«Εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολείων»:
Όλοι στη μάχη για την επιτυχία της απεργίας – αποχής!
Mέτρα προστασίας απ’ την πανδημία, για ανοιχτά σχολεία με ασφάλεια και υγιεινή!
Η κυβέρνηση της ΝΔ συνεχίζει απτόητη το αντιλαϊκό και αντεργατικό της έργο. Μέσα στην πανδημία, όπου αναδείχθηκαν σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό τα τεράστια προβλήματα και οι ελλείψεις στην εκπαίδευση με τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές να απαιτούν και να διεκδικούν ουσιαστικά μέτρα προστασίας από την πανδημία, για ασφαλή ανοιχτά σχολεία, η κυβέρνηση και το υπουργείο παιδείας βρήκαν την κατάλληλη στιγμή και προχώρησαν στην έκδοση Υπουργικής Απόφασης για τη λεγόμενη “...εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο». Επιδίωξή τους είναι εντός Φεβρουαρίου να ενεργοποιηθούν οι διαδικασίες της αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης στην εκπαίδευση ως πρώτο βήμα, με άμεσο επόμενο στόχο την εφαρμογή της «ατομικής αξιολόγησης» των εκπαιδευτικών.
Η λεγόμενη «αξιολόγηση» οδηγεί στο αντίθετο απ’ αυτό που λέει η κυβέρνηση:
Μεγαλύτερη υποβάθμιση του σχολείου
Μεταφορά ευθύνης για τα προβλήματα σε γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς
Μεγαλύτερη κατηγοριοποίηση και ταξική διαφοροποίηση της εκπαίδευσης.
Υπάρχει διεθνής πείρα από «αξιολογημένα» σχολεία σε πολλές χώρες όπου ο αναλφαβητισμός, η σχολική διαρροή, οι ταξικοί φραγμοί και η κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων έχουν πάρει τεράστιες διαστάσεις.
Οι 48(!) δείκτες, εξάλλου, της λεγόμενης εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης είναι αποκαλυπτικοί:
Σε ένα υποχρηματοδούμενο σχολείο θα αξιολογείται η «ικανότητα διαχείρισης των οικονομικών πόρων». Δηλαδή πώς θα γίνεται περιορισμός δαπανών, πώς θα βάζουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη οι γονείς, πώς θα αναζητούνται χορηγοί.
Σε ένα υποστελεχωμένο σχολείο, που η λειτουργία του βασίζεται σε 50.000 συμβασιούχους, θα αξιολογείται η «αποτελεσματική αξιοποίηση του προσωπικού». Δηλαδή το πώς θα καλύπτονται τα κενά εκ των ενόντων, πώς θα γίνεται ο εκπαιδευτικός λάστιχο, πώς θα μπαλώνονται τρύπες με εκπαιδευτικούς να διδάσκουν άσχετα με την ειδικότητά τους μαθήματα.
Σε ένα σχολείο με ακατάλληλες υποδομές, με αίθουσες κλουβιά και χιλιάδες μαθητές σε κοντέινερς, θα αξιολογείται «η αξιοποίηση των σχολικών υποδομών», αλλά και ο εμπλουτισμός και εκσυγχρονισμός τους. Και επειδή μάλλον ο Σύλλογος Διδασκόντων είναι λίγο δύσκολο να αποφασίσει την ανέγερση νέων κτηρίων, αυτό που θα αξιολογείται θα είναι το άνοιγμα της πόρτας στους χορηγούς και τις κάθε λογής επιχειρήσεις για να κάνουν τις μπίζνες τους.
Σε μια εποχή που υπάρχει ανάγκη για στέρεη γνώση και ολόπλευρη μόρφωση, θα αξιολογείται η «καλλιέργεια δεξιοτήτων στους μαθητές». Δηλαδή το πόσο γρήγορα γίνεται η στροφή της εκπαίδευσης στη λογική της απόκτησης εφήμερων δεξιοτήτων εις βάρος των πραγματικών μορφωτικών αναγκών των μαθητών και κατά πόσο ανοίγει η πόρτα για την εμπλοκή στην εκπαιδευτική διαδικασία φορέων άσχετων με την εκπαίδευση, από Μ.Κ.Ο. μέχρι και επιχειρήσεις.
Η κυβερνητική επιχειρηματολογία ότι: «η αξιολόγηση έχει σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου και την αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης» είναι 100% παραπλανητική και υποκριτική!
Καθοδηγητές των κυβερνητικών σχεδίων αποτελούν οι εκθέσεις Ε.Ε. και ΟΟΣΑ αλλά και οι διαπιστώσεις της έκθεσης Πισσαρίδη για την εκπαίδευση, που επισημαίνουν ως κομβικό πρόβλημα την «Έλλειψη αξιολόγησης των εκπαιδευτικών δομών και του εκπαιδευτικού προσωπικού», μιλώντας για συνεχή αξιολόγηση με βάση κριτήρια όπως οι επιδόσεις των μαθητών, το ποσοστό εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, οι ειδικές προκλήσεις κάθε σχολείου, αλλά και για σύνδεση της χρηματοδότησης των σχολείων με την επίτευξη εκπαιδευτικών στόχων, δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων των αξιολογήσεων και σύγκριση μεταξύ των σχολείων, συμπυκνώνοντας έτσι μια φιλοσοφία κοινή για όλες τις μέχρι τώρα κυβερνήσεις για ένα σχολείο της αγοράς και της ανταγωνιστικότητας!!
Το ΝΤ Σάμου της ΑΔΕΔΥ, όπως μέχρι τώρα κάνει και σε όλο το Δημόσιο, στηρίζει την απεργία – αποχή που αποφάσισαν οι ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών, ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, απ’ τις διαδικασίες αξιολόγησης στελεχών και αξιολόγησης / αυτοαξιολόγησης σχολικών μονάδων και καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς να πράξουν το καθήκον τους αλλά και τα εκπαιδευτικά σωματεία να πάρουν αποφάσεις αντίστασης στα κυβερνητικά σχέδια, να ενημερώσουν και να οργανώσουν την επιτυχία της απεργίας – αποχής.
Απαιτούμε αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν παιδεία για όλους, τέτοια που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες μας.
Απαιτούμε η αξιολόγηση να μείνει στα χαρτιά!
Για την Εκτελεστική Γραμματεία
O Πρόεδρος
Σταμάτης Φιλιππής
O Γραμματέας
Μανώλης Παχυμανώλης