Πώς εξηγούνται οι αυξήσεις στις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων – Τα τρία σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν διεθνώς οι αεροπορικές εταιρίες.
Αν και οι καλοκαιρινές διακοπές είναι ακόμα μακριά, οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων παρουσιάζουν αύξηση κατά 22% από το 2022. Είχε προηγηθεί αύξηση 21,7% το 2021-2022. Μία αιτία είναι ο πληθωρισμός στην Ευρώπη· μια άλλη είναι η μεγάλη ζήτηση, η ανισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης.
Καθώς οι αεροπορικές εταιρείες έχουν έλλειψη προσωπικού, την οποία, εφόσον θέλουν να αποσβέσουν τις απώλειες από την πανδημία, δεν προτίθενται να καλύψουν, ο αριθμός των πτήσεων έχει μειωθεί. Παραλλήλως, παρά τις οικονομικές δυσκολίες που έχει προκαλέσει η ενεργειακή κρίση και η ακρίβεια, η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια αυξάνεται διαρκώς.
Οι αεροπορικές εταιρείες αντιμετωπίζουν τρία σοβαρά προβλήματα: συσσωρευμένα χρέη· πολύ υψηλούς μισθούς των στελεχών τους· διπλασιασμό της τιμής των καυσίμων. Πράγματι, το 2022 η τιμή των καυσίμων αυξήθηκε κατά 50% από το 2021. Το 1/3 της τιμής του αεροπορικού εισιτηρίου αντιπροσωπεύει τη δαπάνη της κεροζίνης. Έτσι, για παράδειγμα, η Lufthansa θα κάνει φέτος το καλοκαίρι 34.000 λιγότερες πτήσεις από ό,τι το 2019. Η αιτία τέτοιων μειώσεων πρέπει να αναζητηθεί και στα ίδια τα αεροδρόμια, όπως εκείνα του Λονδίνου και του Άμστερνταμ, που, ελλείψει προσωπικού, δεν μπορούν να διαχειριστούν τον αριθμό των πτήσεων που πραγματοποιούνταν πριν από την πανδημία: ιδιαίτερα φαίνεται να λείπει προσωπικό στον έλεγχο των αποσκευών. Το αποτέλεσμα είναι -και θα είναι- καθυστερήσεις και ουρές· δοκιμασίες υπομονής για τους επιβάτες.
Ακολουθώντας τις επιταγές της προσφοράς και ζήτησης, τα εισιτήρια έχουν ακριβύνει παντού, συμπεριλαμβανομένης της Μέσης Ανατολής, αλλά για την υποσαχάρια Αφρική έχουν μείνει σταθερές και για τη Λατινική Αμερική έχουν μειωθεί λίγο. Οι παλιές συνταγές -το να αγοράζουμε το εισιτήριό μας από νωρίς, το να διαλέγουμε πτήσεις στη μέση της εβδομάδας και νύχτα- δεν θα βοηθήσουν φέτος. Και σαν μην έφταναν όλα τούτα, ο ζωτικός χώρος στα αεροπλάνα συρρικνώνεται, το προσωπικό φέρεται όλο και πιο άσχημα στους επιβάτες και πολλές αεροπορικές εταιρείες, όπως η Air France, αντιδρούν έναντι αιτημάτων των πελατών τους ως low cost. Πολλά παράπονα ακούγονται και για τις αμερικανικές εσωτερικές αερογραμμές που, αν και το εισιτήριο ακριβαίνει, η ποιότητα των υπηρεσιών επιδεινώνεται: η business class μοιάζει με Premium Economy, η Premium Economy μοιάζει με Coach, η Coach μοιάζει πια με επαρχιακό λεωφορείο περασμένων εποχών.
Πηγή athensvoice.gr