16 Μαρτίου 2023

ΜέΡΑ25 :Στην Βουλή το θέμα της ασφάλειας των περιφερειακών αεροδρομίων

 

Μετά τις συνεχείς καταγγελίες για τις ελλείψεις στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας μας το ΜέΡΑ25 κατέθεσε επίκαιρη ερώτηση προς τον αρμόδιο υπουργό.
Παρακάτω αναλυτικά το κείμενο της ερώτησης
Θέμα: Επικίνδυνες ελλείψεις προσωπικού στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας.
Σύμφωνα με πληθώρα καταγγελιών, δυστυχώς, και στον χώρο των αερομεταφορών εδώ και χρόνια ακολουθείται αντίστοιχη πορεία με αυτή του Ελληνικού σιδηροδρόμου όπου υπερισχύει η απαξίωση των εγκαταστάσεων και η πλημμελής εφαρμογή πολιτικών ασφαλείας.


Ο πρώην Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλής, κατάργησε όλες τις  Αεροπορικές Αρχές σε όλα τα ελληνικά αεροδρόμια, με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν στα αεροδρόμια τα όργανα του κράτους που ελέγχουν την εφαρμογή των κανόνων ασφαλείας και της εθνικής και ευρωπαϊκής  αεροπορικής νομοθεσίας. Έτσι η επίβλεψη της ασφάλειας και της νομιμότητας στα αεροδρόμια ανατέθηκε σε ένα γραφείο στην Αθήνα που ονομάστηκε Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ), η οποία προσπαθεί να ελέγξει τα παραπάνω, εξ αποστάσεως με πλήρη απουσία κρατικού ελεγκτικού μηχανισμού στα κατά τόπους αεροδρόμια της χώρας.
O Πανελλήνιος Σύλλογος Αερολιμενικών καταγγέλλει ότι έκτοτε έχουν συμβεί πλείστα συμβάντα στα αεροδρόμια, τα οποία έχουν αναδειχθεί με προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας, με 15 τουλάχιστον επιστολές-έγγραφα-μελέτες που έχουν αποσταλεί τόσο στο Υπουργείο, στη Διοίκηση της ΥΠΑ, σε όλους τους Βουλευτές του Κοινοβουλίου, στον Πρωθυπουργό και άλλους, με 18 Ερωτήσεις κατατιθέμενες στη Βουλή των Ελλήνων από όλα τα κόμματα της Αντιπολίτευσης και πλήθος δημοσιευμάτων.
Τίποτα απ’ όλα αυτά όμως δεν συγκίνησε τον πρώην Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών αυτά τα 4 χρόνια και δεν δέχτηκε ποτέ να συναντήσει και να συζητήσει για τα θέματα αυτά με το εξειδικευμένο προσωπικό για την ασφάλεια αεροδρομίων και πτήσεων.
Δεδομένου ότι:
Ο κλάδος Τηλεπικοινωνιών της Υπηρεσίας της Πολιτικής Αεροπορίας, στα μικρά-παραμεθόρια κρατικά αεροδρόμια στα οποία παρέχεται η υπηρεσία πληροφοριών πτήσεων AFIS, είναι επικίνδυνα υποστελεχωμένος, «με αποτέλεσμα να εξασκούν αυτή την αρμοδιότητα άτομα μόνα τους όλο το 24ωρο». Κατάληξη αυτού είναι, πολλές φορές να κλείνουν κάποια αεροδρόμια λόγω αδυναμίας του μοναδικού υπαλλήλου να παραβρίσκεται στο πόστο του ή να αφήνονται στην τύχη τους οι προσγειώσεις ή απογειώσεις αεροσκαφών χωρίς τον απαραίτητο συντονισμό για την ασφαλή διεξαγωγή της πτήσης.
Στις περισσότερες χώρες της ΕΕ, οι οποίες σημειωτέων δεν έχουν το νησιωτικό χαρακτήρα της Ελλάδας, έχουν θεσπιστεί οι απαραίτητες περιφερειακές εποπτικές μονάδες  εντός των αερολιμένων.
Αν έχουμε συμβάντα ασφαλείας στα αεροδρόμια, η ζημιά θα είναι ανυπολόγιστη, όχι μόνο για τους πολίτες, τις αερομεταφορές της χώρας μας, αλλά και για την ήδη εύθραυστη οικονομία μας.
Ερωτάται ο Υπουργός
Θα ενισχυθούν άμεσα οι περιφερειακοί Αερολιμένες της χώρας με επαρκές μόνιμο εκπαιδευμένο προσωπικό για την άσκηση του έργου Πληροφοριών Πτήσεων στους Πύργους Ελέγχου και με προσωπικό των υπολοίπων αναγκαίων ειδικοτήτων ώστε να διασφαλίζεται η ομαλή ροή και η ασφάλεια των πτήσεων;
Θα αναθεωρηθεί άμεσα η δομή της ΑΠΑ με σκοπό την  επέκταση της εποπτείας της εντός των αεροδρομίων και όχι μόνο εξ αποστάσεως ή θα αφεθούμε πάλι στα χέρια των ιδιωτών;
Ο ερωτών Βουλευτής
Κρίτων Αρσένης