8 Μαρτίου 2018

Έπεσε ήδη ένα μήνα έξω από τις χρονικές δεσμεύσεις Τσίπρα το μεταφορικό ισοδύναμο κι ακόμα ψάχνονται!


Έντονα προβληματισμένοι για το κατά πόσο η εξαγγελία για το μεταφορικό ισοδύναμο, έστω και σε μια πρώτη πιλοτική μορφή, θα είναι εφικτό να υλοποιηθεί, αναχώρησαν από τη συνάντηση με τον υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εκπρόσωποι των νησιωτικών επιμελητηρίων.


Έκπληκτοι εκεί διαπίστωσαν, πρώτον ότι η πρωθυπουργική εξαγγελία από την Κάλυμνο για παράδοση της μελέτης από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, η οποία είχε προσδιοριστεί για τα μέσα Φεβρουαρίου, έχει ήδη πέσει έξω σχεδόν ένα μήνα, και δεύτερον ότι η αρμόδια πολιτική ηγεσία ακόμα ψάχνεται, ζητώντας τώρα από τους επιμελητηριακούς παράγοντες να προτείνουν τρόπους εφαρμογής, τουλάχιστον του μεταφορικού ισοδύναμου των εμπορευμάτων.

Ζητούμενο της συνάντησης, όπως ομολογείται και από την επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου,  ήταν να ενεργοποιηθούν τα νησιωτικά επιμελητήρια στη διαδικασία θεσμοθέτησης του μέτρου, να διαδραματίσουν έναν βαρύνοντα ρόλο στη εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου και στο πλαίσιο, ακόμη και της πιλοτικής εφαρμογής του, να αποτελέσουν κύτταρα παρακολούθησης και προστασίας της σωστής εφαρμογής του μέτρου. «Βασιζόμαστε σε σας, στον θεσμικό σας ρόλο και στην εμπειρία σας από την ουσιαστική και χρόνια γνώση σας της τοπικής αγοράς. Περιμένουμε τις προτάσεις σας και τις σκέψεις σας για την καλύτερη εφαρμογή του μέτρου», ανέφερε προς τους εκπροσώπους των Επιμελητηρίων ο κ. Σαντορινιός, χωρίς να είναι σε θέση να τους προσφέρει ούτε ένα αρχικό προσχέδιο της βούλησης εκ μέρους της πολιτικής ηγεσίας.

Ο κ. Σαντορινιός επικαιροποίησε τη χρονική δέσμευση του πρωθυπουργού ότι το μέτρο του νησιωτικού ισοδύναμου θα εφαρμοστεί από 1/7/2018 στα 32 νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, ως αντιστάθμισμα στην απώλεια των μειωμένων φορολογικών συντελεστών ΦΠΑ. Μεταξύ των 32 νησιών περιλαμβάνονται Χίος, Ψαρά και Οινούσσες. Ωστόσο καλά πληροφορημένες πηγές ανέφεραν στον «π» ότι η αισιοδοξία της κυβέρνησης τόσο για τη δυνατότητα χρονικής ισχύος του μέτρου, όσο και για τη δυνατότητας να ανταποκριθεί στην παράλληλη μεταφορά επιβατών και προϊόντων με το ποσό που έχει προαναγγείλει ότι έχει για το σκοπό αυτό στη διάθεση της να δαπανήσει, πολύ δύσκολα θα επιβεβαιωθεί, αν προηγουμένως δεν υπάρξει αναζήτηση επιπρόσθετων ευρωπαϊκών πόρων.

«Θα είναι εξαγγελία άνευ ουσιαστικού αντικρίσματος», επιμένουν, και προβλέπουν ότι η εφαρμογή μιας σοβαρής πολιτικής εξισορρόπησης της νησιωτικότητας δεν μπορεί να σχεδιαστεί ούτε υπό καθεστώς πίεσης, ούτε σε τόσο σύντομο χρόνο. 



Στην πρώτη κλειστή διαβούλευση με αντικείμενο την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου πήραν μέρος εκπρόσωποι των νησιωτικών επιμελητηρίων (Επαγγελματικό Επιμελητήριο Πειραιά, Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά, Επιμελητήριο Δωδεκανήσου, Κυκλάδων, Έβρου, Μαγνησίας,Χίου,Σάμου, Λέσβου, Ζακύνθου, Κέρκυρας, Κεφαλονιάς- Ιθάκης) και επιμελητηριακών ενώσεων (ΕΟΑΕΝ, ΕΕΣΥΜ) των νησιών. Στη συνάντηση, παρέστησαν, επίσης, ο Γενικός Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιαννέλης Γιάννης, ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Καταναλωτή, Αυλωνίτης Δημήτρης και ο υπεύθυνος του τομέα Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ, Καματερός Ηλίας.
politischios