πηγή εφημερίδα εμπρός
Τις δικές του «προγραμματικές δηλώσεις», με την ευκαιρία της ανάληψης των καθηκόντων του στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, έκανε το μεσημέρι του Σαββάτου σε συνέντευξη Τύπου στη Μυτιλήνη ο υφυπουργός Νίκος Σηφουνάκης. Ο κ. Σηφουνάκης διαβεβαίωσε ότι η γενική γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής θα συνεχίζει να λειτουργεί χωρίς να χάσει τις αρμοδιότητές της, ενώ έδωσε το στίγμα των προτεραιοτήτων του στο κομμάτι των Μεταφορών όσον αφορά στο νομό Λέσβου, τονίζοντας την ανάγκη να προχωρήσει το έργο των οδικών αξόνων, να επιστρέψει η Λήμνος στο δίκτυο των άγονων αεροπορικών γραμμών, να προχωρήσει το λιμάνι του Σιγρίου, καθώς και - όπως τόνισε - έμφαση θα δοθεί σε δράσεις για τη βελτίωση της μετακίνησης του πολίτη.
Ο βουλευτής Λέσβου στην πρώτη μετεκλογική συνέντευξή του και μετά από την ανάληψη του χαρτοφυλακίου στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ευχαρίστησε θερμά τους πολίτες του νομού για τη στήριξή τους στις τελευταίες βουλευτικές εκλογές και διαβεβαίωσε ότι θα συμβάλει με όλες του τις δυνάμεις στο γενικότερο σχεδιασμό της κυβέρνησης, προκειμένου να βγει η χώρα από την κρίση. Ειδικότερα, όσον αφορά στην αρμοδιότητα των Μεταφορών που έχει αναλάβει στο υπουργείο, τόνισε ότι ακόμη και αν τα δύο προηγούμενα χρόνια ήταν πολιτικός εκπρόσωπος στον τομέα των Μεταφορών, τα προβλήματα που διαπίστωσε από την ανάληψη των καθηκόντων του δε συγκρίνονται με την εικόνα που αρχικά είχε.
Πολλές ερωτήσεις δέχθηκε ο κ. Σηφουνάκης, όπως ήταν αναμενόμενο, για την «τύχη» της γενικής γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής στη Μυτιλήνη. Παρά τα όσα «κουβεντιάστηκαν» τις προηγούμενες ημέρες, σχετικά με τη δημιουργία δυο γραμματειών τελικά στη Μυτιλήνη (μια ξεχωριστή για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες), ο κ. Σηφουνάκης διαβεβαίωσε ότι θα παραμείνει η μία γενική γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής που θα υπάγεται στο υπουργείο Εσωτερικών, ενώ για το πού θα υπάγεται τελικά κομμάτι της ακτοπλοΐας τόνισε ότι αυτό θα ξεκαθαριστεί με το Προεδρικό Διάταγμα που αναμένεται μέσα στις επόμενες ημέρες και το οποίο θα καθορίζει και τις αρμοδιότητες. «Ακτοπλοΐα είναι μεταφορές, είναι όμως και ανάπτυξη όσον αφορά στο Αιγαίο. Έχω τελικά στην αίσθηση ότι το κομμάτι αυτό θα ενταχθεί στο Ανάπτυξης», είπε χαρακτηριστικά. Τόνισε επίσης ότι θα υπάρχει μόνιμη έδρα γενικού γραμματέα στη Μυτιλήνη, όπως ήταν και στο παρελθόν, ενώ θα εποπτεύεται η γενική γραμματεία από υφυπουργό.
Αναφερόμενος σε έργα υποδομής στον τομέα των μεταφορών στη Λέσβο, ο κ. Σηφουνάκης έδωσε έμφαση στην ανάγκη να ολοκληρωθούν οι μελέτες για την έναρξη των οδικών αξόνων Καλλονής - Πέτρας - Μολύβου και Καλλονής - Ερεσού - Σιγρίου, ενώ τόνισε ότι σε δεύτερο στάδιο θα προχωρήσει η ένταξή τους σε προγράμματα του ΕΣΠΑ 2007 - 2013. Για το λιμάνι του Σιγρίου υπογράμμισε ότι θα εντατικοποιήσει τις ενέργειες για την ολοκλήρωσή του.
«Από το μηδέν για το αεροδρόμιο Μυτιλήνης»
Δυσοίωνες, όμως, ήταν οι διαπιστώσεις για το μεγάλο έργο του νέου αεροσταθμού στο αεροδρόμιο Μυτιλήνης. «Αυτό που συζητιόταν τον τελευταίο καιρό από την προηγούμενη κυβέρνηση ήταν ένα λίφτινγκ στον ήδη υπάρχοντα σταθμό. Υπάρχει, όμως, ανάγκη να γίνει ένα μεγάλο έργο δημιουργίας νέου αεροσταθμού, στην απέναντι πλευρά από τη σημερινή θέση. Όλο αυτό το masterplan που είχαμε έτοιμο εμείς, τώρα πλέον έχει χαθεί. Θα πρέπει να γίνουν νέες μελέτες για το έργο αυτό, που θα απαιτηθούν τουλάχιστον τρία με τέσσερα χρόνια μέχρι να ολοκληρωθούν, άρα χάσαμε και το ΕΣΠΑ για την ένταξή του. Θα ξεκινήσουμε ξανά ουσιαστικά από το μηδέν για το αεροδρόμιο Μυτιλήνης», τόνισε χαρακτηριστικά. Ο ίδιος, πάντως, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να εξεταστεί και άλλη θέση για αεροδρόμιο, αφού σε σχετική ερώτηση είπε «δεν είμαι έτοιμος ν’ απαντήσω».
Τέλος, για το έργο της μαρίνας Μυτιλήνης που παραμένει κλειστή παρ’ ότι δεν είναι στον τομέα των αρμοδιοτήτων του, είναι όμως ένα έργο για το οποίο έχει δείξει μεγάλο ενδιαφέρον από την αρχή, ο κ. Σηφουνάκης είπε ότι θα γίνει νέος διαγωνισμός για την προσέλκυση επενδυτών, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι το ποσό θα είναι σαφώς χαμηλότερο από αυτό που είχε τεθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση στον πρώτο διαγωνισμό.
Για τις άγονες γραμμές της Λήμνου
Ο υφυπουργός Μεταφορών δεσμεύθηκε ν’ αναλάβει άμεσα πρωτοβουλίες προς την Ευρωπαϊκή Ένωση, προκειμένου να ενταχθεί και πάλι η Λήμνος στο δίκτυο των άγονων αεροπορικών γραμμών, με προκήρυξη της γραμμής Θεσσαλονίκη - Λήμνος στο επόμενο διάστημα. Ο ίδιος τόνισε επίσης ότι οι 24 άγονες γραμμές που υπάρχουν σήμερα θα επανεξεταστούν, «γιατί κάποιες δεν έπρεπε καν να είναι άγονες γραμμές»
Ο βουλευτής Λέσβου στην πρώτη μετεκλογική συνέντευξή του και μετά από την ανάληψη του χαρτοφυλακίου στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ευχαρίστησε θερμά τους πολίτες του νομού για τη στήριξή τους στις τελευταίες βουλευτικές εκλογές και διαβεβαίωσε ότι θα συμβάλει με όλες του τις δυνάμεις στο γενικότερο σχεδιασμό της κυβέρνησης, προκειμένου να βγει η χώρα από την κρίση. Ειδικότερα, όσον αφορά στην αρμοδιότητα των Μεταφορών που έχει αναλάβει στο υπουργείο, τόνισε ότι ακόμη και αν τα δύο προηγούμενα χρόνια ήταν πολιτικός εκπρόσωπος στον τομέα των Μεταφορών, τα προβλήματα που διαπίστωσε από την ανάληψη των καθηκόντων του δε συγκρίνονται με την εικόνα που αρχικά είχε.
Πολλές ερωτήσεις δέχθηκε ο κ. Σηφουνάκης, όπως ήταν αναμενόμενο, για την «τύχη» της γενικής γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής στη Μυτιλήνη. Παρά τα όσα «κουβεντιάστηκαν» τις προηγούμενες ημέρες, σχετικά με τη δημιουργία δυο γραμματειών τελικά στη Μυτιλήνη (μια ξεχωριστή για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες), ο κ. Σηφουνάκης διαβεβαίωσε ότι θα παραμείνει η μία γενική γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής που θα υπάγεται στο υπουργείο Εσωτερικών, ενώ για το πού θα υπάγεται τελικά κομμάτι της ακτοπλοΐας τόνισε ότι αυτό θα ξεκαθαριστεί με το Προεδρικό Διάταγμα που αναμένεται μέσα στις επόμενες ημέρες και το οποίο θα καθορίζει και τις αρμοδιότητες. «Ακτοπλοΐα είναι μεταφορές, είναι όμως και ανάπτυξη όσον αφορά στο Αιγαίο. Έχω τελικά στην αίσθηση ότι το κομμάτι αυτό θα ενταχθεί στο Ανάπτυξης», είπε χαρακτηριστικά. Τόνισε επίσης ότι θα υπάρχει μόνιμη έδρα γενικού γραμματέα στη Μυτιλήνη, όπως ήταν και στο παρελθόν, ενώ θα εποπτεύεται η γενική γραμματεία από υφυπουργό.
Αναφερόμενος σε έργα υποδομής στον τομέα των μεταφορών στη Λέσβο, ο κ. Σηφουνάκης έδωσε έμφαση στην ανάγκη να ολοκληρωθούν οι μελέτες για την έναρξη των οδικών αξόνων Καλλονής - Πέτρας - Μολύβου και Καλλονής - Ερεσού - Σιγρίου, ενώ τόνισε ότι σε δεύτερο στάδιο θα προχωρήσει η ένταξή τους σε προγράμματα του ΕΣΠΑ 2007 - 2013. Για το λιμάνι του Σιγρίου υπογράμμισε ότι θα εντατικοποιήσει τις ενέργειες για την ολοκλήρωσή του.
«Από το μηδέν για το αεροδρόμιο Μυτιλήνης»
Δυσοίωνες, όμως, ήταν οι διαπιστώσεις για το μεγάλο έργο του νέου αεροσταθμού στο αεροδρόμιο Μυτιλήνης. «Αυτό που συζητιόταν τον τελευταίο καιρό από την προηγούμενη κυβέρνηση ήταν ένα λίφτινγκ στον ήδη υπάρχοντα σταθμό. Υπάρχει, όμως, ανάγκη να γίνει ένα μεγάλο έργο δημιουργίας νέου αεροσταθμού, στην απέναντι πλευρά από τη σημερινή θέση. Όλο αυτό το masterplan που είχαμε έτοιμο εμείς, τώρα πλέον έχει χαθεί. Θα πρέπει να γίνουν νέες μελέτες για το έργο αυτό, που θα απαιτηθούν τουλάχιστον τρία με τέσσερα χρόνια μέχρι να ολοκληρωθούν, άρα χάσαμε και το ΕΣΠΑ για την ένταξή του. Θα ξεκινήσουμε ξανά ουσιαστικά από το μηδέν για το αεροδρόμιο Μυτιλήνης», τόνισε χαρακτηριστικά. Ο ίδιος, πάντως, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να εξεταστεί και άλλη θέση για αεροδρόμιο, αφού σε σχετική ερώτηση είπε «δεν είμαι έτοιμος ν’ απαντήσω».
Τέλος, για το έργο της μαρίνας Μυτιλήνης που παραμένει κλειστή παρ’ ότι δεν είναι στον τομέα των αρμοδιοτήτων του, είναι όμως ένα έργο για το οποίο έχει δείξει μεγάλο ενδιαφέρον από την αρχή, ο κ. Σηφουνάκης είπε ότι θα γίνει νέος διαγωνισμός για την προσέλκυση επενδυτών, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι το ποσό θα είναι σαφώς χαμηλότερο από αυτό που είχε τεθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση στον πρώτο διαγωνισμό.
Για τις άγονες γραμμές της Λήμνου
Ο υφυπουργός Μεταφορών δεσμεύθηκε ν’ αναλάβει άμεσα πρωτοβουλίες προς την Ευρωπαϊκή Ένωση, προκειμένου να ενταχθεί και πάλι η Λήμνος στο δίκτυο των άγονων αεροπορικών γραμμών, με προκήρυξη της γραμμής Θεσσαλονίκη - Λήμνος στο επόμενο διάστημα. Ο ίδιος τόνισε επίσης ότι οι 24 άγονες γραμμές που υπάρχουν σήμερα θα επανεξεταστούν, «γιατί κάποιες δεν έπρεπε καν να είναι άγονες γραμμές»