ΕΙΣΗΓΗΣΗ
Η ΣΥΝΤΑΞΑΣΑ
ΤΡΙΤΣΙΝΙΩΤΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ
ΤΕ Διοικητικού Λογιστικού/MSc Διοίκηση Τουρισμού
Προϊσταμένη Διεύθυνσης
Πολιτισμού – Τουρισμού & Άθλησης
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Εισαγωγή
Α. Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής 2022
Β. Κατανομή - Χρηματοδότηση - Εκτέλεση Προϋπολογισμού
Εισαγωγή
Έχοντας υπόψη:
1. Το ν.3852/2010 “Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Πρόγραμμα ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ ”.
2. Το ν.4555/2018. Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι». Μεταρρύθμιση Τοπικής Αυτοδιοίκησης Μεταρρύθμιση του θεσμικού πλαισίου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης – Εμβάθυνση της Δημοκρατίας – Ενίσχυση της Συμμετοχής – Βελτίωση της οικονομικής και αναπτυξιακής λειτουργίας των Ο.Τ.Α.
3. Το άρθρο 17 «Αρμοδιότητες Διεύθυνσης Πολιτισμού-Τουρισμού & Άθλησης του μεταβατικού ΟΕΥ του Δήμου Ανατολικής Σάμου (ΦΕΚ 3252/τΒ’/23-08-2019).
4. Το άρθρο 46 του Ν.4276/2014: «Διαφημιστικά προγράμματα και γενικά ενέργειες, που αφορούν την τουριστική προβολή και διαφήμιση της χώρας ή περιοχών αυτής στο εσωτερικό και εξωτερικό τα οποία καταρτίζονται και υλοποιούνται από οποιονδήποτε φορέα του Δημοσίου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και γενικότερα του ευρύτερου δημοσίου τομέα, όπως κάθε φορά αυτός προσδιορίζεται, ανεξάρτητα αν εκτελούνται με χρηματοδότηση από πόρους εθνικούς ή ευρωπαϊκούς ή ίδιους πόρους του φορέα υλοποίησης τους, πρέπει να τελούν σε πλήρη εναρμόνιση προς τον γενικό σχεδιασμό των στόχων του προγράμματος τουριστικής προβολής της χώρας ή των περιοχών αυτής, που καταρτίζει το Υπουργείο Τουρισμού. Για την υλοποίηση των παραπάνω προγραμμάτων και τη σύναψη σχετικών συμβάσεων που αφορούν σε προμήθεια προϊόντων, παροχή υπηρεσιών ή εκτέλεση έργων απαιτείται η προηγούμενη σύμφωνη γνώμη του Ε.Ο.Τ.».
5. Την αριθ. πρωτ.:16536 /28-12-2018 Εγκύκλιο του ΕΟΤ με θέμα «Διαδικασία αρμοδιότητας παροχής σύμφωνης γνώμης σε προγράμματα και ενέργειες τουριστικής προβολής των Περιφερειών και των Δήμων».
6. Το ετήσιο πρόγραμμα συμμετοχής του ΕΟΤ σε Διεθνείς Εκθέσεις 2022.
7. Την υπ΄ αριθ. πρωτ. 711 / 22-02-2021 Απόφαση του Γενικού Γραμματέα του ΕΟΤ με θέμα «Έγκριση της Στρατηγικής Προώθησης και Προβολής του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, έτους 2021»
8. Τη διαδικασία αρμοδιότητας παροχής σύμφωνης γνώμης σε προγράμματα και ενέργειες τουριστικής προβολής των Περιφερειών και των Δήμων.
9. Την υπ΄ αριθ. απόφαση Δ.Σ 21/21-02-2022 (ΑΔΑ: Ω5Α046ΜΦΟΤ-Δ6Γ) και την υπ΄ αριθ. πρωτ.9884/σχετ.8987/08-03-2022 απόφαση του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου με θέμα «Έγκριση Προϋπολογισμού Οικονομικού Έτους 2022, Δήμου Ανατολικής Σάμου».
Θα προχωρήσουμε στην κατάρτιση του προγράμματος τουριστικής προβολής του Δήμου Ανατολικής Σάμου, για το έτος 2022, προκειμένου να υποβληθεί στον ΕΟΤ, για παροχή σύμφωνης γνώμης.
Το Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής 2022 καταρτίστηκε σε συνεργασία με την Επιτροπή Τουριστικής Προβολής του Δήμου Ανατολικής Σάμου, η οποία απαρτίζεται από εκπροσώπους φορέων του τουριστικού κλάδου, επαγγελματίες, επιστήμονες και γνώστες του αντικειμένου. Στην πρόσκληση για την κατάρτιση του προγράμματος τουριστικής προβολής ανταποκρίθηκαν και τα συμβούλια των Τοπικών Κοινοτήτων του Δήμου μας και οι αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου απ’ τις οποίες αντλήθηκαν στοιχεία.
Το Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής 2022 εναρμονίζεται με την εθνική στρατηγική για τον τουρισμό και προσαρμόζεται στις νέες συνθήκες που δημιουργεί η Covit - 19 ώστε να ανταποκριθεί στις νέες τάσεις της τουριστικής αγοράς, αξιοποιώντας σύγχρονα εργαλεία μάρκετινγκ, με προτεραιότητες την υποστήριξη και αναβάθμιση του τουρισμού εμπειρίας, τα βελτίωση της επισκεψιμότητας και τη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης πληροφόρησης.
Α. Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής 2022
Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος καλούμαστε να δημιουργήσουμε και να υλοποιήσουμε σχέδια δράσης βάση των οποίων η Σάμος και οι φορείς του τουρισμού (δημόσιοι και ιδιωτικοί) θα βρεθούν σε εκείνη τη θέση, η οποία αποτελεσματικά θα ανταπεξέλθει στις προκλήσεις και θα εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες του επόμενου έτους.
Το όραμα που διέπει τον προγραμματισμό είναι το εξής:
«Η Σάμος να συνεχίσει με συνέπεια να αποτελεί ολοένα και μεγαλύτερο
τουριστικό πόλο έλξης στο Αιγαίο.»
Ο στόχος του προγραμματισμού είναι:
Η διεύρυνση του τουριστικού προφίλ των επισκεπτών της Σάμου με βάση τις μορφές τουρισμού που το ίδιο το νησί μπορεί να αναπτύξει και υποστηρίξει με στόχο την επέκταση της τουριστικής σεζόν. Δηλαδή η δυναμική και με αξιώσεις διείσδυση του νησιού ως τουριστικού προορισμού σε υφιστάμενες και νέες αγορές, δίνοντας έμφαση στη διαμόρφωση ειδικών και ενεργών υποσυνόλων. Απώτερος σκοπός, η καλύτερη δυνατή καταναλωτική ανάμειξή τους με τις διάφορες εκδοχές του τουριστικού μας προϊόντος για το επόμενο έτος.
Εισαγωγή
Αν και με πολλά αινίγματα, εμπόδια και ερωτηματικά, η φετινή σεζόν είχε θετικό πρόσημο με τον τρόπο που εξελίχθηκε για την Ελλάδα. Ειδικότερα, από τα στατιστικά στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για την επιβατική κίνηση των αεροδρομίων το οκτάμηνο Ιανουαρίου -Σεπτεμβρίου του 2021, ο συνολικός αριθμός των διακινηθέντων επιβατών έφτασε τα 27.063.506, παρουσιάζοντας άνοδο 62,3% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020. Οι εκτιμήσεις του ΣΕΤΕ μιλάνε για μέση πληρότητα 40% - 50% σε όλη τη χώρα σε σχέση με το 2019, υπερδιπλασιάζοντας τις επιδόσεις του 2020 και επίσης οι φετινές αφίξεις πλησιάζουν το 50% του 2019.
Η περσυνή τουριστική χρονιά ξεκίνησε προβληματικά με lockdowns ή τις προεκτάσεις τους σε πολλά ευρωπαϊκά κέντρα, ενώ μέχρι και τέλη Ιουνίου/αρχές Ιουλίου πολλοί tour operators από νευραλγικές αγορές όπως Σκανδιναβία, Γερμανία, Μ. Βρετανία, Ολλανδία κ.α. δεν είχαν ξεκινήσει ομαλά το πρόγραμμα τους. Η σεζόν απέκτησε δυναμική από τον Ιούλιο, ενώ τα αυξημένα ποσοστά που διατηρήθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο αποκαλύπτουν την ανοδική τάση που θα βρίσκεται ο Τουρισμός τον επόμενο χρόνο, το 2022.
Σε αυτό το κλίμα, η ανάγκη ενός περιεκτικού και ευέλικτου προγράμματος προβολής είναι επιτακτική.
Ως προς το περιεχόμενο προβολής μέσα από τους διαφορετικούς αγωγούς και μέσα προώθησης, είναι χρήσιμο να αναδειχθεί μία δέσμη χαρακτηριστικών της Σάμου όπως φυσικό κάλλος, ιστορικά μνημεία, θρησκευτικό στοιχείο, παράδοση, γαστρονομία πολιτισμός, ειδικές μορφές τουρισμού και εναλλακτικές δραστηριότητες.
Πυλώνες προς αυτή τη κατεύθυνση:
Α) Διαχείριση Τουριστικού Προορισμού (Στρατηγικός Σχεδιασμός Τουριστικής Ανάπτυξης)
Β) Ανάπτυξη θεματικών τουριστικών δράσεων
Γ) Διαχείριση Δημόσιων Σχέσεων και Τουριστικής Επικοινωνίας
Δ) Εξειδικευμένα προγράμματα τουριστικής εκπαίδευσης
1. Εκπόνηση Σχεδίου Δράσης για την τουριστική προβολή
1.1. Branding - Σχεδιασμός ταυτότητας προορισμού
Βασική προτεραιότητα αποτελεί ο σχεδιασμός του destination brand για τον προορισμό Δήμο Ανατολικής Σάμου, το οποίο θα αποτελεί την οπτική ενσάρκωση του πνεύματος του προορισμού και την υπογραφή του. Θα χρησιμοποιείται υποχρεωτικά σε όλες τις ενέργειες - δράσεις τουριστικής προβολής από όλους τους δρώντες με στόχο την αναγνωρισιμότητα και την ταυτοποίηση του Δήμου Ανατολικής Σάμου, ως ποιοτικός προορισμός εναλλακτικών διακοπών. Το Branding πρέπει να συνδυάζει, σε επίπεδο ορολογίας, τα στοιχεία και πόρους που κρίνονται ως τα πλέον αξιοποιήσιμα και χαρακτηριστικά του Δήμου και της νήσου Σάμου γενικότερα. Ο ανάδοχος που θα προκύψει θα πρέπει να δημιουργήσει ολοκληρωμένο branding concept, το σχετικό brand manual και το κύριο τουριστικό λογότυπο σε δύο τουλάχιστον γλώσσες.
Περιγραφή
Το περιεχόμενο της πρότασης θα πρέπει ενδεικτικά να περιλαμβάνει σε δύο τουλάχιστον γλώσσες (Ελληνικά – Αγγλικά):
• Ολοκληρωμένο branding concept, το σχετικό brand manual και το κύριο τουριστικό λογότυπο σε δύο τουλάχιστον γλώσσες (Ελληνικά – Αγγλικά)
• Σλόγκαν (Ελληνικά – Αγγλικά)
• Τουριστικό λογότυπο για κάθε διακριτό προορισμό του Δήμου Ανατολικής Σάμου και της νήσου Σάμου σε δύο τουλάχιστον γλώσσες (Ελληνικά – Αγγλικά)
• Τουριστικό λογότυπο για τα κύρια θεματικά τουριστικά προϊόντα σε δύο τουλάχιστον γλώσσες (Ελληνικά – Αγγλικά)
• Προτεινόμενη χρωματική παλέτα
• Μακέτες ιστοσελίδων (Ελληνικά – Αγγλικά)
• Μακέτες εντύπων (Ελληνικά – Αγγλικά)
• Μακέτες διαφημιστικών καταχωρήσεων (Ελληνικά – Αγγλικά)
• Μακέτες επιστολόχαρτου και κάρτας επισκεπτηρίου (Ελληνικά – Αγγλικά)
• Templates για παρουσιάσεις PowerPoint (Ελληνικά – Αγγλικά)
• Μακέτες για press kit (Ελληνικά – Αγγλικά)
• Φράσεις-κλειδιά για την τουριστική προβολή του Δήμου Ανατολικής Σάμου σε δύο γλώσσες (Ελληνικά – Αγγλικά)
• Περιγραφή 150 λέξεων για κάθε διακριτό προορισμό της σε δύο γλώσσες (Ελληνικά – Αγγλικά)
• Κείμενα 150 λέξεων για τις κύριες προϊοντικές κατηγορίες και ιδιαίτερες εμπειρίες σε δύο γλώσσες (Ελληνικά – Αγγλικά)
Υλοποίηση Υπηρεσίες Δήμου Ανατολικής Σάμου
Ανάδοχος με διαγωνισμό
Ενδεικτικός χρόνος υλοποίησης 6 μήνες
Ενδεικτικό κόστος 24.800,00 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24% (Πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ).
2. Δράσεις Τοπικής Ανάπτυξης –Τουριστική Προβολή Δήμου Αν. Σάμου
2.1 Υλοποίηση διατηρήσιμης Στρατηγικής για την τουριστική προβολή του Δήμου Ανατολικής Σάμου με έμφαση την αξιοποίηση των σύγχρονων ψηφιακών εργαλείων
Περιγραφή:
• Μελέτη στρατηγικής τουριστικής ανάπτυξης της «Ανατολικής Σάμου» με εξειδίκευση των επιμέρους αντικειμένων (όραμα, πολιτικό πλαίσιο, ανάλυση ζήτησης/προσφοράς προορισμού, τύποι τουριστικών προϊόντων/υπηρεσιών και επενδύσεων, δράσεις ωριμότητας τουριστικού προορισμού κτλ.) προκειμένου να αναδειχθεί και να προσεγγιστεί με σύγχρονο και ολοκληρωμένο τρόπο η μοναδικότητα της «Ανατολικής Σάμου» ως ένας προορισμός που αξίζει να επισκεφτείς.
• Μελέτη αξιοποίησης και ενέργειες ενσωμάτωσης του πρωτογενή τομέα στην συνολικότερη τουριστική δράση του νησιού
• Μελέτη πιστοποίησης προορισμού στα διεθνή πρότυπα Αειφορίας Προορισμού
• Δημιουργία ταυτότητας (brand) του προορισμού «Ανατολική Σάμος». Εικαστική απεικόνιση και δημιουργία συγκεκριμένου λεκτικού που θα συνοδεύει κάθε φορά το brand.
• Παραμετροποίηση και εμπλουτισμός της τουριστικής ιστοσελίδας του Δήμου www.samosexplore.com με επιπλέον γλώσσες (Γερμανικά, Ολλανδικά, Γαλλικά).
• Παραμετροποίηση Ιστοσελίδας με εμπλουτισμό επιπλέον σελίδων για την προβολή νέων θεματικών δραστηριοτήτων και επιμέρους δράσεις τουριστικού ενδιαφέροντος που προσφέρει η Σάμος.
• Ειδικές καμπάνιες on-line-marketing στο πλαίσιο του ολοκληρωμένου σχεδίου τουριστικής ανάπτυξης. Η καμπάνια αυτή θα πλαισιωθεί από διεθνή μέσα ηλεκτρονικής επικοινωνίας, όπως Google Ads, Facebook, YouTube και Instagram.
• Παραμετροποίηση της ιστοσελίδα με εργαλεία και μηχανισμούς, με τους οποίους θα μετριούνται τα συγκεκριμένα αποτελέσματα με δυνατότητες αξιοποίησης των μετρήσεων για έξυπνο και άμεσο επανασχεδιασμό / επαναπροσανατολισμό των καμπανιών και των λοιπών δραστηριοτήτων του Δήμου στην λογική του google analytics & google trends.
• Στόχος είναι αύξηση του conversion rate μέσα από λογικές call to action για τους ακολούθους ή τους ψηφιακούς επισκέπτες από όλα τα μέσα ψηφιακής παρουσίας και προβολής του Δήμου Ανατολικής Σάμου
• Ανάπτυξη μεθοδολογίας «αυτοματοποιημένης» δημιουργίας ταξιδιωτικών πληροφοριών ώστε να φαίνεται ποιο είναι το κύριο κίνητρο οδήγησης «χρήση του περιεχομένου που δημιουργεί ο ίδιος ο επισκέπτης-χρήστης (UGC) και τα κοινωνικά του μέσα. Όλοι οι χρήστες – ταξιδιώτες, μπορούν να συμμετέχουν ενεργά στη δημιουργία ή τον εμπλουτισμό του περιεχομένου.
• Επανεκτύπωση τουριστικού εντύπου της Σάμου
Υλοποίηση Υπηρεσίες Δήμου Ανατολικής Σάμου
Ανάδοχος με διαγωνισμό
Ενδεικτικός χρόνος υλοποίησης 9 μήνες
Ενδεικτικό κόστος 109.990,00 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24% (Πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ).
3. Ψηφιακές υποδομές
3.1. Αναβάθμιση τουριστικού portal /blog
Αναβάθμιση του τουριστικού portal του Δήμου Ανατολικής Σάμου www.samosexplore.com & www.islandofsamos.gr όπου μέσου αυτής της ιστοσελίδας του Δήμου η Σάμος αποκαλύπτει την εναλλακτική πλευρά της και στέκεται αγέρωχη έτοιμη για εξερεύνηση ως ο απόλυτος προορισμός εναλλακτικού και βιωματικού τουρισμού.
Ο Δήμος φιλοδοξεί να καταστεί η πύλη αυτή ένας δίαυλος συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους επισκέπτες, τους φίλους, τους κατοίκους της Σάμου, καθώς και με τη Σαμιακή ομογένεια ανά τον κόσμο.
Στόχος μας είναι να καταστήσουμε τη Σάμο μια πρότυπη ψηφιακή περιοχή, αναδεικνύοντας διεθνώς τα θέλγητρα και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των διαδρομών του νησιού μας. Η διαδικτυακή μας πύλη συνιστά μια ανοιχτή, θερμή πρόσκληση για να απολαύσει ο επισκέπτης τη αυθεντική Σαμιακή φιλοξενία, να γνωρίσει από κοντά την ιστορία και παράδοση του νησιού, καθώς και να ανακαλύψει τις μοναδικές φυσικές ομορφιές του. Να ξεναγηθεί στη σπηλιά του Πυθαγόρα, να αναρριχηθεί στους καταρράκτες στο Ποτάμι Καρλοβάσου, να στοχαστεί στο μνημείο της Ήρας, να διασχίσει το Ευπαλίνειο Όρυγμα και να «αναμετρηθεί» με τον ψηλότερο Κούρο της αρχαιότητας, να χαθεί στα περίφημα μονοπάτια των ορεινών μας χωριών, να γευθεί το περιώνυμο σαμιώτικο κρασί μας και να απολαύσετε την παραδοσιακή μας κουζίνα. (Μια αναφορά στα τοπικά πανηγύρια, τη βυζαντική εκκλησιαστική παρακαταθήκη και τις ντόπιες πρακτικές των κατοίκων που χάνονται στους αιώνες.)
Στόχος της εργασίας είναι η βελτιστοποίηση της λειτουργία του portal ως πυρήνα των δράσεων ψηφιακής προώθησης του τουριστικού προϊόντος σε συμφωνία με το branding και την επικοινωνιακή στρατηγική τoυ Δήμου. Το portal θα πρέπει να διαθέτει δυναμικό και όχι στατικό χαρακτήρα με δυνατότητα επέκτασης θεματικού περιεχομένου και γλωσσικού εμπλουτισμού χωρίς περιορισμό στον αριθμό των γλωσσών (χρήση artificial intelligence tools & bots). Το portal θα πρέπει να είναι ότι βασίζεται σε ένα αξιόπιστο και εύκολο στη χρήση σύστημα διαχείρισης περιεχομένου (CMS/content management system), να έχει λιτό και διαχρονικό εικαστικό, να έχει τα χαρακτηριστικά του responsive design ώστε να διαβάζεται σωστά από όλες τις συσκευές (Η/Υ, tablet, smartphone), να καλύπτει τις προδιαγραφές του SEO (search engine optimization). Απαραίτητα θα πρέπει να διαθέτει σειρά εργαλείων που διευκολύνουν την χρήση του και το καθιστούν φιλικό στον επισκέπτη. Ενδεικτικά αναφέρουμε: Media gallery με video & photo gallery, calendar of events, δυναμικό sitemap, διασύνδεση μεταξύ των σελίδων του portal και δυνατότητα download αρχείων στις επιμέρους σελίδες του portal, (Στόχος εδώ είναι το βέλτιστο user experience των ψηφιακών επισκεπτών.)
Aνάρτηση νέων και ανακοινώσεων σε ειδική σελίδα /section, social media buttons με δυνατότητα διαμοιρασμού περιεχομένου και προβολή περιεχομένου που αντλείται από τα social media μέσω ειδικού μηχανισμού με έλεγχο από moderation tool. Απεικόνιση σημείων τουριστικού ενδιαφέροντος του προορισμού, πρόγνωση καιρού με λήψη μετεωρολογικών προβλέψεων μέσω web widget. Λειτουργία newsletter και δυνατότητα social login των χρηστών για αποθήκευση favourites.
(Ο σχεδιασμός και η κατασκευή ιστοσελίδας για ΑΜΕΑ που αναλαμβάνουμε πληροί όλες τις προδιαγραφές σύμφωνα με το πρότυπο WCAG 2.0 καθώς και πιστοποίηση επιπέδου ΑΑΑ.)
Ο ανάδοχος θα αναλάβει και τη φιλοξενία του portal του Δήμου σε server που πρέπει να περιλαμβάνει κατ’ ελάχιστο:
• Service Level Agreements (SLA) με 99,99% uptime και διασφάλιση όλων των μέτρων ασφαλείας (Firewall).
• διαδικασίες backup & restore, server management, patching.
• υποστήριξη δυνατότητας προβολής συγκεκριμένων διαφημιστικών μηνυμάτων σε στοχευμένα κοινά (GDN), scalability, availability, load balancing.
Ο ανάδοχος αναλαμβάνει και τον σχεδιασμό, ανάπτυξη και διαχείριση του blog του Δήμου.
Το χρονικό διάστημα της φιλοξενίας του portal θα ορίζεται σε 12 μήνες από την παράδοση του αντικειμένου της σύμβασης.
Περιγραφή Ενδεικτικές προδιαγραφές αναβάθμισης portal με τις εξής προδιαγραφές:
• Εικαστικός και λειτουργικός ανασχεδιασμός
• Μετάπτωση του portal σε περιβάλλον δοκιμασμένου συστήματος διαχείρισης περιεχομένου με εύκολο χειρισμό κατά την ανάρτηση περιεχομένου από τους χειριστές με τα απαραίτητα χαρακτηριστικά ασφαλείας
• Εκπαίδευση στελεχών του Δήμου στη χρήση του συστήματος
• Τεχνική υποστήριξη και περαιτέρω αναβάθμιση μέχρι το τέλος του έργου
• Σχεδιασμός, ανάπτυξη και διαχείριση του blog του Δήμου
• Φιλοξενία του portal
Υλοποίηση Υπηρεσίες Δήμου - ανάδοχος με διαγωνισμό
Ενδεικτικός χρόνος υλοποίησης 2 μήνες
Ενδεικτικό κόστος 6.000,00 € & 2.500,00 € για ετήσια συντήρηση
4. Ανάπτυξη διαφημιστικού υλικού
4.1. Δημιουργία κειμένων προβολής
Απόκτηση ενός πλήρους αρχείου κειμένων στα Ελληνικά / Αγγλικά που θα καλύπτουν πάγιες και μεταβαλλόμενες ανάγκες κειμενογράφησης με βάση τις απαιτήσεις του σύγχρονου marketing και τις οδηγίες του ΕΟΤ (βιωματικό χαρακτήρα, λεπτομερείς περιγραφές των σημείων και δραστηριοτήτων τουριστικού ενδιαφέροντος και εξειδικευμένη κατά περίπτωση θεματολογία).
Περιγραφή
Η κειµενογράφηση θα αφορά:
• Κείμενα προορισμού (Destination Articles) τα οποία παρουσιάζουν τον προορισμό και τις εμπειρίες που προσφέρει.
• Κείμενα θεματικών εμπειριών (Thematic Articles) τα οποία παρουσιάζουν τα θεματικά προϊόντα.
Τα κείμενα θα αξιοποιηθούν για:
προβολή στην τουριστική ιστοσελίδα του Δήμου Ανατολικής Σάμου
αναρτήσεις στα κοινωνικά δίκτυα
το τουριστικό e Newsletter του Δήμου
διανομή σε άλλους φορείς και επιχειρήσεις
ανάρτηση σε άλλες ιστοσελίδες και ΜΜΕ (content seeding).
Υλοποίηση Υπηρεσίες Δήμου / συγγραφείς / συνδρομή μεταφραστών (Σύμβαση ανάθεσης έργου) Χρόνος υλοποίησης όταν απαιτείται
Ενδεικτικό κόστος μέχρι 2.000,00 € με τη μετάφραση στα αγγλικά
4.2. Παραγωγή φυλλαδίων - προωθητικού υλικού
Περιγραφή
• Επανεκτύπωση και επικαιροποίηση του τουριστικού οδηγού (travel guide)- «Σάμος το τρίγωνο της ευτυχίας» σε 3 γλώσσες (ελληνικά - αγγλικά, γερμανικά) για τη διανομή σε διεθνής τουριστικές εκθέσεις, στα γραφεία του ΕΟΤ και σε ομάδες τουριστών οι οποίοι δεν είναι επαρκώς εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες.
• Παραγωγή θεματικών φυλλαδίων για τις κατηγορίες προϊόντων ειδικού ενδιαφέροντος μεταφρασμένα στις απαραίτητες γλώσσες.
• Αναπαραγωγή φυλλαδίων και διαφημιστικής τσάντας του Δήμου
• Παραγωγή μικρού επιχειρηματικού δώρου
Υλοποίηση Υπηρεσίες Δήμου
Ανάδοχος με διαγωνισμό
Ενδεικτικός χρόνος υλοποίησης 4 μήνες ή όταν απαιτείται
Ενδεικτικό κόστος 5.000,00 €
5. Διαχείριση ψηφιακής ταυτότητας
Το πρόγραμμα τουριστικής προβολής του Δήμου Ανατολικής Σάμου στοχεύει στην ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας (awareness) σε συμφωνία με τον εθνικό και περιφερειακό σχεδιασμό, αξιοποιώντας το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Το πρόγραμμα αφορά ιδίως, αλλά όχι αποκλειστικά:
• Τον σχεδιασμό και ανάπτυξη ελκυστικού ταξιδιωτικού περιεχομένου βασισμένου στις εμπειρίες που προσφέρει ο Δήμος Ανατολικής Σάμου και το νησί της Σάμου. Εμπειρίες που αναδεικνύουν τα μοναδικά χαρακτηριστικά της ταυτότητας του προορισμού, υποστηρίζουν την επιθυμητή εικόνα του Δήμου και εξυπηρετούν το «αφήγημα» του προορισμού, μέσα στο σύγχρονο ψηφιακό περιβάλλον.
• Την ολοκληρωμένη ψηφιακή καμπάνια με κύριο όχημα το portal του προορισμού, σχεδιασμό και εφαρμογή Digital Marketing Plan, Social Media Strategies, Google Campaigns και στοχευμένη προώθηση με Data Driven Campaign σε στοχευμένο ταξιδιωτικό κοινό.
• Την ανάπτυξη εφαρμογής (Mobile application) για κινητά τηλέφωνα (smartphones) για μεγαλύτερη διάδραση κυρίως με το νεανικό κοινό, την παραγωγή περιεχομένου από τους χρήστες (user generated content) για πραγματοποίηση ενεργειών mobile marketing.
Η στρατηγική online προώθησης θα προσδιορίζει σαφώς το profile των δυνητικών επισκεπτών ως προς τα δημογραφικά, συμπεριφορικά και ψυχογραφικά χαρακτηριστικά, σε σχέση και με τις διαμορφούμενες κατά περίπτωση συνθήκες. Θα στηρίζεται σε δυναμικό και ευέλικτο πλάνο προβολής με τα μέσα διεξαγωγής της καμπάνιας να παρέχουν τη δυνατότητα αυτοματοποιημένης και προσωποποιημένης διοχέτευσης των διαφημιστικών μηνυμάτων ανάλογα με τα χαρακτηριστικά των χρηστών.
5.1. Ψηφιακή προώθηση
• Η online καμπάνια θα σχεδιαστεί και θα προωθηθεί αξιοποιώντας πλατφόρμες των οποίων τα «οργανικά» αποτελέσματα αναζήτησης να είναι διαφορετικά και προσωποποιημένα, ανάλογα με τα συμπεριφορικά χαρακτηριστικά των χρηστών ώστε να αποκομίζουμε τα μέγιστα αποτελέσματα.
• Σχεδιασμός και εφαρμογή στρατηγικής online προώθησης με προβολή σε sites υψηλής επισκεψιμότητας και αξίας με στοχευμένες προβολές video, εικόνας και κειμένων, προώθηση εντός της ροής της ειδησεογραφίας, ειδικά αφιερώματα (sponsored content).
Υλοποίηση Υπηρεσίες Δήμου / ανάδοχος με διαγωνισμό
Ενδεικτικός χρόνος υλοποίησης όταν απαιτείται
Ενδεικτικό κόστος 5.000,00 €
5.2. Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (Μ.Κ.Δ)
Η ανάπτυξη και διαχείριση λογαριασμών σε επιλεγμένα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης για τον Δήμο, έχει στόχο την ανάδειξη του προορισμού, με την προώθηση περιεχομένου και την διάδοση των μηνυμάτων προβολής στη ψηφιακή κοινότητα (reach). Η προώθηση θα στηριχθεί στη συνεχή δημιουργία περιεχομένου αξιοποιώντας και τη συμμετοχή των χρηστών για ενίσχυση της διάδρασης και της απήχησης των μηνυμάτων με στόχο την διείσδυση σε τμήματα διεθνούς και της εγχώριας αγοράς. Ζητούμενο αποτελεί το αυξημένο awareness και ακολούθων στην όλη στρατηγική social media marketing του προορισμού.
Περιγραφή
Ανάπτυξη ετήσιου προγραματισμού κοινωνικών λογαριασμών και στοχοθέτηση ενεργειών μέσα από:
• υπαρχόντων λογαριασμών ΜΚΔ του Δήμου
• νέων λογαριασμών σε ΜΚΔ που δεν έχει παρουσία ο Δήμος
Με δημιουργία:
engaging περιεχομένου (creative posters, copies, δημιουργικά concepts εκστρατειών προβολής, καρουζέλ, infographics κλπ).
πλάνου για χρήση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που θα ενισχύουν το επικοινωνιακό αποτύπωμα του Δήμου στα κοινά – στόχους.
Το περιεχόμενο θα :
χτίζεται γύρω από την στρατηγική επικοινωνίας του Δήμου
περιλαμβάνει ενημερώσεις για εκδηλώσεις και δράσεις που λαμβάνουν χώρα στο Δήμο Ανατολικής Σάμου
έχει τη μορφή social creative messages
Η διαχείριση και προώθηση περιεχομένου θα περιλαμβάνει:
ενέργειες προώθησης περιεχομένου για ενίσχυση της διάδρασης
προωθητικές τακτικές
ενέργειες αναρτήσεων σε πολλαπλά ΜΚΔ (cross-posting)
ενέργειες ολοκληρωμένης παρουσίας στα ΜΚΔ (curated lines)
Υλοποίηση Υπηρεσίες Δήμου ή και ανάδοχος με διαγωνισμό
Χρόνος υλοποίησης όταν απαιτείται
Ενδεικτικό κόστος 5.000,00 ευρώ
5.3 Mobile marketing
Οι ενέργειες mobile marketing υλοποιούνται πριν ή και κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου.
Περιγραφή
• Ανάπτυξη εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα (smartphones) στην αγγλική / ελληνική γλώσσα η οποία θα είναι λειτουργική και συμβατή με όλα τα λειτουργικά συστήματα, όπως IOS, Android κλπ.
• Σχεδιασμός στοχευμένων ενεργειών προβολής για τους χρήστες κινητών τηλεφώνων (smartphones) στις αγορές – στόχους
• Στοχευμένη διαφημιστική προβολή σε χρήστες κινητών τηλεφώνων, με προώθηση περιεχομένου (video, εικόνα, κείμενο) μέσα από ειδικές εφαρμογές ή υπηρεσίες
• Δημιουργία ψηφιακού χάρτη για τον προορισμό με στόχο την ανάδειξη των κύριων πόρων του προορισμού
• Πιλοτική ανάπτυξη ψηφιακών θεματικών διαδρομών για τα κύρια θεματικά προϊόντα
Συγκεκριμένα :
Η δράση περιλαμβάνει την ανάπτυξη εφαρμογής (application) για κινητά τηλέφωνα, η οποία θα παρέχει τη δυνατότητα στον κάθε επισκέπτη του νησιού, να λαμβάνει πληροφόρηση, απευθείας από την συσκευή του κινητού του τηλέφωνου, για μια σειρά θεμάτων τουριστικού ενδιαφέροντος.
Η υλοποίηση της συγκεκριμένης δράσης - η οποία αξιοποιεί τις πλέον σύγχρονες τεχνολογίες – αναμένεται να συμβάλλει στην βέλτιστη πληροφόρηση των επισκεπτών του νησιού της Σάμου και παράλληλα στην ανάδειξη του περιβαλλοντικού, πολιτιστικού και ιστορικού αποθέματος των δήμων.
Από την υλοποίηση της παρούσας ενέργειας, θα προκύψουν σημαντικά οφέλη για τους δήμους, με σημαντικότερα:
• την αύξηση της τουριστικής επισκεψιμότητας των πολιτιστικών και ιστορικών χώρων και μνημείων του Δήμου καθώς και άλλων σημείων υψηλού τουριστικού ενδιαφέροντος (π.χ. μνημεία, αξιοθέατα, παραλίες, πολιτιστικά δρώμενα, outdooractivities, εκκλησίες, μοναστήρια, γαστρονομία, τοπικά προϊόντα, κ.α.),
• την αναβάθμιση των μέσων τουριστικής προβολής αυτού,
• τη βελτίωση του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος και των τουριστικών υπηρεσιών γενικότερα προς τους επισκέπτες της περιοχής ,
• την πληρέστερη ενημέρωση και πληροφόρηση των επισκεπτών της Σάμου , σε πραγματικό χρόνο.
Αυτή τη στιγμή υλοποιούμε ένα μεγάλο έργο αξίας 330 χιλ. ευρώ με το οποίο φτιάχνουμε μια διαδικτυακή πλατφόρμα γαστρονομίας (50 παραδοσιακών φαγητών και γλυκών της Σάμου) τα οποία θα φωτογραφηθούν, θα γίνει βίντεο ο τρόπος παρασκευής και το τελικό αποτέλεσμα και όλα αυτά θα ανέβουν στην πλατφόρμα η οποία θα είναι προσβάσιμη σε όλους. Αυτή η πλατφόρμα θα έρθει να συνδεθεί με την ιστοσελίδα εναλλακτικού τουρισμού του Δήμου Ανατολικής Σάμου SAMOS EXPLORE.
Επιροσθέτως υλοποιείται μια δράση από την Ένωση Ξενοδόχων Σάμου και Ικαρίας που αφορά καταγραφή όλων των ξενοδοχείων και των ενοικιαζόμενων δωματίων του Νησιού. Ταυτόχρονα μπορούμε να αντλήσουμε από το Επιμελητήριο Σάμου όλες τις επιχειρήσεις ψυχαγωγίας και εστίασης. Όλα αυτά, μαζί με τα μονοπάτια της Σάμου που υπάρχουν διαδικτυακά από την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου έχουμε την πρόθεση να τα βάλουμε σε ένα Application το οποίο θα εμφανίζεται σε κάθε επισκέπτη του Νησιού.
Υλοποίηση Υπηρεσίες Δήμου
Ανάδοχος με διαγωνισμό
Χρόνος υλοποίησης 12 μήνες
Ενδεικτικό κόστος 10.000,00 €
6. Διεθνείς τουριστικές εκθέσεις
Η εξέλιξη της πανδημίας του Covid-19 κατά το 2021 θα καθορίσει τη συμμετοχή του Δήμου σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις (διαδικτυακές ή με φυσική παρουσία). Η παρουσία του Δήμου Ανατολικής Σάμου, θα είναι είτε αυτόνομη είτε ως συν εκθέτης του ΕΟΤ σύμφωνα με το ετήσιο πρόγραμμα και τις σχετικές προσκλήσεις.
Περιγραφή
Συμμετοχή σε διαδικτυακές εκθέσεις τουρισμού Υλοποίηση Υπηρεσίες Δήμου
Συμμετοχή: Απευθείας ανάθεση ή Συν εκθέτης του ΕΟΤ (Μοναδικός πάροχος)
Δαπάνες συμμετοχής: Απευθείας στον διοργανωτή (Μοναδικό πάροχο) σύμφωνα με το ν. 4412/2016.
Χρόνος υλοποίησης Α΄ & Β΄ΕΞΑΜΗΝΟ 2022
Ενδεικτικό κόστος
Το κόστος θα διαμορφωθεί ανάλογα με τον αριθμό των συμμετοχών της του Δήμου στις εκθέσεις είτε αυτόνομα είτε ως συν εκθέτης του ΕΟΤ – Προεκτίμηση του κόστους δεν είναι δυνατή.
Περιγραφή Εκθέσεων:
SALON DES VACANCES Γενικού Τουρισμού / Μεικτή -Βρυξέλλες 24-27 Μαρτίου 2022
Υλοποίηση Υπηρεσίες Δήμου Περίπτερο: Απευθείας ανάθεση - Συν εκθέτης στο περίπτερο του ΕΟΤ (χορηγία ΕΟΤ).
Διοργάνωση ταξιδιού και λοιπές δαπάνες: Ανάδοχος με διαδικασία ανάθεσης σύμφωνα με το ν. 4412/2016.
Χρόνος υλοποίησης Α΄ ΕΞΑΜΗΝΟ 2022
ΤΑΞΙΔΙ Κύπρος, Γενικού Τουρισμού /Μεικτή-Λευκωσία 29 Απριλίου -01 Μαΐου 2022
Υλοποίηση Υπηρεσίες Δήμου Περίπτερο: Απευθείας ανάθεση - Συν εκθέτης στο περίπτερο του ΕΟΤ με την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου (Μοναδικός πάροχος) Διοργάνωση ταξιδιού και λοιπές δαπάνες: Ανάδοχος με διαδικασία ανάθεσης σύμφωνα με το ν. 4412/2016
Χρόνος υλοποίησης Α΄ ΕΞΑΜΗΝΟ 2022
World Tourism Expo Athens 13-15/05/2022 στο Εκθεσιακό Κέντρο Περιστερίου στο Mact Expo Center, Διεθνής Τουριστική Συνάντηση
Υλοποίηση Υπηρεσίες Δήμου Περίπτερο: Απευθείας ανάθεση
Διοργάνωση ταξιδιού και λοιπές δαπάνες: Ανάδοχος με διαδικασία ανάθεσης σύμφωνα με το ν. 4412/2016.
Χρόνος υλοποίησης Α΄ ΕΞΑΜΗΝΟ 2022
WTM , Ηνωμένο Βασίλειο, Γενικού Τουρισμού/Μεικτή, Λονδίνο 07-09 Νοεμβρίου 2022
Υλοποίηση Υπηρεσίες Δήμου Περίπτερο: Απευθείας ανάθεση - Συν εκθέτης στο περίπτερο του ΕΟΤ με την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου (Μοναδικός πάροχος) Διοργάνωση ταξιδιού και λοιπές δαπάνες: Ανάδοχος με διαδικασία ανάθεσης σύμφωνα με το ν. 4412/2016.
Χρόνος υλοποίησης Β΄ ΕΞΑΜΗΝΟ 2022
INTERNATIONAL TRAVEL SHOW TT WARSAW, Γενικού Τουρισμού/Μεικτή/Βαρσοβία, Νοέμβριος 2022
Υλοποίηση Υπηρεσίες Δήμου Περίπτερο: Απευθείας ανάθεση - Συν εκθέτης στο περίπτερο του ΕΟΤ με την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου (Μοναδικός πάροχος) Διοργάνωση ταξιδιού και λοιπές δαπάνες: Ανάδοχος με διαδικασία ανάθεσης σύμφωνα με το ν. 4412/2016.
Χρόνος υλοποίησης Β΄ ΕΞΑΜΗΝΟ 2022
9th ATHENS INTERNATIONAL TOURISM & CULTURE EXPO 2022, 25-27 Νοεμβρίου 2022 – MEC Παιανίας
Υλοποίηση Υπηρεσίες Δήμου Περίπτερο: Απευθείας ανάθεση
Διοργάνωση ταξιδιού και λοιπές δαπάνες: Ανάδοχος με διαδικασία ανάθεσης σύμφωνα με το ν. 4412/2016.
Χρόνος υλοποίησης Β΄ ΕΞΑΜΗΝΟ 2022
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ ΕΚΘΕΣΕΩΝ: 10.000,00 ευρώ
7. Δράσεις Δημοσίων Σχέσεων
Για την αποτελεσματική επικοινωνιακή προώθηση του προορισμού θα πρέπει να σχεδιαστούν ενέργειες δημοσίων σχέσεων που θα αναδεικνύουν και θα ενισχύουν την αναγνωρισιμότητα του προορισμού σε διεθνές και εθνικό επίπεδο.
Θα περιλαμβάνει ενέργειες:
o Pitching, δηλαδή υλοποίηση press και fam trips για προσέγγιση διεθνών μέσων και Τ.Ο. με ισχυρή επίδραση στις τουριστικές αγορές στόχους
o Publicity, δηλαδή προώθηση δημοσιευμάτων σε διεθνή και εγχώρια μέσα για τον προορισμό.
o Εισηγήσεις για τη συμμετοχή σε work shops/trade shows/webinars, σε αγορές ενδιαφέροντος του προορισμού.
7.1. Ταξίδια εξοικείωσης (Fam trips) & Φιλοξενία δημοσιογράφων (Press trips)
Περιγραφή Διοργάνωση fam trips για στελέχη επιχειρήσεων της τουριστικής αγοράς (tour operators, εξειδικευμένα τουριστικά γραφεία κλπ) με βάση τα προς ανάδειξη στοιχεία του τουριστικού χαρτοφυλακίου. Απαιτήσεις: έγκαιρος προγραμματισμός - καλή οργάνωση - αξιόπιστη εκτέλεση - παρακολούθηση. Φιλοξενία “πολλαπλασιαστών” σε συνεργασία με τον ΕΟΤ με τη διοργάνωση ομαδικών press trips με προκαθορισμένη θεματολογία στο πλαίσιο των επαφών με τα ελληνικά και διεθνή ΜΜΕ.
Υλοποίηση Υπηρεσίες Δήμου σε συνεργασία με τον ΕΟΤ
Ανάδοχος με διαγωνισμό
Χρόνος υλοποίησης στη διάρκεια του έτους
Ενδεικτικό κόστος ετησίως 5.000,00 ευρώ.
7.2. Επαφές με ΜΜΕ
Περιγραφή
• Επαφές με ΜΜΕ κατά τη διάρκεια εκθέσεων, συνεδρίων, workshops, όσο και μέσα από τακτική αλληλογραφία με στόχο τη συγγραφή άρθρων και την παραχώρηση συνεντεύξεων που προωθούν τον τουριστικό προορισμό
• Συνεντεύξεις τύπου και παρουσιάσεις σε ΜΜΕ
• Διαφημιστικές καταχωρήσεις
Υλοποίηση Αυτοτελές Γραφείο Δημάρχου σε συνεργασία με το Τμήμα Τουρισμού (έδρα) Χρόνος υλοποίησης στη διάρκεια του έτους
Ενδεικτικό κόστος 500,00 €.
7.3. Παραγωγή ηλεκτρονικού Newsletter & αποστολή δελτίων τύπου
Περιγραφή
• Παραγωγή ηλεκτρονικού Newsletter για προβολή των πτυχών του τουριστικού προϊόντος του Δήμου, το καλαντάρι των εκδηλώσεων άμεσου και έμμεσου τουριστικού ενδιαφέροντος κλπ.
• Αποστολή δίγλωσσων δελτίων τύπου τουριστικού περιεχομένου στα μέσα ενημέρωσης με αξιοποίηση και της τουριστικής κειμενογραφίας του Δήμου προσαρμοσμένη κατά περίπτωση.
Υλοποίηση Αυτοτελές Γραφείο Δημάρχου σε συνεργασία με το Τμήμα Τουρισμού (έδρα) Χρόνος υλοποίησης όταν απαιτείται
Ενδεικτικό κόστος 0 €.
8. Εκδηλώσεις / Events
Περιγραφή
Περιλαμβάνεται η διοργάνωση, συμμετοχή και στήριξη εκδηλώσεων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, οι οποίες προβάλλουν τον προορισμό “ΣΑΜΟΣ ”. Δράσεις όπως, διασυνοριακές συνεργασίες, συνέδρια, ημερίδες, road shows, work shops, πολιτιστικές και γαστρονομικές εκδηλώσεις, παράλληλες εκδηλώσεις στα πλαίσια των εκθέσεων, προβολή σε επιλεγμένα σημεία συγκέντρωσης κοινού αλλά και κάθε είδους εκδηλώσεις που συμβάλλουν στην προβολή του προορισμού.
Υλοποίηση Υπηρεσίες Δήμου/ Φορείς /ανάδοχοι με διαγωνισμό
Χρόνος υλοποίησης στη διάρκεια του έτους
Ενδεικτικό κόστος 10.000,00 €.
9. Αξιολόγηση δράσεων τουριστικής προβολής
Περιγραφή
• αξιολόγηση δράσεων και επανασχεδιασμού με καταγραφή της τουριστικής κίνησης, ανάλυση του προφίλ των τουριστών
• ανάλυση της ψηφιακής φήμης και του ψηφιακού αποτυπώματος του προορισμού μέσα από δευτερογενή συλλογή δεδομένων (σχόλια tripadvisor κτλ.).
Υλοποίηση Υπηρεσίες Δήμου / Φορείς / Ανάδοχοι με διαγωνισμό
Χρόνος υλοποίησης 3ος μήνας & 4ος μήνας 2022
Ενδεικτικό κόστος 500,00 €.
Β. Κατανομή - Χρηματοδότηση - Εκτέλεση Προϋπολογισμού
Το πρόγραμμα τουριστικής προβολής βασίζεται σε ετήσιο προϋπολογισμό ύψους 196.290,00€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Η προτεινόμενη κατανομή του προϋπολογισμού στοχεύει στην ουσιαστική αξιοποίηση των διατιθέμενων πόρων, στην αποφυγή εξάντλησης των κονδυλίων σε ενέργειες χαμηλής αποδοτικότητας και στην απόκτηση ιδιοκτησίας όλων των παραδοτέων που θα παραχθούν. Περιλαμβάνει ενδεικτικές τιμές κόστους δράσεων, οι οποίες δεν είναι δεσμευτικές. Επιτρέπεται η μεταφορά πόρων από δράση σε δράση και από άξονα σε άξονα και η τροποποίηση των δράσεων, όταν αυτό απαιτείται από τις αντικειμενικές συνθήκες, χωρίς περαιτέρω απόφαση τροποποίησης του εγκεκριμένου ετήσιου προγράμματος τουριστικής προβολής.
1. Κατανομή προϋπολογισμού
ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΕΤΟΥΣ 2022
ΑΞΟΝΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΟΣΤΟΣ ΣΕ ΕΥΡΩ Κ.Α Εξ. Π.Υ 2022
1 Εκπόνηση Σχεδίου Δράσης για την τουριστική προβολή 1.1 Branding - Σχεδιασμός Ταυτότητας Προορισμού 24.800,00 15.6474.0004 «ΥΠΕΣ ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ 2020 Εκπόνηση Σχεδίου Δράσης για την τουριστική προβολή»
2 Δράσεις Τοπικής Ανάπτυξης –Τουριστική Προβολή Δήμου Αν. Σάμου
2.1 Υλοποίηση Επικοινωνιακής Στρατηγικής για την τουριστική προβολή του Δήμου Ανατολικής Σάμου με έμφαση την αξιοποίηση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης
109.990,00 15.6474.0005 «ΥΠΕΣ ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ 2020 Υλοποίηση Επικοινωνιακής Στρατηγικής για την τουριστική προβολή»
3 Ψηφιακές υποδομές 3.1 Αναβάθμιση τουριστικού portal 6.000,00
2.500,00 10.6266.0002 «Αγορά νέων εφαρμογών λογισμικού συμβολαίων»
106266.0003 «Ανακαινίσεις λογισμικού»
4 Ανάπτυξη διαφημιστικού υλικού 4.1
4.2 Δημιουργία κειμένων προβολής
Παραγωγή φυλλαδίων - προωθητικού υλικού 2.000,00
5.000,00 15.7135.0002 Λοιπός εξοπλισμός (Τουρισμός)
15.6474.0003 «Έξοδα λοιπών παρεμφερών δραστηριοτήτων (Τουριστική Προβολή»
5 Διαχείριση ψηφιακής ταυτότητας 5.1
5.2
5.3 Ψηφιακή προώθηση
Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
Mobile marketing
10.000,00
5.000,00
5.000,00 15.6474.0003 «Έξοδα λοιπών παρεμφερών δραστηριοτήτων (Τουριστική Προβολή»
156471.0003 «Έξοδα Πολιτιστικών δραστηριοτήτων Δ.Ε Βαθέος»
156471.0004 «Έξοδα πολιτιστικών δραστηριοτήτων Δ.Ε Πυθαγορείου
6 Διεθνείς τουριστικές εκθέσεις 6.1 Διεθνείς τουριστικές εκθέσεις 10.000,00 00.6432.0002 «Δαπάνες εκθέσεων στο εσωτερικό και στο εξωτερικό (τουρισμού)
7 Δράσεις Δημοσίων Σχέσεων 7.1
7.2
7.3 Ταξίδια εξοικείωσης (Fam trips) & Φιλοξενία δημοσιογράφων (Press trips)
Επαφές με ΜΜΕ
Παραγωγή ηλεκτρονικού Newsletter & αποστολή δελτίων τύπου 5.000,00
500,00
0 00.6433.0003 «Τιμητικές διακρίσεις αναμνηστικά δώρα και έξοδα φιλοξενίας φυσικών προσώπων και αντιπροσωπειών (Τουρισμού & 00.6434.001 «Λοιπές δαπάνες δημοσίων σχέσεων»
8 Εκδηλώσεις/ Events 8.1 Εκδηλώσεις / Events 10.000,00 15.6471.0003 «Έξοδα Πολιτιστικών δραστηριοτήτων Δ.Ε Βαθέος»
15.6471.0004 «Έξοδα πολιτιστικών δραστηριοτήτων Δ.Ε Πυθαγορείου»
9 Αξιολόγηση δράσεων τουριστικής προβολής 9.1 Αξιολόγηση δράσεων τουριστικής προβολής 500,00 00.6495 «Λοιπές δαπάνες γενικής φύσεως»
ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ 196.290,00
2. Χρηματοδότηση προϋπολογισμού
• Απαραίτητη προϋπόθεση για τη διαμόρφωση σαφούς μηνύματος για κάθε προορισμό και την επίτευξη των στόχων της προβολής, αποτελεί η κοινή – συντονισμένη δράση των Υπηρεσιών του Δήμου Ανατολικής Σάμου και των υπολοίπων εμπλεκομένων φορέων, επαγγελματικών κλάδων, συλλόγων και οργανώσεων, με βάση το παρόν πρόγραμμα τουριστικής προβολής.
• Οι προτεινόμενες, στο παρόν Σχέδιο Τουριστικής Προβολής, ενέργειες και δράσεις πρόκειται να χρηματοδοτηθούν από ίδιους πόρους του Δήμου Ανατολικής Σάμου όπως περιγράφονται στον εγκεκριμένο Π.Υ οικονομικού έτους 2022 και από την αξιοποίηση εθνικών και ευρωπαϊκών πόρων.
• Συμμετοχή στην χρηματοδότηση των δράσεων θα υπάρξει και από τα προγράμματα LEADER, Αντώνης Τρίτσης, Φιλόδημος ΙΙ στα οποία συμμετέχει ο Δήμος.
• Όλες οι δράσεις τουριστικής προβολής που χρηματοδοτούνται άμεσα ή έμμεσα από τον προϋπολογισμό του Δήμου Ανατολικής Σάμου οφείλουν να ανταποκρίνονται πιστά και να εφαρμόζουν το πρόγραμμα τουριστικής προβολής έτους 2022.
• Η συγκρότηση των αποστολών για συμμετοχή στις τουριστικές εκθέσεις και στις υπόλοιπες δράσεις προβολής, που χρηματοδοτούνται άμεσα ή έμμεσα από τον προϋπολογισμό του Δήμου γίνεται με απόφαση Δημάρχου, ύστερα από πρόταση του αρμόδιου τμήματος τουρισμού της έδρας, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΤ περί κατάλληλης εκπροσώπησης.
• Όλα τα παραδοτέα (τελικές μακέτες, κείμενα και έντυπα όλων των επιμέρους δράσεων κλπ) που χρηματοδοτούνται άμεσα ή έμμεσα από τον προϋπολογισμό του Δήμου Ανατολικής Σάμου, ανήκουν σε αυτήν και κατατίθενται υποχρεωτικά στο Τμήμα Τουρισμού της Δ/νσης Πολιτισμού Τουρισμού & Άθλησης, σε μορφή κατάλληλη για επεξεργασία και αναπαραγωγή, ώστε να είναι διαθέσιμα για επιπλέον χρήση.
• Για την εκτέλεση των επιμέρους δράσεων θα πρέπει να συντάσσονται ακριβείς τεχνικές περιγραφές, οι οποίες θα είναι κοστολογημένες και διασταυρωμένες με τις πραγματικές τιμές της αγοράς.
Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δίνεται στην κατάρτιση των συμβατικών υποχρεώσεων για κάθε επιμέρους δράση, με στόχο το βέλτιστο δυνατό αποτέλεσμα, την προώθηση του ανταγωνισμού και την κατοχύρωση των πνευματικών δικαιωμάτων.
Η πρότασή μας είναι το «Πυθαγόρειο Θεώρημα του Πολιτισμού», ότι δηλαδή «άνθρωπος στο τετράγωνο + Δημιουργικότητα στο τετράγωνο οδηγούν σε Πολιτισμό στο τετράγωνο».
Το τρίγωνο του Πυθαγόρα αναβαπτίζεται σε ένα τρίγωνο πολιτισμού, με άξονες τον άνθρωπο και τη δημιουργικότητα. Και εδώ, πρωτεύοντα και ενεργό ρόλο καλούνται να παίξουν οι ίδιοι οι άνθρωποι του νησιού μας.
Οι ίδιοι οι πολίτες του, που γνωρίζουν τις ομορφιές κάθε γωνιάς του, την ιστορία κάθε πτυχής του, οι ίδιοι οι Σαμιώτες καλούνται να δείξουν στην Ευρώπη ολόκληρη ότι διαπνέονται από ένα συλλογικό όραμα και εμπνέονται από κοινούς στόχους.
«O χρόνος είναι η ψυχή αυτού του κόσμου»
(Πυθαγόρας 582 π.Χ)
«Time is the soul of this world»
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ – ΠΗΓΕΣ
1. Υπουργείο Τουρισμού, https://mintour.gov.gr
2. Ε.Ο.Τ- Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού, www.gnto.gov.gr
3. Σ.Ε.Τ.Ε, Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, https://www. sete.gr
4. ΕΛ.ΣΤΑΤ. -Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία, https://statistics.gr
5. Υ.Π.Α-Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, www.ypa.gr