19 Δεκεμβρίου 2022

«Κόκκινη κάρτα» σε Λέσβο, Χίο & Σάμο στην επέκταση του Μεταφορικού Ισοδύναμου στα καύσιμα



 Μπαρούτης: «Αφερεγγυότητα των εξαγγελιών του Γενικού Γραμματέα Νησιωτικής Πολιτικής για την έγκαιρη πληρωμή των προβλεπόμενων επιδοτήσεων»
Ορθή χαρακτηρίζει την επέκταση του μεταφορικού ισοδύναμου στα καύσιμα σε μικρά νησιά της χώρας μεταξύ των οποίων η Λήμνος και οι Οινούσσες από την  Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, ωστόσο το Δ.Σ. του 13 Π.Τ. του Οικονομικού Επιμελητηρίου και ο πρόεδρος του Παναγιώτης Μπαρούτης δεν παραλείπουν να επισημάνουν ότι αφήνει εκτός της Λέσβο, Χίο και Σάμο και να χαρακτηρίσουν αφερέγγυο τον Γενικό Γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Μανώλη Κουτουλάκη ως προς τις δηλώσεις του για έγκαιρη πληρωμή των προβλεπόμενων επιδοτήσεων.


Το μέτρο σύμφωνα με την ανακοίνωση της Γ.Γ. Νησιωτικής Πολιτικής κινείται στην κατεύθυνση της ενίσχυσης της νησιωτικότητας, της άμβλυνσης των ενδοπεριφερειακών ανισοτήτων, στην συγκράτηση και συνοχή του νησιωτικού πληθυσμού με τον κ. Μπαρούτη να συμπληρώνει την αντιστάθμιση του αυξημένου κόστους της θαλάσσιας μεταφοράς καυσίμων στα νησιά σε σχέση με την χερσαία μεταφορά.

Όπως προκύπτει από την σχετική κοινή υπουργική απόφαση με την επέκταση αυτή η πιλοτική εφαρμογή του μέτρου καλύπτει πλέον όλα τα μικρότερα νησιά της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου αλλά αφήνει εκτός τα μεγαλύτερα Λέσβο, Χίο και Σάμο. «Κατανοούμε τα στενά δημοσιονομικά περιθώρια που  πιθανόν δυσχεραίνουν την επέκταση του Μ.Ι. στα καύσιμα  και στα μεγαλύτερα νησιά της Περιφέρειας μας. Όμως η σοβαρή οικονομική καχεξία, το οξύ δημογραφικό πρόβλημα  καθώς και η κρίσιμη αμυντική σημασία της Περιφέρειας μας αποτελούν, μεταξύ άλλων, κρίσιμες παραμέτρους για την επέκταση του   ευεργετικού μέτρου της εφαρμογής του Μεταφορικού Ισοδύναμου στα καύσιμα στο σύνολο της νησιωτικής μας Περιφέρειας».

«Αφερεγγυότητα Κουτουλάκη»

Ο όρος αφερεγγυότητα χρησιμοποιείται για να προσδιορίσει τις εξαγγελίες του Γενικού Γραμματέα Νησιωτικής Πολιτικής, Μάνου Κουτουλούκη σε ότι έχει να κάνει με την έγκαιρη πληρωμή των προβλεπόμενων επιδοτήσεων στους πολίτες όταν αυτές εκκρεμούν από τον Φεβρουάριο του 2022 ενώ εκκρεμούν πληρωμές ακόμη και για τους δυο πρώτους μήνες του έτους. Η κατάσταση, όμως, όπως σημειώνεται, είναι ιδιαίτερα αποκαρδιωτική για τις επιχειρήσεις στις οποίες η επιδότηση του μεταφορικού κόστους εκκρεμεί από τον Ιούλιο  του 2021.

«Είναι λογικό να υποθέσουμε ότι οι εκκρεμότητες αυτές συνδέονται με την έλλειψη επαρκών πιστώσεων λόγω και της υπαγωγής στο μέτρο της μεγάλης Περιφέρειας της Κρήτης η οποία, λογικά, απορροφά μεγάλο μέρος των διαθέσιμων πιστώσεων.

Ελπίζουμε το αρμόδιο Υπουργείο να κατανοεί την ιδιαίτερη σημασία του Μεταφορικού Ισοδύναμου   στην οικονομία των νησιωτικών περιοχών και να ανταποκριθεί άμεσα στην καταβολή των προβλεπόμενων  επιδοτήσεων» προσθέτει ο κ. Μπαρούτης και σημειώνει καταλήγοντας: «Δεν είναι χωρίς σημασία να επαναλάβουμε ότι ως Οικονομικό Επιμελητήριο είχαμε στηρίξει και εξακολουθούμε βέβαια να στηρίζουμε όχι απλά τη συνεπή εφαρμογή από την Κυβέρνηση του σημαντικού αυτού μέτρου αλλά προτείναμε και συνεχίζουμε να προτείνουμε την επέκτασή του και στους ημεδαπούς επισκέπτες της Περιφέρειας μας πράγμα που θα ενισχύσει σημαντικά τον προβληματικό εσωτερικό τουρισμό».
ΠΗΓΗ ΕΜΠΡΟΣ