Παρατηρητής μιας απαράδεκτης κατάστασης το υπουργείο Ναυτιλίας. Πλοιοκτήτριες εταιρεία δρομολογούν τα πλοία τους όποτε και όπου επιθυμούν αυτές.
Η εταιρεία Αειναύτης Ν.Ε. συνεχίζει να μην ανακοινώνει πρόγραμμα δρομολογίων για το Ro - Ro Πελαγίτης (από τις 20 Ιουνίου). Το πλοίο συνεχίζει να εκτελεί δρομολόγια όπου εκείνη το επιθυμεί. Δηλαδή το πλοίο πηγαίνει όπου η εταιρεία εκτιμά πως υπάρχει μεταφορικό έργο και φυσικά έσοδα.
Η έλλειψη προγράμματος δρομολογίων που τηρείται από τα πλοία και τις πλοιοκτήτριες εταιρείες δημιουργεί μεγάλα προβλήματα στους κατοίκους των νησιών και τους επισκέπτες τους. Καθώς δεν μπορούν να προγραμματίσουν τις οικονομικές και κοινωνικές τους δραστηριότητες.
Σύμφωνα με καταγγελία αναγνώστη του « Ν», το Πελαγίτης επρόκειτο να φθάσει στην Μυτιλήνη προερχόμενο από τον Πειραιά το Σάββατο 20 Αυγούστου. Ο ίδιος είχε προγραμματίσει να βάλει στο πλοίο το όχημα του και να ταξίδευε με άλλο πλοίο, αφού το Πελαγίτης δεν μπορεί να μεταφέρει επιβάτες. Όμως το δρομολόγιο του πλοίου προς τα νησιά του Βορείου Αιγαίου αναβλήθηκε για το επόμενο Σάββατο 27 Αυγούστου. Συνέπεια αυτής της αναβολής του δρομολογίου είναι να ανατραπεί όλος ο προγραμματισμός που είχε κάνει ο ταξιδιώτης. Το πλοίο τόσο το βράδυ της Παρασκευής όσο και το απόγευμα του Σαββάτου εμφανίζονταν να βρίσκεται στο νέο μόλο της Δραπετσώνας. Κι ήταν άγνωστο πότε θα πραγματοποιούσε το επόμενο δρομολόγιο του.
Ανάλογο περιστατικό στα μέσα του Ιουλίου είχαν καταγγείλει στο «Ν» στελέχη Συνεταιρισμών της Λέσβου. Κι είχε ως αποτέλεσμα 50 φορτηγά με ζωοτροφές που είχαν προορισμό την Λέσβο να μείνουν εγκλωβισμένα στον βόρειο Ελλάδα για μεγάλο διάστημα.
Καμία παρέμβαση από το υπουργείο Ναυτιλίας
Η εταιρεία, όπως είναι αναμενόμενο, κάνει ότι εκείνη νομίζει σωστό προκειμένου να αποκομίσει το μεγαλύτερο δυνατό κέρδος. Κι αν θεωρεί πως η πρακτική που ακολουθεί την ωφελεί θα συνεχίσει να την ακολουθεί. Το ζήτημα είναι τι κάνει το υπουργείο Ναυτιλίας; Αυτό οφείλει να λάβει μέτρα για να σταματήσει αυτή απαράδεκτη κατάσταση. Ώστε η εταιρεία να δεσμευτεί στην τήρηση συγκεκριμένων δρομολογίων όπως κάνουν άλλες εταιρείες που διαχειρίζονται πλοία Ro - Ro. Κι αν η Αειναύτης δεν θέλει το πλοίο της να εκτελεί δρομολόγια στο βόρειο Αιγαίο, το υπουργείο οφείλει να βρει άλλη λύση.
Το πρόβλημα με τα δρομολόγια του Πελαγίτης έχει προκύψει από τον περασμένο Ιούνιο, κατά συνέπεια το υπουργείο Ναυτιλίας δεν μπορεί να ισχυρίζεται πως δεν γνώριζε το θέμα. Εκτός κι αν η πολιτική ηγεσία του υπουργείου θεωρεί πως οι πρακτικές της εταιρείας Αειναύτης είναι οι καλύτερες δυνατές για την εξυπηρέτηση των μεταφορικών αναγκών των νησιών. Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να αναμένουμε αυτό που σήμερα γίνεται με το Πελαγίτης σύντομα να αποτελεί τον κανόνα και όχι την εξαίρεση στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις των νησιών μας.
Κι αν αυτά συμβαίνουν Ιούλιο και Αύγουστο τι θα πρέπει να περιμένουν οι νησιώτες τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο; Δηλαδή τους μήνες που αντικειμενικά είναι μειωμένο το μεταφορικό έργο στα πλοία της ακτοπλοϊας;
ΠΗΓΗ https://www.stonisi.gr/