"ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ"
αναδημοσίευση
Επιβεβαιώνει ότι οι μετανάστες είναι εγκλωβισμένοι στην Ελλάδα
"Η Ελλάδα συνήθως δε θεωρείται ο τελικός προορισμός για τους παράνομους μετανάστεςεισέρχονται στην ΕΕ μέσω των ελληνοτουρκικών συνόρων. Οι περισσότεροι σχεδιάζουν να ταξιδέψουν σε άλλα κράτη μέλη, είτε αμέσως είτε αφού συγκεντρώσουν επαρκή μέσα και πόρους για να χρηματοδοτήσουν τη συνέχιση του ταξιδιού τους».
Τα παραπάνω τονίζει ο FRONTEX στην «Ετήσια Ανάλυση Κινδύνων για τα Δυτικά Βαλκάνια 2012 ειδικά στο κεφάλαιο «Κίνδυνος μεγάλων και συνεχών δευτερευουσών κινήσεων από την Ελλάδα προς τα Δυτικά Βαλκάνια».
Αναφέρεται σε όσους μπαίνουν στην ΕΕ μέσω Ελλάδας και ακολούθως ψάχνουν τρόπους να συνεχίσουν το ταξίδι τους για άλλο κράτος - μέλος που είχαν εξαρχής τελικό προορισμό.
Ουσιαστικά, επιβεβαιώνεται το ΚΚΕ που χρόνια τώρα τονίζει ότι η τεράστια πλειοψηφία των μεταναστών δε θέλει να μείνει. Θέλουν να ταξιδέψουν αλλού στην ΕΕ, μα εγκλωβίζονται εδώ εξαιτίας Συνθήκης Σένγκεν και Κανονισμού Δουβλίνο ΙΙ (που ψήφισαν, στήριξαν, ανέχτηκαν χρόνια πολλά τα κόμματα του ευρωμονόδρομου).
Αναγκάζονται οι μετανάστες να στοιβαχτούν σε γειτονιές της Αθήνας, σε παραγκουπόλεις σε Πάτρα και Ηγουμενίτσα (λιμάνια «πύλες» εξόδου), ψάχνοντας να αποδράσουν από τις ελληνικές αρχές συνοριοφύλαξης για άλλη χώρα της ΕΕ.
Ανακούφιση στο πρόβλημα αποτελεί η θέση που διατυπώνει το ΚΚΕ από το 2003, προτείνοντας μεταξύ άλλων έκδοση ταξιδιωτικών εγγράφων για όλους τους μετανάστες/πρόσφυγες που θέλουν να φύγουν (η μεγάλη πλειοψηφία τους) δίνοντάς τους δυνατότητα να ταξιδέψουν νόμιμα στις χώρες για τις οποίες ξεκίνησαν από τον τόπο τους. Η μόνη άμεση και ρεαλιστική λύση που όμως απαιτεί απειθαρχία σε ευρωενωσιακή νομοθεσία και συνθήκες.
Τα δρομολόγια από Ελλάδα γι' αλλού
Διευκρινίζει χαρακτηριστικά η Ανάλυση του FRONTEX: «Ουσιαστικά, οι μετανάστες έχουν τρεις κύριες επιλογές για να βγουν από Ελλάδα και να φθάσουν σε άλλα κράτη μέλη:
Α) Από αέρα και με πτήση εντός της ζώνης Σένγκεν.
Β) Με πλοίο σε δρομολόγιο εντός της ζώνης Σένγκεν για Ιταλία (σ.σ. έτσι μαζεύονται Πάτρα, Ηγουμενίτσα).
Γ) Από τη στεριά, μέσω των Δυτικών Βαλκανίων ή της Βουλγαρίας.
Τα πλεονεκτήματα των επιλογών Α και Β είναι η αμεσότητα και ταχύτητα. Ωστόσο, εάν ανιχνευθούν οι λαθρομετανάστες κινδυνεύουν να επιστραφούν στην Ελλάδα (...) Στη διάρκεια του 2011 αυξήθηκαν οι μετανάστες που προσπάθησαν να φύγουν διά της χερσαίας οδού, δεδομένου ότι έγινε δυσκολότερη η έξοδος από Ελλάδα με πλοίο ή αεροπλάνο (...) οι αλβανικές αρχές σημειώνουν ότι όλοι οι μη Ευρωπαίοι παράνομοι μετανάστες που ήρθαν στην Αλβανία από Ελλάδα, το έπραξαν αφού τελικά εγκατέλειψαν την προσπάθεια να φτάσουν Ιταλία με πλοίο που εκτελεί δρομολόγιο εντός της ζώνης Σένγκεν» (από Πάτρα ή Ηγουμενίτσα).
Ο FRONTEX παραθέτει κι άλλα τέτοια δρομολόγια προς κεντρική/δυτική Ευρώπη, π.χ. μέσω Σερβίας, Κροατίας, Μαυροβουνίου, Σλοβενίας. «Οι μετανάστες έχουν συνήθως χειρόγραφους χάρτες που δείχνουν λεπτομερώς τη διαδρομή από Ελλάδα προς Ουγγαρία, Σλοβενία, Αυστρία ή παραπέρα για άλλα κράτη μέλη». Παραθέτει τέτοιους χάρτες που απέσπασαν από συλληφθέντες μετανάστες, και φωτογραφίες «λαθρομεταναστών» να περνούν τα σύνορα από Ελλάδα προς Αλβανία. Μιλά για αύξηση αφίξεων μεταναστών και στη Ρουμανία: «(...) η αύξηση οφείλεται αποκλειστικά σε δευτερεύουσες μετακινήσεις μη Ευρωπαίων μεταναστών από την Ελλάδα, ιδίως αραβόφωνων». Ακόμα, ότι αυξήθηκαν οι περιπτώσεις μεταναστών που προσπαθούν να ταξιδέψουν από Ελλάδα προς κεντρική/δυτική Ευρώπη κρυμένοι σε φορτηγά. Σκιαγραφόντας τα κυκλώματα διακινητών αναφέρει π.χ. ότι οι συλληφθέντες διακινητές στα σύνορα Σερβίας/ΠΓΔΜ «όλοι προέρχονταν από κράτη μέλη της ΕΕ με στόχο να μεταφέρουν λαθρομετανάστες από Ελλάδα απευθείας στα κράτη μέλη που είχαν τελικό προορισμό»
peiratikoreportaz