31 Οκτωβρίου 2017

48ωρη απεργιακή κινητοποίηση των εργαζομένων στις υπηρεσίες ασύλου


48ωρη απεργιακή κινητοποίηση των εργαζομένων στις υπηρεσίες ασύλου
Ήταν στραβό το κλίμα έρχεται και η ομαδική απόλυση στις υπηρεσίες ασύλου που θα σημάνει την έναρξη αλυσιδωτών αντιδράσεων και κυρίως την ακόμη μεγαλύτερη καθυστέρηση στην εξέταση των αιτήσεων ασύλου σε πρόσφυγες, τη μεγαλύτερη παραμονή τους στα κέντρα κράτησης που σε συνδυασμό με τις αυξημένες αφίξεις του τελευταίου διαστήματος και τις καιρικές συνθήκες που χειροτερεύουν, θα οδηγήσει σε έκρυθμες καταστάσεις.



To Σωματείο συμβασιούχων της υπηρεσίας ασύλου διεκδικεί  σταθερή και συνεχή εργασία για όλους τους συμβασιούχους, την άμεση καταβολή της μισθοδοσίας του Σεπτεμβρίου, την ομαλοποίηση των πληρωμών και πλήρεις αποδοχές σε περίπτωση ασθενείας.

Το Σωματείο καταγγέλλει ότι υπάρχει κίνδυνος ομαδικής απόλυσης περίπου 100 συμβασιούχων της Υπηρεσίας Ασύλου και προειδοποιεί για περαιτέρω κλιμάκωση των κινητοποιήσεών του, εξαγγέλοντας 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση στην 1 και 2 Νοεμβρίου 2017.

Σε ανακοίνωση του τονίζει πως «100 περίπου εργαζόμενοι συμβασιούχοι της Υπηρεσίας Ασύλου του Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής, κινδυνεύουν να μείνουν άνεργοι από τις αρχές του επόμενου έτους καθότι, όπως μας ενημέρωσε το ΥΜΕΠΟ, δεν πρόκειται να ανανεωθούν οι συμβάσεις τους και στην επικείμενη προκήρυξη για προσωπικό ορισμένου χρόνου, υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να αποκλειστούν με την προβολή του τρίμηνου κωλύματος. Το ΣΕΣΥΑ τονίζει ότι ο ενδεχόμενος αποκλεισμός του υπάρχοντος προσωπικού από τις νέες προσλήψεις της Υ.Α. πρακτικά θα σημάνει ομαδική απόλυση, η οποία δε θα είναι μόνο άδικη και βλαπτική για τους/ις συναδέλφους/ισσες που θα χάσουν την εργασία τους, αλλά θα οδηγήσει μαθηματικά στην υπολειτουργία της Υπηρεσίας, με συνέπεια την επιβάρυνση του παλαιότερου έμπειρου προσωπικού της Υ.Α. και σε ακόμη μεγαλύτερες καθυστερήσεις στη διεκπεραίωση των συσσωρευμένων υποθέσεων, που θα έχουν άμεσο αντίκτυπο στους αιτούντες άσυλο αλλά και στην πολιτική διαχείρισης του προσφυγικού».

Αναφερόμενο στις αυξημένες προσφυγικές ροές του τελευταίου διαστήματος που έχουν ως αποτέλεσμα τη συγκέντρωση περίπου 8.000 ανθρώπων στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου, στους οποίους προστίθενται κι άλλοι χιλιάδες στην ενδοχώρα, πολλοί εκ των οποίων ακόμα αναμένουν τη διεκπεραίωση των αιτημάτων τους για διεθνή προστασία. Η διαχείριση των χιλιάδων εκκρεμών αιτήσεων και του όγκου δουλειάς που συνεπάγονται, πέφτει στις «πλάτες» της Υπηρεσίας Ασύλου, η οποία έχει διαρκώς αυξημένες ανάγκες σε προσωπικό, που να είναι εξοικειωμένο με τα σχετικά αντικείμενα εργασίας, ο σύλλογος εργαζομένων σημειώνει την αναγκαιότητα όχι μόνο διατήρηση των υφιστάμενων θέσεων εργασία αλλά την αύξηση και ενίσχυση του προσωπικού και καταλήγει:

«Η Γενική Συνέλευση του ΣΕΣΥΑ, κατά την έκτακτη συνεδρίασή της την 27/10/2017, αποφάσισε την κήρυξη απεργίας την 1 και 2 Νοεμβρίου 2017, με συμμετοχή όλων των εργαζομένων συμβασιούχων της Υπηρεσίας Ασύλου. Εναντιωνόμαστε στη λογική «ανακύκλωσης» του προσωπικού και διεκδικούμε σταθερή και συνεχή εργασία για όλους/όλες τους συμβασιούχους. Ζητάμε την άμεση καταβολή της μισθοδοσίας του μηνός Σεπτεμβρίου, την ομαλοποίηση των πληρωμών μας και τις πλήρεις αποδοχές μας σε περίπτωση ασθενείας. Προειδοποιούμε για περαιτέρω κλιμάκωση των κινητοποιήσεών μας.

Την Τετάρτη 01/11/2017 στις 9:00 π.μ. θα γίνει παράσταση διαμαρτυρίας στο Περιφερειακό Γραφείο Ασύλου του Αλίμου και την Πέμπτη 02/11/2017 στις 10:00 π.μ. θα γίνει παράσταση διαμαρτυρίας στον προαύλιο χώρο της Κεντρικής Υπηρεσίας Ασύλου. Επίσης, την ίδια μέρα (02/11/2017) θα γίνει παράσταση διαμαρτυρίας στην πλατεία Κλαυθμώνος στη 12.00 μ.μ., και θα αιτηθούμε συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΜΕΠΟ.

Καλούμε το Σύλλογο Υπαλλήλων της Υπηρεσίας Ασύλου, καθώς και τα άλλα σωματεία συμβασιούχων εργαζομένων του δημόσιου τομέα να στηρίξουν την απεργία και τα δίκαια αιτήματά μας».