7 Φεβρουαρίου 2023

Το «Taste Like Chios» ως πρόκληση για την τοπική τουριστική ανάπτυξη

 

Από τη δημιουργία του γαστρονομικού brand της Χίου στην επόμενη ημέρα
Αν κανείς επιχειρήσει να μετροφυλλήσει το φάκελο που λέγεται «τουρισμός στη Χίο» θα διαπιστώσει ότι πάνω από τα ¾ του περιεχομένου του, αποτελείται από ιδέες, εγχειρήματα και ακριβοπληρωμένες προτάσεις που είτε έμειναν στα χαρτιά είτε ξεκίνησαν με όρεξη και στον διάβα του χρόνου έσβησαν.

Ένα από τα κεφάλαια αυτού του βιβλίου που η Χίος οφείλει να διαφυλάξει είναι αυτό του «Taste Like Chios».

Πρόκειται για ένα προϊόν μελέτης και μίας διαδικασίας που κράτησε πάνω από 1 χρόνο, τη σεζόν 2021- 2022 και ζυμώθηκε μέσα από τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων Χίου, Ψαρών και Οινουσσών.

Μία διαδικασία, που όμως λέει με καμάρι, ο πρωτεργάτης του εγχειρήματος Γιώργος Πάσσας, έγινε με πολύ αγάπη και μεράκι από ανθρώπους που εθελοντικά σύστησαν την ομάδα έργου με σκοπό αυτή τη μελέτη, η οποία τελικά χρηματοδοτήθηκε από την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου.

Με απλά λόγια το Taste like Chios είναι μια συνέργεια επαγγελματιών του τουρισμού (εστίασης και φιλοξενίας) , με σκοπό την ανάδειξη και υποστήριξη των τοπικών παραγωγών, μεταποιητών και παραδοσιακών συνταγών ως κομμάτι της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς της Χίου.

Η σταδιακή υλοποίηση του πρότζεκτ
Με έναν πολύτιμο οδηγό στα χέρια τους, τα μέλη – επιχειρήσεις του Φορέα Τουρισμού, έχουν περάσει στη σταδιακή υλοποίησή του, η οποία συντελείται με τη συνεργασία Δήμων, Περιφέρειας και Επιμελητηρίου.

«Υπάρχει σχεδιασμός και πάνω σε αυτόν δουλεύουμε για την ανάδειξη της Χιώτικης γαστρονομίας, του προορισμού και των σημείων αναφοράς που αναδεικνύουν τη δράση. Τέτοια σημεία είναι επιχειρήσεις εστίασης που χρησιμοποιούν και αναδεικνύουν τις τοπικές πρώτες ύλες αλλά και τις χιώτικες συνταγές, ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια που προσφέρουν χιώτικο πρωινό, επιχειρήσεις μεταποίησης που είναι επισκέψιμες και μπορούν να μεταδώσουν τη χιώτικη παράδοση στην παραγωγή προϊόντων στους επισκέπτες, καθώς και σύλλογοι που δραστηριοποιούνται πάνω στην τοπική γαστρονομία», αναφέρει ο Γιώργος Πάσσας.

Ο πρώτος πυρήνας των επιχειρήσεων που στηρίζουν το συγκεκριμένο εγχείρημα μέσα από ενεργή συμμετοχή έχει ήδη δημιουργηθεί και ξεπερνά τις 50 επιχειρήσεις, όμως στόχος της συγκεκριμένης ομάδας του Φορέα, είναι ακόμη περισσότερες επιχειρήσεις να γίνουν κοινωνοί του εγχειρήματος, να ενστερνιστούν τις αξίες της τοπικότητας, τη χρήση τοπικών πρώτων υλών,  με στόχο και σκοπό την ενίσχυση του μοντέλου κυκλικής οικονομίας και αειφορίας ως καλής πρακτικής μέσω της συγκεκριμένης δράσης.

Η ένταξη μίας επιχείρησης στο συγκεκριμένο εγχείρημα πάντως κάθε άλλο παρά τυπική διαδικασία πρέπει να θεωρείται, αφού για την αξιολόγηση και την πιστότητά της έχει συσταθεί τριμελής επιτροπή με σκοπό την επικαιροποίηση και ενδυνάμωσή της.

Η αξία της μάθησης
Ένα κατά γενική ομολογία επιτυχημένο εγχείρημα, είναι λογικό να επιζητά αφενός τη συνέχισή του, αφετέρου την εξέλιξή του. Τι θα μπορούσε όμως να αποτελεί εξέλιξη;

Σε αυτό το ερώτημα ο Γιώργος Πάσσας είναι κατηγορηματικός. «Φυσικά η εκπαίδευση», απαντά χωρίς δεύτερη σκέψη. Και πως γίνεται αυτό; «Μα είναι απλό», λέει με σιγουριά.

«Η εκπαίδευση είναι αυτό το στοιχείο που θέλουμε να δώσουμε έμφαση ως Φορέας Τουρισμού. Ήδη στη Χίο τα προηγούμενα χρόνια είχαμε την πολύτιμη εμπειρία των σχολείων τουρισμού. Πάνω σε αυτόν τον δρόμο οφείλει να βαδίσει και το «Taste Like Chios». Δηλαδή, να συσταθεί ένα αντίστοιχο «σχολείο», μέσα από το οποίο σε βάθος χρόνου όλοι οι επαγγελματίες θα γίνονται διαρκώς καλύτεροι», αναφέρει.

Τα σεμινάρια με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Τη σημαντικότητα άλλωστε της εκπαίδευσης και της εξέλιξης των επαγγελματιών του κλάδου, αναδεικνύει μία ακόμη πρωτοβουλία του Φορέα, αφού αποτάθηκε στο Τμήμα Τουρισμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Χίο με στόχο την ενεργοποίηση του μνημονίου συνεργασίας μεταξύ των δύο πλευρών.

Αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας είναι και η πρωτοβουλία πραγματοποίησης σεμιναρίων με διάφορες θεματικές ενότητες, λεπτομέρειες της οποία θα ανακοινωθούν στο προσεχές μέλλον.

Για το τέλος, ο Φορέας Τουρισμού αφήνει το καλύτερο. Την είδηση της πρότασης 2ήμερου γαστρονομικού φεστιβάλ στο νησί, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της δράσης «Άρωμα Χίου» στο Σύνταγμα με τη συμμετοχή διακεκριμένων σεφ και επίκεντρο την πόλη της Χίου.

*ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΛΗΣ ΦΛΙΟΥΚΑΣ

ΠΗΓΗ https://www.politischios.gr/