Σελίδες

16 Μαΐου 2025

Ξεσηκώνεται ο εμπορικός κόσμος στη Ρόδο



 Για την αύξηση στα ναύλα μεταφοράς φορτηγών με τα πλοία της γραμμής
Θύελλα αντιδράσεων έχει ξεσηκώσει στη Ρόδο αλλά και στα υπόλοιπα νησιά της περιοχής μας η αναπροσαρμογή των ναύλων από τις ακτοπλοϊκές εταιρίες για τη μεταφορά των φορτηγών οχημάτων που θα ισχύσει από τις 15 Μαΐου.

Μετά το δημοσίευμα της «ΡΟΔΙΑΚΗΣ» που έκανε γνωστό το θέμα ξεκίνησαν οι διαμαρτυρίες του εμπορικού κόσμου καθώς με μαθηματική ακρίβεια οι τιμές των προϊόντων που θα πωλούνται στα νησιά μας θα εκτιναχθούν από τα μέσα Μαΐου στα ύψη αφού αναμένεται να γίνει μετακύληση της αύξησης των ναύλων στα καταναλωτικά αγαθά και επομένως στην τσέπη όλων μας.


Η αύξηση των ναύλων που για τη Ρόδο κυμαίνεται στο 12% ( και για άλλες περιοχές φτάνει και το 20% σύμφωνα με τις εκτιμήσεις) έρχεται να προστεθεί στο ήδη αυξημένο κόστος που υπάρχει στην περιοχή μας, λόγω της κατάργησης του μειωμένου ΦΠΑ και θα αποτελέσει μεγάλο πλήγμα για τις επιχειρήσεις και τον εμπορικό κόσμο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, η αύξηση αυτή κρίνεται επιβεβλημένη καθώς πρέπει να εφαρμοστεί ευρωπαϊκή οδηγία σύμφωνα με την οποία αλλάζει το καύσιμο το οποίο θα χρησιμοποιούν τα πλοία από 1 Μαΐου 2025. Το καύσιμο αυτό είναι νέου τύπου για να μην επιβαρύνει το περιβάλλον, όμως είναι αρκετά ακριβό με αποτέλεσμα σε κάθε δρομολόγιο το κόστος να αυξάνεται κατά μερικές χιλιάδες ευρώ!

Έντονη αντίδραση από τον Εμπορικό Σύλλογο
Η πρώτη αντίδραση ήρθε από τον Εμπορικό Σύλλογο Ρόδου ο οποίος σε ανακοίνωση που εξέδωσε εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία του και ζητά την παρέμβαση των αρμοδίων για να μην ισχύσουν αυτές οι αυξήσεις οι οποίες όπως επισημαίνει θα επιφέρουν νέα επιβάρυνση στις τιμές των προϊόντων, ανοίγοντας ένα νέο κύκλο ακρίβειας και αύξησης των τιμών.

Αναφέρει συγκεκριμένα ο ΕΣΡ:
«Με μεγάλη έκπληξη ενημερωθήκαμε από μέλη μας, ότι από 15 Μαΐου 2025 επίκεται αύξηση των μεταφορικών ναύλων των φορτηγών οχημάτων!!!

Οι αυξήσεις οι οποίες κυμαίνονται άνω του 12%, βρίσκονται σε πλήρη αντίθεση με τις εξαγγελίες του Αρμόδιου Υπουργού, ιδιαίτερα μετά και τη μείωση κατά 50% των τελών ελλιμενισμού, πλήττοντας τα κατά τόπους Λιμενικά Ταμεία.

Οι αυξήσεις αυτές θα επιφέρουν νέα επιβάρυνση στις τιμές των προϊόντων, ανοίγοντας έναν νέο κύκλο ακρίβειας και αύξησης των τιμών.

Εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρίας μας για τις συνεχείς αυξήσεις του κόστους λειτουργίας των επιχειρήσεων μας και το υψηλό κόστος, που καλούνται να πληρώσουν οι νησιώτες μας, στην προμήθεια και διακίνηση βασικών αγαθών, καθώς και για την καταστρατήγηση των εξαγγελθέντων.

Ζητούμε την άμεση παρέμβαση όλων των αρμοδίων αρχών για την ακύρωση της επικείμενης αύξησης των μεταφορικών ναύλων των φορτηγών οχημάτων». Το θέμα προβληματίζει και τα μέλη του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου τα οποία και θα συζητήσουν το θέμα σε συνεδρίασή τους προκειμένου να πάρουν θέση.

Αυξήσεις και στα ειδικά οχήματα-ειδικά φορτηγά
Αξίζει να σημειωθεί ότι, αντίστοιχες αυξήσεις θα ισχύσουν και για τη μεταφορά φορτηγών που ανήκουν σε ειδικές κατηγορίες καθώς και για οχήματα που μεταφέρουν επικίνδυνα φορτία.

Σύμφωνα με τη νέα Ευρωπαϊκή νομοθεσία για καθαρά καύσιμα (Fuel EU Maritime Regulation EU 2023/1805) από 01/05/2025 εφαρμόζεται αλλαγή στον τύπο καυσίμου χρήσης σε όλα τα πλοία και σε συμμόρφωση με τη νέα οδηγία οι εταιρείες είναι αναγκασμένες να προβούν σε αναπροσαρμογή ναύλων στις τιμές φορτηγών οχημάτων του ισχύοντος ναυλολογίου με ισχύ από την Τετάρτη 15 Μαΐου και γι΄αυτές τις κατηγορίες.

Έτσι σε ό,τι αφορά την περιοχή μας οι τιμές διαμορφώνονται ως εξής:
- Πειραιάς - Κάλυμνος - Κως - Νίσυρος - Πειραιάς: τιμή μέτρου επικίνδυνων φορτίων 122,12 ευρώ, τιμή μέτρου οχημάτων άνευ gas free 78,02 ευρώ, τιμή μέτρου κενών με gas free 69,20 ευρώ

- Πειραιάς - Ρόδος - Σύμη - Τήλος - Καστελλόριζο - Πειραιάς: τιμή μέτρου επικίνδυνων φορτίων 122,12 ευρώ, τιμή μέτρου οχημάτων άνευ gas free 110,71 ευρώ, τιμή μέτρου κενών με gas free 98,50 ευρώ.

Τόσο στις παραπάνω τιμές όσο και στις τιμές που δημοσίευσε χτες η «Ροδιακή» δεν περιλαμβάνεται ο ΦΠΑ καθώς και ο επίναυλος καυσίμων που σημαίνει ότι το τελικό ποσό που θα πληρώνουν οι νησιώτες είναι πολύ μεγαλύτερο, καθώς θα πρέπει να υπολογιστεί και η επιστροφή των φορτηγών όταν είναι κενά φορτίου.

ΠΗΓΗ ΡΟΔΙΑΚΗ