Η Σάμος, ένα από τα μεγαλύτερα νησιά του Βορείου Αιγαίου, παραμένει εκτός των νέων ακτοπλοϊκών συνδέσεων που προγραμματίζονται για την περιοχή, παρόλο που η κυβέρνηση και οι υπουργοί υποστηρίζουν ότι γνωρίζουν τα προβλήματα του νησιού και δεσμεύονται να τα λύσουν. Οι νέες ακτοπλοϊκές γραμμές, όπως η Αλεξανδρούπολη - Λέσβος - Πειραιάς και η Βόλος - Χίος - Λέσβος, αφήνουν τη Σάμο εκτός, δημιουργώντας ανησυχία για την απομόνωση του νησιού και την επιδείνωση των συνθηκών ανάπτυξης και επικοινωνίας.
Αποκλεισμός της Σάμου από τις νέες ακτοπλοϊκές συνδέσεις
Η Σάμος, αν και ανήκει στην Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, βρίσκεται εκτός του προγραμματισμού για τις νέες ακτοπλοϊκές συνδέσεις, παρά την παρουσία των υπουργών σε συσκέψεις και τις δημόσιες δηλώσεις τους περί «ενίσχυσης των νησιών». Οι γραμμές Αλεξανδρούπολη - Λέσβος - Πειραιάς και Βόλος - Χίος - Λέσβος δεν περιλαμβάνουν τη Σάμο, παρά τις επανειλημμένες επισημάνσεις της τοπικής κοινωνίας για τις ανάγκες του νησιού.
Οι αντιδράσεις από τους τοπικούς φορείς ήταν έντονες. Ο Δήμαρχος Δυτικής Σάμου, Θεμιστοκλής Παπαθεοφάνους, και ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Σάμου, Γιώργος Κυριαζής, καταγγέλλουν τον αποκλεισμό του νησιού, τονίζοντας την αρνητική επίδραση που θα έχει αυτή η κατάσταση στην οικονομία και την ανάπτυξή του.
Η αντίφαση στις δηλώσεις του Χριστόδουλου Στεφανάδη
Ο βουλευτής Σάμου, Χριστόδουλος Στεφανάδης, κατά την παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας, Βασίλη Κικίλια, στη Σάμο, δήλωσε ότι η Σάμος βρίσκεται «σε καλά χέρια » και ότι η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη «δικαιώνεται» για τις ενέργειές της. Μάλιστα, σε δηλώσεις του, ο βουλευτής παρουσίασε τον Κικίλια ως «υπουργό των έργων», συγκρίνοντάς τον με τον Εθνάρχη Κωνσταντίνο Καραμανλή, τονίζοντας ότι ό,τι λέει ο υπουργός το κάνει. Αυτή η ρητορική σύγκριση με τον Καραμανλή υποδηλώνει μια προσδοκία ότι οι υπουργοί, και ιδιαίτερα ο Κικίλιας, θα προχωρήσουν σε άμεσες και ουσιαστικές λύσεις για τα προβλήματα της Σάμου, όπως έκανε και στο παρελθόν στον τομέα της Πυροσβεστικής.
Ωστόσο, η πραγματικότητα είναι διαφορετική: ενώ ο υπουργός και ο βουλευτής αναγνωρίζουν τα προβλήματα της Σάμου, όπως δηλώνεται στις επίσημες συναντήσεις και επισκέψεις τους, οι δράσεις τους παραμένουν ανύπαρκτες. Η Σάμος παραμένει εκτός των νέων θαλάσσιων συνδέσεων και οι πολίτες του νησιού συνεχίζουν να βιώνουν την απομόνωση.
Η αδράνεια των αρμοδίων υπουργών και η καθυστέρηση στην επίλυση των προβλημάτων
Ο υπουργός Ναυτιλίας, Βασίλης Κικίλιας, αρχικά δεν έδειξε καμία αντίδραση στο θέμα, παρά την έντονη κατακραυγή από την τοπική κοινωνία. Παρά τις διαμαρτυρίες, οι οποίες έφτασαν μέχρι το γραφείο του Πρωθυπουργού, η αντίδραση του υπουργείου ήρθε μόνο μετά από αρκετό καιρό, χωρίς όμως να υπάρξει κάποια ουσιαστική δράση για την αποκατάσταση της αδικίας που έχει γίνει προς τη Σάμο.
Η καθυστέρηση στην παρέμβαση της κυβέρνησης και η απουσία συγκεκριμένων μέτρων για την ένταξη της Σάμου στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις εντείνουν την απογοήτευση των πολιτών του νησιού, οι οποίοι βλέπουν τις υποσχέσεις και τις διαβεβαιώσεις των υπουργών να μένουν κενές περιεχομένου.
Οι ευθύνες της κυβέρνησης και η απαίτηση των πολιτών
Η αδράνεια των κυβερνητικών παραγόντων και του βουλευτή Χριστόδουλου Στεφανάδη εντείνει την απογοήτευση των πολιτών της Σάμου, οι οποίοι παρακολουθούν με ανησυχία την καθυστέρηση στις ενέργειες και την αδιαφορία για την επίλυση ενός τόσο σοβαρού ζητήματος. Ενώ οι υπουργοί και ο βουλευτής τονίζουν ότι «γνωρίζουν τα προβλήματα», η αδράνεια και η καθυστέρηση στις δράσεις τους δείχνουν ότι, παρά τις υποσχέσεις, η Σάμος παραμένει στο περιθώριο.
Η Σάμος αξίζει καλύτερη εκπροσώπηση, άμεση δράση και πολιτική βούληση για την εξασφάλιση της ακτοπλοϊκής της σύνδεσης με την υπόλοιπη Ελλάδα. Οι πολίτες της Σάμου απαιτούν από την κυβέρνηση να μετατρέψει τις λόγια σε έργα και να εγγυηθεί το μέλλον του νησιού μέσω της ενίσχυσης των θαλάσσιων συνδέσεών του.