Παρότι αντίστοιχο πρόβλημα αντιμετωπίζουν και άλλοι κλάδοι της οικονομίας, στον τουρισμό και την εστίαση αφενός εμφανίζεται εντονότερο, αφετέρου λόγω της αυξημένης τουριστικής κίνησης οι απαιτήσεις για την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών σε όσους επισκέπτονται τη χώρα μας είναι μεγάλες.
Από την πλευρά τους, οι εργαζόμενοι πάντως, υπογραμμίζουν τις δύσκολες συνθήκες υπό τις οποίες καλούνται συχνά να δουλέψουν, όπως πχ. εξαντλητικά ωράρια αλλά και το ζήτημα των αμοιβών που λαμβάνουν.
Την περίοδο που διανύουμε οι επιχειρήσεις ήδη έχουν αρχίσει να μπαίνουν σε έντονους ρυθμούς προετοιμασίας ενόψει της νέας τουριστικής σεζόν, η οποία φέτος σε περιοχές όπως η Ρόδος ξεκινά από νωρίς.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια της προηγούμενης σεζόν πολλές επιχειρήσεις και στους δύο κλάδους, λειτούργησαν, χωρίς να έχουν καλύψει κενά σε σημαντικά πόστα.
60.000 κενές θέσεις
Για τη φετινή σεζόν, όπως σημείωνε πρόσφατα στο CNN Greece o πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας των Εργαζομένων Επισιτισμού- Τουρισμού, Γιώργος Χότζογλου, υπολογίζεται πως κενές θέσεις μπορεί να ξεπεράσουν τις 60.000, με τα μεγαλύτερα προβλήματα να παρατηρούνται. στις περιοχές με έντονη τουριστική κίνηση, όπως σε Ρόδο, Κρήτη και Χαλκιδική.
Σε ό,τι αφορά τον κλάδο της εστίασης, οι κενές θέσεις εργασίας στην πλειονότητα των επιχειρήσεων, μικρότερων και μεγαλύτερων, είναι ένα γεγονός που παρατηρείται πλέον σε όλη τη διάρκεια του έτους, ακόμη και στα μεγάλα αστικά κέντρα. Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα που ανέφερε πρόσφατα στο CNN Greece, o Γενικός Διευθυντής της Ελληνικής Ένωσης Επιχειρήσεων Οργανωμένης Εστίασης, Γιάννη Λιάρος για αλυσίδα του κλάδου που διατηρεί 15-18 καταστήματα, από την οποία λείπουν συνολικά 70-80 εργαζόμενοι. Οι ελλείψεις στον κλάδο της εστίασης αφορούν σε όλες τις ειδικότητες, τόσο σε σερβιτόρους, όσο και σε προσωπικό στην κουζίνα αλλά ακόμη και σε οδηγούς για delivery ή προμήθειες.