"Η βασική αρχή της αναλογικότητας αποτελεί θεμέλιο του νόμου, προκειμένου να εξασφαλίζεται η ισορροπία ανάμεσα στα ατομικά δικαιώματα και τους κοινωνικούς σκοπούς.
Αυτή η αρχή βασίζεται στην ιδέα ότι οι περιοριστικές ενέργειες που λαμβάνονται από το κράτος πρέπει να είναι κατάλληλες, αναγκαίες και λογικές σε σχέση με τον επιδιωκόμενο σκοπό".
Γιατί το γράφω αυτό;
Από ενημερωτικό Δελτίο τύπου της Αστυνομικής Διεύθυνσης Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου διαβάζουμε ότι σε μια εβδομάδα διενεργήθηκαν 2035 τροχονομικοί έλεγχοι.
Η κατανομή των τροχονομικών ελέγχων είναι: στη Λέσβο 30%, στη Χίο 34%, στη Σάμο 36%.
Στην τελευταία απογραφή (2021) διαβάζουμε ότι στην Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου η Λέσβος έχει πληθυσμό πάνω από το 50% και η Σάμος περίπου το 20%.
Οι αστυνομικές αρχές τηρούν την αρχή της αναλογικότητας; Εκτός και αν στη Σάμο υπάρχει υπερβολική οδική παραβατικότητα και άρα απαιτείται εντατική αστυνόμευση.
Να μας το εξηγήσουν όμως.
Η τραγικότητα επιτείνεται και από το ότι σε ολόκληρο το μήκος του επαρχιακού οδικού δικτύου της Σάμου δεν υπάρχει διακεκκομένη διαγράμμιση σε κανένα τμήμα (μα πουθενά!!), ώστε να δίνεται η δυνατότητα για νόμιμη προσπέραση, όποιου προπορευόμενου οχήματος πάει για διάφορους λόγους αργά.
Το αποτέλεσμα είναι οι οδηγοί να αναγκάζονται, σε σημεία που έχουν ορατότητα και έλεγχο, να προσπερνούν παραβιάζοντας τη συνεχή γραμμή και να υποπίπτουν σε αντικανονική οδική συμπεριφορά εν γνώση τους και με κίνδυνο να "πέσουν" σε έλεγχο της τροχαίας και συνέπειες την αφαίρεση διπλώματος και πολύ μεγάλο πρόστιμο. Είναι σε όλους γνωστά τα σημεία που δίνεται η δυνατότητα για προσπέραση και εκεί βέβαια γίνονται και τα αντίστοιχα σημεία ελέγχου της τροχαίας(!!)
Θα μου πείτε εδώ, ότι δεν φταίει η τροχαία και σωστά.
Η σήμανση και διαγράμμιση του επαρχιακού οδικού δικτύου είναι ευθύνη της Περιφέρειας, που πρέπει να βελτιώσει και το οδικό δίκτυο και τη σήμανση και διαγράμμιση, παρέχοντας τη δυνατότητα για ασφαλή και νόμιμη προσπέραση οχήματος.