Ο Αναπληρωτής Περιφερειάρχης, κ. Γιάννης Καλτάκης, με αρμοδιότητα στον Τουρισμό επισκέφθηκε τη Χίο από το Σάββατο 27/1 με σκοπό να πραγματοποιήσει συναντήσεις με τους τουριστικούς φορείς του νησιού.
Την Δευτέρα 29/1, ο κ. Καλτάκης συναντήθηκε με τον Αντιδήμαρχο Χίου, κ. Γιώργο Χριστάκη, υπεύθυνο για τον τουρισμό, με τον κ. Παντελή Λεγάτο, Πρόεδρο του Επιμελητηρίου Χίου και του Λιμενικού Ταμείου Χίου, με το νέο Δ.Σ. του Ιδιωτικού Φορέα Τουρισμού και τον Πρόεδρο κ. Κώστα Μούνδρο, με τον Πρόεδρο του Συλλόγου ιδιοκτητών ενοικιαζόμενων Δωματίων, κ. Γιώργο Μυλωνάδη, με τον Πρόεδρο του Σωματείου επιχειρηματιών ενοικιαζομένων αυτοκινήτων, κ. Γιώργο Ατσάλη, με την Πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Χίου, κ. Αντιγόνη Μαϊστράλη, με την Πρόεδρο του Τμήματος Τουρισμού του πανεπιστημίου Αιγαίου κ. Ντουμή, καθώς και με επιχειρηματίες του Τουρισμού.
Στόχος αυτών των συναντήσεων ήταν η διαβούλευση με τους φορείς προκειμένου να τεθούν τα ζητήματα που απασχολούν τους τουριστικούς φορείς και επιχειρηματίες.
Την Δευτέρα 29/1, ο κ. Καλτάκης συναντήθηκε με τον Αντιδήμαρχο Χίου, κ. Γιώργο Χριστάκη, υπεύθυνο για τον τουρισμό, με τον κ. Παντελή Λεγάτο, Πρόεδρο του Επιμελητηρίου Χίου και του Λιμενικού Ταμείου Χίου, με το νέο Δ.Σ. του Ιδιωτικού Φορέα Τουρισμού και τον Πρόεδρο κ. Κώστα Μούνδρο, με τον Πρόεδρο του Συλλόγου ιδιοκτητών ενοικιαζόμενων Δωματίων, κ. Γιώργο Μυλωνάδη, με τον Πρόεδρο του Σωματείου επιχειρηματιών ενοικιαζομένων αυτοκινήτων, κ. Γιώργο Ατσάλη, με την Πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Χίου, κ. Αντιγόνη Μαϊστράλη, με την Πρόεδρο του Τμήματος Τουρισμού του πανεπιστημίου Αιγαίου κ. Ντουμή, καθώς και με επιχειρηματίες του Τουρισμού.
Στόχος αυτών των συναντήσεων ήταν η διαβούλευση με τους φορείς προκειμένου να τεθούν τα ζητήματα που απασχολούν τους τουριστικούς φορείς και επιχειρηματίες.
Οι φορείς της Χίου στις κατ’ ιδίαν συναντήσεις τους με τον κ. Καλτάκη αναφέρθηκαν στα σημαντικά προβλήματα υποδομών (ξενοδοχεία κτλ) που αντιμετωπίζει η Χίος, όπως η ανεπάρκεια του αερολιμένα και των χώρων του Τελωνείου και ανέπτυξαν τις προτάσεις και τις στοχεύσεις τους.
Ο κ. Καλτάκης τόνισε ότι είναι προφανές πως τα νησιά της Π.Β.Α. έχουν διαφορετικό βαθμό τουριστικής ανάπτυξης το καθένα, άλλες ανάγκες και προτεραιότητες και γι’ αυτό είναι πολύ σημαντικό να ακούσει τα θέματα που υπάρχουν από τους ίδιους τους τοπικούς φορείς. Αυτός είναι και ο λόγος που η Π.Β.Α. πέρα από το διαπεριφερειακό έργο για την τουριστική προβολή, επιλέγει να υπάρχει και ένα έργο ξεχωριστό ανά Περιφερειακή Ενότητα, ώστε σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς να εντάσσονται κατά προτεραιότητα οι δράσεις προβολής για κάθε νησί ξεχωριστά.
Σημείωσε ωστόσο πως παρά τις μεγάλες προσπάθειες που καταβάλλει τα τελευταία χρόνια η Περιφερειακή Αρχή, με τις συστηματικές δράσεις εξωστρέφειας και τις στοχευμένες ενέργειες για όλα τα νησιά και για την Χίο , όπως το Μεσαιωνικό Φεστιβάλ για παράδειγμα με μεγάλη πανελλήνια προβολή απαιτείται η συνεργασία και η σύμπραξη όλων και κυρίως η έμπρακτη συμμετοχή της κεντρικής εξουσίας για να μπορέσει να υπάρξει τουριστική ανάπτυξη, καθώς από μόνη της η Περιφερειακή Αρχή, όσο καλή πρόθεση και διάθεση και αν έχει δεν μπορεί να διορθώσει παθογένειες και ελλείψεις ετών.
Ο κ. Καλτάκης τόνισε πως γίνεται τεράστια προσπάθεια από την Περιφερειακή Αρχή για να αλλάξει το Brand name της Χίο, να αναδιαμορφώσει δηλαδή την εικόνα της Χίου και των άλλων νησιών (Rebranding) που έχουν στιγματιστεί από το μεταναστευτικό, κάνοντας συγκεκριμένες δράσεις που έχουν αποδέκτη το ευρύ πανελλαδικά κοινό και ως κύριο στόχο να προβάλλουν την εικόνα του νησιού ώστε να μπει στον τουριστικό χάρτη με αξιώσεις έχοντας να αντιμετωπίσει μια σειρά από ζητήματα όπως η έλλειψη τουριστικών δομών κυρίως σε μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες, η έλλειψη τεχνογνωσίας και εμπειρίας σε ζητήματα τουρισμού συγκριτικά με τα άλλα νησιά του Αιγαίου και την Κρήτη καθώς επίσης και πόρων, αφού μέχρι σήμερα οι όποιες δράσεις γίνονται από την Περιφέρεια καλύπτονται από ιδίους πόρους και όχι από το αρμόδιο Υπουργείο Τουρισμού το οποίο χρηματοδοτεί αποκλειστικά τους Δήμους.
Παράλληλα επεσήμανε τις δυσκολίες που παρουσιάζονται όσον αφορά την προσβασιμότητα μέσω ακτοπλοϊκών συνδέσεων και το κόστος αυτών από την Ηπειρωτική Ελλάδα, γεγονός που αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για την προσέλκυση τουριστών και δη οικογενειών.
Ο κ. Καλτάκης δεσμεύθηκε να διατηρήσει συνεχή επαφή με τους τοπικούς φορείς, προκειμένου να επιλυθούν στο μέτρο του δυνατού τα παραπάνω ζητήματα αλλά για να υλοποιηθούν από την Περιφέρεια Β.Α. δράσεις συντονισμένες και αποτελεσματικές ενώ ανάλογες συναντήσεις με τους φορείς και τους Δήμους έχουν προγραμματιστεί και για τα άλλα νησιά της Π.Β.Α.
Ο κ. Καλτάκης τόνισε ότι είναι προφανές πως τα νησιά της Π.Β.Α. έχουν διαφορετικό βαθμό τουριστικής ανάπτυξης το καθένα, άλλες ανάγκες και προτεραιότητες και γι’ αυτό είναι πολύ σημαντικό να ακούσει τα θέματα που υπάρχουν από τους ίδιους τους τοπικούς φορείς. Αυτός είναι και ο λόγος που η Π.Β.Α. πέρα από το διαπεριφερειακό έργο για την τουριστική προβολή, επιλέγει να υπάρχει και ένα έργο ξεχωριστό ανά Περιφερειακή Ενότητα, ώστε σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς να εντάσσονται κατά προτεραιότητα οι δράσεις προβολής για κάθε νησί ξεχωριστά.
Σημείωσε ωστόσο πως παρά τις μεγάλες προσπάθειες που καταβάλλει τα τελευταία χρόνια η Περιφερειακή Αρχή, με τις συστηματικές δράσεις εξωστρέφειας και τις στοχευμένες ενέργειες για όλα τα νησιά και για την Χίο , όπως το Μεσαιωνικό Φεστιβάλ για παράδειγμα με μεγάλη πανελλήνια προβολή απαιτείται η συνεργασία και η σύμπραξη όλων και κυρίως η έμπρακτη συμμετοχή της κεντρικής εξουσίας για να μπορέσει να υπάρξει τουριστική ανάπτυξη, καθώς από μόνη της η Περιφερειακή Αρχή, όσο καλή πρόθεση και διάθεση και αν έχει δεν μπορεί να διορθώσει παθογένειες και ελλείψεις ετών.
Ο κ. Καλτάκης τόνισε πως γίνεται τεράστια προσπάθεια από την Περιφερειακή Αρχή για να αλλάξει το Brand name της Χίο, να αναδιαμορφώσει δηλαδή την εικόνα της Χίου και των άλλων νησιών (Rebranding) που έχουν στιγματιστεί από το μεταναστευτικό, κάνοντας συγκεκριμένες δράσεις που έχουν αποδέκτη το ευρύ πανελλαδικά κοινό και ως κύριο στόχο να προβάλλουν την εικόνα του νησιού ώστε να μπει στον τουριστικό χάρτη με αξιώσεις έχοντας να αντιμετωπίσει μια σειρά από ζητήματα όπως η έλλειψη τουριστικών δομών κυρίως σε μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες, η έλλειψη τεχνογνωσίας και εμπειρίας σε ζητήματα τουρισμού συγκριτικά με τα άλλα νησιά του Αιγαίου και την Κρήτη καθώς επίσης και πόρων, αφού μέχρι σήμερα οι όποιες δράσεις γίνονται από την Περιφέρεια καλύπτονται από ιδίους πόρους και όχι από το αρμόδιο Υπουργείο Τουρισμού το οποίο χρηματοδοτεί αποκλειστικά τους Δήμους.
Παράλληλα επεσήμανε τις δυσκολίες που παρουσιάζονται όσον αφορά την προσβασιμότητα μέσω ακτοπλοϊκών συνδέσεων και το κόστος αυτών από την Ηπειρωτική Ελλάδα, γεγονός που αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για την προσέλκυση τουριστών και δη οικογενειών.
Ο κ. Καλτάκης δεσμεύθηκε να διατηρήσει συνεχή επαφή με τους τοπικούς φορείς, προκειμένου να επιλυθούν στο μέτρο του δυνατού τα παραπάνω ζητήματα αλλά για να υλοποιηθούν από την Περιφέρεια Β.Α. δράσεις συντονισμένες και αποτελεσματικές ενώ ανάλογες συναντήσεις με τους φορείς και τους Δήμους έχουν προγραμματιστεί και για τα άλλα νησιά της Π.Β.Α.