12 Ιουλίου 2017

Οι Ευρωπαίοι εκτός από λεφτά χάρισαν στην Τουρκία 2 σκάφη διάσωσης για το …προσφυγικό!


Στο πλαίσιο συμφωνίας μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης (IOM), ο Όμιλος Ναυπηγείων Damen παρέδωσε στην τουρκική ακτοφυλακή τα 2 από τα 6 συνολικά πλοία διάσωσης, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν σε επιχειρήσεις διάσωσης προσφύγων-μεταναστών στο Αιγαίο.



Η σύμβαση μεταξύ του ομίλου Damen και του IOM (Οργανισμός Μετανάστευσης των Ηνωμένων Εθνών) για τα έξι πλοία υπεγράφη στα τέλη Αυγούστου 2016, προβλέποντας χρόνο παράδοσης 12 μηνών για το πρώτο σκάφος.

“Λαμβάνοντας υπόψη τη σημασία του έργου της Τουρκικής Ακτοφυλακής και τον επείγοντα χαρακτήρα της κατάστασης στην περιοχή, το προσωπικό του ναυπηγείου μας εδώ στην Αττάλεια της Τουρκίας υπερέβαλε εαυτό για να παραδώσει τα σκάφη σε μικρότερο, από το προβλεπόμενο βάσει της σύμβασης, χρονικό διάστημα”, σχολίασε ο Boran Bekbulat επικεφαλής του τμήματος πωλήσεων της Damen. Η κατασκευή των υπολοίπων 5 πλοίων συνεχίζεται, ενώ η σύμβαση θα ολοκληρωθεί εντός του 2017.

Μιλώντας στην τελετή παράδοσης στην Αττάλεια της Τουρκίας, ο επικεφαλής της αντιπροσωπείας της ΕΕ στην Τουρκία, ο Πρέσβης κ. Christian Berger δήλωσε: “Οι επίπονες προσπάθειες της Τουρκικής Ακτοφυλακής έχουν ζωτική σημασία για τη διάσωση ανθρώπινων ζωών στο Αιγαίο και τη Μεσόγειο. Η ΕΕ είναι υπερήφανη που είναι σε θέση να συμβάλει στις προσπάθειες της Τουρκικής Ακτοφυλακής μέσω αυτών των δύο πρώτων σύγχρονων πλοίων έρευνας και διάσωσης που παραδόθηκαν σήμερα “.

Το σκάφος SAR 1906 της Damen σχεδιάστηκε σε συνεργασία με το Royal Dutch Sea Rescue Institution (KNRM), το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Ντέλφτ και τους ναυτικούς αρχιτέκτονες De Vries Lentsch. Η συμβολή αυτών των εξειδικευμένων συνεργατών έχει δημιουργήσει ένα εργαλείο απονομής βραβείων για δραστηριότητες έρευνας και διάσωσης.

Κατασκευασμένο με κέλυφος αλουμινίου και σύνθετη τιμονιέρα, το μικρό βάρος του σκάφους σημαίνει ότι μπορεί να συνδυάσει ταχύτητες έως και 33 κόμβους με αποδοτική κατανάλωση καυσίμου.

Το 19 μέτρων σκάφος SAR 1906 διαθέτει χώρο για τη διάσωση μέχρι 120 επιζώντων. Το κύτος έχει προσαρμοστεί από την τεχνολογία του τόξου του Damen, το οποίο παρέχει τις δυνατότητες για να λειτουργήσει σε όλες τις καιρικές συνθήκες και τις καταστάσεις της θάλασσας. Ακόμη και μια κατάσταση ανατροπής δεν εμποδίζει τις δραστηριότητες καθώς το σκάφος μπορεί να το κάνει αυτό καθαυτό και οι κινητήρες και ο εξοπλισμός του σκάφους έχουν σχεδιαστεί για να συνεχίσουν να λειτουργούν ακόμα και μετά το σκάφος έχει ανατραπεί.

Τα σκάφη κατασκευάζονται στο ναυπηγείο του ομίλου DAMEN στην Αττάλεια και διατίθενται εντελώς δωρεάν στην Τουρκική Ακτοφυλακή!  Εμείς ως Ελλάδα τι πήραμε για το Λιμενικό Σώμα; Δεν θα μπορούσαμε να υλοποιήσουμε ένα παρόμοιο πρόγραμμα ώστε και τα ναυπηγεία μας που φυτοζωούν να δουλέψουν, αλλά και να ενισχυθεί το Λιμενικό με νέα μέσα χωρίς κόστος;

militaire