονται, αλλά αποδείξεις δεν υπάρχουν. Δεν το γνωρίζω».
Σοκαριστικές αλήθειες - «Όλοι γνώριζαν... όλοι!»
Στην εκπομπή “Αντιθέσεις” μίλησε και ο πρώην διευθυντής Ασφαλείας ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Χρήστος Ρετσίνας, ο οποίος τόνισε ότι «από το τέλος του ’20, όταν μεταφέρθηκε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στα καινούργια της γραφεία στη Συγγρού, απέσυρε το προσωπικό από αυτήν την υπηρεσία παρακολούθησης της κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ο αυτόματος δευτεροβάθμιος έλεγχος».
Με τη σειρά του, ο πρόεδρος του Σωματείου Μηχανοδηγών της “Hellenic Train Α.Ε.” Κώστας Γενηδούνιας υποστήριξε ότι «όλοι γνώριζαν... όλοι!».
Τέλος, ο διευθυντής της εταιρείας που διαχειρίζεται τη σιδηροδρομική γραμμή υψηλής ταχύτητας Γαλλίας-Ισπανίας Línea Figueras Perpignan, Πέτρος Παπαγιαννάκης, ο οποίος συμμετείχε στη συζήτηση, ερωτήθηκε για το τι θα γινόταν εάν υπήρχαν στην Ελλάδα τα «συστήματα που έχουν εκεί».
«Καταρχάς, το σύστημα ασφαλείας θα εμπόδιζε τον χειριστή να φέρει δύο τρένα σε ασύμβατο δρόμο. Δηλαδή, δε θα επέτρεπε στον χειριστή να βάλει τις αλλαγές, τις βελόνες δηλαδή, σε τέτοια θέση που δύο τρένα να συγκρουστούν. Και αν φερειπείν ένα τρένο είχε ήδη σταματήσει, δηλαδή είχε βρει το κόκκινο και ο μηχανοδηγός είχε προσπαθήσει εσκεμμένα να το περάσει, αυτόματα το σύστημα θα ακινητοποιούσε το τρένο με αυτόματη πέδηση», ανέφερε ο κ. Παπαγιαννάκης.
ΠΗΓΗ ΑΝΤΙΘΕΣΕΙΣ" με τον Γιώργο Σαχίνη
📺 Στην ΚΡΗΤΗ TV